رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی


26سال از شهادت ابراهیم گذشت. مطالب کتاب جمع‌آوری و آماده چاپ شد.
یکی از نمازگزاران مسجد مرا صدا کرد و گفت: برای مراسم یادمان آقا ابراهیم هر کاری داشته باشید ما در خدمتیم.
با تعجب گفتم:شما شهید هادی رو می‌شناختید!؟ ایشون رو دیده بودید!؟
گفت: نه، من تا پارسال که مراسم یادواره برگزار شد چیزی از شهید هادی نمی‌دونستم.
اما آقا ابرام حق بزرگی گردن من داره!
برای رفتن عجله داشتم، اما نزدیکتر آمدم. باتعجب پرسیدم: چه حقی!؟
گفت: در مراسم پارسال جاسوئیچی عکس آقا ابراهیم را توزیع کردید. من هم گرفتم و به سوئیچ ماشینم بستم.
چند روز قبل، با خانواده از مسافرت برمی‌گشتیم. در راه جلوی یک مهمان‌پذیر توقف کردیم.
وقتی خواستیم سوار شویم باتعجب دیدم که سوئیچ را داخل ماشین جا گذاشتم! درها قفل بود.
به خانمم گفتم:کلید یدکی رو داری؟ او هم گفت: نه،کیفم داخل ماشینه!
خیلی ناراحت شدم. هر کاری کردم در باز نشد. هوا خیلی سرد بود. با خودم گفتم شیشه بغل را بشکنم. اما هوا سرد بود و راه طولانی.
یکدفعه چشمم به عکس آقا ابراهیم افتاد. انگار از روی جاسوئیچی به من نگاه می‌کرد.
من هم کمی نگاهش کردم و گفتم:آقا ابرام، من شنیدم تا زنده بودی مشکل مردم رو حل می‌کردی. شهید هم که همیشه زنده است. بعد گفتم: خدایا به آبروی شهید هادی مشکلم رو حل کن.
تو همین حال یکدفعه دستم داخل جیب کُتم رفت. دسته کلید منزل را برداشتم!
ناخواسته یکی از کلیدها را داخل قفل دَر ماشین کردم. با یک تکان، قفل باز شد.
با خوشحالی وارد ماشین شدیم و از خدا تشکر کردم.
بعد به عکس آقا ابراهیم خیره شدم وگفتم: ممنونم، انشاءالله جبران کنم.
هنوز حرکت نکرده بودم که خانمم پرسید: در ماشین با کدام کلید باز شد؟
با تعجب گفتم: راست می‌گی، کدوم کلید بود!؟
پیاده شدم و یکی یکی کلیدها را امتحان کردم. چند بار هم امتحان کردم، اما هیچکدام از کلیدها اصلاً وارد قفل نمی‌شد!!
همینطورکه ایستاده بودم نَفس عمیقی کشیدم. گفتم: آقا ابرام ممنونم، تو بعد از شهادت هم دنبال حل مشکلات مردمی
کتاب سلام بر ابراهیم , ص63



+ کلید حل مشکلات کشور در مذاکره با آمریکا نیست !
مذاکره و سازش با خدا و شهداست


نظرات  (۱۰)

  • بهشت زودهنگام
  • اینکه بخاطر شکم سازش کنیم یعنی خودمون توهین کردیم به آرمانهامون...
    قربون مرام شهدا برم انقد با معرفتن
    سلام
    ممنونم به خاطر مطالب عالیتون...
    تاثیرگذار هستن...
    ان شا الله خدا با شهدا محشورتون کنه
    پاسخ:
    سلام علیکم
    همه ی امنیت , همین آسایش رو مدیون شهدا هستیم
    ان شالله
    ان شالله شهادت روزیتان
    سلام خدا بر شهیدان و ادامه دهندگاان راهشان
    ممنون
    پاسخ:
    +
    سلام.
    شهـدا زنده هستند و هنـوز هم گره گشایی می کنند...
    التماس دعا
    پاسخ:
    عند ربهم یرزقون 
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • میدونی شاید یکی الان اینو بخونه
    بگه ای بابا شماها هم مارو ول نمیکنید 
    پس چرا کار مارو راه نمیندازن
    چرا ما گیریم و اِل وبل
    (دیدم که میگنا)
    خلاصه که بذار بگن
    کسی که اعتقاد قلبی نداشته باشه هیچ اتفاقی براش نمیافته
    متنو که خوندم چشمام خیس شد!!
    چقدر واقعن ما شرمنده ی مهربونی این شهدا هستیم
    ولی حیف فقط میگیم البته خودمو میگما
    ولی ...

    :(


    پاسخ:
    سلام دوست عزیز و دوستداشتنی ما :)
    شهدا اینقدر مهربانن حتی کسی اعتقاد نداشته باشه هم دستش رو میگیرن یه هو اون طرف چیزهایی میبینه که میگه من کجا و اینجو چیزها کجا !
    من فدای چشمان شما
    دعامون کنید دوست عزیز
    سلا و عرض ادب بانووووووووووووووو
    این خاطره از  شهید بزرگوار خیلی اشکمو در آورد
    ولی دلم گرفته بود یه جورایی با خوندن پست شما آروم شدم خیلی خیلی ممنونم ازت
    پیشاپیش اعیاد بر شما خواهر مومنه سیده بانووووووووووووو بزرگوار و خانواده محترم مبارک
    بانووووووووو التماس دعا
    شاید تا شنبه نباشم
    یا علی التماس دعای فرج
    پاسخ:
    سلام دوست خوبم
    من فدای دل شما بشم که نور ایمان توش تجلی میکنه
    ایام  بر شما و خانواده محترمتون مبارک و زیارت بزرگواران روزیتان
    هرکجا هستید موفق و موید باشید
    عاقبتتون شهادت
    الهی شهید بشید...
    پاسخ:
    الهی که عاقبت بخیر بشید و شهدای عزیز شفیع شما
    ممنونم از دعای خیرتون
    چیزی ننوشتم اینجا عایا؟؟
    پاسخ:
    کجا نجمه؟
  • سعید ایزانلو
  • با سلام دوست عزیز و بزرگوار
    ان شاءالله ماه شعبان برای شما ماهی سرشار از مهر و برکت باشه
    اگر امکان دارد و در صورت صلاحدیدتان وبلاگ ما را با نام رمضان 94 در پیوندهایتان قرار دهید.
    موفق باشید و سربلند
    یا علی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی