رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

سرباز زوریک مرادی خانه‌شان کجاست؟
برگشتم، گفتم: بله پسرم است، من مادرش هستم چیه، شما دوستان «زوریک» هستید؟
یک کاغذ در دستش بود و هی آن کاغذ را توی دستش جمع می‌کرد
گفت: مادر، تو خونه‌تون مرد هست؟
این را که گفت، من جیغ کشیده و از هوش رفتم و دیگر چیزی نفهمیدم
چشم باز کردم و دیدم تمام همسایه‌ها و فامیل جمع شده‌اند
فهمیدم که پسرم شهید شده است
از آن روز به بعد شوهرم زمین‌گیر شد فقط ‌9 نوبت در بیمارستان بستری شده او نتوانست سر کار برود
دوستان مسلمان زوریک برایش حجله گذاشتند،
بالا و پایین کوچه و خیلی زیاد با ما همدردی و نسبت به ما ابراز محبت کردند
برای زوریک در مسجد ختم گرفتند
بعد از چهلم زوریک یکی از دوستان مسلمان او نیز در کوچه ما به شهادت رسید
به ما گفتند چون زوریک اول شهید شده، اسم کوچه را به نام زوریک مرادی می‌گذاریم،
ولی شوهرم نپذیرفت:
حسین نیز از دوستان زوریک بوده و آن دو همبازی بوده‌اند اسم کوچه را به نام حسین بگذارید و
اسم کوچه را به نام حسین گرامی، نام‌گذاری نمودند

اولین شهید مسیحی در دفاع مقدس شهید زوریک مرادی

تصویری که مشاهده کردید یک مادر شهید مسیحی است که درخت کریسمسش را با یاد فرزندش آماده می‌کند

+در جنگ تحمیلی هشت ساله ما نیز با درآمدن کوس جنگ مردهای با غیرت بند پوتین را محکم کردند و عازم راهی شدند که معلوم نبود برگشتی داشته باشند سربازان و فرزندان ایران تمام قد مقابل دشمن بعثی ایستادند و برایشان فرقی نمی‌کرد از چه دین و آیینی هستند بلکه هدف دفاع از خاک و ناموس و اسلام بود.

به مناسبت میلاد حضرت مسیح(ع) یاد می‌کنیم از تمام شهدای پیرو عیسی(ع)
و می بوسیم دست پدران و مادران این شهدا را


یاد کربلا و ام وهب افتادم
اولین شهید مسیحی دفاع از حرم حضرت سکینه (س) +


  • سیــــده گمنــــام