رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

همسر محترمه امام نقل کرده‏ اند که من 62 سال با امام بزرگوار زندگی کردم و در این 62 سال یک غیبت از این مرد نشنیدم. ما یک کارگری داشتیم که خیلی کاری نبود لذا آن را تبدیل به یک کارگر بهتری کردیم. بعد از چند روز من خدمت امام گفتم که این خیلی کارگر خوبی است. امام فرمودند: «که اگر با این جمله می‏ خواهی به من بفهمانی که قبلی خوب نبود این یک غیبت است و من حاضر نیستم بشنوم».


منبع: پا به پای آفتاب، ج4، ص 72

 


مرحوم شیخ مرتضی زاهد از خوبان تهران بود، که نماز جماعتش محفل انس بندگان خوب خدا بود.ایشان پس از نماز روایتی می خواند و موعظه ای می کرد و چند مسئله شرعی می گفت.یک بار وقتی شب از مسجد به منزل بر می گردد و رساله را می بیند، متوجه می شود که مساله شرعی را اشتباه به مردم گفته است.شبانه راه می افتد و یکی یکی در خانه ی کسانی که پشت سرش نماز خوانده بودند و آن ها را می شناخت، می زند و می گوید: آقا من مسئله را اشتباه گفتم و درست آن چنین است.
یکی از اهالی می گوید:حاج آقا، حالا چه عجله ای داشتید؟ خودتان را به زحمت انداختید. فردا شب بعد نماز تصحیح می کردید و درستش را می گفتید.شیخ مرتضی می گوید:عزیزم، شما عجله ندارید. شاید حضرت عزرائیل عجله داشته باشد و امشب آخرین شب عمر من باشد و کار به فردا نکشد و دیگر فرصت درست کردنش را نداشته باشم!

 


+چقدر حرف زدم نه ؟! اصلا مواظب حرف هام و رفتارم و مطالبم تو جمع , تو کانال ها و پست هام بوده ؟!
 

 

  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۶)

سلام

ممنون از یاد آوری تون

پاسخ:
سلام ممنونم از وقتی که گذاشتید 

ولیامام خودش ظزیفتر از خانمش غیبت کرده هاااا :)))

دم اون آقای زاهد گرم 

من چقدر مواظب زبونم بودم؟

هیچی :/

پاسخ:
سلام پاییز مهربونم خوبی؟ 
خیلی خوش اومدی ، مادر بهترن؟
یاد حدیثی افتادم 
امام سجاد (ع) :
 زبان آدمی هر روز بر اندام های او سرکشی می نماید، آنگاه به دیگر اعضاء می گوید: چگونه صبح کردید؟ آنها می گویند: خوب است اگر تو ما را واگذاری....



اگر تو ما را واگذاری

http://sangarekhaki.blog.ir/

ممنون عزیزم 

الحمدلله 

ماشین حسابامون بازبینی میخواد ...

پاسخ:
خیلی دقیق و زود 
فرصت ها معلوم نیست وقتش 
  • لبیک یا زینب س
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

    ******* ** ****** * **** ** ** * ** **** ******* ** **** *** ***** ****** * **** *** ** **** *** ****** **** * **** ** ** **** ***** *** **** * ***** ***** ** *** ** **** ** **** *** ***** * **** * **** ******* * ** ***** ** *** **** ***** *** ** **** ** *** ** ******* ** *** ** *** ** ***** *** *************

    حلال کنید و شدیدا دعای خیر کنید که گرفتارم....

    پاسخ:
    کاری نکردید که حلال حلال حلال 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی