رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

در روزگار حضرت عیسی(ع) زنی صالح و عابد بود.

چون وقت نماز می شد، هر کاری که بود می گذاشت و به نماز و طاعت مشغول می شد.

روزی در حالی که نان می پخت، وقت نماز شد. زن نان پختن را رها کرد و مشغول نماز شد.

در این هنگام شیطان در او وسوسه کرد که تا تو از نماز فارغ شوی، همه نان ها می سوزند.

زن در دل پاسخ داد: همه نان ها بسوزد، بهتر است که روز قیامت تنم به آتش دوزخ بسوزد.

بار دیگر شیطان وسوسه کرد که پسرت در تنور افتاد و سوخت. زن در دل جواب داد:

اگر خداوند اراده کرده که من نماز بخوانم و پسرم در آتش دنیا بسوزد،

من به خواست خدا راضی هستم و نمازم را نمی شکنم؛ چرا که خداوند فرزندم را از آتش نگه می دارد.

در این هنگام شوهر زن وارد خانه شد و دید زن مشغول نماز است و در تنور هیچ نانی

نسوخته و پسرش را دید که در آتش بازی می کند و یک تار موی او آسیب ندیده است.

پس از اینکه زن از نماز فارغ شد واین صحنه را دید، سجده شکر به جا آورد و همراه با شوهرش نزد

حضرت عیسی(ع) رفتند. عیسی(ع) از وی پرسید که با خدا چگونه معامله کرده است؟

زن پاسخ داد: همواره آخرت را مدنظر داشتم. هیچ گاه بی­طهارت نبودم.

اگر هزار کار در دست داشتم، چون هنگام نماز می شد، همه کارها را رها می کردم و

به نماز مشغول می شدم و هر کس با من جفا کرد، جواب او را ندادم و کار خویش را

به خدا واگذار کردم. به قضای خدا راضی شدم و بر خلق وی رحمت کردم و

سائل را هرگز باز نگردانیدم ولو به اندکی.

عیسی(ع) گفت: اگر این زن مرد بود، پیامبر می شد.


همان، صص 65 و66


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۳)

  • میلاد ترابی
  • سلام
    خداقوت
    وبلاگتون به همراه مطالبش خیلی عالی و ارزشی است
    منم جدیدا یه وبلاگی زدم
    با عنوان "لحظه نماز ، لحظه وصال"
    خوشحال میشم سر بزنید
    و نظرتون رو بگید.
    پاسخ:
    سلام علیکم
    موفق باشید
  • نجمه محروقی
  • واگذار کردن سخته
    گرچه می خوام همین کار رو بکنم
    فقط می ترسم خدا با عدلش کارم رو بگیره...
    پاسخ:
    نجمه جانم بزار یه قضیه ای رو برات تعریف کنم شاید به دردت بخوره

    آیت الله مجتهدی تهرانی(ره)فرمودند:

    فردی از سول خدا (ص)سوال کردند که در روز قیامت حسابرسی با چه کسی است؟

    پیامبر (ص)پاسخ دادند:خدا.

    فرد گفت خیالم راحت شد.زیرا کریم هر گاه قدرت پیدا کند عفو کند


    سلام مجدد چقدر عالی بود استفاده کردم انشاءالله ماهم بتونیم اینچنین نماز بخونیم
    در واقع این داستان به اهمیت نماز اول وقت و خلوص نیت اشاره داره
    سپاس فراوان از شما خواهر گلم که پستای اینچنینی میگذارین تا همه درس بگیریم
    شهادت روزیتون انشاءالله
    پاسخ:
    وای خواهر
    همش حرف های آقای پناهیان میاد جلو چشم
    ایشون همیشه میگن
    هرجا تو زندگی نقصی دیدید مادی ، معنوی ، جسمی ، و .... اولین کار اینه که نمازمون رو برسی کنیم شاید تو نماز کم میزاریم :(

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی