رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

خیلی وقت بود از راز دلش با خبر بودم از نگاه های پر التماسش
همه چیز از چهار یا پنج ماه پیش شروع شد
زهرا دوست دوران دبیرستانی ام را دیدم با هم شروع کردیم به حرف زدن ,
در این هنگام ریحانه را دیدم بعد از سلام و احوال پرسی با ریحانه ,
رو به زهرا گفتم , زندگی با همسرت راضی هستی ؟ گفت خدارو شکر من راضی ام !
از زندگی زهرا به ریحانه گفتم , از اینکه با سادگی شروع کرد ملاکش صداقت ایمان بود , همسرش دانشجو ...
ریحانه هم گوش میکرد , زهرا و ریحانه با هم دوست شدند , حالا بیشتر با هم حرف میزدن تا من
بعد از کمی صحبت , ریحانه رو به هردوی ما گفت : میخواهم من هم با حجاب باشم !
من و زهرا با تعجب بهم نگاه کردیم
روزی نبود که بدون آرایش باشد , روزی نبود که با شلوار تنگ به دانشگاه نیاید ... چطور یک دفعه ؟
زهرا و من شروع کردیم به تشویق کردن از حجاب گفتیم از حجاب ظاهر و باطن
میدانستم در زندگی اش حتی بین محرم و نامحرم حجاب باطنی هم وجود ندارد ,
از رضایت امام زمان گفتیم
چشم هایش پر اشک بود , گفت میخواهم این راه را انتخاب کنم
زهرا تشویقش کرد , زهرا که اورا نمیشناخت حالا چنان دلبسته او شده بود که من هم تعجب کردم
یک چیز فقط را مرا میترساند , اونم این بود که ریحانه  انتخابش  احساسی باشد
شب ها بهم پیام میداد که بانوی گمنام آرامش ندارم نمیتونم بخوابم ,میدونی تو این شهر تو هر ساعت چندتا پسر به من نگاه کردن ؟
آرامش میکردم میگفتم خوشا به سعادتت انتخاب شدی ریحانه !
تا اینکه دو هفته بعد او را ناراحت و گریان دیدم , دوستان و فامیل حجابش را مسخره کرده بودند
ریحانه کم طاقت شده بود , دوستان و هم کلاسی هایش او را طرد کرده بودند
این میان من و زهرا هرکاری کردیم باز کم بود ,
ریحانه حساس بود برای همین با پوشش های آنچنانی میخواست اوج باشد و حالا اینطور رفتارها ؟ برایش سنگین بود
ریحانه چادری نشد ولی دیگه از آرایش و مانتوی تنگ و شلوار تنگ و موهای بیرون خبری نبود
ساده و دوست داشتنی شده بود , دلش پیش چادر بود میگفت چادر خیلی بهتره
بانوی گمنام میخوام حضرت زهرا ازم راضی باشه ! دعام میکنی ؟
میگفتم ریحانه من دعا میکنم ولی خودت هم باید همت داشته باشی ,
از سختی ها میگفتم , از سختی های خودم از حرف ها و رفتارها و توهین هایی که به من میشه به ریحانه گفتم و او قبول میکرد ,
مشکل اصلی مادر او بود و فامیل ...
با هم در ارتباط بودیم تا اینکه چند وقتی از هم خبر نداشتیم
امروز بعد جلسه امتحان دیدمش , باورم نمیشد , واقعا ریحانه بود ؟؟؟؟
بغلش کردم از خوشحالی نمیدونستم چی بگم ! گفت بانوی گمنام تعجب کردی نه ؟
با هم نشستیم صحبت کردیم
" خیلی منتظر فرصت بودم چادر سر کنم , خیلی رو خودم کار کردم دیگه حد و حدود نامحرم و محرم رو حفظ کردم , شروع کردم به خوندن نماز , شب ها وقتی همه میخوابیدن میرفتم رو پشت بوم زار میزدم توبه میکردم , همه چیز درست پیش میرفت ولی چادر .. نمیتونستم , اراده محکم نداشتم , بیشتر به خدا نزدیک شدم
شروع کردم به گرفتن چله ... چله دعای توسل , تو دعا خدا رو قسم میدادم به حضرت زهرا , به آبروی حضرت زهرا , که دستم رو بگیره
هنوز چله تموم نشده خواستگار اومد یه فرد مذهبی , نا امید بودم چون خانواده من قبول نمکیردن و هم شاید خانواده آقا پسره , در کمال تعجب دیدم همه چیز جور شد خانواده ام مخالفتی نکردن , راستی اولین شرط پسرشون این بود باید چادر سرم کنم , من با خدا معامله کردم بانوی گمنام و واقعا هم سود کردم , اولین خریدمون برای عقد , همسرم برای من چادر گرفت , حالا دیگه آرزوم برآورده شد , خود همسرم و خانواده اش خیلی مذهبی هستند , حالا کسی دارم مثل کوه پشتم وایستاده نه تنها مسخره نمیکنه بلکه برای حجابم افتخار میکنه "


دوست خوبم زهـرایی شدنت مبارکـــ 


بانو...
دختری که در پس پرده حجاب مخفی می شود،
ممکن است در زمین گمنام باشد،
اما...
مطمئنم در آسمان مشهور است



  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۷)

  • نشانه گمنام
  • سلام و عرض ادب بانووووووووووو
    خیلی قشنگ بود
    خوش به سعادت ریحانه خانوم که دلش اینقدر پاک بوده که خدا زود صداشو شنیده یعنی توبه ی ریحانه خانوووم یه توبه ی واقعی بوده  خدا رو شکر
    شما و دوست گلتون زهرا خانوم هم موثر بودین انشاءالله همه ی خواهران زهرایی موفق و صبور باشن.
    روزیتون شهادت سیده بانووووووو
    خیلی پستتون قشنگ بود لذت بردم
    احسنت به ریحانه خانووووووووووم بهش حسودیم شد.
    یا علی التماس دعای فرج
    پاسخ:
    سلام دوست خوبم
    واقعا توبه خالصانه کرد و به خدا نزدیک شد , من روسیاه هرچقدر چله هم بگیرم چون توبه هام واقعی نیست جواب نمگیریم
    من و زهرا کاری نکردیم باور کن نشانه عزیز , هیچی , چون واقعا نمیدونستم چیکار کنم از دستم کاری بر نمیومد

    م.
    اعصابم خرابتر شد 
    خوش به حالش 
    دارم میمیرم از این غصه ی دو ساله..
    هر روز تاریک تر از دیروز..
    پاسخ:
    نگو نجمه
    ما از حکمت هیچ چیزی با خبر نیستیم
    فکر کنم این پست رو پاک کنم بهتره
    شاید پاک کردم
    سلام ؛

    این مطلبتم با حال بود ، خوشحال می شم از آخرین پست سایت من هم دیدن کنی

    عنوان مطلب : مراکز خرید مجلل در ایران


    خوشحال می شم نظرت را راجع به این مطلب بدونم .
    پاسخ:
    از ایرانسل و همراه اول یاد گرفتید نه !!!

    ای خدا تبلیغات های همراه اول کم بود حالا شما هم اضافی شدی :/

    سلام
    خیلی عالی بود..
    چند وقت پیش هم دو تا از دوستام که اسفند ماه به سرزمین شهدا قدم گذاشته بودند،جادری شدند...
    فقط میشه خداروشکر کرد...
    اینها همه از عنایات مادره و لاغیر..
    خدایا عاقبت هممونو ختم به خیر کن..
    الهی آمین
    التماس دعا
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز
    خدارو شکر , الحمدالله , عنایت شهدا همیشه ویژه است
    الهی آمین
    ممنونم از حضورت دوست عزیز
    عاقبتتون شهادت
  • زائر بارانی
  • سلام بانـوی گمنام.
    چه زیبا بود...
    خوش به سعادت ریحـانه جان و درود بر شما دوستـان زهـرایی...

    پاسخ:
    سلام دوست عزیز و مهربان
    منم به وجود دوستان با ایمانی چون شما افتخار میکنم
    سلام دوست خوبم
    خیلی زیبا بود ... از طرف من به دوست زهراییتون تبریک بگید...
    به یاد دوران جوانی و جهالتم افتادم ...
    اهدنا الصراط المستقیم ...
    پاسخ:
    سلام فاطمه جونم
    فدای شما بشم به روی چشم
    خدا حفظتون کنه
    الحمدلله..
    خوشحال شدیم..
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز
    خیلییییییییییی خوش اومدید
    دختری که در پس پرده حجاب است، قطعا در سنگر جهاد است. سنگر جهاد جایگاه شجاعان عالم است، وگرنه ترسوها از ترس رسوا شدن همرنگ جماعت شدند...
    پاسخ:
    طیب الله
  • ماه محبوبم
  • خوشبختی ینی داشتن دوستای خوبی مث شما
    خوش به حال شما واون دوستتون
    پاسخ:
    برای من باعث خوشبختی و افتخاره که من هم دوستی مثل شما دارم و به خودم میبالم
    راستی خوش به حال من که دوستانی چون شما دارم
    ولی اعتراف میکنم باور کنید من کاری نکردم برای دوستم هیچی , چون کاری هم از دستم بر نمی اومد آخرش به شکست منجر میشد

  • ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
  • وا من چرا این پست را ندیده بودم؟:/
    خدایا کاش ازین حس و حال ریحانه به منم دست میداد یکم آدم میشدم
    امان ای دل...
    بانوی گمنام همه ی مطالبی که نبودمو خوندم ولی وژدانن حال ندارم نظر بذارم؛ حالا تکلیف چیه؟
    پاسخ:
    :))
    هیچی نفسم همین که میخونیشون منت سرم گذاشتی عزیز
    ممنونم از محبتت
    وا بیخود می کنی پاک کنی..
    منظورم اینه دلیلش چیه پاک کنی؟؟
    پاسخ:
    گفتم شاید تو نارحت بشی

    سلام و رحمه الله.... چقدر زیبا و عالی. خدا حفظش کنه . خیلی خوشحال شدم. از طرف ما هم بهش تبریک بگید :) واقعا انتخاب عاقلانه و صحیحی کرده . ان شاالله که هر روز توفیقات بیشتری نصیب زندگی شون بشه... چقدر در طلبشون صادق بودند و چقدر شیرین طعم کرامت الهی را چشیدند ...   باز هم عیدتون مبارک 
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما
    خدا شما بزرگوار رو هم حفظ کنه , به روی چشم
    ان شالله
    عید شما هم مبارککککک
    بیخیال عزیز...
    پاسخ:
    حجاب سکوی پرواز زن به سمت آسمان است
    افسوس که برخی به زمین عادت کرده‌اند
    پاسخ:
    واقعا عالی بود 
  • علیرضا بیگدلی
  • سلام
    جالب بود!
    پاسخ:
    سلام ممنونم از حضورتون 
  • ... یک بسیجی ...
  • سپاسگزارم
    پاسخ:
    من از شما به خاطر حضورتون و وقتی که میزارید بیشتر سپاسگزارم 
  • دخترک مژده دهنده
  • سلام
    من تازه این مطلب روخوندم
    خوش به سعادت دوستتون...
    اشکم دراومد مخصوصاازهمون جایی که هنوزچله تموم نشده بود....
    کاش خانم فاطمه زهراسلام الله علیهادست ماروهم بگیرند...

    پاسخ:
    سلام عزیز دل
    حتما میگیرن و مطمئن باش گرفتن

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی