رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

قبل از انقلاب با ابراهیم به جایی میرفتیم
حوالی میدان خراسان از داخل پیاده رو با سرعت در حال حرکت بودیم
یکباره ابراهیم سرعتش را کم کرد!
برگشتم عقب و گفتم :
چی شده، مگه عجله نداشتی ؟
همینطور که آرام حرکت میکرد ، به جلوی من اشاره کرد و گفت:
یه خورده یواش بریم تا از این آقا جلو نزنیم !
من برگشتم به سمتی که ابراهیم اشاره کرد
یک نفر کمی جلوتر از ما در حال حرکت بود که به خاطر معلولیت
پایش را روی زمین می کشید و آرام راه میرفت
ابراهیم گفت : اگر ما تند از کنار او رد شویم ، دلش میسوزد که نمی تواند مثل ما راه برود
کمی آهسته برویم تا او ناراحت نشود
گفتم : ابرام جون ، ما کار داریم، این حرفا چیه ؟ بیا سریع بریم
اصلا بیا از این کوچه بریم که از جلوی این معلول رد نشیم
ابراهیم قبول کرد و از کوچه مجاور ، راه خودمان را ادامه دادیم

ابراهیم آنچنان قلب رئوف و مهربانی داشت که به ریزترین مسائل توجه می کرد
او در حالی که عجله داشت ، اما راضی نشد حتی دل یک معلول را برنجاند!

شهید ابراهیم هادی , کتاب سلام بر ابراهیم هادی2



+ یه چی بگم به خودم ؟!
یادم میافته خجالت میکشم
من چقدر تو زندگی عجله دارم که از یه فرد معلول میزنم جلو ! از بزگتر
از پدر و مادر از استاد از ...
کجا میرم اصلا با این سرعت
اصلا اخلاق صفر...


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۰)

همین الان پستو تو کانالتون خوندم
چه سریع از کانال به اینجا منتقلش کردید:)
پاسخ:
سلام چون پشت سیستم نشستم :)
با گوشی نیستم
ممنونم از حضور و توجهتون
عاقبتتون شهادت
  • اردیبهشت ..
  • مثل همیشه عالی بود بانو.
    خدا خیرتون بده
    پاسخ:
    سلام بانوی اردیبهشتی عزیزم خوبید؟
    ممنونم از وقتی که میزارید 

  • اردیبهشت ..
  • قربان شما عزیزم.الحمدلله
    خواهش میکنم.نمیشه از پستهای قشنگ شما با یک دنیا معنویت و لطافت و ظرافت, ساده گذشت بانو 
    پاسخ:
    خدا روشکر خداروشکر 
    الحمدالله من هیچکارم عزیز لطف شهداست
    یه چندتا کتاب خریدم دارم میخونم ان شالله عمری باشه میزارم اینجا مطالبشون رو 
    فقط دعا کنید در کنار خوندن عامل هم باشم :(
  • اردیبهشت ..
  • به امید خدا.منتظر پستهای خوبتون هستیم
    ان شاءالله همینطوره
    پاسخ:
    ان شالله
    سلام علیکم
    مدتی بود که از داش ابرام مطلب نخونده بودم
    داش ابرام ویژه بود
    اما اگه الان بود ...
    خدا خیرتون بده
    دعا کنید لطفا
    عاقبتتون بخیر بحق حضرت ابوتراب
    پاسخ:
    سلام علیکم
    خیل وقت بود گرفتار بودم نشده بود بشینم درست حسابی کتاب بخونم
    تا اینکه اون روز رفتم پاتوق کتاب کلی کتاب خریدم
    تا روحم درست حسابی تغذیه بشه
    الان دارم کتاب سلام بر ابراهیم 2 رو میخونم
    غرق شدم
    همش میگم ما کجاییم
    چیکار میکنیم
    شهدا و شهید ابراهیم چیکار میکردن !
    چشم شما هم مارو دعا کنید
    عاقبتتون شهادت
    مثل همیشه عالی


    واقعا به کجا چنین شتابان!؟
  • دخترک مژده دهنده
  • سلام
    میشه به وبلاگ من سربزنید؟
    من واقعا بایه مشکلی روبه روهستم که دیگه نمیدونم چیکارکنم؟!
    من بایدازدواج کنم ولی مادرم اصلاقبول نمیکنه
    تصمیم گرفتم تاموقعی که قراره ازدواج کنم،نکات زندگی باطلبه ها روبدونم!
    فعلا مادرم منوتوی تحریم گذاشته

    پاسخ:
    سلام چشم
    چرا فقط طلبه ؟!
    دعا کنید و راضی باشید به هرکسی که امام زمان میپسندن
    حتما مادر رو راضی نگه دارید دعاشون مستجاب
    سلام
    خاطره جدید بود برام، خوندم دیدم از کتاب دومه که هنوز نخوندمش.ممنون بابت انتشارش:)
    کم‌ پیدایی بانو؟ وب دیر به دیر آپ میشه!
    سلامت باشی
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام فرشته جان خوبی ؟
    اینترنت مشکل داشت :(
    حلال کن فرشته جان
    علی یارت
  • مرتضی نظری
  • سلام
    من به شخصه خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی شهید ابراهیم هادی رو دوست دارم(هرچی بگم کم گفتم)
    سلام بر ابراهیم رو که میخوندم اشک توی چشام بود و خجالت میکشیدم...

    از این موضوع بگذریم، تا الان کتاب مؤتمر علماء بغداد رو خوندید؟ اگر نخوندید بهتون پیشنهاد خیلی خیلی تاکیدی دارم که حتما بخونید این کتاب رو... و اگر علاقه داشتید این کتاب رو هم نشر بدید.(بخونیدش متوجه میشید که چرا باید نشر داد!) در میان دوستان وبلاگ نویس خودتون هم بگید که اونها هم بخونند و پخش کنند...
    لینک دانلود و توضیحات مختصری رو توی وبلاگ جدیدم نوشتم! (لینک مستقیم مطلب رو هم میزارم که راحت پیداش کنید:
    http://icreed.ir/post/a-way-to-the-truth-shia-or-sunni/
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنونم بابت معرفی کتاب
    ان شالله میخرم

    ممنون عزیزم شما خوبید؟
    خب انگار خدا رو شکر مشکل حل شده:)
    التماس دعا
    یاعلی
    پاسخ:
    الحمدالله شکر فرشته جان
    بله با مصیبت فراوان از مخابرات اومدن درست کردن
    چشم فقط میشه منم دعا کنید !
    علی یارت

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی