رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

حیا را که نفهــمی ...
چادر سیاه تو را محجبه نخواهد کــــــرد !


سکانس اول :

وارد دانشکده و سالن می شوم
هنگام ورود اطلاعیه داخل بـُرد توجهم را جلب می کند " استاد حضور ندارد "
مجبور می شوم برم کتابخانه کمی درس بخوانم , تعطیلات فروردین فقط برای سفر مشهد و دید و بازدید گذشت , نشد لای کتاب باز کنم , البته مطالعه ام فقط در حد غـیر درســی بـود
محوطه دانشگاه یکی دو نفر شروع به مزه پرانی میکنند
راستش را بخواهید دیگر عـادت کرده ام به تــیکه پــرانی ها!
" این عــرب ها کی میخوان دست از سر ما بردارن , این چــادری ها با پوشیدن لباس عرب ها , دارن  توهین میکنن "
"مملکت رو به گـنــد کشیدین "
این نوع حرف هارو می شنوم یاد متلک های گذشته می افتم:
" حاج خانم از مکه چه خبر " " از سوریه چه خبر " , " این ها نوچه های خمینی و خامنه ای هستن "
راستی با پیشرفت علم و تکنولوژی متلک ها پیشرفته تر و بدتر نشدن ؟!

همیشه با وجود خدا دلم در دانشگاه آرام می شود ...
آرام با خودم میگویم , بانوی گمنام حرف های حاج همت یادت هست ؟
"قلم میزنید برای خدا باشد
گام بر می دارید برای خدا باشد
سخن می گویید برای خدا باشد
همه چی و همه چی برای خدا باشد ... “

بـگذار مسخره کنن حجابت را , وجودت همه چیز برای خداست بانو ...
می روم  نماز خانه , جایی که کمتر کسی آنجاست بهتر بگویم اصلا کسی نبود , کمی درس میخوانم و برای آرام کردن طوفان قلبم سوره یس (هدیه به حضرت زهرا )
آرام آرامم ...


سکانس دوم :
وارد کلاس می شوم , همه رنگی و زرق و برق کرده ! همیشه مدل و قانون این بوده بعد ایام تعطیل نوروز همه قیافه ها و لباس ها عوض می شوند
خانم ها و آقایان صمیمانه با هم صحبت میکنن عید را تبریک میگویند !
بعد از خوش و بش کردن با دوستانم می روم سر جایم میشینم , کتابم را در می آورم نا خودآگاه خودکار می افتد و غلتان به عقب می رود ! حوصله ندارم به عقب برگردم , ردیف عقب آقایان هستن , همان کسانی که صدای خوش و بشان با دخترهای کلاس تا چند دقیقه پیش در کلاس طنین انداز بود !"

" خانم .... خانم ... "
سرم را کمی برمیگرانم عقب !
" ببخشید خانم خودکارتون افتاده بود ... بفرمایید "

یک ممنون ساده میگویم , ولی تعجب می کنم  ! همان پسری که با راحتی با دخترها خوش و بش میکند خودکار را با کلی خجالت به من میدهد و سرش پایین
لفظ خانم را که میگوید شوق وجودم را فرا میگیرد , خدارو شکر میکنم که تا به حالا  طوری رفتار نکرده ام که کسی جرات کند اسمم را مثل دخترهای دیگه بر لبانش جاری کند ,مثل کسانی که چند دقیق پیش میگفتند : "چطوری مهسا ! هانیه چرا جواب نمیدی ... چقدر عوض شدی پری "
بلکه با احترام به من میگویند "خانم "

این حجاب و این چادر و رفتار من میگه که :"من حرمت دارم" به همین سادگی...

اینطور وقت ها که خودم را تنها چادریِ- کلِ کلاس می بینم و رفتارهام متین و سنگین
لبخند می زنم ، رو به آسمان میکنم و می گویم
خدایا
ممنونم که بهم اجازه دادی بین همه ی این آدمای رنگ وارنگ یه دونه باشم

+ راستی اونی که رو کیفمه "من حجاب را دوست دارم " رفیق منه !
چه خیابون , چه مسجد , چه دانشگاه , چه پارک , ازم جدا نشده




  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۰)

سلام مطالب عالی بودان شالله موفق باشید
درضمن تبادل لینک شدین
تونستی یه سربزن به وبلاگ بنده
پاسخ:
سلام علیکم
ممنونم

سلام وب خوبی داری
 مطلبت هم خوب بود
اگه مایل به تبادل لینک هستی خوشحال میشم منو با عنوان وبم لینک کنی و ی پیام بده تا وب زیباتو لینک کنم
پاسخ:
سلام علیکم
ممنونم از شما
چشم لینک شدید
پاسخ:
سلام علیکم
حتما میخونم ممنونم بابت اطلاع رسانی
تنها چادری کلاس؟؟؟؟؟؟
بعد به اسم کوچیک؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعله!!!
اونوقت شما رفیق هم دارید توی این کلاس؟؟!!
اوهوم!!
آیکون از تعجب شاخ دراورده
پاسخ:
به به سلام نجمه خانم
بله متاسفانه ...
یکی دوتا دوست چادری دارم ولی الان این ترم دیگه نیستیم ! درس ها و واحد ها اجازه نداد بیرون کلاس فقط همدیگه رو میبینم
اسم کوچک خوبه باز :) اسم هارو شده مخفف هم میگن , مثلا همین پری که گفنم مخفف پرینازه :|
رفیق که نه ! ولی من هیچ وقت با کسی بد رفتار نمیکنم , همیهش با محبت و خوشرویی رفتار میکنم هرچند که با جواب های سرد رو به رو میشم ! خیلی هاشونم تعجب میکنن میگن ما فکر میکردیم چادری ها خشک و جدی و بد اخلاق هتستند ... برای همین با من خیلی راحتن ! ولی در مقابل فرد نامحرم واقعا جدی ام :)
لطفا شاخ درنیار دیگه :)) پرستار با شاخ مریض هارو میترسونه ها :)))
نجمه جدی اوضاع شما چطوره ؟ شما چطور برخوردید میکنید تو کلاس ها و محیط بیمارستان ؟
سلام
از خوندن مطلبتون خوشحال شدم....
خدا حفظتون کنه... ان شا الله در همین نشئه با اولیای الهی محشور باشید
فقط یه نکته در وب نویسی:
اغلب نویسنده ها زمان پاسخ دادنشون به نظرات مشخص نیست و مخاطبها اغلب رجوع میکنن و میبینن هنوز نظرشون تایید نشده این یعنی معطل شدن نظر دهندگان...
اما اگر شما یه زمانی رو برای پاسخ گوییتون به نظرات مشخص کنید مثلا بگید من اغلب شبها پاسخ میدم... جلوی معطل شدن دیگران رو گرفتید اغلب معطلی هایی که ما توی زندگی داریم نتیجه اعمال خودمونه یعنی خیلی جاها با رفتار اشتباهمون (دانسته یا نادانسته) موجب معطلی دیگران شدیم و این موجب معطلی در زندگی خودمون میشه... اینکه میبینید در فهم خیلی از مسائل دینی معطلیم ( دیر یا بد میفهمیم) نتیجه همین معطل شدن دیگران توسط خودمونه...
جسارت بنده رو ببخشید... این مطلب مهمیه که باید به اغلب همکاران وبیمون بگم...
یا علی
پاسخ:
سلام علیکم
ممنونم , زنده باشید , ان شالله شما هم در رکاب امام زمان به فیض شهادت نائل بشید
بله واقعا همینطوره , من هم خیلی موقع ها کوتاهی کردم ولی به عمد نبوده متاسفانه هم مشغله درسی هم کمک به خانواده از جمله مادر بوده , واقعا ممنونم این نکته رو ذکر کردید
از شما سپاسگزارم
ممنون
علی یارتون
سلام

خدا به حجاب و رفتار شما برکت بده

نور ایمان و حجاب باعث میشه نتونند بیشتر از حد خودشون جلو بیان

یا علی
پاسخ:
سلام علیکم
ممنونم از دعای خیرتون
بله همین حجاب که باعث میشه انسان شریف و با عزت بمونه و بازیچه عده ای قرار نگیره
سلام مومن. جزاکم الله خیرا

احسنت جمله ی عمیقی بود...حیا داشتن و اینها...

در قرآن هم داریم که میگه وقتی حیای آدم و حوا از بین رفت، پوشش اونها هم نابود شد....
یعنی حیا خیلی بالاتر از پوششه...



عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
پاسخ:
سلام علیکم
بله درست میفرمایید , متسفانه نمونه از چادری هارو داریم که متسفانه رعایت نمیکنن
و همین مسئله باعث شده به چادر به این حجاب کامل جور دیگه ای هم نگاه بشه

سلام و رحمه الله

خیلی جالبه که آدمها در برابر عظمت حیا چه بخواهند و چه نخواهند کمی با حیا تر می شوند .  این احساس را منم به تازگی دیدم . دوباره و چند باره و به این نتیجه رسیدم که دوست ندارم این حرمت را فقط به خاطر محترم بودن پیش دیگران نگه دارم .

میخواهمش چراکه بوی حب و رضایت را با هم میدهد . او این را دوست دارد . از این راضی ست . بقیه مهم نیستند. و این یک توفیق میخواهد که به دستان او ست .

البته حجاب تنها به چادر سرکردن خالی نیست و خب این را همه میدانیم. باشد که خدا توفیق دهد که محجبه ای به فرمانش و در برابر مخلوقاتش باشیم ولی حجابی بین خودمان و او نگذاریم .

؛ ما حجاب را دوست داریم...

راستی تبریک میگم که جز وبلاگهای برتر بلاگ شدید . ان شالله که سالهای آتی در صفحه ابتدایی ببینمتون ...

پاسخ:
سلام و رحمت خدا بر شما
خدا حفظتون کنه , همیشه نظرات شما برای من یه دنیا درس و معرفت بوده ...
خوشحالم که اینجا درس های زیادی از شما بزرگواران فرا میگیرم
زنده باشید
عنایت شهدا بوده و بس ! واگرنه من جز سیاه کردن صفحات اینجا کاری نکردم
ان شالله که حضرت زهرا رضایت داشته باشن
برایتات شهادت در رکاب امام زمان آرزومندم و دعاگو

خوب محیط بیمارستان که خیلی خودمونیه...

یعنی اگه خانواده ام ببینن برخورد می کنن

همونطور که بابا گفته بود تو سبکی!

منم به یکی از پزشکامون گفتم گفت تو موردی نداری و دلت چیزی نیست می تونم نشون بدمت کسایی تو همین بخش که مورد دارن..



ولی خوب قبول دارم ما رفتارمون درست نیست گمنام جون

الان فرهنگی ها خیلی از ما بهترن

ما میگیم می خندیم

خب خوب نیست

تو دانشگاه میگن و می خندن ولی همیشه فامیله خانمِ.... آقای...

دانشگاه من خودم سنگین ترم چون رسمی تره

ولی بیمارستان فکر کن همش داری با هم کار میکنی...

هستن کسایی که سنگین ترن ولی...

پاسخ:
سلام
آره مامانم که بیمارستان بود رابطه پرستارهای خانم با آقارو میدیدم شاخ درمیاوردم , آخه نشسته بودن چایی میخوردن گل میگفتن و گل میشنفتن ! یعنی هنگ کرده بودم :|
آخه رابطه کاری تا این حد ؟
نجمه جان باید خیلی مراقب باشی , خیلی سخته جایی که محیطش اینطور باشه ولی بخوای برخلاف اون ها حرکت کنی ولی شیرینه ! مثل همان  تک دخترک چادری کلاس :)
همیشه تو هر شرایطی باید دائم به خودمون بگیم مراقب باش بی صاحب نیستی ها  به این فکر کنیم اگه همرنگ جماعت بشیم تو اشتباه ها چطور به روی امام زمانمان ارواحنا فداه نگاه کنیم به اینکه سختی ها و گاه شادی ها زبانمان را به نام اهل بیت بچرخانیم
با چه رویی به دیدار امام رضا برویم ...
اونوقت که مولایم میگوید به وقت خوشی و گناه به یاد ما نبودی حالا که گرفتاری به یاد مایی !
مواظب باشیم با این زبونمون با نامحرم شوخی و خوش و بش نکنیم چرا که الْیَوْمَ نَخْتِمُ عَلَی‌' أَفْوَ'هِمِمْ وَ تُکَلّـِمُنَآ أَیْدِیهِمْ وَ تَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ
نجمه جان امتحان شما سختره خوش به حالت عزیز کرده خدایی
تا الماس رو نتراشن قیمتی پیدا نمیکنه ولی هرچه تراشیده بشه قیمتش بیشتره
پس مراقب باش از این سختی ها سربلند بیرون بیای
حضرت زهرا ازت راضی باشه !
همیشه خدا نظاره گره ! ان شالله به خاطر کارت که پرستاری اون دنیا همنشین حضرت زینب بشی ولی با چیزهایی بیهوده سعی کن این همنشینی رو از دست ندی بالام جان ♥
سلام و عرض ادب بانوووووووووو
صبح قشنگتون به خیر
البته که شما تکی  خانوووووووووومی انشاءالله خود خانوم فاطمه زهرا س مراقب دختراشون که هدیه آسمانی ایشون رو با جون ودل نگه میدارن و حرمتشو حفظ میکنن محافظت میکنه.
خیلی خوبه که گاهی از این خاطرات شیرینتون برامون مینویسین
خدا حفظتون کنه
موفق باشین وسرفراز بانووووووو
یا علی التماس دعای فرج
پاسخ:
سلام دوست خوب و مهربونم تک کجا بود !!! آقا اینقدر روسیاهم فکر کنم رو کل زمین از روسیاهی هم تک باشم باور کن
دعا کن همه ما جوری باشیم که هر لحظه امون حضرت زهرا راضی باشن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی