رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم


هادی گفت:
یه شب تو همین نجف مشکل مالی پیدا کردم
خیلی به پول احتیاج داشتم
آخر شب مثل همیشه رفتم توی حرم و مشغول زیارت شدم
اصلاً هم حرفی در مورد پول با مولا امیرالمومنین ع نزدم
همین که به ضریح چسبیده بودم یه آقایی به سر شانه من زد و گفت
‌آقا این پاکت مال شماست.
برگشتم و دیدم یک آقای روحانی پشت سر من ایستاده
او را نمی شناختم بعد هم بی اختیار پاکت را گرفتم.
هادی مکثی کرد و ادامه داد: بعد از زیارت راهی منزل شدم
پاکت را باز کردم. باتعجب دیدم مقدار زیادی پول نقد داخل آن پاکت است.
هادی دوباره به من نگاه کرد و گفت:
حاج باقر، همه چیز دست خداست
من برای این مردم ضعیف، ولی با ایمان کار می کنم
خدا هم هر وقت احتیاج داشته باشم برام می ذاره تو پاکت و می فرسته!
خیره شدم توی صورتش. من می خواستم او را نصیحت کنم
اما او واقعیت اسلام را به من یاد داد
واقعاً توکل عجیبی داشت. او برای رضای خدا کار کرد
خدا هم جواب اعمال خالص او را به خوبی داد.
بعدها شنیدم که همه از این خصلت هادی تعریف می کردند
اینکه کارهایش را خالصانه برای خدا انجام می داد
یعنی برای حل مشکل مردم کار می کرد اما برای انجام کار پولی نمی گرفت

شهید محمد هادی ذوالفقاری 
کتاب پسرک فلافل فروش 

 

  

استاد فاطمی نیا :

اگر کسی بتواند یک نور که در این ماه کسب کرده است , حفظ کند و با معاصی از بین نبرد و به ماه رمضان سال آینده برساند , آثاری میبیند که باید نزد خود نگه دارد و قابل انتقال به غیر نیست 

 

 

  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۰)

از این دو آدرس دیدن کنید 

http://emametarid.blog.ir/

http://ras64.blog.ir/

سلام و رحمت

طاعات و عبادات قبول باشه

خدا به برکت این شهید عزیز نگاهی هم به ما بکند

خیلی شهید عزیزی است

شهید جهادگر بی ادعا

 

عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب

پاسخ:
سلام علیکم
طاعات و عبادات قبول حق 
الهی آمین 

شهادت رفتنی با عزت است و جز اینهرچه دیگر باشد ذلت است و خواری...

ممنونم از وقتی که گذاشتید 


سلام بانوی عزیزم 

امشب بیادتون هستم.ان شاء الله درکنار عزیزانتون سالم و سلامت باشید و غرق در شادی و آرامش.

پاسخ:
سلام مهربانم 
همییشه به یاد شما هستم 

سلام مومن. جزاکم الله خیرا

 

طاعاتتون قبول

 

 

حدیث قدسی می فرماید: "با من باش تا من با همه خدایی ام بری تو باشم"

و خب شهید، اینو می بینه دیگه..برای همین شهیده...

 

 

عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب

یا علی

پاسخ:
سلام علیکم 
بله دقیقا 
عاقبتتون ختم به شهادت ان شالله

سلام... طاعاتتون مقبول... عیدتون هم با تاخیر مبارک...

چقدر این شهید زیبا معنی واقعی توکل و اعتماد رو به آدم یاد میده... خدا هم برای این بندگانش کم نمیذاره، وقتی بنده ای معتقد باشه که خدا صمد و قادر هست

پاسخ:
سلام مهدیه جان 
طاعات و عبادات شما هم قبول درگاه حق 
خیلی خوش اومدید
  • قاسم صفایی نژاد
  • حالا شاید پاکت برای یکی دیگه بود :)

    پاسخ:
    نه دیگه برای خود شهید بوده 

    با تشکر از وبلاگ خوبتون، لطفا بیشتر مطلب بذارید

    پاسخ:
    من هم از شما سپاسگزارم برای وقتی که تو این وبلاگ میزارید عزیز 
  • اردیبهشت ..
  • خداحفظتون کنه.ممنونم.

    اون شبی که این پیام رو گذاشتم شب قدر بود.

    پاسخ:
    من شرمنده شما هستم دیر جواب دادم 
    درگیر اسباب کشی و نداشتن اینترنت خانگی بودم 
    حلال کنید 
  • اردیبهشت ..
  • دشمنتون شرمنده بانوی عزیزم.نه منظورم این بود شب قدر تو دعاهام بیادتون بودم.خواستم با گفتنش خوشحالتون کنم.

    بسلامتی ان شاءالله.خونه نومبارک.

    پاسخ:
    برای من افتخار و سعادت که دوستان و خواهرانی مثل شما دارم 
    الهی زندگیتون پر از رزق و برکت و سلامت و خوشبختی و سعادت و یقین 
  • اردیبهشت ..
  • سلامت باشید.خیلی ممنووونم.همچنین.

    پاسخ:

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی