رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

کنار تخت نشسته و نگاهم میکند
گیره روسری را میزنم ! حالا نوبت ساق دست هایی که باید بزنم ! رنگی نه ؟! همان مشکی ها
فاطمه جان میشه لطف کنی چادر که کنارت بدی سرم کنم ؟!
- چی ؟ چادر هم میخوای سر کنی ؟
بله چطور ؟! توقع نداری که همینطور برم سلام بدم ؟!
- مگه نگفتی حسین آقا ( شوهر خواهرم هستند )میاد ؟!
- خوب بله
- خوب همین مانتویی که با روسری بلند پوشیدی کافیه دیگه ! بابا فامیل دیگه اونم شوهر خواهر
زنگ در به صدا درمیاد زود چادر را سر میکنم و می روم برای سلام دادن و کمک به مادر
.
.
.
هاج و واج نگاهم میکند میپرسم چیه ؟! چرا اینطوری نگام میکنی ؟
- همین ؟ سلام و احوال پرسی ساده ؟ چیز دیگه ای نه ؟!
- چرا یه جمله اش رو نگفتی گفتم که خوش اومدید
- بابا به خدا شوهر خواهرت غریبه نیست چرا اینطوری آخه ؟!
مانتو شلوار اونم از روش چادر تازه ساق دست
احوال پرسی ساده به خدا عیب اینطوری دیگه صمیمیت نمیشه ها تو خانواده !
من همیشه با شوهر خواهرم گرم صحبت میکنم و حتی شوخی میکنیم

آرام شروع میکنم به توضیح دادن :
فاطمه جان دوست خوبم شوهر خواهرم فقط برای خواهر و مادر من محرم هستش نه برای من
ایشون برای من نامحرم هستن نامحرم با نامحرم بیرون هیچ فرقی نداره
اتفاقا تو خونه با نامحرم خونه بیشتر باید مراقب بود , بیرون با نامحرم فقط در حد یک دقیقه برخورد داری
ولی تو خونه دائم در حال رفت و آمد هستی بیشتر در معرض دید هستی ,
ممکن با برخورد بیشتری که داری باهاشون,  به گناه بیفتی یا حتی ایشون بیفتن
باید بیشترتر مراقب باشی
عالم محضر خداست و امام زمان ناظر  بر اعمال ما

و فاطمه بیشتر تو خودش بود و داشت فکر میکرد



+مگر نه اینکه هر روز با امام زمان و خدا عهد میبندم که مواظب حجابم و اعمال و رفتارم باشم ؟!
مگر نه اینکه قول دادم دلی که هدایت شد توسط شهدا را , خرابش نکنم

  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۵)

  • سربازکوچولو ...
  • افرین بانوی گمنام جونم 
    خیلی قشنگ بود:-) 
    پاسخ:
    فدای شما دوست خوبم
    نامحرم نامحرم است.
    بخواهد شوهر خواهر باشد یا استاد دانشگاه.

    هدایت مراتب دارد.
    پاسخ:
    اون که  صد البته ولی تو فامیل هستن که فکر میکنن چون دیگه اعضای خانواده شدن دیگه راحت میشه برخورد داشت
    متاسفانه نسل این نوع بانوهای ایرانی در حال انقراض است
    پاسخ:
    نه ! اینطور نیست
    اون های که خیلی رنگی هستند خودشون رو در معرض نمایش گذاشتند
    همشو قبول دارم جز مانتو و چادر توام
    😫
    منم خیلی با شوهرخواهرام گرم نمی گیرم
    پاسخ:
    نمیشه نجمه جان هرطور بپوشم موقع کمک کردن به مامان چادر کنار میره
    اگه فقط مینشستم اره اونوقت خیلی راحت بود فقط چادر سر کنم ولی چون تو خونه تنها منم و کسی نیست برای کمک برای احتیاط بیشتر و حجاب کاملتر باید مانتو هم بپوشم
  • سرباز جامانده
  • جانا سخن از زبان ما میگویی.
  • سیّد محمّد جعاوله
  • احسنت
    به دلم نشست
    ولی>>>
    پاسخ:
    ولی چی ؟ کاش مینوشتید
  • نشانه گمنام
  • احسنت و صد آفرین سیده بانوی گل
    پاسخ:
    فدای خواهر خوبم
  • سربازکوچولو ...
  • سلام بانو.خداقوت

    خیلی خوبی بود.به منم یاد داد فردا شویرخواهر گیرم آمد چطور باید رفتار کنم.

    اجرت با خود حضرت زهرا.

    التماس دعا

    پاسخ:
    سلام عزیز دل زنده باشی
    ان شالله , ان شالله هم شما و هم خواهرتون خوشبخت بشید یه همسفر تا بهشت نصیبتون

    بابا
    یا چادر
    یا مانتو
    منظورم این بود...

    آره چادر برای کمک سخت میشه
    ولی با مانتو رو دامن یا مانتو شلوار درست میشه
    پاسخ:
    خوب من نمیتونم فدات بشم :)
    دوست دارم کامل کامل باشه
    نجمه بهتری ؟ پست هات خیلی غمگین شده بعضی هاش رو که کلا نمیتونم باز کنم رمزش رو ندارم
    سلام عزیزم
    ا .. تو میومدی؟قربونت آره بد نیستم خوبم
    بهم میگفتی واسه رمز خوب

    پاسخ:
    اخه میزدم رمز رو بعد میدیدیم نوشته خطاست گفتم لابد دیگه خیلی شخصی برای همین
    سلام...خب ابجی جان شما همین ساق دست مشکی و مانتو و اینا رو الان بیا بوشهر بپوش 20دقیقه فقط قدم بزن اینجا(بوشهر)
    اونوقت میفهمی حجاب و جهاد چیه:)))))
    خوبی؟
    ابجی التماس دعا برا بیست و چهار ساعتم برنامه ریزی میکنم وقت کم میارم
    پاسخ:
    سلام عزیز دل من خوبی شما ؟!
    واقعا جهاد شما ثوابش بیشتره نه اینجا آذربایجان هوا خیلی خنک هنوز هنوز شب ها با لحاف میخوابیم :)
    جدی ها اگه ما تو حجابمون کوتاهی کنیم خدا شما رو نشون میده و میگه خجالت نمیکشید این ها تو این گرما دارن جهاد میکنن شما تنبلی میکنید !
    شما محال فراموش بشید همیشه دعاگو هستم

    شاید اونهایی که توی دام رعایت نکردن های این مسائل توی داخل خانواده درجه 2و 3 هستند و یا بودند حرف شما رو به خوبی درک کنند

    اما همچنان بعضی این توجیه را میکنند که:اینطور صمیمیت وارد خانه ها نمیشود!

    پاسخ:
    بله دقیقا این توجیهی که همیشه خدا می شنوم در حالی که اون احترامی که بین من حقیر و دامادمون هست بین هیچ کس از اعضای فامیل وجود نداره
    چه زیبا
    واقعا هم همینه
    قلمتون مستدام...
    پاسخ:
    عاقبتتون شهادت
    مرسی خواهر اومدی
    پاسخ:
    فدات عزیز
    احسنت
    همین درسته

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی