رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو  الرحمن الرحیم

در پایگاه امیدیه بودیم، چند دقیقه ای به اذان صبح مانده بود
علی اکبر را دیدم که بعد از چهار شبانه روز، از منطقه عملیاتی برگشته بود
خستگی شدید در چهره اش آشکار بود
فکر کردم می خواهد استراحت کند و بعد نماز صبح بخواند؛
چون خواب از چشمانش می بارید، ولی برعکس، تا اذان گفتند
جانمازش را پهن کرد و آماده نماز شد
به او گفتم: خسته هستی؛ کمی دراز بکش، بعد نماز بخوان
لبخندی زد و گفت: ما الآن برای همین نماز داریم می جنگیم
وقتی به نماز ایستاد، دیگر آثار خستگی در او نمی دیدم»

شهید حاج علی اکبر رحمانیان




عارف کامل و سالک واصل حضرت آیت الله حاج شیخ حسنعلی آقا نخودکی اصفهانی می فرمود :
در تمام عمرم تنها یک روز نماز صبحم قضا شد ، پسر بچه ای داشتم آن روز از دست رفت ! سحرگاه مرا گفتند : این رنجِ فِقدان را ، به علّت فوت نماز صبح مستحق شده ای ، اینک اگر شبی تهجّدم ترک گردد ، صبح آن شب انتظار بلایی می کشم

پاسداران حریم عشق ، جلد ۴

 سید مرتضی علم الهدی در وصیت خود چنین آورده است : تمام نمازهای واجب مرا که در طول عمرم خوانده ام به نیابت از من دوباره بخوانید.وقتی این سخنان از ایشان نقل شد نزدیکان و اطرافیان شگفت زده شدند و پرسیدند چرا؟! شما که فردی وارسته بودید و اهمیت فوق العاده ای به نماز می دادید، علاقه مند و عاشق نماز بودید و همیشه قبل از فرارسیدن وقت نماز وضو گرفته، آماده می شدید تا وقت نماز فرا رسد، حال چه شد که این گونه وصیت می کنید؟!سید در پاسخ گفت: آری من علاقه مند به نماز بلکه عاشق نماز و راز و نیاز با خالق خود بودم و از راز و نیاز هم لذت فراوان می بردم، از این رو همیشه قبل از فرا رسیدن وقت نماز لحظه شماری می کردم تا وقت نماز برسد و این تکلیف الهی را انجام دهم و به دلیل همین علاقه شدید و لذت از نماز، وصیت می کنم که تمام نمازهای مرا دوباره بخوانید زیرا تصور من این است که شاید نمازهای من صد در صد خالص برای خدا انجام نگرفته باشد بلکه درصدی از آنها به خاطر لذت روحی و معنوی خودم به انجام رسیده باشد! پس همه را قضا کنید چون اگر یک درصد از نماز هم برای غیر خدا انجام گرفته باشد، شایسته درگاه الهی نیست و می ترسم به همین سبب اعمال و راز و نیازهای من مورد پذیرش خدای منان قرار نگیرد


+حالا اگر موقع قضا شدن نماز صبح اتفاقی برایمان نمی افتد از چند حالت خارج نیست
یا اتفاقی می افتد و ما متوجه نمی شویم .. توفیقی سلب میشود . حال عبادت می رود و یا ..‌
و یا اینکه رها شده ایم به حال خود
و چیزی بدتر از این آخری نیست


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۰)

سلام
خدا اجرتان بدهد

پاسخ:
عاقبتتون شهادت 
سلام. بیانِ عیان آغاز بکار کرد. 

http://bayan-ayan.blog.ir/page/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B9%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C
  • ღ*•.¸ســـــــائِلُ الزَّهــــرا¸.•*´ღ
  • اللهم الرزقنا توفیق شهـــــادت...

    سلام خواهرجان عزیزم

    عالی بود،خیلی خیلی ممنون
    ان شالله که از خواب غفلت بیدار بشیم،
    و خدا نکنه که خدا مارو لحظه وآنی به حال خودمون رها کنه!

    موفق باشید بانو
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام خواهری خوبید ؟
    برای ما هم دعا کنید
    علی یارت دوست خوبم

    شبیه این وصیت را از آیت الله گلپایگانی شنیده بودم
  • شکرانه سادات
  • چند روزی ست ک فکر می‌کنم اگر در بهشت نماز نخوانیم، چ کنم.
    آیت الله سید علی قاضی( رحمت الله علیه)

    یاعلی
    پاسخ:
    طیب الله
    سلام عزیز دلم سیده بانوی خودم حقیقتش هر موقع فرصت شده اومدم مطالب زیبای شما رو مطالعه کردم و کلی تحسین کردم پدر و مادر بزرگوارتون رو که فرزند پاکی تربیت کردن. من دو ماهیی میشه ازدواج کردم عزیزم شاید از همسرم اجازه بگیرم دوباره وبلاگ نویسی رو شروع کنم .الآن دلم خیلی تنگ شده بود گفتم بیام یه عرض ادبی کنم و التماس دعا بگم .
    امشب شب شهادت امام جعفر صادق ع هست و شب بارونی شدن چشمای مومنین و دوستداران آن حضرت .
    عرض تسلیت و التماس دعای فرج عزیزم.
    بابت پست بسیار زیبا و بسیار مهم در امر اسلام  ممنونم عزیزم.
    موفق و پیروز و منصور باشی.
    پاسخ:
    سلام عزیز دل خواهری خوبی ؟!!!!
    وای میدونی از کی دیگه پیامتون رو نداشتم و دلتنگ بودم :!!!!!!!!!!!!
    واااااااااااااااااای مبارکهه
    دارم اشک شوق میریزم وای خداااااااااا پس عروس خانم شدی
    توروخدا دیگه مثل قبل یه هو نرو
    خیلیییییییی عزیزی خیلی دوست دارم خواهری
    سلااااام 

    پست هاتون واقعا عالیه آبجی 

    تازگیا با وبتون آشنا شدم,,,  فرصت بشه بیشتر دیدن میکنم... 

    آبجی بسیار شرمنده ام,,,  آخه من چندی پیش اومدم وبتون و آدرس  کانالم رو گذاشتم...  ولی اشتباهی گذاشته بودم!! :-(

    آدرس دقیقش اینه:
    andakitaamol20@ 

    موضوعش حجاب و...ست 
    ممنون میشم تشریف بیارین.  

    پاسخ:
    سلام زهرا جان ممنونم از محبتت
    اتفاقا زدم ولی نوشت not found :)
    به به
    خدا حفظتون کنه
    عیدتون مباااااااااااااااااااااارک خواهری مهربونم 
    نگاه مهربون حضرت معصومه و امام رضا علیه السلام همیشه روی زندگیتون باشه 
    التماس دعا 
    پاسخ:
    سلام مهدیه جان خوبی خواهری ؟
    ممنونم عزیز دل عیدت خیلی خیلی مبارک ان شالله بهترین عیدی هارو بگیری
    مارو هم دعا کن
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام و عرض ادب مهربون سیده بانوی عزیز و دوست داشتنی .گلم میلاد حضرت فاطمه معصومه س و روز دختر بر شما بهترین و زیباترین دختر ایران زمین تبریک عرض میکنم .
    ***************
    پاسخ:
    سلام خواهری عزیزم دوست مهربونم خوبی ؟
    فدای شما بر شما هم مبارک خیلی خیلی خیلی مبارک
    ممنونم از محبتت عزیز دل
  • خادم امام زمان عج الله

  • 10 مرداد سالروز عروج اسمانی شهید علیرضا حجتی گرامی باد
    با سلام و صلوات و عرض تبریک ایام فرخنده دهه کرامت. به انضمام صلوات بر محمد و ال مطهرش و هدیه به ارواح طیبه شهدا به محفل نورانی شهید علیرضا حجتی دعوتید و باالله التوفیق



    ختم قرآن و صلوات هدیه محضر نورانی شهید والامقام علیرضا حجتی بمناسبت سالروز عروج آسمانیشان (10 مرداد ماه)
    زمان قرائت: تا پایان مرداد ماه
    لطفا جهت مشارکت در ختم قران و صلوات و هدایایی که مایل هستید تقدیم این شهید والامقام نمایید اعلام آمادگی نمایید. بسم الله...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی