رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

دختر و پسر مذهبی ؛ نسل سوم انقلاب ،داعیه داره فدایی رهبر،
از شهدا میگویند ؛ تمام فکر وذکرشان شده گشتن به دنبال پل شهادت
اما با سیره ی شهدا فرسنگ ها فاصله دارند...
دختری که تمام خاطرات ، وصایا و زیروبم زندگی شهدا را از حفظ است ؛
اما وقتی خواستگاری اجازه ورود میخواهد، آنقدر از ملک و پول و ماشین و سرمایه می پرسد
که وصایا را از یاد میبرد ، سیره شهدا و اشک های دویده به دنبال مادران منتظر راهم ....
از یاد میبرد ک آن زمان ها ، زن هایی بودند که
در زیرزمینی باکمترین امکانات حاصل عشقشان را
با صبر و هجران بوی نم بزرگ میکردند تا همسرانشان آسوده خاطر بجنگند....

بدون منت .....
و پسری که عکس شهدا زینت بخش در و دیوار اتاقش بود،
و هر جمعه راهی گلزار شهرش به یکباره فراموش میکند که وعده ای داشته
بین خودش و دوستان شهیدش
آنقدر به ظاهر و زیبایی و مال وثروت می اندیشد
ک از باطن ماجرا غافل میشود

آنقدر سخت گیری میکند که فراموشش میشود که اسوه اش ازدواج میکرده قربه الی الله ...
نه قربه الی قدو بالای محبوب زمینی!

آن روزها اصلا اهمیتی نداشت ،
زیبارو نباشی ،
یا پول نداشته باشی ،
حتی دست و پایت جا مانده باشد در آن دورها...
مهم این بود که بخواهی با همسرت باشی،شانه به شانه، قدم ب قدم تا خود بهشت...

باهم باشند تا بهشت
این روزها اما بوی گند ادعا به قدری مشام ها را بی حس کرده که دیگر
اسم ساده زیستی شده زیاده روی و اسم تجمل ،عرف....!!
اما خود دانی ؛ میخواهی بدرقه ی راهت دعای عکس زنده روی دیوار اتاقت باشد

یا حرف مردم کوچه و بازار(بخوانید عرف ملون)


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۲)

  • نجمه محروقی
  • چی بگم!
    پاسخ:
    هرچه دل تنگت میخواهد بگو نجمه جان :)
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام مطلب خیلی خوبی بود.
    ** ******* *** *****
    *** **** ****** ** *** *****
    یا زهرا (س)
    سلام عزیزم
    واااااااااااااااااای دست رو دلم نذار...
    بعضی جوونای این روزگار از دوستان و آشنایان پیرم کردن سر این موضوع !! و وحشتناکتر اینکه بعضی پدر و مادرها ... همانهایی که زمان جنگ را لمس کرده اند تجملگرا شدند!! ...
    به این میگویند جنگ نرم که دشمن (شیطان) از جاییکه فکرش را نمیکنیم وارد میشود ...
    الهی العفو
    پاسخ:
    سلام فاطمه مهربانم
    اول بزار بپرسم چرا مطلب جدید نمیزاری هی میام مبیبنم هیچی نذاشتی :(
    دقیقا منم از دست این جور آدم ها پیر شدم
    جالب همه آمریکارو دشمن خودمون میدونیم ولی این نفس رو نه ! برای مبارزه باهاش کاری نمیکنیم :)
    سلام ممنون از لطفت :)
    خیلی خوبه که شما اجازه کپی میدید چون من فکر میکنم غیر از نوشته های خصوصی بقیه متن ها شاید دلیلی واسه عدم انتشار نداشته باشن. به نظرم کسی که اجازه کپی نمیده واسه بالا رفتن بازدید وب و کامنتاشه. وگرنه اگه به نوشتش ایمان داشته باشه از اینکه بقیه هم استفاده کنن خوشحال میشه ...
    مرسی :)))))
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز
    منم با شما با تشدید فراوان موافقم فراوان :))
  • بهشت زودهنگام
  • وااااااای جانا سخن از زبان ما میگویی...
    من یه دوستی دارم که فوق العاده دختر خوبیه؛ اما ظاهر معمولی داره برخلاف باطنش که بسیااااااااااار زیباست؛ چندبار واسش خواستگار اومده و تا آقای پسر ولایی مومن دوست من را دیده ول کرده رفته پشت سرشم نگاه نکرده
    خیلیییییییی شعار زیاد شده؛ نمی دونم که نمی دونیم خدا و امام زمان با شعارهای ما کار ندارن و باطن ما را نگاه میکنن؟
    پاسخ:
    سلام دوست خوبم
    متسفانه برای یکی از دوستان خود من این اتفاق افتاده ایشون رو معرفی کردم برای یه خانواده مذهبی واقعا دوستم خیلی خیلی خوبه ولی وقتی مادر آقا پسر رفتن برای خواستگاری وضع زندگی دخترخانم که متوسط بوده از همون دقیقه اول اخم کردن یعنی از لحظه ورود اعلام کردن که نظرشون منفی :/
    درحالی که میدونم هرکی با ایشون یعنی دوستم ازدواج کنه خوشبخت میشه دختر با ادب با ایمان و ...
    ولی امان از این نفس امان از این نفس ....

    اول سلام و بعد اینکه خیلی هامون گرفتار ادعاییم . بحث ازدواج که تازه یکی از این همه است. یکی.

    ان شاالله از این سنگینی ادعا هامون کم کنیم .

    پاسخ:
    سلام علیکم
    بله متاسفانه
    ان شالله
    راستی برنامه و سوالات قشنگی طرح کردید ولی وقتی نشستم و شروع کردم به نوشتن از خودم نا امید شدم :)
  • بهشت زودهنگام
  • اتفاقا یه مورد اینطوری برای خود منم پیش اومد
    وقتی آقا پسر فهمیدن که بابام کشاورز بودن فرمودن که ما وضعیت اقتصادی طرفمون برامون مهمه!! و پاشدن و رفتن؛ منم خدا را شکر کردم که رفتن
    خلایق هرچه لایق:D
    پاسخ:
    :)
    سلام دوست عزیز
    قرآن در مورد ازدواج می‌فرماید: «لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا»؛ تا در نزد همسرتان آرامش و سکون بیابید
    هرکسی لایق این آرامش نیست خیلی ها با این ایرادگیری ها لگد به این بختشون میزنن

    راستی خوشحالم چرا که بابای من هم بعد از بازنشستگی کشاورزی میکنن :)
    سلام عزیزم
    شرمنده ام خیلی سرم شلوغه! ولی گذاشتم یکی دوتا پست ها؟!

    پاسخ:
    سلام فاطمه جان
    شما ببخشید
    مقصر من بودم صفحه رو رفرش نکرده بودم
    تشکر از توجه شما. مشکل شخص من این است که از ی جایی به بعد عادت میکنم. این پرسشها میتواند مانع از عادت به معجزه  زندگی شود. البته شاید!
    پاسخ:
    سلام علیکم
    صد البته حرف شما درسته
    من خیلی اول سال به خدا و خودم قول هایی میدم ولی امان از آخر سال که میبینم فقط تعداد کمی از قول ها و تصمیم ها عملی شده :(
  • نجمه محروقی
  • بیا

    به روزم

    گوشت کوب یا هاون؟؟

    پاسخ:
    سلام
    :|
    سلام بانوووووووووووووو واقعا این پستتون خیلی خیلی عالی بود ممنونم ازتون واقعا الآن این شده یه درد تو این جامعه کاملا حرف حق رو زدین
    آروز دارم واقعا جوونا چشم گوششون رو باز کنن بدونن که دارن برا چی تصمیم میگیرن صحبت همش زیبایی و این جور مسائل نیست یا پول و مادیات  واقعا اخلاق و معنویات به نظر من حرف اول رو میزنه همین عروس ما ظاهر معمولی داره ولی باطنشون انقدر زیباست که خیلی دوستش داریم انشاءالله همه ی جوونا همسران مومن واقعی قسمتشون بشه
    یه گله از دخترایی دارم که همیشه تو ذهنم هست و اون اینکه بعضی دخترا رو دیدین اصلا چهره ی دخترونه ای ندارن یعنی دست به صورتشون میزنن و آرایش میکنن بعدش با این آرایش همچین ظاهر بچه مذهبی رو هم در میارن که نگو و نپرس
    این حرف دل منه که واقعا الآن کسایی که مومن واقعی باشن خیلی کمه برا همین هم سن ازدواج ها رفته بالا خدا خودش به فریادمون برسه .
    این حرفمو هم که از یه سید بزرگوار نقل میکنم اینجا میگم که همه بخونن اینکه همسر آدم باید همسرشو ضریح کنه یعنی تا به خدا نزدیک کنه و از ظلمات از گناه فاصله بگیره همیشه این حرفشون تو ذهنم حک شده و برا خودشون و خانودشون آرزوی خوشبختی و موفقیت دارم
    سیده خانووووم بزرگوار اینقدر راجع به این پست عالیتون حرف دارم که وقت ندارم بنویسم
    راستی چرا به ما سر نمیزنی ؟؟
    یا علی


    پاسخ:
    علی یارت دوست خوبم
    با سلام و خداقوت
    از برخی مطالبتون در فضای مجازی استفاده کردیم.
    حلال کنید
    پاسخ:
    سلام بزرگوار نیازی به اجازه نیست با خیال راحت استفاده کنید
    اجرتون با شهدا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی