رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

روزی حضرت امیرالمومنین (ع) در میان جماعت اصحاب بودند مردی آمد و گفت یا امیرالمومنین
با پسری لواط نمودم پاکم کن ( یعنی بر من اجراء حد فرما )حضرت فرمود برو به خانه ات شاید
سودائی در طبعت حرکت کرده باشد
روز دیگر آمد و همان اقرار را کرد و خواهش اجرای حد را تکرار نمود
حضرت ثانیا فرمود به منزلت برو شاید سودائی در طبعت حرکت کرده و چنین اقراری می کنی
تا آنکه سه مرتبه باز گشته و همان طور اقرار و سپس خواهشش را تکرار کرد
در مرتبه چهارم حضرت فرمود که پیغمبر (ص) در این واقعه سه حکم فرموده
هر یک را میخواهی اختیار کن. یکی اینکه دست و پایت را ببندند و از کوه پرتابت کنند
یا این که با شمشیر ترا بکشند یا با آتش ترا بسوزانند؟
جوان عرض کرد یا امیرالمومنین کدام یک از اینها سخت تر است
حضرت فرمودند سوزاندن با آتش
گفت پس من را بسوزانید همین را انتخاب میکنم
حضرت دستور گودالی درست کنن تا جوان بر گودال بشیند و اتش بریزند بر گودال
جوان قبل از اینکه حکم اجرا شود دو رکعت نماز خواند سپس گفت خدایا گناهی از من سرزده
که تو به آن دانایی و من از گناه خود ترسیدم و به نزد وصی رسول تو آمدم و از او خواهش کردم
مرا از گناه پاک کند او مرا بین سه عقوبت مختار فرمود خداوندا من آن را که سخت تر بود انتخاب کردم
از تو می خواهم که این عقوبت را کفاره گناهان من گردانی و مرا در آخرت با آتش خود در جهنم نسوزانی پس گریان برخاست و در گودال پر از آتش که برایش آماده شده بود نشست
حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام ) بر حالت جوان گریان شد و اصحاب  همه به گریه درآمدند
پس از آن حضرت فرمود بر خیز ای مرد که ملائکه آسمان و زمین را به گریه درآوردی به درستی که خداوند توبه ات را پذیرفت. برخیز و به آن گناهی که کردی نباید برگردی

فروغ کافی کتاب الحدود از حضرت امام جعفر صادق (ع) روایت شده
پای سخنان حاج آقای قریشی




+ ای دل تو چه میکنی ؟! میمانی یا می روی
همان ادم سابق می شوی یا ....

توی سوره یوسف وقتی کار اشتباه برادران یوسف مشخص میشه
گفتن تنها راه اینکه خدا شمارو ببخشه دعای پدرتونه
برادران گفتن قالوا یا ابائنا استغفرلنا انا کنا خاطئین
و مگر نه اینکه پیامبر فرموده
اناو علی ابوا هذه الامة
بیایید از  پدر مهربانمان بخواهیم برای امرزش گناهانمان دعا کند

مولاجانم مهدی زهرا ;
روزی می آیی وما  قرآن به سر،
انگشت اشاره به سمت تومیگیریم و میگوییم: الهی بالحُجَّه بالحُجَّه بالحُجَّه...
آه،دلمان لک زده برای آن روز...

  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۷)

  • سرباز شیعه
  • ++++++++++++++++++++++
  • سیّد محمّد جعاوله
  • احسنت
  • محمدمهدی باقری
  • سلام دوست عزیز
    با یه پوستر که مرتبط با همین شب هاست به روزم
    دعوتت میکنم بیای و ببینی و نظرت رو راجع بش بهم بگی و اگر هم خوشت اومد لایک کنی و اگر هم نیومد دیس لایک
    راستی اگر ما رو دوس داشتی دنبالمون کن
    اینم لینک پوستر : 
    http://sarbaz0.blog.ir/post/1389
    http://sarbaz0.blog.ir
    امیدوارم دعوتمو بپذیری
    منتظرتم
    یا علی مدد
  • رسول حق منش
  • در جوار مولا علی (ع) انشالله دعاگویتان خواهم بود.
    لینک دریافت مراسم شب قدر در نجف http://gerye.blog.ir/post/61
    پاسخ:
    ممنونم دنیا دنیا ممنونم
    عاقبتتون شهادت بحق مولا
  • ♥ عاشق مادر سادات (س) ♥
  • سلآم
    مثلِ همیشه دلنشین
    و
    مثلِ همیشه قسمت آخرش بدجور عآلی بود-__-

    #حآجت روابشی_التمآس دعآ+شهآدت
    #یآعلی مدد
    پاسخ:
    سلام عزیز دل
    خوش اومدی
  • mahjobeh modanloo
  • آخ آخ آخ. ای گفتی

  • سربازکوچولو ...
  • عالی بود 
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • بانوی شیعه
  • سلام
    طاعاتتون قبول درگاه حق
    خیلی خیلی التماس دعا دارم عزیزم

    پاسخ:
    سلام
    فراموش نمیشی خواهر خوبم
    شما هم مارو دعا کنید
    خدا اجازه؟
    من ته صفم.
    به من چیزی میرسه؟
    گوشه نگاهت منو کفایت میکنه.

    التماس دعا
    واای بر من
    گفتند گناه تو بیشتره یا رحمت خدا
    گفت رحمت خدا...
    کاش انقدر رحیم نبودی ک ما به واسطه رحمتت گناه کنیم...
    پاسخ:
    کاش
  • بصیر گراف
  • با سلام
    در صورتیکه تمایل دارید تبادل لینک داشت باشیم
    التماس دعا
     یا علی
    الهی
    رحمی کن
    بر دل زارم
    پاسخ:
    الهی ! نگاهی
  • سید ابوالفضل ساقی
  • سلام علیکم

    بانک جامع اطلاعاتی صهیونیسم در روز قدس ماه رمضان 1437 اغاز به فعالیت نمود

    دشمن شناسی یکی از ارکان اصلی مبارزه در جبهه حق علیه باطل است . اینجانب دو سالی می شود که پیرامون صهیونیسم ، اسرائیل و دین یهود به عنوان اصلی ترین دشمن اسلام و کشور مطالعه می کنم ، و به منظور نشر ما حصل این مطالعات قصد دارم ان شاء الله این اطلاعات را به صورت طبقه بندی شده در این وب سایت قرار دهم لذا به مخاطبان محترم که در عرصه های فرهنگی و علمی و جهادی مشغول فعالیت هستند توصیه می کنم حتما از مطالب وبلاگ بهره ببرند.
    پست ها هدفمند و به ترتیب گذاشته می شوند و اگر قدم به قدم همراهی کنید از صفر تا صد به مقوله صهیونیسم و همه توابعش مسلط می شوید و در ساعاتی اندک به اندازه دو سال مطالعه پیرامون صهیونیسم اطلاعات دستگیرتان می شود

    علاوه بر پست های طبقه بندی شده که در پست اول (پست ثابت) عناوین آن هارا مشاهده خواهید کرد ، بزرگترین بانک مقالات در زمینه صهیونیسم نیز برای عزیزان محقق در این زمینه آماده شده که دانلود مقاله مورد نظر تنها با یک کلیک ممکن خواهد بود ، بانک مقالات دائما بروز خواهد شد و هر دو هفته ، 12 مقاله به مقالات اضافه می شود

    قسمت کتابخانه نیز در حال آماده سازی است .

    پنج شنبه هر هفته ، ساعت 22 وبلاگ بروز می گردد و مطالب جدید نوشته و ارسال می شوند.

    منتظر حضور سبزتان هستیم .

    شما دنبال شدید در صورت تمایل بانک جامع اطلاعاتی صهیونیسم را دنبال کنید .

  • پسر انسان
  • زرنگ مان کن!
    پاسخ:
    الهی آمین
  • ... یک بسیجی ...
  • التماس دعا خواهرجان

    التماس دعا...
    پاسخ:
    منم از شما خواهر و دوست خوبم التماس دعا دارم
    سلام مومن. جزاکم الله خیرا

    طاعاتتون قبول

    مطاب جالبی بود...نشنیده بودم..
    همینطور که می خوندم هی فکر می کردم طرف اخر کار جا می زنه...اما اینطور نبود...
    خدا ما را هم به راه راست هدایت کنه صلوات

    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    سلام علیکم بزرگوار
    طاعات و عبادات قبول درگاه حق

    منم اولین بار پای منبر حاج آقا شنیدم و واقعا هم متاثر شدم
    توبه خالص و واقعی
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    عاقبتتون شهادت

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی