رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

این روزها شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها پر شده از تبریک روز دختر و
ژست گرفت با چادر و کلی روسری های رنگی و شال و چادر های جور واجور

تو فقط حجاب و چادر را سفارش نکردی شهید
تو سفارش کردی که حقی ناحق نشود
تو سفارش کردی به پیروی از ولایت
تو نرفتی تا اختلاس های میلیاردی رخ دهد
تو نرفتی تا بعضی از دولت مردان و ...با فیش های حقوقی نجومی جیب خود را پر کنند
تو نرفتی تا کشورت برای برداشتن تحریم ها، تن به ذلت دهد
تو گفته بودی چادر ما کوبنده تر از خون توست،
اما نه آن چادری که صدای خنده ی بلند صاحبش در خیابان دل پسرک های جوان را بلرزاند
یا چادری که صاحب آن صورت خود را به هزار رنگ درآورد تا چشم نامحرم را خیره خود کند
و با ناز و عشوه دل ببرد...
تو چادر را در عین سادگی و پاکی برای ما خواستی
تو حجاب را با حیا و عفت و وقار خواستی...
تو حجاب فاطمی را با رفتار فاطمی خواستی
من و ما اگر چادر بر سر نهادیم و حرمتش را حفظ کردیم و با هزار ترفند دلبری نکردیم و
حیا را زیر قدم های با ناز و عشوه له نکردیم
آن وقت میتوانیم بگوییم که سفارش تو را جامه عمل پوشاندیم...
و در برابر تو سربلند خواهیم بود


+البته لطفا دقت بفرمایید
این به این معنی نیست که دیگر دختران کشور من که چادر به سر ندارند اما حجاب و حیا را دارند
را با نگاه دیگری ببینیم


«خواهرم: محجوب باش و باتقوا، که شمایید که دشمن را با چادرسیاهتان و تقوایتان مىکشید.»
 «حجاب تو سنگر تو است، تو از داخل حجاب دشمن را مى بینى و دشمن تو را نمى بیند.»

سردار شهید رحیم آنجفى

  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۲)

  • د‌ل‌باخته ..
  • از حجاب با آن‌همه ضمائم نورانی و عفیفانه، به یک پوشش صرف تنزل کرده ایم و مدام داد می زنیم که ایها الناس! ما محجبه ایم و به چادرمان افتخار می کنیم...!
    پاسخ:
    متاسفانه
    وقتی خودم میبینم و میخونم کلی خجالت می کشم

    سلام
    بنده توی مراسمات خاستگاری که میرم! همیشه میگم با اینکه من ادمی با تم مذهبی هستم با این‌حال اجبرای بر چادری بودن همسر ایندم وجود نداره... اما اگر به چادر علاقه ای نداره باید حداقل با مانتو هم که هست باید باحجاب باشه... چون حجاب چادر نیست بلکه خیلی از افراد چادری رو هم هممون میشناسیم که بی حجاب(حیا و تقوا) هستند...
    نمیدونم شاید هم بی ربط بود به مطلب!
    موفق و موید باشید
    در پناه حضرت حق
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام بله حق دارید
    برای همه دختران زهرایی و مردانی که علی وار زندگی میکنند
    آرزوی همسرانی آسمانی میکنم
    عاقبت بخیر شید
    البته متاسفانه این روزها محجبه های خودنما هم زیاد شده اند!
    آن هایی که حتی از چادر هم فقط! برای تیپ استفاده میکنند...
    پاسخ:
    با شرمندگی فراوان عرض میکنم بله متاسفانه
  • سربازکوچولو ...
  • ان شاالله بتونیم ان طور که باید چادرمون رو با چنگ و دندون حفظ کنیم
    پاسخ:
    ان شالله
    درست است ...



    سلام علیکم مومن
    عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب

    پاسخ:
    سلام علیکم
    عاقبتتون شهادت
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    **** *** ***
    ** *** ** *** ***** ** **** *** ****
    لابد اشتباه شماره ها رو زدی
    پاسخ:
    سلام مشهدی عزیز دوست خوبم عیدت مبارک
    لابد شاید اشتباه میزدم
  • قاسم صفایی نژاد
  • البته مراقب باشیم که این حرف‌ها در جهت نقد و اصلاح رفتار چادری‌ها گفته میشه. متأسفانه بعضی‌ها سازماندهی شده در حال حمله به دختران چادری هستند به این بهانه. مراقب باشیم که ما ناخواسته وارد بازی آنان نشویم. قاطبه خانم‌های چادری کشورمان، انسان‌های عفیف، مؤمن و باحیایی هستند و قابل افتخار. اکثریت آن عده اندک هم از ناآگاهی این کار را می‌کنند نه با منظور. ان شالله آنها هم توجه بیشتری کنند.
    پاسخ:
    سلام بزرگوار
    این پست چیزی جز امر به معروف نهی از منکر نبوده و نخواهد بود
    ممنونم از تذکر به جا اگه ایرادی تو پست بود بگید اصلاح کنم
  • ♥سرباز شیعه♥
  • افرین برادر

    افرین

    افرین

    ممنون
    پاسخ:
    :)
  • طلبه آینده
  • سلام 
    به به خواهر جون چقدر خوب نوشتی 
    یعنی واقعا به خودم که نگاه کردم
    هعی 
    اما واقعا دعا میکنم صورت و سیرت زینبی و فاطمی داشته باشیم
    تلنگر خیلی خوبی بود متشکرم ازت 
    پاسخ:
    سلام خواهر خوبم
    و ممنونم از حضورت
  • قاسم صفایی نژاد
  • سلام. در نوشته شما ایرادی نیست. منظورم این بود که گاهی برخی حرفها رو باید خصوصی‌تر گفت. البته که خودتان صلاح میدانید تا چه حد خصوصی‌تر بگویید :)
    من فقط میخواستم توجهتان را به این سازماندهی جلب کنم.
    پاسخ:
    سلام بله درست میفرمایید
    ممنونم از شما
    سلام
    خداقوت

    ان شاءالله همه مشمول دعای امام عصر(عج) شیم که  عاقبت بخیری رو هم همراه داره
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ان شالله
    سلام دوست عزیز

    من وبلاگ شمارو دنبال کردم
    ممنون میشم شما هم دنبال بفرمائید :)

    یا علی
    پاسخ:
    سلام علیکم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی