رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم
بعد از شما چقدر روزهایمان کسالت آورند ...
لبخندهایمان  تصنعی ..
شادیهایمان  کاذب ...
معنویت هایمان بی روح ...
انگار هر چه داشتیم ،
بعد از شما در همان  خاکریزها و  سنگرها جاماند



+ بُهتان نیست !
سلام بر ابراهیم , یا زهرا , مصطفی , علمدار , عارفانه , خاک های نرم کوشک,
پایی که جاماند , خاکریز خاطره ها , نیمه پنهان ماه و ....
همه را خواندی ؟
عطر خدا و خنده ها و عشق ها را میتوانی در آن موقع حس کنی ولی امروز ! ...

+ میدانی !
مقصـــدشان ، میعادگاه ِ عشق بود , حسرت به دل مهجور ما گــــذاشتند ....





  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۸)

سلام
من یک نقدی به این مطلب و کلا مطالبی که با این لحن مینویسن دارم...
ببینید... در ایام دفاع مقدس همین شهدای بزرگوار ما مثل ماها زندگی معمولی خودشون رو داشتن... در درون عمیق شده بودن... شاید در وقت حیاتشون همسایه شون هم نمی دونست که همین همسایه اش که چند روز دیگه یا چند سال دیگه شهید میشه چه آدم پاکی هست... و در درونش چه خبرها هست... عرصه جنگ پیش اومد و خوبیهاشون رو شد...
همون انسانها امروز هم در بین ما دارن زندگی میکنن... با همون فضاهای معنوی...
الگو گرفتن از شهدا نباید موجب بشه نسبت به شهدایی که در بین ماها دارن زندگی میکنن با بدن عنصری و مادی، غافل بشیم...
شهدایی که میگم همون کسانی هستن که مثل شهید هادی ها مثل شهید باکری ها طهارت خودشون حفظ کردند و اگر هم صحنه ای مثل دفاع مقدس پیش بیاد مثل همون بزرگواران در صحنه هستن همونطور که الان هم در عرصه های فرهنگی و سیاسی در صحنه هستن...
یاد کردن از شهدای دفاع مقدس نباید ما رو از کسانی که شهیدوار در حال تلاش هستن غافل کنه...
بشناسیمشون و تا زمانی که در قید حیات هستن ازشون استفاده کنیم... 
یقینا شهدای دفاع مقدس هم همین رو میخوان از ما...

نقد من اینه که مطالب این مدلی این رو به ذهن میاره که اون موقع خیلی صفا و صمیمیت و معنویت بود اما امروز به دست فراموشی سپرده شد...
در حالی که اینطور نیست... امروز هم همون فضاها در بین جوونها هست منتها این فضاها چیزی نیست که بشه در ملاء عام فریادش زد...
باید دنبالش بود و پیداش کرد...
ببخشید که قدری با صراحت نوشتم... 
خود وبلاگ شما نشانه این هست که هنوز هم خواهان فضای های معنوی اون موقع ها وجود داره... و یقین بدونید با عدل خدا سازگاری نداره که تقاضا از سمت مردم باشه اما عنایت حق متعال وجود نداشته باشه...
یا علی
پاسخ:
سلام علیکم
همیشه که نمیشه احسنت آفرین نوشت اتفاقا من خوشحال میشم کسی اگه انتقادی داره بنویسه !
ولی متاسفانه من واقعیت رو گفتم ... من نه زمان جنگ رو درک کردم نه انقلاب و نه حتی امام رو ولی تنها چیزی که الان درک میکنم جامعه امروزی ماست ! من وقت مطالب رو میخونم برای زمان گذشته و شهدا میفهمم دنیا طلبی و مادیات بوده ولی نه به اندازه امروزی . مردم ساده زندگی میکردند تجملات نبود ! بی غیرتی نبود ... لات بود ولی بی غیرتی نه میتونید تو کتاب پا برهنه در وادی مقدس رو بخونید !
ما امروزه داریم شهدای زنده ولی متاسفانه اینقدر جامعه تو خفقان هستش اینقدر حرف ولی امر پشت سر انداخته میشه که همش میگیم کجایید شهدا ....
خداییش کجا اون معنویت و صفا و صمیمیت رو میشه دیگه پیدا کرد ...
اگه من بازم اشتباه میگم بگید اشتباه تا زود پست رو پاک کنم

قبول دارم که معنویت رو توی سطح اجتماع نمیشه دید... فساد عمومی شده...
اما به موازات اهل فساد اهل معنا هم حرکت کردن...
راهپیمایی های روز قدس در دهه هشتاد شلوغ تر بود یا دهه نود؟
دهه هفتاد شلوغتر بود یا دهه نود؟... من قضاوت نمیکنم... امارها میگه راهپیمایی ها هر سال با شکوهتر برگذار میشه...
اما این رو بدونید پاکان مخلص همیشه در اقلیت بودن... حتی در همون دوران جنگ...
مگه مقامات همه شهدا مثل شهید چمرانه؟... مگه مقامات همه شهدا در حد شهید باکری و شهید هادی هست؟...
شهدا هم مراتب دارن...
پاکان مخلصی مثل شهید چمران هم در همون موقع بسیار نادر بودن و در اقلیت...
باید با ذره بین میگشتی پیداشون میکردی...
الان هم همینطوره...
اینکه حرف مقام معظم رهبری روی زمین میمونه... قبول دارم... چون هنوز خیلی فاصله داریم تا اون حد مطلوب....
اون موقع هم حرف امام روی زمین میموند... اگر نه که امام جام زهر نمی نوشید...
اگر نه که برخی از مراجع تا حد حکم ارتداد امام پیش نمی رفتن...
اگر نه که ناو امریکایی توی خلیج رو میزدن... و صدها حرف امام که روی زمین موند...

من قبول دارم ظاهر اجتماع خیلی به هم ریخته و غیر دینی شده... اما خیلی از انسانهای مومن خدا در حال تلاش هستن... 
همونطور که در گذشته تعداد مخلصین در اقلیت بود الان هم در اقلیت هست...
باید با روشنایی باطن و صفای درون  و طهارت ظاهر و باطن پیداشون کرد نه از طریق تبلیغ مسئولین...
البته حتی اگه حرفای منو هم بپذیرین درست نیست مطلب رو حذف کنین...
باشه ... این هم یه بحثه...
اما این رو بدونید هر جایی که صفر اونجا باشه صد هم اونجا پیدا میشه...
توی سرزمینی که ابن ملجم و شمر هستن... قطعا امام علی و امام حسینی هم هستن
اگر میبینید فساد زیاد شده بدونید انسانهایی هم هستن که واقعا مخلصانه دارن کار میکنن
مگه شهید شهریاریها مال این دوره نیستن؟
چک سفید امضا بهش داده بود برای رسوندن ایران به سوخت بیست در صد...
اما برای کاری که انجام داد حتی یک قرون از جمهوری اسلامی نگرفت...
بخونید شب زنده داری ها و اشک و آه شبانه اش رو از زبان همسرش...
و امثال شهریاریها کم نیستن منتها در بین حدود هشتاد میلیون گم هستن باید با چراغ پیداشون کرد
پاسخ:
قبول دارم حرف شما حق و متین و کاملا درست
اتفاقا کتاب من مادر مصطفی (برای شهید احمدی روشن )رو که میخوندم واقعا به این نتیجه رسیدم !
استاد بزرگوار باور کنید خدای نکرده من از روی هیچ قصد و غرضی این پست رو ننوشتم
دلم گرفته بود از جامعه از محیط آموزش ... جامعه و محیطی که از آرمان ها و شهدا فاصله گرفته
رفته بودم برای انتخاب واحد چون ترم آخرم باید دنبال بعضی مدارک میرفتم متاسفانه تو اوج بی انصافی چنان باهام سرد و بی انصافانه برخورد میشد اونم از خانم ها حالا از آقایان انتظاری ندارم ولی در عین حال با دیگران گرم و در کمال ادب .... توهین هایی که میشه در محیط خارج از خانه !
باور کنید نمیدونستم این پست این همه باعث بشه که خدای نکرده من منظور بدی رو رسونده باشم
فقط حرف دل بود
شما استاد هستید و بزرگوار
اگه واقعا این پست پُر از اشکاله به روی چشم شما امر کنید من الساعه پاک میکنم

بله واقعا گاهی مغرضانه با قشر مذهبی برخورد میکنن و بی انصافانه...

خدا انشا الله به شما اجر بده و با شهدا محشورتون کنه...

نه چرا پاکش کنید؟.... گاهی دل انسان از ناملایمات اطرافش میگیره و نیاز داره حرفاشو بگه...

یا علی


پاسخ:
ممنونم از اینکه نکاتی رو ذکر کردید به هرحال این دو نظر برای من خیلی سودمند بودند
من وقتی می نوشتم اصلا فکر هیچی رو نمیکردم ممنونم که گوشزد کردید
در واقعا برای من هوشیاری بود که قبل از اینکه چیزی بنویسم اول خوب فکر کنم بعد ....
ممنونم استاد

سلام یاس بانویِ عزیز

راستش من تا یک سال پیش فکرمیکردم دیگه کسانی مثل شهدا با اون حال وهوا دیگه وجود نداره ودیگه هم نباید اونجور باشه، تا اینکه یه اتفاقی توی جریانِ زندگیم افتاد که بطور کل دیدم عوض شد،

صحبت های "حنابِ صالحِ ِمحترم" رو با جان و دل نوشیدم،

هرچند افرادی که اهل معنا هستن خودشون انکار میکنن که چنین نیستن ولی واقعیتیه که هست!

خداروشکر میکنم بابتِ این اتفاق در زندگیم

وهمینطور تشکر از تو که با این پستِ عالیت باعث شدی حرفِ دلم رو بزنم.

خدا وجود چنین افرادی رو از ما نگیره  که وجودشون واسمون احتیاجه

حرفایِ دلت به دلم می شینه عزیز ،بی تعارف!

tabasomeeshgh.blog.ir

پاسخ:
سلام دوست عزیز
فدااات
خوشحالم کسانی هستند که باعث شد دیدت عوض بشه الحمدالله
دلم کمی آسمان می خواهد
کمی از اخلاص شما وصداقت شما
کمرنگ شده رنگ پرواز...
دلم کمی پروانگی می خواهد
پاسخ:
دلم پروانگی و پرواز میخواهد
تو این دوره زمونه باشی و 
یاد شهدا کنی 
خیلییییییی بزرگی...

منم خیلی شهدارو دوست دارم ..
کاش اونام منو دوست داشته باشن
پاسخ:
عاقبتت شهادت دوست خوبم
  • ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
  • سلام
    اتفاقا دیشب همش میخواستم به شهید ابراهیم هادی متوسل شم ولی یکی جلومو میگرفت
    انگار تسلیم شده بودم...
    همه ی پستاتو خوندم
    ببخشید که نظر نذاشتم
    پاسخ:
    سلام فدات بشم همش نظرت رو میخونم نمیفهمیدم منظورت رو ولی وقتی پستت رو خوندم فهمیدم چی میگی ... حکمتی بوده ... مطمئن باش !
    خدا خیلی مهربونه خیلیییییییییی
    تو از آینده بچه خبر نداشتی که ... اون رفت بهشت منتظرت میمونه
  • زندگی به سبک شهدا
  • سلام علیکم شهدا زنده اند الله اکبر
    شهدای ما در گدشته بودند و در حال نیز هستند و در آینده نیز هستند
    شهدا را یاد کردن خوب است ولی شهدایی زندگی کردن و بودن بهتر
    این را بدانید هرچه زمان میگذرد شهدای زنده ی ما پر ارزش تر می شوند چون فتنه های آخر الزمان بیشتر و بیشتر میشود
    شهدای امروز و فردای ما کمتر از شهدای گذشته نیستند چون با وجود فساد های زیاد و عوض شدن جای معروف با منکر باز پای معروف خود مانده اند و خدا را صدا میزنند و دست از ولی خود بر نداشته اند
    نظر من این است در این مکان اعلام شکست و نا امیدی نشود چون دشمن شاد می شود و به هدفش رسیده است هدفی که ویران کردن ارزش ها بوده است راه ما و شما این است که شما شهدای زنده ی مارا نیز به رخ جهانیان بکشید مانند خودتان و دیگر دوستان که با وجود گناهان و مشکلات فراوان ایستاده اید و روی عهد عاشورایی می مانیمتان پایبند هستید و بالاتر از این ترویج سبک زندگی شهداست به نحوی که بازدیدکنندگان با ورود به وبلاگ و دیگر وبلاگ ها احساس ورود به زندگی یک شهیده را کنند و ما رو در روی دشمن در خط مقدم فرهنگی مبارزه کنیم.و با دادن امید. جامعه را به سمت ارزش ها بکشانیم و نحوی رفتار کنیم که شهدایی زندگی کردن در مردم ما موج بزند. بیایم رشادت های مردم را در حال نیز به رخ بکشیم با سوژه های که داریم از شهدای مدافع حرم گرفته تا مردم روضه دار در روز قدس و پیرمردی که گوشه ی خیابان در بین دنیا و دنیا طلبان مشغول راز و نیاز با مخلوقش است. موفق و موید باشید و مارا از دعای خیرتان محروم نکنید که از کاروان کربلاییان و مدافعان حرم جا ماندم یا زهرا س
    پاسخ:
    سلام علیکم
    حرفاتون رو کامل قبول دارم
    ببخشید این پست باعث شد شما و بقیه ناراحت بشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی