رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

با بچه‌های فامیل، کنار نهر آب مشغول بازی بود که یک سیب قرمز و درشت از آب رد شد
بچه‌ها سیب را گرفتند و تقسیمش کردند و خوردند؛
اما علی‌رضا نخورد.
گفت: من نمی‌خورم. شاید صاحبش راضی نباشد. بچه‌ها نفهمیدند  چی گفت!
ولی پدر از خوش‌حالی بال درآورد؛
وقتی دید پسر کوچکش این ‌قدر حلال و حرام سرش می‌شود!


شهید علیرضا مظفری صفات
کتاب فکر بکر خدا، ص70


محمد در زمان جوانی، در روستای نیار در اطراف اردبیل، زمین کشاورزی کوچکی داشت وکشاورزی  می کرد. یک روز، هنگام کار، وقتی برای آب دادن زمین کنار جوی آب رفت، سیبی را دید که در آب روان است و به سمت او می آید، او هم آن را برداشت و خورد. اما ناگهان پشیمان شد و در دل با خود گفت این سیب برای چه کسی بود؟ چرا آن را خوردم؟ نکند صاحبش راضی نباشد... به خاطر همین، از کنار جوی آب حرکت کرد تا باغ سیب و صاحبش را پیدا کند. بالاخره پرسان پرسان به باغ رسید و صاحب آن را که مشغول کار بود پیدا کرد. ماجرا را برای او گفت و حلالیت طلبید. صاحب باغ کمی فکر کرد و گفت حلالت نمیکنم مگر به یک شرط. جوان گفت که هر چه باشد می پذیرد. آن مرد گفت دختری دارم که کور و کر و شل است، اگر با او ازدواج کنی، تو را حلال می کنم. جوان که قول به پذیرش داده بود و ازطرفی هرگز لقمه ی حرام نخورده بود پذیرفت.
وقتی برای ازدواج، به خانه ی آن مرد رفت، دخترش را دید که بسیار زیبا بود و هیچ عیبی نداشت. از مرد پرسید چرا به من دروغ گفتی؟ پدر دختر پاسخ داد این که گفتم دختر من کر است چون غیبت کسی را نشنیده است، کور است چون با دیده ی خود به نامحرمی ننگریسته است و شل است چون بدون اجازه ی پدر و مادرش هرگز از خانه بیرون نرفته است... حاصل این ازدواج فرزندی بود که ما او را با نام مقدس اردبیلی می شناسیم
از مادر مقدس اردبیلی سؤال کردند که در تربیت فرزندت چه کردی که به اینجا رسیده است؟ گفت: من هرگز لقمه ی شبهه ناک نخوردم و قبل از شیر دادن به او، وضو می گرفتم و ابدا چشم به نامحرم نینداختم و در تربیت کودک وقتی او را از شیر گرفتم، کوشیدم و نظافت و طهارت او را مراعات می کردم و او را با بچه های خوب، می نشاندم

کتاب سرمایه سعادت و نجات، (ص 29 - 31)


+پشت پیراهنش را بخوان;
هرچه پیش آید خوش آید , ما که خندان میرویم....
.
.
ولی اوضاع من افتضاح شهدا !


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۳)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • آسمانی 
    ممنون
    فکر کنم من تو این یکی خیلی بدهکارم به محل کارم...
    پاسخ:
    باید جبران کنیم وقت کمه
    اوضاع من افتضاح تر!
    پاسخ:
    :(
    خیلی قشنگ اما یه سوال اینا روننوشتید که بگیم خوب یا بد نوشتید که حساب کنیم چند چند باخودمون ممنون ک هر چن وقت ی بار ی تلنگر بهمون میزنید
    پاسخ:
    سلام
    این ها همه تلنگر برای خودم
    همیشه گفتم من خودمم تو رفاقت به سبک شهید یه خواننده هستم مثل بقیه
    اینجا برای خودمم کلاس درس

  • محترَق الزهرا (سلام الله علیها)
  • الخیر فی ما وقع
    زیاد میدونیم و می خونیم و می نویسیم
    خدا کنه بتونیم به معلوماتمون عمل هم بکنیم
    دعا بفرمایید
    یاحق
    پاسخ:
    سلام علیکم
    من روسیاه ازتون التماس دعا دارم
    دنیا محل گذر و گذار است
    گاهی کارهایی انجام میدیم که خودمون هم باورمون میشه که خبری نیست و مثل اینکه موندگار هستیم
    الهی ...
    پاسخ:
    الهی ظلمت نفسی
  • اگه خدا قبول کنه .. ... یه بنده خدا
  • سلام


    مثل همیشه عالی+++

    خوشحال میشم ماروهم لینک کنید

    بانک مذهبی

    bankmazhabi.blog.ir


    م. استرس دارم خیلی



    اه
    پاسخ:
    اومدم پستت رو خوندم نجمه با توکل برو جلو نباید اینقدر ضعیف باشی
    سلام خواهر جون
    شما که مترجمی خوندی ...میشه به من بگی چطور زبان رو توی کنکور خوب بزنم؟
    همه چیز رو خوب یاد میگیرم ولی توی تست مشکل دارم

    و توی درک مطلب بیش از ده دقیقه وقتمو میگیره....اخه متن به اون طولانی من چطور توی زیر 5 دقیقه بخونم؟
    پاسخ:
    سلام عزیز دل خوبی ؟ بهتری ؟
    اگه این سوال رو دوسال پیش پرسیده بودی دقیق تر میتونستم جواب بدم
    یادم میاد اون موقع ها یه پکیجی تهیه کرده بودم به نام تست قرمز واقعا عالی بودن ولی دیگه بیرون ندادن نمیدونم چرا
    ریز به ریز توضیح داده بودن که چطور باید فلان درس رو تست بزنیم ! بر حسب اتفاق دادم به کتابخونه یه مدرسه که دانش اموزا بتونن استفاده کنن , راستش فقط این نکته هاش یادم مونده خط اول خیلی مهمه ! ضمایر به کار رفته خیلی مهمه ! و اینکه کلی مفهوم متن رو بفم زیاد وارد جزئیات نشو ! ما تو دانشگاه هم این روش رو به کار میبردیم
    حالا تو فقط فرض کن برای ما دانشگاه reading فقط دو صفحه است ! فقط یه خواهشی که دارم دایره لغاتت رو خیلی افزایش بده ! تا میتونی از اینترنت متن دربیار کار کن تا دستت بیاد
    ضمایر متن توجه کن ! کلمه ای که داخل گیومه هستش توجه کن ! معنی شرو نفهمیدی به جمله اش توجه کن

    الان من دی وی دی دکتر اناری رو دیدم ..اونکم تقریبا همینا رو میگه...

    وااااقعا گل گفتی شاید یه ماهه لغت نخوندم!
    باید دایره لغاتمو بالا ببرم

    راستش وقت خیلی کمه تیر کنکوره
    خواهر جون خودت میدونی برای یه تجربی ریاضی و فیزیک خیلی وقت میبره...
    دعا کن وقتم برکت داشته باشه و توی این دو سه ماه تمومش کنم!
    پاسخ:
    وقتکم هم باشه ولی خدا تو یادگیریت برکت میندازه تلاشت رو بکن بعد مثل شهید احمدی روشن بگو یا کریم الوعده و وفا :)



    پست می خونی اینجا نظر میذاری
    انصافه؟
    نه من میخوام بدونم انصافه؟
    نه میخوام بدونم انصافه؟
    نه!
    میخوام بدونم؟
    نه!
    .....
    پاسخ:
    ببخشید :(
    ببخشید :(

  • فدائیان ولایت
  • سلام

    عالیه

    افتخار تبادل لینک؟

    خخخخخخخ
    پاسخ:
    فدا خنده هات بخند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی