رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

بعد از شانزده سال پیکر محمد رضا را سالم از خاک در آورده بودند
صدام گفته بود این جنازه نباید به این شکل به ایران برود
پیکر پاک محمد رضا را سه ماه در آفتاب گذاشتند تا شناسایی نشود، ولی جسد سالم مانده بود
حتی روی جسد پودر مخصوص تخریب جسد ریختند که خاصیتش این بود که
استخوان های جسد هم از بین می‌رفت ولی باز هم جسد سالم مانده بود
وقتی گروه تفحص جنازه محمد رضا را دریافت می‌کردند،
سرهنگ عراقی که در آنجا حضور داشته گریه می‌کرده و گفته: ما چه افرادی را کشتیم!
مادر شهید می گوید موقع دفن محمد رضا، حاج حسین کاجی به من گفت:
«شما می‌دانید چرا بدن او سالم است؟»
گفتم: «از بس ایشان خوب و با خدا بود.» ولی حاج حسین گفت:
«راز سالم ماندن ایشان در چهار چیز است: هیچ وقت نماز شب ایشان ترک نمی‌شد؛
مداومت بر غسل جمعه داشت؛ دائما با وضو بود و اینکه هر وقت زیارت عاشورا خوانده می‌شد،
ما با چفیه هایمان اشکمان را پاک می‌کردیم ولی ایشان با دست اشکهایش را می‌گرفت و
به بدنش می‌مالید و جالب اینکه جمعه وقتی برای ما آب می‌آوردند،
ایشان آب را نمی‌خورد و آن را برای غسل نگه می‌داشت»

شهید محمدرضا شفیعی


محمدهادی امینی فرزند علامه امینی می‌نویسد: پس از گذشت چهار سال از فوت پدر، در شب جمعه‌ای قبل از اذان صبح، پدرم را در خواب دیدم،‌او بسیار شاداب و خرسند بود، جلو رفتم و پس از سلام و دست‌بوسی گفتم: پدر جان! در آنجا چه عاملی باعث سعادت و نجات شما شد؟پدرم گفت: چه می‌گویی؟دوباره عرض کردم:آقاجان! در آنجا که اقامت دارید، کدام یک از اعمالتان موجب نجات شما شد؟ کتاب الغدیر یا سایر تألیفات شما یا تأسیس بنیاد و کتابخانه امیرالمؤمنین(ع)؟او اندک تأملی کرد و سپس فرمود: فقط زیارت اباعبدالله الحسین(ع)!عرض کردم: شما می‌دانید اکنون روابط ایران و عراق تیره شده و راه کربلا بسته است، برای زیارت چه کنیم؟ فرمود: در مجالس و محافلی که جهت عزاداری امام حسین(ع) بر پا می‌شود، شرکت کنید تا ثواب زیارت امام حسین(ع) را به شما بدهند.
سپس فرمود: پسرجان! در گذشته بارها به تو یادآور شدم و اکنون نیز توصیه می‌کنم که زیارت عاشورا را به هیچ عنوان ترک مکن، زیارت عاشورا بخوان و آن را وظیفه خودت بدان، این زیارت دارای آثار، برکات و فواید بسیاری  است که موجب نجات و سعادتمندی تو در دنیا و آخرت می‌شود


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۴)

  • ♥سرباز شیعه♥
  • ممنون و متشکرررررررررررررر


    ♥♥☻
    سلام علیکم مومن
    روح شهید والا مقام شاد
    اشکال نداره بزرگوار ، ان شاالله که عافیت حاصل شود برای پدر بزرگوار
    عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنونم از دعاتون
    پوه

  • خادم الحسین
  • عالییی بود!!1
    عجب ادمایی هایی بودن!!
    پاسخ:
    ماها عجیب هستیم
    اون ها بندگی کردن
    به به به این شهید همشهری ما
    پاسخ:
    میشه اگه رفتید سر مزارشون برای ما هم دعا کنید و نائب الزیاره باشید
  • علیرضا بیگدلی
  • عالی...
  • سید محمد رضی زاده
  • صلی الله علیک یا ابا عبدالله....
  • مجتبی ب.س.س
  • شکسته سر شکسته پا 
    ز یار آشنا جدا 
    کنون کجا روم خدایا 

    ، غفلت از یار گرفتار شدن هم دارد 

    برای بنده حقیر نالایق دعا بفرمایید
    پاسخ:
    دعاگوی تمامی اهالی رفاقت به سبک شهید هستم
  • ღ*•.¸ســـــــائِلُ الزَّهــــرا¸.•*´ღ
  • سپاس بانو+++
    روح شهدا شاد

    کاش میتونستیم هرروز چند بار زیارت عاشورا بخونیم..(میدانم وعمل نمیکنم......)

    پاسخ:
    ممنونم از حضورتون
    ابجی دعا کن نتیجه کنکورم جوری بشه بتونم برم دانشگاه امسال...
    راستی برات دعا کردم مشهدددد
    پاسخ:
    ان شالله عزیز دلم همیشه دعاگو هستم
    زیارت قبول فدات بشم
    دلتنگم خیلی
  • یک برانداز نرم
  • خب 
    الحمدالله 
    پس میتونیم یه زیارت از راه دور همینجا داشته باشیم دیگه
    صلی الله علیک یا سیدنا المظلوم یا اباعبدالله ، السلام علیک و رحمه الله و برکاته
    زیارتتون قبول
    پاسخ:
    زیارت قبول
  • محمد آذرکار
  • بسی زیبا ...
    اللهم الرزقنــا
  • سربازکوچولو ...
  • عــــــالی بود
    ان شاالله ما فقط بتونیم یه گوشه از این کارها رو درست انجام بدیم
    پاسخ:
    ان شالله
    بسیارعالی ++++

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی