رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

بعد از شهادت حاج عماد و ازدواج دو فرزند دیگرم ،مصطفی و فاطمه-
من با جهاد زندگی می‌کردم. یک شب قبل از ماموریت سوریه
، نیمه های شب دیدم با صدای بلند گریه می‌کند
 به سرعت به اتاقش رفتم و متوجه شدم در حال نماز است
 شب جمعه بود و قرار بود فردای آن روز به «قنیطره» سوریه برود
 فردای آن روز ازش سوال کردم که چرا گریه می کردی؟ 
خجالت کشید و گفت: هیچی
شنبه از سوریه تلفن کرد. پرسیدم کِی برمیگردی؟ 
جواب داد یا یکشنبه شب و یا دوشنبه
من دوباره پرسیدم که تو آن شب به چه کسی متوسل شده بودی؟
 اول حرفی نزد. بعد گفت: 
من در نمازم خطاب به امام زمان حجت بن الحسن(عج) صحبت میکردم
پرسیدم چه می گفتی؟ سکوت کرد قسمش دادم که بگو
گفت: به ایشان می گفتم که من بنده گناهکاری هستم و...»
مادر جهاد بقیه حرفها را نگفت و فقط این را گفت که تا 
وقتی جهاد در این دنیا بود، دل من قرص و آرام بود.

مادر شهید جهاد در روضة الشهیدین

۲۸ دی ماه سالگرد شهادت جهاد مغنیه



*‌امام خامنه ای:
این جوانهای مؤمن که در میدان‌های مختلف این جور از خودشان اخلاص و شادابی نشان میدهند که امام زمان(عج) را خوشحال میکنند..


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۷)

  • عباس زاده
  • روحش شاد ...
  • محترَق الزهرا ( سلام الله علیها )
  • رحمه الله علیه
    خوش به سعادتشان
    بسیار عالی
    جهاد آقازاده ای که حقا حق جو بود
    سلام و درود خدا بر شهیدان
    پاسخ:

    اَلسَّلامُ عَلَیْکُمْ اَیُّهَا الشُّهَدآءُ الْمُؤْمِنُونَ

    اَلسَّلامُ عَلَیْکُمْ یا اَهْلَ بَیْتِ الاْیمانِ وَ التَّوْحیدِ

    اَلسَّلامُ عَلَیْکُمْ یا اَنْصارَ دینِ اللّهِ وَ اَنْصارَ رَسُولِهِ عَلَیْهِ وَ الِهِ السَّلامُ

    سَلامٌ عَلَیْکُمْ بِما صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَی الدّارِ

    اَشْهَدُ اَنَّ اللّهَ اخْتارَکُمْ لِدینِهِ وَ اصْطَفاکُمْ لِرَسُولِهِ

    وَاَشْهَدُ اَنَّکُمْ قَدْ جاهَدْتُمْ فِی اللّهِ حَقَّ جِهادِهِ
  • ... یک بسیجی ...
  • چرا مردم أکثرهم لایعقلون شده اند؟!

     در حال حاضر چرا مردم أکثرهم لایعقلون، أکثرهم لایعلمون و أکثرهم لایشکرون شده اند، (چون) بیشتر به دنبال شیطان می روند تا به دنبال خدا؟... اگر این موجود حقیقتاً انسان شد، درک و شعور دیگری پیدا می کند. انسان تا فهم انسانی پیدا نکند، قرآن به درد او نمی خورد. نصایح و مواعظ به کار او نمی آید. باید اول با تزکیّه و تقوا انسان شود، تا بفهمد این حرفها درست است. ولی تا زمانی که انسان نشده است، مثل حیوان است؛ همان طور که اگر به حیوان بگویند: داخل باغ مردم نشو، خیانت نکن، درک نمی کند، انسان بدون تزکیه نیز چنین است. اگر تزکیه پیدا کرد آن وقت، کار درست می شود: « قد أفلح من تزکّی» (به یقین کسی که پاکی جست رستگار می شود.)

    [ نردبان آسمان ، آیت الله بهاءالدینی رحمة الله علیه ، چاپ دوازدهم ، انتشارات قدسیان ،1389 ، ص 108 و 109]

  • ღ*•.¸ســـــــائِلُ الزَّهــــرا¸.•*´ღ
  • سلام بانو جان،خوب هستین؟
    بسیار عالی بود،مثل همیشه/ممنون

    روح شهدا شاد
    التماس دعا
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام علیکم
    الحمدالله شکر شما خوبی ؟
    زنده باشید
    چشم حتما شما هم مارئ دعا بفرمایید
    علی یارتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی