رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

آن قدر کوچک بودم که حتی کسی به حرفم نمی خندید
هر چی به بابا ننه ام می گفتم می خواهم به جبهه بروم محل آدم بهم نمی گذاشتند
حتی تو بسیج روستا هم وقتی گفتم قصد رفتن به جبهه را دارم همه به ریش نداشتنم هرهر خندیدند
مثل سریش چسبیدم به پدرم که الّا و بالله باید بروم جبهه
آخر سر کفری شد و فریاد زد:
«به بچه که رو بدهی سوارت می شود. آخر تو نیم وجبی می خواهی بروی جبهه چه گلی به سرت بگیری.»
دست آخر که دید من مثل کنه به او چسبیده ام رو کرد به طویله مان و فریاد زد:
«آهای نورعلی، بیا این را ببر صحرا و تا مخورد کتکش بزن و بعد آن قدر ازش کار بکش تا جانش دربیاید!»
قربان خدا بروم که یک برادر غول پیکر بهم داده بود که فقط جان می داد برای کتک زدن
یک بار الاغ مان را چنان زد که بدبخت سه روز صدایش گرفت!
نورعلی حاضر به یراق، دوید طرفم و مرا بست به پالان الاغ و رفتیم صحرا
آن قدر کتکم زد که مثل نرم تنان مجبور شدم مدتی روی زمین بخزم و حرکت کنم
به خاطر این که تو ده، مدرسه راهنمایی نبود. بابام من و برادر کوچکم را که کلاس اول راهنمایی بود،
آورد شهر و یک اتاق در خانه فامیل اجاره کرد و برگشت
چند مدتی درس خواندم و دوباره به فکر رفتن به جبهه افتادم
رفتم ستاد اعزام و آن قدر فیلم بازی کردم و سرتق بازی در آوردم تا این که مسئول اعزام
جان به لب شد و اسمم را نوشت
روزی که قرار بود اعزام شویم، صبح زود به برادر کوچکم گفتم:
«من میروم حلیم بخرم و زودی برمی گردم.»
قابلمه را برداشتم و دم در خانه قابلمه را زمین گذاشتم و یا علی مدد. رفتم که رفتم
درست سه ماه بعد،از جبهه برگشتم. در حالی که این مدت از ترس حتی یک نامه برای خانواده نفرستاده بودم
سر راه از حلیم فروشی یک کاسه حلیم خریدم و رفتم طرف خانه. در زدم. برادر کوچکم در را باز کرد و
وقتی حلیم دید با طعنه گفت: «چه زود حلیم خریدی و برگشتی!» خنده ام گرفت
داداشم سر برگرداند و فریاد زد: «نورعلی بیا که احمد آمده!»
با شنیدن اسم نورعلی چنان فرار کردم که کفشم دم در خانه جاماند!

کتاب رفاقت به سبک تانک صفحه 11


لَقَدْ جاءَکمْ رَسُولٌ مِنْ اَنْفُسِکمْ عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُمْ حَرِیصٌ عَلَیکمْ بِالْمُؤمِنینَ رَؤُفٌ رحیمٌ

رسولی از خود شما به سویتان آمد که رنجهای شما بر او سخت و ناگوار است،
و بر هدایت شما اصرار دارد، و اصرار دارد بر هدایت مؤمنان، و او بسیار با محبت و مهربان است


امام باقر علیه السلام فرمود :
به راستی که اعمال بندگان هر شامگاه پنج شنبه بر پیامبر شما عرضه می شود پس هر کس از شما از اینکه بر پیامبرش عمل زشتی از او عرضه شود باید شرم داشته باشد
وسائل الشیعه , ص 399

هرلحظه که دلتان را شکستم .... الــــــعفو


  عید سعید مبعث، آغاز راه رستگارى و طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت، مبارک باد . . .

  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۰)

متشکرم 

پاسخ:
از حضور شما هم متشکرم
سلام 
عید مبعث مبارک
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:
سلام عید شما هم مبارک
الهی آمین بحق حضرت زهرا
  • اگه خدا قبول کنه .. ... یه بنده خدا
  • سلام

    ممنونم

    به این پست هم سر بزنید و

    و تو این ثواب بزرگ شرکت کنید:


    http://bankmazhabi.blog.ir/1395/02/15/%D9%86%D8%B8%D8%B1%D8%B3%D9%86%D8%AC%DB%8C
    سلام بانو
    عیدتون مبارک :)
    خییییلی التماس دعا
    پاسخ:
    سلام دوست جااااان
    عید شما هم مبارک ان شالله نابودی آل سعود
    ان شالله به زودی زود بریم مدینه النبی
    عیدتون مبارک...

    رفاقت به سبک تانک جز بهترین کتاب های طنزیه که تا الان از آقای داوود امیریان خوندم ... ممنون از پستتون...
    پاسخ:
    عید شما هم مبارک
    این کتاب خیلی عالیه ... روحیه ادم به کل عوض میشه
  • سیّد محمّد جعاوله
  • تک و ماندگار
  • ღ*•.¸ســـــــائِلُ الزَّهــــرا¸.•*´ღ
  • روح شهدا شاد ویادشان گرامی

    سلام
    من هم این عید با سعادت رو خدمت شما دوست عزیزم تبریک میگم
    موفق باشید
    پاسخ:
    سلام عزیز دل
    بر شما هم مبارک
    سلام بر شما
    عید بر شما مبارک.

    خاطره جالبی بود..

    پاسخ:
    سلام عید شما هم مبارک سید عزیز
  • سربازکوچولو ...
  • سلام عیدتون مبارک 
    التماس دعای فراوان
    پاسخ:
    سلام دوست خوبم عید شما هم مبارک

    سلام عزیزم
    عیدت مبارک خانمی
    پاسخ:
    سلام خانم مهربون ♥
    عید شما هم مبارک

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی