رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی



از اصفهان به قم می رفت
صدای آهنگ مبتذلی که راننده گوش می کرد اونو آزار می داد.
رفت و با خوشرویی به راننده گفت: اگه امکان داره یا نوار و خاموش کنید یا برای خودتون بذارین
راننده با تمسخر گفت اگه ناراحتی می تونی پیاده بشی
چند لحظه ای رفت توی فکر: هوای سرد، بیابان، تاریکی و ...
اینبار به راننده گفت اگه خاموش نکنی پیاده میشم
راننده هم نه کم گذاشت نه زیاد پدال ترمز و فشار داد و وایساد و گفت بفرما! پیاده شد.
اتوبوس هنوز خیلی دور نشده بود که ایستاد، همین که به اتوبوس رسید راننده بهش گفت بیا بالا جوون، نوار و خاموش کردم.

وقتی سالها بعد خبر شهادتش رو به آیت الله بهاءالدینی دادن ایشون در حالی که به عکسش نگاه میکرد فرمود: امام زمان(عج) از من یه سرباز خواست ، من هم صاحب این عکسو معرفی کردم.


کتاب راز گل سرخ , شهید جلال افشار

  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۲۳)

  • اشکان عاشوری
  • پاسخ:
    ؟
    سلام
    خاطره ی سختی بود...
    پاسخ:
    :)
    می ارزید , با هر سختی ! فقط امام رضا آرومم میکرد
    حاظرم هرسختی باشه فقط بازم برم


    +++++
    سلام و عرض ادب بانووووووووووووووو
    دیدی قهرمانییییییی
    خیلی ماهییییییییییییی
    خدا و امام رضا همین طور امام زمان عج اون لحظه های سخت خیلی کمکتون کردن  ای خدا شکرت چنین دوست مومنه ی پاکی قسمتم کردی
    سیده بانوووووووو ما رو هم فراموش نکنین تو دعاهاتون
    اصلا نمیدونم اگر اون لحظه جای شما بودم چیکار میکردم واقعا کارهاشون خیلی بی شرمانه بوده
    خدا هدایتشون کنه انشاءالله
    ممنون از پشت بسیار عالی و درس آموزتون واقعا عالی بود
    موفق و سرفراز باشی سیده بانوووووووووووووو ی عزیز
    یا علی التماس دعای فرج
    پاسخ:
    سلام دوست خوبممممممم من فدای شما بشم
    من هم خدارو شاکرم که دوستی مثل شما دارم بالام جان
    باور کن فراموش نمیشی
    میدونم جای من بودی بهترین کارو میکردی ! من خیلی حرف ها تو دلم بود که میخواستم بگم خیلی چیزهارو میخواستم بگم ولی اون بغض شکست و من نتونستم حرف هام رو ادامه بدم !
    عزیزی برام نشانه گمنام
    سلام
    با این وصفی که شما از ماشین داشتید شما بهترین کار رو انجام دادین
    شاید حکمت همه این فشارهایی که تحمل کردین این بود که همون خانمه رو به خودتون جذب کنید... در واقع به دین و حجاب جذب شده...
    با این کارتون دل امام زمان رو شاد کردین...
    ما افتخار میکنیم در مملکتی هستیم که بانوانی مثل شما داره...
    خدا با اولیای خودش محشورتون کنه در همین نشئه و در عوالم بالاتر
    پاسخ:
    سلام علیکم
    وصف ماشین تازه کمی سانسور شده بود ! هم طولانی میشد هم من توان نوشتن نداشتم ! اینکه خانم ها و مردهایی که رقصیدن باهم دعواشون شد یه هویی رو هم دیگه چاقو کشیدن , اصلا یه هویی بود . مامان گفت به خاطر دل شکسته تو بود اینها با هم دیگه درگیر شدن
    ان شالله
    ممنونم از دعای خیرتون
    ندیده بودم والله 
    به حق چیزای نشنیده 
    خوش به حالت 
    همین.
    پاسخ:
    نجمه من اگه یه روزی بهم میگفتن قراره اینجور چیزی بشه میگفتم نه ! باور کردنی نیست
    خواهرم هنوز هنوزه میگه من فکر میکنم همش خواب بود
    خوش به حال من چرا ؟!

  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • من دقت نکردم یا تاریخ نداشت؟

    پاسخ:
    سلام عزیز تاریخ چی؟
    برای همین عید امسال بود این خاطره
  • زندگی به سبک شهدا
  • نگران عدم وجود یک مرد نباشید که شهدا و امام شهدا و شهدای زنده در کنارتان هستند و اینان هزاران مرد با غیرت هستند و دعای خیرشان پشت سر شماست...
    با اقتدار به پیش روید که پیروزی بر شیطان که همان جهاد اکبر است نزدیک است...
    عملیات ها تنها در زمان جنگ نبوده است و هنوز عملیات ها هر روز در حال برگزاری است و مسئول عملیات ها شهدا و امام شهدا هستند و فرمان می دهند.....فقط مراقب باشید در این عملیات ها ترکش یا آسیبی نخورید و نبینید.....
    نصر من الله و فتح قریب
    نکته پایانی
    فرزندان همیشه دور مادر جمع می شوند.......
    خوش به سعادت شما که در کنار بی بی دو عالم هستید و تمامی شهدا که فرزندان آن مـــادر هستند در کنار ایشان جمع اند و شما خود نیز شهیده زنده هستید و تمامی شهدا به این واسطه با شما هستند.و در کنار این بزرگوار و شهدا هستید.مارا دعا کنید و امیدوارم در این سفری که داشتید و روزهای سختی که در پیش رو دارید حضور شهدا و امام شهدا و حضرت زهرا س  را بیشتر احساس کنید و با توکل به خدا به پیش رویدو هیچ وقت احساس غربت نکنید که با وجود حضرت زهرا س و فرزندان گرامی شان هیچ وقت کسی غریب نیست و پادشاه هر دو جهان است.....
    و این را بدانید ما در این دنیا هیچ کاره ایم و هرچه هستیم و داریم از وجود و کرم حضرت زهراست وگرنه حتی کسی به ما سلام هم نمیداد....
    عزیز شدن برای امام زمان زحمت میخواهد...
    یا زهرا س

    پاسخ:
    سلام علیکم
    چقدر اسم قشنگی " زندگی به سبک شهدا"
    ممنونم حرف هاتون آرامش بخش بود
    هرچی که دارم از امام زمان و حضرت زهرا و شهدا هستش

    چون با این که سنی نداری عقیده داری 
    ببین به عقیده ات که چی هست کاری ندارم 
    به عقیده داشتنت کار دارم 
    مهم همینه 
    همین 
    پس خوش به حالت 
    که یه عقیده ای داری 
    منم شاید داشتم 
    الانم دارم 
    فقط یه عقیده 
    پاسخ:
    بالام جانم فدات بشم عقیه به سن و سال نیست که
    شهید فهمیده چقدر سن داشت! 13 سال
    طوری که امام پیر و مراد انقلاب را به تعظیم واداشت
    امام (ره) با خضوع خاص خود فرمودند رهبر ما آن طفل13ساله ای است که بر خود نارنجک می‌بندد و زیر تانک می‌رود
    میدونم نجمه تو عقایدی که داری خیلی محکم فقط چون تو سختی هستی خودت رو دست کم گرفتی
    سلام و عرض ادب سیده بانو وووووووووووووو
    دعوتین
    انشاءالله همیشه در تمامی مراحل زندگیتون موفق و سرفراز باشین
    یا علی التماس دعای فرج
    پاسخ:
    سلام دوست خوبم حتما میام
  • بهشت زودهنگام
  • احسنت به خودت و غیرتت و اون شیر و نون حلالی که خوردی...
    باریک الله
    واقعا ستودنی هستی
    یعنی واقعا نمی دونم چی بگم؛ بغض گلومو گرفته....
    خدا حفظت کنه

    رمز وب نجمه را هرچی میزنم وارد نمیشه:( عوض نشده؟
    پاسخ:
    سلام دوست خوبم
    ممنونم , شرمنده ام نکن , من کاری نکردم
    میدونم شماها بودید خیلی بهتر از من بودید من اونی که باید میکردم و نکردم خیلی ضعیف کار کردم
    نه بالام جان همون فدات بشم تغییر نکرده
    عقیده ام اینه 
    به بهشت نمیرم و جام توی آتیشه
    پاسخ:
    :|
    نجمه باید دعوات کنم اونم مفصل
    چقدر بد:(
    گرچه شما ضرر نکردی
    تو معامله ات باخدا سود کردی

    پاسخ:
    :)

  • بهشت زودهنگام
  • نجمه جون حالا که نمی تونم بیام وبت بذار اینجا بگم:
    ولا تیأسوا من روح الله إنه لا ییئس من روح الله القوم الکافرون
    فکر کنم آیه 78 سوره یوسفه؛ فکر کن چی میگه! میگه فقط کافرا از رحمت خدا ناامید میشن....
    خیلی حرفه ها
    پاسخ:
    نجمه جان با دقت بخون بالام جان این نظر برای شماست بــــــعله
    چقدر عجیب و دراماتیک!!!! چقدر سخت... چقدر درد...

    خدا کمکمون کنه توی احیای این واجب فراموش شده،   که هرچی می‌کشیم از ازین دست فراموشی هاست...!


    خدا به شما خیر  و به پدر و مادرتون سلامتی عطا کنه
    یاعلی

    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنونم از حضورتون , عجیب بود , تلخ بود , درد داشت , ولی شیرین بود
    خدا خودش کمکم کرد
    ممنونم از دعای خیرتون
  • محمدعلی معتضدیان
  • http://salehin-chamran.blog.ir/
    ممنون میشم به ما سر بزنید.
  • نجمه خانم برای بهشت زودهنگام
  • سلام 
    اولا نام لاکت روروشن کن م.بهشت جان!
    بعدشم من واقعا فکر می کنم دیگه مسلمون نیستم 
    واقعا 
    جون ایمان همون صبر و شکر بود که نداشتم و ندارم 
    از این حالتم خوشم نمیاد 
    نه که بترسم اینکه مطمئنی خدا طلاقت داده 
    این که مطمئنی دیگه جایی نداری 
    اینکه هیچ انگیزه ای جز «اجبار» برای انجام کارهات نداری 
    م.بهشت وسیده م. جان 
    من هیچ انگیزه ای ندارم
    برین میهن بلاگ 
    خانواده ی من هم بریدن 
    خودم هم بریدم 
    چرا خدا تموم نمی کنه زندگیم رو؟
    تو رو خدا دعا کنین من بمیرم 
    هر چه زودتر بمیرم 
    دیگه نمی خوام حالم از وجود خودم به هم می خوره...
    سلام و رحمه الله. خیلی فوق العاده بود . نه وضعیتی که پیش اومده بود بلکه به خاطر متن میگم. حس دلهره و ترس و اینطور گریه رو حس کردم. حس خیلی بدیه. عجب اوضاعی بوده . به هر حال خیلی خوب عمل کردید به نظرم . اجرتون با امام رضا(ع).  یکی از دلایلی که وب شما را دوست دارم همین خود شمایید که نسبت به اعتقاداتتون غیرت دارید . نه من که شاید خیلی از ماها اینطوری شاید نباشیم و نتونیم سر بزنگاه بزنیم تو خال و دفاع کنیم ولی اینجور گفتن و نوشتن و ان شاالله عمل کردن به آدم امید میده که میشه کرد و گفت و دفاع کرد. میشه دوتا ناسزا هم به خاطر اسلام خورد و نمرد. همه اینها توفیق میخواد . اینکه شما نذاری بگن خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو... البته وظیفه هر مسلمانی همینه و هر مسلمان با غیرت و معتقد باید همین کار شما رو میکرد . به هر حال ان شاالله همواره در این راه موفق باشید و برای ما هم دعا کنید . بعضی سفرها یک نور خاصی دارند که امیدوارم خدا نور این سفر را برای شما جاودانه کند . نور زیارت رضایت...
    پاسخ:
    سلام علیکم و رحمت خدا بر شما
    ممنونم , از نظر با ارزشمندتون , و ممنونم از دعای خیر
    دعامون کنید
    خیلی التماس دعا
  • علیرضا بیگدلی
  • هر کسی تحمل چهارتا فحش برای امر معروف را نداره!
    یکبار خودم در دانشگاه سر یک پوستر یک ذکر در یک پیامی دادم!
    چه چیزهایی که نثارمان نکردند....
    بابت اطلاع رسانی اون لینک هم ممنون...

    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنونم , وظیفه ای بیش نبود
    سلام.
    خداوند شما را حفظ کند، سرباز گمنام امام زمان باشید الهی...
    یا زهرا(س)
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنونم , چقدر عاشق کلمه گمنامی هستم ممنونم این دعارو در حقم کردید
    عاقبتتون شهادت

    سر همین بزنگاه هاست که آدم میتونه خودش رو بسنجه، خداوند خیرتان دهاد..

    ::

    برای آموزش چتر بازی به همراه سید مجتبی علمدار و چند نفر یگر به تهران اعزام شدیم. من و سید در یک گروه قرار گرفتیم. رفتار خوب سید چنان بود که در آن مدت کوتاه، برادران دانشجو شیفته او شده بودند. یادم است زمانی که ما از آسایشگاه بیرون می رفتیم، سید بدون اینکه حرفی بزند تمام کارهای نظافت و ... را انجام می داد و اصلا به روی خودش نمی آورد. بعد از مدتی مرخصی گرفتیم تا به ساری برویم.

    رفتیم ترمینال و سوار اتوبوس شدیم. در شروع حرکت، راننده ضبط را روشن کرد. آنچه که پخش می شد آهنگی مبتذل بود. همه نگا ه مان به سید بود که چه عکس العملی نشان خوا هد داد؟ از جایش بر خواست و به ارامی در گوش راننده چیزی گفت..

    راننده نگا هی به صورت سید انداخت . وقتی نگاه ان دو به هم گره خورد سید لبخند زد. راننده ضبط را خاموش کرد و از سید خواست کنارش بشیند. راننده انقدر مریدش شده بود که٬ هر چیزی می خواست ٬ بخورد اول به سید تعارف می کرد و بعد خودش می خورد. وقتی پیاده شدیم از سید پرسیدم: به راننده چی گفتی که اعتراز نکرد و مرید تو شد؟ بهش گفتم : (اگر نمی خواهی مادر زهرا (ع) از تو راضی باشد نوار را گوش کن)
    پاسخ:
    سلام علیکم
    نمیتونم درک میکنید یا نه ! ولی وقتی دلتنگ شهیدی میشی و میای میبینی کسی از اون شهید براتون خاطره گذاشته ... حسی که دارم وصف شدنی نیست
    ممنونم ازتون یه دنیا سپاس
    عاقبتتون شهادت
    آفرین به این غیرت. من اگه بودم نمی تونستم همچین کاری بکنم. 
    برعکس اینکه توی پست دیگه تون گفته بودید ایمانتون ضعیفه به نظرم این کار از ایمان قوی تون هستش.
    برای من دعا کید لطفا
    پاسخ:
    سلام علیکم
    من مطمئنم شما بودید حتما بهتر عمل میکردید , من نتونستم خوب عمل کنم , وقتی میبینم شهدا چطور امر به معروف و نهی از منکر کردن خجالت میشکم بگم کار خوبی کردم !
    برای من حقیر خاطره و درس خوبی بود این سفر ..
    چشم حتما
    همیشه دعاگوی اهالی "رفاقت به سبک شهید " هستم
    عزییزم
    خداروشکر و احسنت که توی انجام این واجب فراموش شده موفق بودی
    و چقدر هم آخرش قشنگ بود
    ای جانم دوست شدین با هم:))
    پاسخ:
    سلام فدات بشم
    فداااااااات

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی