رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

شهید حسین خرازی نقل می کرد:
ﻭﻗﺘﯽ تو جبهه ﻫﺪﺍﯾﺎﯼ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﯾﻢ ﺩﺭ ﻧﺎﯾﻠﻮﻥ ﺭﻭ ﺑﺎﺯﮐﺮﺩﻡ
ﺩﯾﺪﻡ ﮐﻪ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﯾﮏ ﻗﻮﻃﯽ ﺧﺎﻟﯿﻪ ﮐﻤﭙﻮﺗﻪ ﮐﻪ ﺩﺍﺧﻠﺶ ﯾﮏ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﺳﺖ.

ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ:
ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺭﺯﻣﻨﺪﻩ ﺳﻼﻡ، ﻣﻦ ﯾﮏ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ ﺩﺑﺴﺘﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻢ. ﺧﺎﻧﻢ ﻣﻌﻠﻢ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﺭﺯﻣﻨﺪﮔﺎﻥ ﺟﺒﻬﻪ ﻫﺎﯼ ﺣﻖ ﻋﻠﯿﻪ ﺑﺎﻃﻞ ﻧﻔﺮﯼ ﯾﮏ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﻫﺪﯾﻪ ﺑﻔﺮﺳﺘﯿﻢ. ﺑﺎ ﻣﺎﺩﺭﻡ ﺭﻓﺘﻢ ﺍﺯ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺑﻘﺎﻟﯽ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﺑﺨﺮﻡ. ﻗﯿﻤﺖ ﻫﺮ ﮐﺪﺍﻡ ﺍﺯ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﻫﺎ ﺭﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ، ﺍﻣﺎ ﻗﯿﻤﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﮔﺮﺍﻥ ﺑﻮﺩ، ﺣﺘﯽ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﮔﻼﺑﯽ ﮐﻪ ﻗﯿﻤﺘﺶ 25 ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﺍﺭﺯﺍﻥ ﺗﺮ ﺑﻮﺩ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻢ ﺑﺨﺮﻡ.ﺁﺧﺮ ﭘﻮﻝ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺳﯿﺮﮐﺮﺩﻥ ﺷﮑﻢ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻫﻢ ﻧﯿﺴﺖ. ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﮐﻨﺎﺭﺧﯿﺎﺑﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻗﻮﻃﯽ ﺧﺎﻟﯽ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﻡ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻢ ﻭ ﭼﻨﺪ ﺑﺎﺭ ﺑﺎ ﺩﻗﺖ ﺍﻥ ﺭﺍ ﺷﺴﺘﻢ ﺗﺎ ﺗﻤﯿﺰﺗﻤﯿﺰﺷﺪ. ﺣﺎﻻﯾﮏ ﺧﻮﺍﻫﺶ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺭﺯﻣﻨﺪﻩ ﺩﺍﺭﻡ، ﻫﺮﻭﻗﺖ ﮐﻪ ﺗﺸﻨﻪ ﺷﺪﯾﺪ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻗﻮﻃﯽ ﺁﺏ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ ﺗﺎﻣﻦ ﻫﻢ ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﺑﺸﻮﻡ ﻭ ﻓﮑﺮ ﮐﻨﻢ ﮐﻪ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻢ ﺑﻪ ﺟﺒﻬﻪ ﻫﺎ ﮐﻤﮑﯽ ﮐﻨﻢ.

ﺑﭽﻪ ﻫﺎﺗﻮ ﺳﻨﮕﺮﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺁﺏ ﺗﻮﯼ ﺍﯾﻦ ﻗﻮﻃﯽ ﻧﻮﺑﺖ ﻣﯽﮔﺮﻓﺘﻨﺪ، ﺁﺏ ﺧﻮﺭﺩﻧﯽ ﮐﻪ ﻫﻤﺮﺍﻫﺶ ﺭﯾﺨﺘﻦ ﭼﻨﺪ ﻗﻄﺮﻩ ﺍﺷﮏ ﺑﻮﺩ...


+ با یه قوطی خالی ....داشت به رزمنده ها کمک میکرد
من چی ؟
تو دعاها به یاد مدافعین و سربازان اسلام هستم !
برای سلامتی و پیروزی سربازان اسلام دعا میکنم!
بیایید
عهد کنیم
روزی دو رکعت نماز به نیت پیروزی و سلامتی سپاهیان اسلام بخوانیم ...
شاید در کارنامه عملمان نوشتند:

"روزی 2 دقیقه یاری رزمندگان اسلام"


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۲۱)

این دو رکعت نماز وقتی نمی گیره اما مداومت بر اون واقعا توفیق می خواد.

دعا کنید که توفیق داشته باشیم بانو جان.
پاسخ:
سلام بهار عزیز و مهربانم
ان شالله
خیلی التماس دعا
عاقبتتون شهادت دوست خوبم
سلام علیک. چقدر حال و روز آدم با این صافی اعتقاده خوشه. طرف با خودش فکر نمیکنه که خب کسی از من توقعی نداره. اینقدر میگرده تا پیدا کنه. تا بتونه کمک کنه. چون باورش شده که باید کمک کرد و اگر نکنه از قافله عقب می مونه. شرمنده میشه.        چقدر این زلالی اعتقاد کمیاب شده ...
پاسخ:
سلام علیکم و رحمه الله
دقیقا ... وقتی به خودم به اطرافیانم نگاه میکنم میبینم که چون اون چیزی که هست رو نداریم پس دیگه بیخیال
ولی یادمون میره تلاش کردن حتی شده اندازه وسع خودمون
واقعا که زلال بود
عاقبتتون شهادت
  • یا زینب(س)
  • حتمااا عالی پیشنهاد عالیه 
    پاسخ:
    سلام خواهر خوبم
    عاقبتت شهادت دوست عزیزم
    سلام مومن. جزاکم الله خیرا

    عرض کنم که در حرم بودیم یه دفعه پرچم حزب الله را آوردند متبرک کنند...با خودم گفتم به قول شاعر:
    "امروز اگر به سایه راحت نشسته ایم
    مرهون استقامت آن سرو قامتیم"

    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    سلام علیکم زیارت قبول خوش به سعادتتون
    ان شالله به زودی زود زیارت کربلا

    طیب الله
    عاقبتتون شهادت
  • علیرضا توکلی راد
  • پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: 
    یُباهِی اللَّهُ تَعالی المَلائِکةَ بِالمُجاهِدینَ.
    خداوند بزرگ با مجاهدان بر فرشتگان می بالد.
    جامع الأخبار، ص 93 
    پاسخ:
    اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم
    سلام علیکم
    ممنونم که رفاقت به شهید رو مزین به حدیث پیامبر صلوات الله و سلام علیه کردید
    عاقبتتون شهادت
  • ابوتراب ...
  • برا بنده تلنگر بود..
    ما کجا اونا کجا

    شهـدا شرمنده ایـم.

    التماس دعا
    پاسخ:
    باید برسیم نباید از غافله عقب بمونیم (+)
    محتاج دعا بزرگوار
    عاقبتتون شهادت
  • زائر اربعین.... ع.پ.ا
  • خیلی زیبا بود
    واقعا دلم شکست
    پاسخ:
    سلام علیکم
    خدا تنها خریدار دل شکسته است!
    التماس دعا
  • سیده طهورا آل طاها
  • سلام. خدایشان بیامرزد
    پاسخ:
    سلام طهورا جان خیلی خیلی خوش اومدید

    شهدای ما...
    اللهم الرزقنا شهادت
    پاسخ:
    عاقبتت شهادت دوست خوبم
    سلام خدا بر شهیدان
    و ادامه دهندگان راهشان
    پاسخ:
    عاقبتتون شهادن
  • فاطمه بانو
  • سلام دوست خوبم
    من بالاخره اومدم به دنیای مجازی ...

    خیلی زیبا بود پستت ... نرسیدم بقیه رو بخونم!
    خیلی محتاج دعاتم عزیز
    یاعلی
    پاسخ:
    وایییییییییی خدااااااااااا ببین کی اینجاست
    سلام فاطمه جانم سلام عزیز جانم
    ای جانم خیلی خوش اومدی
    آقا خبر میدادی گوسفندی شتری حداقا یه مرغی قربانی میکردیم :)
    همین که شما اومدی برای من دنیای دنیا کافیه
    دعاگو هستم همیشه همیشه
  • نجمه خانم
  • گفتمت کپی کردم توی تلگرام؟

    پاسخ:
    سلام نجمه جانمممممم
    جدی ؟ چه خوب
  • نشانه گمنام
  • سلام بانوووووووووو
    خیلی زیبا بود بود هر چند قبلا خونده بودم ولی باز برام تازگی داشت
    نماز رو ان شالله پایه هستم فقط دعامون کنین که تا آخر برقرار باشه این دو رکعت نمازمون  خیلی هدف زیبایی هست ممنون که یاد آور شدین
    موفق باشین سرفراز دوست خوووووووبم سیده بانوی عزیز
    یا علی التماس دعای فرج
    پاسخ:
    سلام نشانه عزیز خواهر خوبم و مهربانم
    منم این رو خیلی شنیده بودم ولی خوب میخواستم اینبار برای یه چیز دیگه بگم با نکته اش
    ان شالله خواهر خوبم ان شالله
    همچنین دوست عزیز
    عاقبتت شهادت
  • ღ*•.¸ســـــــائِلُ الزَّهــــرا¸.•*´ღ
  • سلام
    ان شاالله که توفیق این کارو داشته باشیم..
    ..
    روحشون شاد...
    خاطرات شهدا رو خیلی دوست دارم.همیشه برام تازگی دارن...
    موفق باشید

    پاسخ:
    سلام عزیز جان
    ان شالله
    بله دقیقا
    عاقبتتون شهادت
  • بسیجی گمنام
  • سلام

    از مطلب هاتون در نشریه خودمون استفاده میکنیم 

    خیلی عالی
    پاسخ:
    سلام علیکم
    مطالب برای من نیست برای خود شهداست و هدیه به حضرت زهرا
    پس خیالتون راحت باشه

    شهدا رفقای شهیدان زنده
    پاسخ:
    سلام علیکم
    خیلی خوش اومدید
  • ... یک بسیجی ...
  • رهبر انقلاب، امروز: «نفوذِ جریانی» از «نفوذِ فردی» خطرناک‌تر است/ نفوذ جریانی یعنی شبکه‌سازی در داخل ملت به‌وسیله‌ی پول و جاذبه‌های جنسی با هدف تغییر باورها، آرمان‌ها، نگاه‌ها و سبک زندگی/ آماج نفوذ جریانی، «نخبگان»، «افراد مؤثر»، «تصمیم‌سازان» و «تصمیم‌گیران» هستند/ نفوذ خطر بزرگی است.

    لحظه هایتان مهدی (عج)پسند
    پاسخ:
    زنده باشی دوست خوبم
    سلام
    ان شاءالله شهدا دستگیرمون باشن.
    خوش به سعادت کسانیکه هر قدم کربلاشون به نیت یه شهید بوده..
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام عزیزِ جان
    ان شالله
    واقعا ها خوش به سعادتشون .......
    اخ که با این نظر دلتنگم کردی
    محتاج دعاییم فراوان
    عاقبتت شهادت
    سلام بانو
    ببخشید این قالبو ازکجااوردید اصن جز قالبای پیش فرض در گوگل قالاب رایگان بلاگ نیست!!!!!!!!!
    شما چ کار کردید؟
  • همسر سید علی ...
  • سلام سید جونم :
    خیلی عالی بود ... 
    پر از احساس ...
     خیلی تاملی بود ...
    و چه پیشنهاد خوبی ...
    ان شالله که بتونم مداومت کنم در خوندنش ...
    پاسخ:
    سلام فدات بشم بانو جانم قدم رنجه فرمودید
    ان شالله
    عاقبتت شهادت دوست خوبم
    ؟؟
    پاسخ:
    جوابتون رو خصوصی دادم بزرگوار

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی