رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

آمدم چادر فرماندهی گردان ها , برادر تورجی تنها نشسته بود.
جلو رفتم و سلام کردم . طبق معمول به احترام سادات بلند شد
گفتم : شرمنده محمد آقا ! من با یکی از دوستان قرار دارم .باید بروم مرخصی و تا عصر برگردم
بی مقدمه گفت : نه نمی شود!گفتم : من قرار دارم. آن آقا منتظر من است!
دوباره با جدیت گفت : همین که شنیدی
کمی نگاهش کردم. با تمام احترامی که برای سادات داشت اما در فرماندهی خیلی جدی بود
عصبانی شدم .از چادر بیرون آمدو و با ناراحتی گفتم: شکایت شما را به مادرم می کنم!
هنوز چند قدمی از چادر دور نشده بودم. دوید دنبال من  با پای برهنه
دستم را گرفت و گفت: این چی بود گفتی؟!
به صورتش نگاه کردم .خیس اشک بود .بعد ادامه داد: این برگه مرخصی
سفید امضا کردم هرچقدر دوست داری بنویس! اما حرفت را پس بگیر!
گفتم : به خدا شوخی کردم . اصلا منظوری نداشتم. خودم هم بغض کرده بودم
فکر نمی کردم اینگونه باشد
یک سال از آن ماجرا گذشت. چند ساعت قبل از شهادتش بود
مرا دید باز یاد آن خاطره تلخ را برای من زنده کرد و پرسید: راستی آن حرف را پس گرفتی؟!
گفتم به خدا غلط کردم . اشتباه کردم. من به کسی شکایت نکردم
اصلا غلط میکنم چنین کاری را انجام بدهم

شهید محمد رضا تورجی زاده
کتاب یا زهرا



*مـادر
تـو در کوچه های مدینـه از عــــدو سیلـی "خــوردی"
و مـن در کوچـه هـای غفلـت از خـود سیلـی "میخورم"
دلم هلاک یک نگاه مادرانتـه مادر


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۰)

یا فاطمه زهرا...



خیلی التماس دعا
پاسخ:
همیشه دعاگوی تمامی اهالی رفاقت به سبک شهید هستم شما هم مارو دعا بفرمایید

هعی خواهر

سلام

پاسخ:
سلام بر بهترین دوستم
بسیار متشکر از اینکه فضای مجازی را با عطر شهیدان معطر می کنید.
پاسخ:
ممنونم از حضورتون
  • محترَق الزهرا ( سلام الله علیها )
  • رحمه الله علیه
    سلام علیکم
    عاقبتتون بخیر بحق حضرت زهرا سلام الله علیها
    پاسخ:
    سلام علیکم
    همچنین بزرگوار
    ‏‏امام روح الله:
    ترس من این است که تحلیلگران امروز،ده سال دیگر بر کرسی قضاوت بنشینند و بگویند که باید دید فتوای اسلامی و حکم اعدام سلمان رشدی مطابق اصول و قوانین دیپلماسی بوده است یا خیر؟ و نتیجه گیری کنند که چون بیان حکم خدا آثار و تبعاتی داشته است و بازار مشترک و کشورهای غربی علیه ما موضع گرفته اند،پس باید خامی نکنیم و از کنار اهانت کنندگان به مقام مقدس پیامبر و اسلام و مکتب بگذریم!
    صحیفه امام،ج ۲۱،ص ۲۹۱.
    سلام علیکم!
    کاش به مناسبت این ایام شهید مظلوم لبنانی که در راه احیا حکم ارتداد امام نسبت به سلمان رشدی ملعون شهید شد، نیز مطلبی در وبلاگتان می نوشتید!
    پاسخ:
    سلام علیکم بزرگوار شرمنده حقیر مریض احوال بودم تازه یکم سرپا شدم و محتاج دعا هستم
  • عبدالله قاسمی
  • سلام
    سال ها میگذرد و روز به روز به عظمت این جمله امام (ره) که فرمود: "همین تربت پاک شهیدان، تا قیامت زیارت گاه عارفان و عاشقان خواهد بود" بیشتر پی می بریم


    با "سی (و یک) سال گذشت...، به روزم
    پاسخ:
    سلام علیکم
    حتما چشم
  • من و غریبه
  • قشنگ بود
    التماس دعای فرج :(
    یا فاطمه (س)...
    آهنگ وبتون هم عااالی
    موفق باشی:)
    پاسخ:
    سلام علیکم
    همچنین دوست خوبم

    عجیب نیست که جای فرشته دنیا نیست...
    التماس دعا
    یاعلی
    پاسخ:
    خوش اومدید
    علی یارتون
    آخ که چقدر دلم هواتو کرده بود ,,,
    پاسخ:
    فدای دلت دوست عزیز

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی