رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

ای مهدی (عج) عزیز فرمانده جبهه‌ها،
ای یاور رزمندگان اسلام، به یاریمان بشتاب
و در آخرین لحظات چشمانم را به جمالت منور فرما و از خدا می‌خواهم در هنگام شهادتم،
مهدی (عج) حاضر باشد، مهدی جان (عج) در لحظه شهادت سرمان را بردار
و در آغوش بگذار  که ما جز دامان تو پناهی نداریم

شهید علی دستان



+گناه یعنی
قهقهه ی مستانه ی شیطان و گریه ی غریبانه ی امام مهدی....
ترک گناه یعنی....
لبخند ملیح و دعای خیره امام مهدی و به خششم آمدن شیطان...
بنگر کدام را انتخاب میکنی....
لبخند مهدی(عج)؟ یا گریه ی مهدی(عج) ....


سوار اسب بودیم . راهنما گفت که منزل روبروی شهر طوس است . همراه با امام وارد کوچه و پس کوچه های طوس شدیم . ناگاه صدای شیون از کوچه ای بلند شد و نظر ما را جلب کرد . به طرف صدا رفتیم . برخی از مردم نیز پیاده یا سواره به طرف منزلی که صدا از آنجا می آمد ، می رفتند.میگفتند که یکی از مومنان طوس فوت کرده است .
با خود گفتم زهی سعادت !اکنون در کنار امام ،به تشیع یک مومن می رویم . وپاداش خوبی نصیب ما خواهد شد ،زیرا از هنگامی که پدرم مطلبی از جد امام (امام باقر (ع)) برایم نقل کرده بود همیشه در تشیع مومنان شرکت می کردم . امام باقر (ع)فرموده بود :وقتی مومنی را در قبرش می گذارند ،از سوی خدا به او ندا داده می شود :ای مومن !بدان که اولین هدیه تو بهشت است و هدیه کسانی که تشیع ات کرده اند ،آمرزش از کناه است ."
به منزل نزدیک شدیم . همین که چشممان به جنازه افتاد من متوجه شدم که امام رضا (ع)از اسب پیاده شد و به طرف جنازه رفت . امام خود را به جنازه رساند و آن را برای تشییع بلند کرد . آنگاه مانند طفلی که مادرش را رها نمی کند او نیز جنازه را رها نمی کرد . تعجب کردم ،گویی حضرت به شگفتی من پی برده بود از این رو مرا با نام صدا کرد و فرمود :هرکه جنازه یکی از دوستان ما را تشییع کند آن چنان گناهانش می ریزد که گویی تازه از مادر متولد شده است و گناهی برایش نمانده . "
در طول تشییع می کوشیدم تا سنت نبوی را رعایت کنم.سکوت می کردم و ذکر لااله الاالله را نیز بسیار می گفتم و پیوسته آخرت  را به یاد می آوردم .
در قبرستان حضرت دست  خود را روی سینه میت گذاشت و فرمود :فلانی پسر فلان ،تورا به بهشت بشارت باد ،دیگر از این ساعت ترسی بر تو روا نیست .
پس از خاک سپاری از امام پرسیدم شما این مرد را می شناختید ؟ شما تا کنون به طوس پا  نگذاشته اید ؟چگونه او را می شناختید ؟
امام فرمود : مگر نمی دانی اعمال شیعیان هر ضبح و شام بر ما اهل بیت عرضه می شود ؟ هر کوتاهی که داشته باشند ،از خدا درخواست می کنیم که از آن چشم بپوشد و هر کار نیک که داشته باشند ،از پروردگار تقاضا می کنیم که پاداش آنها را بدهد

مناقب آل ابی طالب ،ج4،ص341

اعمال من چگونه بر امام زمان عرضه می شود ... وای بر من
  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۸)

  • سربازکوچولو ...
  • اللهم عجل لولیک الفرج
    داستان عالی بود متشکرم
    پاسخ:
    منم از حضور شما ممنونم
  • یک برانداز نرم
  • ای یاور رزمندگان اسلام، به یاریمان بشتاب ...
    ممنون از تلنگرتون!
    دعا کنید
    پاسخ:
    ممنونم از حضورتون
  • سجاد عنایتی
  • +گناه یعنی
    قهقهه ی مستانه ی شیطان و گریه ی غریبانه ی امام مهدی....
    ترک گناه یعنی....
    لبخند ملیح و دعای خیره امام مهدی و به خششم آمدن شیطان...
    بنگر کدام را انتخاب میکنی....
    لبخند مهدی(عج)؟ یا گریه ی مهدی(عج) ....

    زیبا بود
    دیگه به ما سری نمیزنید
    پاسخ:
    سلام علیکم
    خییل شرمندم درگیر خدمت به پدر و مادر هستم وقت اجازه نمیده

    کاش شفاعت نصیب ما هم بشه
    یاعلی
    پاسخ:
    ان شالله شما خوبید شما فرشته ای
    بدا به حال من روسیاه
    خیلی عالی

    در غروب جمعه 
    من و بغض بجا مانده از نامه پر گناه اعمالم
    پاسخ:
    حساب اینکه چقدر دل اقارو شکستم از دستم در رفته چطور روم شده نفس میکشم خدا میدونه !
    مدعی گوید که با یک گل نمی آید بهار
    من گلی دارم که عالم را گلستان می کند
     اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج 

    + ممنون از پست زیبا و متفاوتتون...
    میایم میخونیم ولی متاسفانه فرصت ارسال نظر نمیشه
    التماس دعا
    یا خق
    پاسخ:
    سلام علیکم
    الهی بحق حضرت اللهم عجل لولیک الفرج

    ممنونم از حضورتون
    محتاج دعاییم
    عاقبتتون شهادت
    سلام
    کنکور زبان عمومی ها خوب بود
    ولی کنکور تجربی خییییلی بد بود...خودم میدونم درست و حسابی تلاش نکردم.....حالا جواب زحمتای مامان بابامو چی بگم؟
    جواب این همه خوبیشون ک به خاطر درس خوندنم انجام دادن

    الانم میخوان بفرستنم مشهد روحیه مو میشناسن  .....ای خدا...چرا هیچ وقت نمیتونم خوشحالشون کنم
    ابجی دعام کن
    ان شالله جبران کنم پیش امام رضا دعاهات رو..
    پاسخ:
    سلام عزیز دل خسته نباشی ارام جان خوبی ؟ خدا قوت
    الحمدالله شکر
    دیگه تموم شد ...... به هیچی فکر نکن بسپار به خودش
    مشهددددد؟ وای خوش به حااااااااالت
    چه جایی بهتر از صحن و سرای اقا ..... همین درد و دل هات رو , همین دلتنگی هارو ببر
    خوب میشه حال دلت
    فقط مارو هم دعا کنی هااااااااا
  • بانوی شیعه
  • سلام
    ان شاالله هر روز دل امام زمان رو شاد کنیم

    دلتنگتم بانو جان
    پاسخ:
    سلام عزیز دل
    ان شالله
    ما بیشترررررر....
    یه موضوعی پیش اومده بود احساس میکردم باید بهت بگم ولی با یه اوضاعی قاطی شد اصلا نمیدونم زندگی چطور گذشت
    دارم هر رروز درس پس میدم !!!!
    درس صبر و ایمان

  • علی رحمانی پور
  • سلام واقعا داستان جالبی بود
    پاسخ:
    سلام علیکم
    عاقبتتون شهادت
  • سرباز شیعه
  • قشنگ بود

    ممنون

    فقط فونتش رو یکم بزرگ کنید بد نیست
    پاسخ:
    ممنونم از حضورتون جدی خیلی کوچیک ؟
  • من و غریبه
  • هعیییی....

    امام زمان شرررمنده :((((((

    عاااالی و غم انگیز 
  • ....مسعود ....
  • متشکر
  • خادم الحسین
  • ای کاش آقامون ما رو ببخشه
    پاسخ:
    اقا رئوفن دلسوزن و ما از این موضوع سو استفاده میکنیم
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام

    آدم میمونه درباره عکس نظر بده یا متن!

    هر دو حس خوب ایجاد کننده


    ان شالله صبح و شام لبخند به لبشون بیاد
    پاسخ:
    سلام علیکم
    خوب الحمدالله شکر
    ان شالله

    روایت ی بس زیبا...

    نمیدونم بگم خدایا اعمال ما رو به دست امام مون برسون یا برعکس
    هیییییییییییییییییییییی !
    پاسخ:
    سلام عزیز دلممم کجا بودی تو اخه
  • بانوی شیعه
  • ان شاالله خیر بوده عزیزم. خدا همه جا هست

    منم عجیب اوضام بهم ریخته ست ولی خدا همه مدت کنارمه یقین دارم. دعا کن سربلند بیرون بیام
    پاسخ:
    همیشسه خیر بوده و هست خدا که بد بنده اش رو نمیخواد ولی این منم که ضعیفم روسیاهم گنهکارم کم طاقتم :(
    همیشه دعا گو هستم همیشه خواهر خوبم
    همین جام خواهری پاتو بلند کن !
    پاسخ:
    توروخدا نگو اینجوری خوش اومدی عزیز دلم
    شما تاج سری

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی