رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

سال دوم یک استاد داشتیم که گیرداده بود همه باید کراوات بزنند
سرامتحان، چمران کراوات نزد، استاد دونمره ازش کم کرد. شد هجده ، بالاترین نمره ...

چپى ها مى گفتند «جاسوس آمریکاست. براى ناسا کار مى کند.»
  راستى ها مى گفتند «کمونیسته.» هر دو براى کشتنش جایزه گذاشته بودند
ساواک هم یک عده را فرستاده بود ترورش کند.
یک کمى آن طرف تر دنیا، استادى سر کلاس مى گفت
«من دانش جویى داشتم که همین اخیراً روى فیزیک پلاسما کار مى کرد.»

با خودش عهد کرده بود تا نیروى دشمن در خاک ایران است برنگردد تهران.
نه مجلس مى رفت، نه شوراى عالى دفاع.یک روز از تهران زنگ زدند. حاج احمد آقا بود.
گفت «به دکتر بگو بیا تهران.»گفت «عهد کرده با خودش، نمى آد.»
گفت «نه بیاد. امام دلش براى دکتر تنگ شده.»
بهش گفتم. گفت «چشم. همین فردا مى ریم.»

مجموعه کتب یادگاران | انتشارات روایت فتح | رهی رسولی فر



" خدایا تو مرا عشق کردی که در قلب عشاق بسوزم. تو مرا اشک کردی که در چشم یتیمان بجوشم. تو مرا آه کردی که از سینه بینوایان و دردمندان به آسمان صعود کنم. تو مرا فریاد کردی که کلمه حق را هر چه رساتر برابر جباران اعلام نمایم. تو مرا در دریای مصیبت و بلا غرق کردی و در کویر فقر و حرمان تنهایی سوزاندی. خدایا تو پوچی لذات زودگذر را عیان نمودی، تو ناپایداری روزگار را نشان دادی. لذت مبارزه را چشاندی. ارزش شهادت را آموختی."

مناجات شهید چمران


+هم می‌توان دانشمند بود،هم عارف،هم مجاهد،و هم شهید شد.
راهی که مصطفی چمران نشانمان داد
و این قطره‌ای بود از دریای خروشان عشق و معرفت و اعتقاد فرزندان خمینی(ره).
و تو ای فرزند نسل سوم این تفکر خدایی، به گوش باش، شاید همین فردا صدای
"هل من ناصر ینصرنی" عاشورایی دیگر را بشنوی، فکرو عملت را آماده کن برای خدایی شدن


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۸)

سلام
پاسخ:
سلام عزیز دل خوبی ؟
  • سیّد محمّد جعاوله
  • روحش شاد و یادش گرامی باد
  • سید محمد رضی زاده
  • چه دلی برده بودی از امام...
    پاسخ:
    چند روز دارم به همین فکر میکنم
  • سید مهدی رییس السادتی
  • سلام
    استفاده کردیم
    متشکرم.راستی مناجات هم خیلی زیبا بود
    پاسخ:
    سلام علیکم
    عاقبتتون شهادت
    باز هم دل بردی با خاطره ای از شهید چمران عزیز دلم.
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام عزیز دل خوش اومدی
    عااالی بود

    میگم دعای مجیر حتما باید قبل اذان ظهر باشه؟
    من خوابم برد ...نمیشه الان بخونم؟
    پاسخ:
    سلام عزیز دل سعی کنی تا شب بخونی فدات بشم
  • بانوی شیعه
  • سلام
    ان شاالله ما هم مفید باشیم
    پاسخ:
    سلام عزیز دل ان شالله

    زیباترین پدیده ی من در جنگ همین آقای شهید چمران هست

    با دیدن چهره ش و با خواندن یادداشت هاش و با شنیدن خاطراتش

    اندکی میتونم به یاد اهل بیت خصوصا امیرالمومنین بیافتم

    مرد تنهای جنگ،جامع الاضداد!

    واقعا ما امثال چمران رو از دست ندادیم به دست آوردیم!

    پاسخ:
    دقیقا
  • قاسم صفایی نژاد
  • عالی بود
    چمران
    اصلا نمی شود درباره او حرفی زد
    پاسخ:
    بله واقعا
    سلام 
    کجایی گلم؟
    دلم واقعا برات تنگ میشه.
    مطالبت هم که عالین.برای مطالب نابی که میذاری هم دلم تنگ میشه.

    راستی شبهای قدر منو فراموش نکن.
    دخترم رو هم فراموش نکن.
    پاسخ:
    سلام عزیز دل خوبی طاعات و عبادات قبول
    شرمنده کمی مریض احوال بودم و واقعا توان اینکه بیام پشت کامپیوتر بشینم نبود
    به روی جفت چشام فقط اینکه ! شما هیچ وقت فراموش نمیشید :)
  • هدا قرانی
  • سلام زیباست. تشکر
    پاسخ:
    سلام علیکم ممنونم از حضورتون
  • حدیث روزانه
  • چرا با هو الرحمن الرحیم
    شروع می کنید؟
    پاسخ:
    چون کلی آرامش بهم میده و دائم یادآور میکنه این جمله بهم امید هست چون خدایم اوست
  • همسر سید علی
  • سلام بر دختر پیامبر مهربانی ها
    اتفاقا این خاطره رو برادرشون عیدی که رفته بودم دهلاویه برامون تعریف کردند ...
    :)
    پاسخ:
    سلام بر عزیز دل من خوبید ؟ طاعات و عبادات قبول
    پس چه خوب که از نزدیک و از نزدیکترین شخص ایشون شنیدید :)
  • زائر بارانی
  • سلام خواهری. 
    خدا خیرت بده با این خاطراتی که از شهدا میذاری اینجا...
    شک ندارم عاقبتت شهادت میشه.
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام عزیز دل خواهر خوبی ؟ طاعات و عبادات قبول
    ان شالله :(
    من روسیاهم از شما التماس دعا دارم
  • خادم الشهدا
  • طلبه ای که امام زمان خبر شهادتش را به او داد + تصاویر

    http://koocheyeshahid.ir/1395/04/02/post-114

    رحمه ا... علیه
    اونا کی بودن و ما کی؟:(

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی