رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

از آن روز کار من با آقا مهدی شروع شد که برویم شناسایی برای پاکسازی منطقه
یکبار منتظر هلی‌کوپتر بودیم که نتوانست بیاید، بچه‌ها من و آقا مهدی را بردند گذاشتند جلوی لشگر ۶۴ ارومیه
هلی‌کوپترها آنجا بودند, اذان ظهر رسیدیم
آقا مهدی گفت: "برویم اول داخل ثواب شویم."
رفتیم وضو گرفتیم. گفتم: "برو جلو آقا مهدی، بگذار نمازم جلا پیدا کند!"
گفت: "نداشتیم آ. برو فرادا بخوان."
گفتم: "می‌گویند جماعت ثوابش بیشتر است."
برگشتنا از آنجا تا محل هلی‌کوپترها یک دور "مرگ بر آمریکا" گفت
گفت: "آقای مشگینی گفتن ثواب گفتن مرگ بر آمریکا کمتر از نماز نیست."

به مجنون گفتم زنده بمان"، کتاب دوم، چاپ اول، ص ۸۱ - ۷۹

+


+پنجاه سال پیش زمانی که امام خمینی شعار مرگ بر آمریکا را بر زبان ها جاری کردند نه به دولت آمریکا نظر داشتند و نه به ملت آمریکا .مرگ بر امریکا شعاری سیاسی نیست بلکه تاکید بر یک افق تمدنی هستش مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر اقتصاد زالو صفت کاپیتالیستی، یعنی مرگ بر نژاد پرستی و برده داری مدرن، یعنی مرگ بر مک دونالد و اصالت لذت، یعنی مرگ بر شرکت های چند ملیتی اسلحه سازی، یعنی مرگ بر تجارت برده های جنسی، یعنی مرگ بر بزرگ ترین دارنده بمب هسته ای، یعنی مرگ بر ارعاب و تفرعن، یعنی مرگ بر هالیوود و والت دیسنی و امپراطوری دروغ، یعنی مرگ بر سبک زندگی غربی ...
امام به خوبی می دانستند کسیکه به آمریکا کافر نباشد ایمان به خدا نخواهد داشت:
فمن یکفر بالطاغوت و یومن بالله... یعنی اول نفی و کفر به بت و طاغوت
امریکا از ما فاصله جغرافیایی ندارد. گاهی در متن و بطن خودمان هم آمریکایی هستیم
کسیکه تجلی شیطنت و کفر را باادب و متمدن می بیند، کفر به طاغوت ندارد

+رمی جمرات و پرتاب هفت سنگریزه به سمت یک ستون سنگی انگار کار بیهوده ای  اما خداوند متعال بدون این عمل حج را و طواف خانه اش را نمی پذیرد
عبد باید نشان بده از شیطان متنفره وگرنه محبتش به خدا دروغی بیش نیست
امام فرمودند همین شعار مرگ بر آمریکا برای آنها مرگ میاورد



نظرات  (۱۳)

  • ابوتراب ...
  •  «مرگ بر آمریکا» را خمینی (ره)کبیر سر می داد که جز خدا از کسی نمی ترسید و می فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

    «مرگ بر آمریکا» شعار بهشتی بود که می گفت آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

    «مرگ بر آمریکا» شعار همه ی خوبانی است که در شلمچه و طلائیه و فکه و اروند حماسه آفریدند و ناظران وجه الله شدند. شعار همت و باکری و چمران است، شعار حسین فهمیده است که حیثیت مرگ را به بازی گرفت.

    «مرگ بر آمریکا» شعار اهل جهاد است پس اگر دلت برای گفتن این شعار صاف نیست به سبک زندگی ات نگاه کن تا ببینی که چگونه به روزمرگی ها عادت کرده ای و گمان می کنی زندگی همین است و بس.
    پاسخ:
    ما گفتیم مرگ بر صدام و صدام را به گور فرستادیم ؛
    گفتیم مرگ بر شوروی و کمونیسم را به موزه فرستادیم و فروپاشی شوروی را شاهد بودیم
    گفتیم مرگ بر منافقین و منافقین را به ذلت نشاندیم و
    آنقدر  مرگ بر آمریکا  می گوییم تا ایالات متحده را به پنجاه ایالت منفرده تبدیل کنیم
    سلام
    خداقوت
    ------------------
    مرگ بر آمریکا


    پاسخ:
    سلام علیکم
    زنده باشید
    مرگ بر آمریکا
  • فاطمه بانو
  • سلام بر دوست خوبم ...

    واقعا حیف نبود این مطالب ناب از زندگی شهدا رو -که باور کن خیلیاش تا حالا به گوش من نرسیده- ازمون دریغ کنی دختر خوب؟؟!!

    من هیییییییچ کاری نکردم ... اگر هم از حرفام چیزی به دردت خورد مطمئن باش کار خدا بوده و لاغیر ...

    مرگ بر آمریکا


    پاسخ:
    سلام بر فاطمه عزیز و مهربانم
     ببخشید 😢
    ممنونم که همیشه با حرفات کمکم میکنی

    سلام م. جون 

    خوبی؟ 

    ببینم این جملات مرگ برآمریکا که زیر عکس نوشتی رو از کجا آوردی ذهن خودت؟




    لایک! از اعماق وجودم 
    پاسخ:
    سلام نجمه عزیزم , جان دلم
    الحمدالله شما خوبی مهربونم؟
    اگه دقت کنی همش واقعیتی که این روزها از خبرها میشنویم مخصوصا لا به لای جملات حضرت آقا , چیزشاهکاری نوشته نشده ...
    فدای لایکت
    عاقبتت شهادت دوست خوبم
  • تبسّمِ عشق
  • سلام یاس بانوجان

    خیلی زیبا بود...

    اجرت با حضرت زهرا ان شاالله.

    مرگ بر آمریکا

    بیشمار

    پاسخ:
    سلام تبسم عزیز
    عاقبتت شهادت مهربونم
  • نشانه گمنام
  • بابت پست بسیار زیباتون ممنونم سیده بانوووووووووووووی من
    مرگ بر آمریکا
    پاسخ:
    منم بی نهایت ازشما به خاطر حضورت ممنونم دوست خوووووووبم
    عاقبتت شهادت دوست عزیز
  • ღ*•.¸بــــــــے قــــرار¸.•*´ღ
  • مرگ برآمریکــــــــــــــــــا

    به امید نابودی هرچه زود تر دشمنان
    و ظهور آقامون حضرت صاحب الزمان(عج)
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ان شالله
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
    ممنونم از حضورتون
    عاقبتتون شهادت
    مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر اقتصاد زالو صفت کاپیتالیستی، یعنی مرگ بر نژاد پرستی و برده داری مدرن، یعنی مرگ بر مک دونالد و اصالت لذت، یعنی مرگ بر شرکت های چند ملیتی اسلحه سازی، یعنی مرگ بر تجارت برده های جنسی، یعنی مرگ بر بزرگ ترین دارنده بمب هسته ای، یعنی مرگ بر ارعاب و تفرعن، یعنی مرگ بر هالیوود و والت دیسنی و امپراطوری دروغ، یعنی مرگ بر سبک زندگی غربی ...

    من از خدا می خوام یه مرگ بی عبرت برای بقیه و یک مرگ بی زجر و بدبختی بهم بده 
    شهادت واسه آدم خوباس...
    پاسخ:
    ان شالله اجر این مزدهات (پرستاری و دعای خیر مریض ها ) بی نصیب نمیمونه مطمئن باش

  • یار شیخ عبدالزهرا(یار طلبگی و هزار و یک...)
  • سلام علیکم خواهر
    اتفاقا سخنرانی حضرت آقا به مناسبت روز۱۳ آبان راجع به همین جمله مرگ بر آمریکا فرمودن ...
    شما قشنگ بسطش دادی...
    پاسخ:
    سلام علیکم دوست خوبم
    زنده باشی

    فرمان قلب منه با نبض آقا می زنه / هر کی خیال بد کنه، قبر خودش رو می کنه

    عاشق مکتب و پیرو مرشد جمارانی ام / بچه انقلاب شاگرد قاسم سلیمانی ام

    پاسخ:
    احسنت
    طیب الله ....
    اجر اون های دیگر هم دارم....

    اون ها خیلی سنگین ترن خواهر 

    اجر پرستاری حقوقیه که می گیرم 

    اجر اون ها روزهای تنهایی و احساسیه که می کشم 

    و اینکه به 18 آبان دارم میرسم 

    در حالی که دوماه پیش همه ی آرزوم این بود که این روز رو نبینم و می دونستم که به این روز می رسم و زنده خواهم بود 

    و محکوم به ادامه ی زندگی هستم...

    مثل حبس ابد می مونه 

    30 سال از عمرم به مزخرفی گذشت 

    چند سال دیگه مونده؟


    ببخشید فازم داغونه 
    باز دارم خودمو تخلیه می کنم 

    می خوام واسه خودم یه دفتر بخرم 

    برای 18 آبانم...

    برای تخلیه کردن خودم 

    ولی نمی دونم پند صد برگ باید بگیرم...

    :((((((((((
    پاسخ:
    سلام نجمه
    عزیز خیلی کارها میتونی انجام بدی
    اصلا بیا یه کاری کن به جای اینکه یه دفتر برداری یا هرچی که بشه ایینه دق تو ! و تورو ناراحت کنه و باعث بشه گذشته ها بیان جلو چشت و نتونی حتی فراموش کنی یه دفتر بردار البته دفترچه بهتره ! هر روز هرکار خوبی که میکنی بنویس ! هرکار خوبی مثلا امروز من زودتر به مامان و بابا سلام دادم یا امروز صبور بودم یا اینکه امروز به مریض ها خیلی خوب رفتار کردم اینقدر این کارو بکن تو زندگیت فقط و فقط خوبی باشه ! گذشته اگه اومد جلو چشت زود استغفار کن
    نجمه گذشته ها گذشته آینده هم نیومده الان رو بچسب
    خوبی ها میموند بدی ها از بین میرن
    الهی بحق این ماه عزیز الهی بحق رقیه امام حسین الهی بحق مادر عالم حضرت زهرا نجمه زندگیت خیلی خوب بشه طوری خوب که غرق لذت بشی ! الهی که با خبرهای خوب خیلی زود بیای اینجا اولین نفر به من خبر بدی بحق قاسم امام حسین باب الحوائج کربلا
    من کلابا مامان جونم کات کردم 

    خسته شدم بس که به این سیکل مسخره ادامه دادم(هی قهر هی آشتی)
    و در بهترین حالت ممکن عذرخواهی کردم و بعد احساس کردم مادرم اما هرگز براش من مهم نیستم دیگه 

    با خودم فکر می کنم دختری که از دوران دبیرستانش سروصداش دنیا رو پر می کرد رو خدا به این نحو از سر راه خواهراش برمی داره 
    و در جواب دعوای من و داداشم که میگم بری سربازی نفسی بکشیم مامانم میگه برای تو بگیم کی میری!!؟؟

    بابا دیشب میگه تو با دنیا قهر کردی 
    و من گفتم دنیای من تموم شده من مدت هاست بعد از آخر خط وایستادم
    و دیگه چه چیزی اهمیت داره؟

    فردا تولدمه و من امروز و فردا رو صبح و عصر برداشتم فقط برای اینکه خونه نباشم!
    برای اینکه سال های دیگه گریه می کردم روز تولدم رو...

    برای اینکه مادرم نه تنها برای تولد بچه هاش که برای تولدهای مذهبی کیک درست می کنه اما برای من نه 

    بای اینکه همیشه به من میگه بچه های من اگه اخلاق بدی دارن از تو که بزرگترشونی یاد گرفتن!!!!!!!!!!!!!
    و وقتی میگم من بزرگتری غیر از تو نداشتم هر چی از من می بینی محصول مستقیم خودته خفه میشه 

    و این بار که دعوامون شد برگشت گفت بازم خدا رو شکر آره من تربیتت کردم که اندازه ای که به من توهین می کنی به پدرت نمی کنی!!!!!!!!!!!!!!!!(آیکون حالت تهوع!!) 

    و من به خودم نگاه می کنم 
    دختری که خودش از خودش خوشش نمیاد 
    مادرش به عنوان مهربانترین و دلسوزترین(آیکون حالت تهوع) شخص زندگی هر کسی براش  مهم نیست و ازش بیزاره 
    و شوهرش نذاشته دختره رو طلاق بده!!!!!!!

    فقط چون دید من میگم حتی اگه همهی مهریه ام رو بدی هم طلاق نمی خوام رفت زنن گرفت و روزهایی که من مدام گریه می کردم و به پاش افتادم اون در شعف بچه دار شدن بوده!
    چقدر بچه دوست داشت 

    عیدی که من 48 ساعت گریه کردم اون گفت اگه میای بریم محضر که بیا اگه نه من می خوام برم مسافرت 

    و من فکر میکنم با کی می خواست بره؟
    با همون دوستش و خانواده اش؟؟؟

    که بعد شدن زنش و خانواده اش؟؟؟

    و خدا هم که امروز به دوستام نیم ساعت پیش که می خواستم برم نماز گفتم بچه ها با خدا کاری ندارین؟ آخه خدا و من یک کانکشن قوی داریم میگه نجمه جان دخترم بگو چی می خوای؟
    بگو هر چی می خوای کو کسی که گوش کنه! کو کسی که توجه کنه...!

    راستی یادم رفت بگم من اتاقی که تو کربلا به اسم خیمه ی قاسم هست رو جارو برقی کشیدم و وقتی تموم کردم عرب های اونجا میگفتن خوشبخت شی زوّج نمدونم چی؟

    از اونجا هم گذشت زمان 

    یعنی الان موندم برم دوباره کربلا یا نه 

    بعضی وقتها هوس می کنم بعد با خودم میگم پارسال هم روی هوس رفتی یادته؟

    یادته چطور نقره داغ شدی...

    می خوای بری چه غلطی بکنی؟
    می خوای بری مردم بگن دختره هر روز هرروز میره اونجا دخیل می بنده ولی اینقدر خرابه که کار از این حرفا گذشته..


    بابام دیشب می گفت یه کاری نکن مردم بگن طرف حق داشت 

    بهش گفتم مگه غیر اینه؟
    این عین حقیقت 
    طرف حق داشت....
    پاسخ:
    میگذره نجمه
    وقتی دوتان نظرت رو خوندم فهمیدم که صبرت داره آزمایش میشه نجمه
    فقط باید صبور بود
    میدونی دلم گرفت دوتا نظرت رو خوندم میگم چرا پیش نجمه نیستم شاید کنار هم دوستای خوبی بودیم و نجمه تنها نبود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی