رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الحیم

شب خواستگاری مادرش گفت: که ما فردا شب برای صحبت های آخر می آئیم
فردا شب که شد ساعت 8 شب آمدند
حاج علی مثل شب قبل با لباس فرم سپاه از منطقه آمده بود و من با ایشان توی اتاقی نشستیم و
با هم صححبت کردیم البته بیشتر او صحبت می کرد. خوب بخاطر دارم که گفت: هدف از ازدواج این است که سنت پیامبر و دستور اسلام را اجرا کنم در روش زندگی ما باید حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی خودمان قرار دهیم و شرایط زندگی من این گونه است ممکن است یک روز در کنار شما باشم و شاید تا آخر عمر نباشم و به این مسئله تاکید داشت و اینکه مرد انقلابم و زندگیم دست خودم نیست. کتاب ازدواج در اسلام را بمن داد تا مطالعه کنم و گفت: اگر با این شرایط من راضی هستی بسم ا... و اگر هم نه مشکلی نیست
واقعا تمام حقایق خودش را برای من گفت....

امروز 4 تیر سالروز شهادت سردار هور , شهید علی هاشمی


جبهه یعنی شـور یعنی عاشقـی
 شیـر مردی چـون علــــی هاشمـی



+ سراغش را دائم میگرم و جویای حالش هستم .... نگرانش هستم
کمی به گذشته بر میگردم , فقط حدود یک سال پیش ....
با شوق فراوان از مراسم عقد و عروسی و دو سرویس طلا میگفت , از عشق میگفت
میگفت چندسالی با هم دوست بودیم , خوب همدیگر را شناختیم ,
به اجبار و با اصرار و با جلوی پدر و مادر ایستادن بالاخره آن ها را راضی میکند که آن ها راضی به این ازدواج شوند ...
میگفت اول باید عاشق شد بعد ازدواج کرد , آنقدر گفت و گفت که بغل دستیم برگشت به من گفت :
فکر میکردم این کارها عاقبت نداره ولی فکر کنم اشتباه فکر کردم ....
حالا بعد یک سال شنیدم راه پله های دادگاه را بالا پایین می روند ... طلاق .
رفیق 21 ساله ام به ناراحتی اعصاب دچار شده و این ناراحتی به اعصاب دستانش آسیب وارد کرده و لرزش دست گرفته ...
و مادر بیچاره او به فشار خون مبتلا طوری که فشار به 20 هم میرسد
دو سرویس طلا فقط برای یک هفته بوده بعد یک هفته به مادر پسر تعلق میگیرد ,
در مدت این چندسال دوستی , خبر نداشته که مرد رویاهای او دست بزن داشته و شکاک هستش
بهتر است چیز بیشتری نگویم , حتی نوشتنش حالم رو بد میکنه
یکی اینطور خودش انتخاب میکند
و دیگری کار را به خدا واگذار میکند و با خدا معامله میکند ... یادتان که هست ؟ (+)
و یکی دیگر هم هست از شهدا کمک میگیرد شهدارا واسطه میکند از امام زمان کمک میگیرد
و حالا هم خودش و هم همسرش هردو خادم الشهدا هستند

به خدا اعتقاد داریم ولی اعتماد نداریم


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۳)

  • نجمه خانم
  • ی دونی 
    اینکه شکاک بوده و دست بزن داشته ربطی به ماجرای دوستیشون نداره



    بله ربط به این داره که هندونه ی دربسته است ازدواج
    !!!!!!!!!!!

    حالا شاید بتونی بگی شکاکیش ربط داره 
    اما من دختر بسیار محجبه ای رو می شناسم که شوهرش شکاک و بددل بود و دختره آخرش جدا شد...
    پاسخ:
    سلام نجمه جان
    بله هندونه دربسته میگن ولییییی
    شکاکی نه اینکه از اول بوده !
    از این شکاک بوده که تو با من بودی شاید با چند نفر دیگه هم باشی :)
    وقتی با ایمان قوی انتخاب کنی وقتی با مشورت باشه وقتی بزاری پدرو مادر تحقیق درست حسابی بکنن هیچ ازدواجی به جدایی ختم نمیشه !
    چون این ها 3 سال با هم بودن پسره حتی اجازه نمیداد دختره بره بیرون !
    آخر سر اعتراف کرد گفت از کجا بفهمم بازم عاشق نشی ....
    در ضمن تو این سه سال و اندی دوستی هیچ وقت پسره تو ملاقات هاش نمیاد بدی هاشو بگه همیشه کادو خریده همیشه با محبت حرف زده
    ولی وقتی یه دختر و پسر تو جلسه خواستگاری اولین بار هم رو میبینن هیچ وقت احساسی و عاشقانه حرف نمیزنن بلکه جدی در مورد ازدواج حرف میزنن
    دو سال پیش یه خواستگار داشتم مامان از مادرش پرسید پسرتون نماز میخونه مادرش گفت دختر شما ان شالله پسر من رو نماز خون میکنه :)

  • نجمه خانم
  • پست برای خودمه رمزش کمی متفاوته...
    اون ورم یه چیزایی هست برای دیدن 
    نه برای خوندن که چرند پرنده...
    مممنون که اومدی دلم داشت می پوکید
    پاسخ:
    :)
    عجب

    می شه حاضری بزنیم وقتی استفاده می کنیم از پستای خوبتون ولی کامنتمون نمیاد؟(شکلک خجالت)
    پاسخ:
    دلا جان این چه حرفیه ؟ مگه مهم فقط نظر؟
    اگه تو بخوای حاضرم نظرات پست ها رو ببندم خوبه اینطور ؟
    اگه نظرات باز برای اینکه از تجربه و از نظرات دوستان استفاده کنم
    شما برام خیلی عزیزی♥
    و من یتوکل علی الله فهو حسبه

    سلام
    خداقوت
    طاعاتتون قبول
    ان شاءالله عاقبت همه بخیر شه :)
    پاسخ:
    سلام علیکم
    زنده باشید
    ان شالله
    عاقبتتون شهادت
    سلام مومن. جزاکم الله خیرا

    یه حدیث قدسی داریم که میگه:
    "با من باش تا من با همه ی خدائی ام برای تو باشم"

    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنونم بابت حدیث دقیقا همینطوره
    علی یارتون
  • نشانه گمنام
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام و عرض ادب سیده بانووووو
    ممنون از پست بسیار عالیتون خیلی ریز به این مسئله پرداختی اولش عشق الهی و فاطمی شهید بزرگوار و بعد ماجرای دوستتون که گفته بود اول باید عاشق شد که اشتباه فکر میکرد اتفاقا اینایی که تو خونه هستن و منتظرن خواستگار براشون میاد و بعد ازدواج میکنن خوشبخت ترن تا اونایی که با هم دوست میشن و بعد تصمیم به ازدواج میگیرن اتفاقا بیشتر طلاقها سر همین مسائل دوستی هستش.
    خیلی پستتون قشنگ بود اون ماجرای دوست قبلیتونم هنوز یادم هست و لی باز بهش یه نگاه دوباره انداختم تا بیشتر تو ذهنم بمونه ممنون از یاد آوریتون
    ******* ** **** *** * **** * ********** ********* ********
    یا علی التماس دعای فرج
    پاسخ:
    سلام دوست خوبمممم
    :)
    ممنونم دوست خوبم
    میدونی یه دوست خوب کیه ؟ دوستی که برای رفیقش بهترین دعاها رو بکنه !
    همین دعا با کنجد فراوان برای شما :)
    عاقبتت شهادت دوست مهربونم
    علی یارت

  • نشانه گمنام
  • سیده بانو جونم نوای وبتون خیلی قشنگه تا حالا فرصت نشده بود گوش کنم اشک آدمو در میاره خیلی ممنونم
    روزیتون شهادت انشاءالله
    پاسخ:
    سلام نشانه عزیز
    دل پاک که باشه اشک سُر میخورد و به دل مینشیند
    عاقبتت شهادت دوست خوبم
  • عــ ـاکـ ـف ...
  • "همسفر"
    تا
    خدآ....!
    :(
    پاسخ:
    عاقبتتون شهادت
  • عــ ـاکـ ـف ...
  • البته که بنده کربلا به یادتون خواهم بود ان شاءالله
    :)
    پاسخ:
    دنیاها سپاس

    سلام و رحمه الله

    عجب! بنده خدا . خیلی ناراحت کننده است هرچند که این رو خود طرف انتخاب کرده اما ...

    خدا از سر تقصیرات همه مون بگذره و برای این بنده خدا هم یک آرامشی قرار بده.

    واقعا به جز خدا به هیچ کس دیگری نمیشه اعتماد کرد.

    چه آدمها که از اول خوب بودن اما ...

    خدا عاقبت همه مون رو ختم بخیر کنه

    عاقبت تان شهادت

    پاسخ:
    سلام علیکم
    به به خوش اومدید
    نیستید هاااااا !!!!
    الهی آمین , حاج آقای پناهیان می گفتند اگر کسی رو برای همسر آینده خودتون انتخاب کنید میگه بنده من این اونی نیست که برای تو انتخاب کردم ! صبر کن اونی که من انتخاب کردم رو برات میفرستم
    ان شالله
    عاقبت شما هم ان شالله شهادت
    سلام
    واقعا هم مشکلمون اینه که به خدا اعتماد نداریم
    دوست دارم ماجرای خواستگاری خودم رو عرض کنم تا ببینیم میشه خیلی ساده تر ازدواج کرد و البته هوشیارانه...
    قبل ازدواج رفتم خدمت ولی خدایی و ازشون خواستم راهنماییمون کنن ایشون نکات مهمی رو به من فرمودن که بهش توجه داشته باشم... چون شخصی هست بیان نمی کنم وقتی خونواده شخصی رو به من معرفی کردن که تا حال ندیده بودمشون و نمی شناختم...
    به اتفاق خانواده رفتیم منزلشون و یک ساعتی با ایشون صحبت کردم در مورد اصولی که برام مهم بود و عقایدش رو پرسیدم و با سوالاتم شناختی اجمالی پیدا کردم
    بعد از جلسه صحبت رفتم خدمت بزرگواری و این مسئله رو با ایشون در میون گذاشتم ایشون به من گفتن که بهش گفتی که توی فضای درس و بحث هستی؟ خیلیا توی فضای مطالعات معرفتی و خودسازی بودن بعد ازدواج فاصله گرفتن... حتما این رو باهاش اتمام حجت کن و اگر دوست داشت خودش هم بیاد توی جمع همسر دوستات که توی این مسیر و فضاها هستن.
    ما یک جلسه دیگه هم بابت مطرح کردن این مسئله ترتیب دادیم و ایشون هم استقبال کردن از این مسئله.. و بعد تحقیق خانواده ها ما عقد کردیم...
    یعنی مجموعا ما دو ساعت قبل عقد با هم صحبت کردیم... و الان هم شکر خدا راضی هستیم اونچه خدا باید از قِبل این وصلت به ما میداد داده... فقط ما باید چشمهامون رو باز کنیم و دریافتش کنیم...
    هر دو هم نواقص فراوان داریم اما در اصولمون متحد هستیم... 
    برای ازدواج هر شخصی باید اول خودش رو بشناسه تا بعد بفهمه باید دنبال چه شخصی باشه برای ازدواج...
    موفق باشید
    پاسخ:
    سلام علیکم
    طاعات و عباداتتون قبول درگاه حق
    چقدر خوب که این طور قضیه خواستگاری خودتون رو مطرح کردید
    ان شالله هم شما و هم همسر بزرگوارتون همیشه زیر سایه اهل بیت زندگی خدایی داشته باشید
    دقیقا موافق این جمله هستم که شخص اول باید خودش رو بشناسه
    زنده باشید
  • ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
  • سلام

    اولین جلسه ی خواستگاری ما زن داداشم بهم گفت: الان شروع نکنی از شهدا و ارتباط با خدا و اینا بگیا!!
    منم الکی گفتم باشه؛
    تو صحبتامون هنوز داشتم حول چیزای دیگه حرف میزدیم و به نظرم می اومد بهتره مباحث اعتقادی باشه برای جلسه بعد که خود همسرم از ارتباط معنویش با شهید برونسی گفتن...
    یادش بخیر

    توی دوستی ها فقط و فقط روی خوش همدیگه را میبینن؛ اصلااااااا نمیشه تو دوستی یه نفر را شناخت؛ مگه اینکه مثل اونور آبی ها یه مدت برای شناخت همدیگه با هم زندگی کنن!!!!!! وای فکر کن!!!
    پاسخ:
    سلام دوست خوبمممممم
    دقیقا
    چرا گفتن نگو ؟
    نمیتونم خو فکر کنم ! تصورش باور کردنی نیست :)
  • ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
  • خوب زیاد تو این وادیا نیست برای همین گفت نگو
    پاسخ:
    سلام بر دوست شب زنده دار و فعال
    میبینم مثل من از موقعیت سحری استفاده میکنی :))))))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی