رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

کنار خیابان داشتم با ابراهیم صحبت می‌کردم یکهو دیدم صورتش سرخ شد.

رد نگاهش را دنبال کردم؛ یک زن بدحجاب کنار کیوسک تلفن ایستاده بود.

ابراهیم با ناراحتی رویش را برگرداند. با همان ناراحتی هم گفت:

غیرت شوهرش کجا رفته؟! غیرت پدرش کجا رفته؟! غیرت برادرش کجا رفت؟!

رو کرد به آسمان و با حالی پریشان گفت:

«خدایا تو خودت شاهد باش که ما حاضر نیستیم چنین صحنه‌های خلاف دینی را در این مملکت ببینیم؛

مبادا به خاطر این‌ها به ما هم غضب کنی و بلاهای خودت را بر سر ما نازل کنی!

ساکنان ملک اعظم 5 , شهید ابراهیم امیر عباسی , ص 23

امام رضا فرمودند :

رسول خدا هفت گروه را لعن می کردند , یکی دسته از آن ها مردانی هستند که از زنان خود غافل باشند

مستدرک الوسائل , ج 14,ص291و بحار,ج76,ص116

+ امشب شب شهادت , بیایین قول بدیم به حضرت معصومه اونی باشیم که حضرت میخوان

قول بدیم منتظر واقعی باشیم

  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۹)

  • پرستوی مهاجر
  • سلام علیکم
    نظر لطف شماست نسبت ب وبلاگ
    اگه نکته ای راجع ب مطالب هست بگید خوشحال میشویم
    انتقادی
    پیشنهادی

    پاسخ:
    حس خوب داشتن تو یه وبلاگ این رو نشون میده که اون وبلاگ واقعا کارش درسته
    و من واقعا تحسینتون میکنم
    سلام و عرض ادب خواهرمومنم
    وفات بانوی عصمت و طهارت را تسلیت عرض می کنم
    پست زیبا و به جایی بود ممنونم
    امان از دست مردان بی غیرت و زنان بی حیا
    خوشحالم سلامت هستین خواهر گلم
    به هر سه وب سر بزن
    نشانه که خیلی عقب موندی هر سه تاپست رو سر فرصت بخون و نظر بده
    الهی عظم البلاء و برح الخفاءو....
    پاسخ:
    سلام حق با شماست دوست عزیز کوتاهی از من بوده 
    سلام...
    خیلی رو اعصابتون هستم درسته؟
    .
    .گفتید اگر شهدا و مثلا شهید باکری زنده بودند الان مواضعشون در مورد راه رفتن کری و ظریف چی بود؟
    .
    .باشه منم میپرسم اگه اونها زنده بودند نظرشون نسبت به فساد اقتصادی گسترده ای که پیکره مسئولین نظام رو گرفته بود چی بود؟
    نمونه آخریش که استاد رحیمی بودند...
    بنظرتون برای اینجا کفن میپوشیدند یا برای مذاکرات؟
    .
    .امان از یوم تبلی السرائر....
    پاسخ:
    سلام رو اعصاب نیستید ولی دارید به زور چیزهایی رو تحمیل میکنید و دوست دارید من اون هارو قبول کنم ولی نمیشه ...
    اگه شهید باکری بودن اگه شهید همت بودن نمیزاشتن چون اون ها اگه وصیت نامه هاشون رو خونده باشید گفتن مطیع ولایت و ولی فقیه باشید یادتون نرفته که مولامون گفتن خوشبین نیستن به جای مذاکره به فکر مملکت و پیشرفت ها و اقتصاد مقاومتی باشید ؟
    اگه اون ها زنده بودند ؟؟؟ متاسفم شهدا هرگز نمرده اند
    و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون

    اگه مملکت پابرجسات با این همه خیانت, به برکت وجود شهدا و رهبری و دعای خیر امام زمان
    اگه آقای رحیمی و بابک زنجانی و آقای هاشمی پول های کلان میخورن و مفاسد اقتصادی این خیانت آشکار و کسانی هم دارن روی خون شهدا پا میزارن هدفشون سرنگونی این نظام باز هم خیانت و کسی که به حرف مولاش و رهبر و ولایت گوش نده اون هم خیانت !
    خیانت با خیانت فرقی نداره
    در ضمن اینقدر دوران آقای احمدی نژاد رو هی برای من نگید
    رئیس جمهور فعلی مملکت آقای روحانی هستن ,
    لزومی نمیبینم شما اینقدر اصرار دارید که من جانبداری تیم مذاکره رو داشته باشم
    هرکس عقیده و دلائلی داره
    رفتار شما این رو برای من نشون میده که 8 سال کینه اتون از دولت قبل رو میخوایید سر یکی خالی کنید بهتر از این جا پیدا نکردید
    بهتره این کینه هاتون رو اینجا خالی نکنید من هم انسانم و ظرفیت دارم
    جایی بهتر از اینجا پیدا کنید

  • ... حسینی ...
  • مهدیا منتظرانت همه در تاب و تبند
    همه ی اهل جهان، جمله گرفتار شبند
    چو بیایی غم و ظلمت برود از عالم
    شاد گردد دل آنان که گرفتار غمند


    اللهم عجل لولیک الفرج
    سلام....
    اینقدر در مورد من فکر بد نکنید...
    من در  دوران دانشجوییم (7 سال) عضو مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه بودم...و خودم رو آدم ولایی میدونم و نه طرفدار روحانی و ...
    من دو دوره به احمدی نژاد رای دادم ولی الان احساسم اینه که تقابلاتی که داره با ظریف و در بعضی اوقات با دولت هیچ وقت بچه مذهبی ها  با دولت قبلی انجام ندادیم.
    حرفم این نیست که شما از دولت طرفداری کنید ..بلکه فقط میخوام انصاف رو رعایت کنید...انصاف در تعریف و انصاف در انتقاد...
    هیچ وقت یادم نرفته وقتی گفتن معجزه هزاره قرن سوم ، اون بنده خدا بردیم رو هوا و الان کجاست.؟
    فقط هدفم رعایت انصافه....خیر الامور اوسطها....
    دیگه هم مزاحمتون نخواهم شد...هیچ وقت به خودم اجازه نمیدم باعث آزار کسی باشم.
    پاسخ:
    سلام علیکم
    من فکر بدی در مورد شما نکردم و نخواهم کرد شما نظرتون رو گفتید من هم نظر خودم رو
    من چیکاره ام و مگه چقدر به مقام بندگی خدا رسیدم که در مورد کسی فکری بکنم ! همینقدر که در مورد کارهای خودم فکری کنم شاهکار کردم !
    خوب یکی از افتخارات همه ما اینه که زمونی بسیج بودیم ولی این افتخار نیست بسیجی موندن و تفکر و بصیرت بسیجی داشتن افتخاره ...
    چرا انجام دادیم شاید شما یادتون نمیاد ! یادتون میاد دولت قهر کرد همه ما آشفته شدیم کلا یعنی مذهبی ها شکه شدن ... دولت پافشاری میکرد رو مشایی همه برآشفته شدن دولت برای گرونی نتونست کاری کنه مردم دیگه آشکارا شروع کردن به فحش دادن , بین سه قوه مجریه قضائیه و مجلس دعوا شد و حضرت آقا ناراحت شدن دیگه بسیج دانشگاه (خودمم بودم ) شروع کردیم بیانیه نوشتن ! سخنان حضرت آقا یادتون میاد ؟ انقدر ناراحت بودن که گفتن فعلا نصیحت میکنن فرداش سه قوا باهم آشتی میکردن مردم این وسط بازیچه شده بودن مردم اعتمادشون سلب شد , نتیجه اش پیروزی آقای روحانی شد برای جی ؟ برای اینکه ایشون و دولتشون اعلام کردن ما مشکل مردم رو حل میکنیم این کشور اگه به این روز افتاده به خاطر سو مدیریت هستش ! دولت آقای روحانی که اومدن قرار بود 100 روز بیشتر مشکلات رو حل کنن و به مردم گزارش بدن ولی مشکلی که حل نشد هیچ تازه به کشور و رهبری دروغ بزرگی گفته شد و خبر پیروزی مذاکرات داده شد که رهبری خوب جوابشون رو دادن (به آنچه مرقوم داشته اید ) تو گزارشات 100 روزه هم به جای گزارش عملکردها تهمت و توهین به دولت قبل که اگه نتونستن کاری بکنن به خاطر دولت قبل , گفتن اگه نمیتونن کاری کنن با مذاکرات حل میشه که آقا خودشون اومدن وسط کار ابلاغیه به نهادها دادن برای وزارت بهداشت و کار انقلاب فرهنگی  و ... فردای ابلاغیه ها همه به رهبری گفتن چشم الساعه ولی تا به حال هیچ چیز چشمگیری اتفاق نیافتاده ... (انصاف رو رعایت کنم وزیر بهداشت فعالیت های چشمگیری دارن انجام میدن خدا حفظشون کنه ) . شما آقا یا خانم دوست بزرگوار فارغ التحصیل شدید ولی منی که دانشگاه درس میخونم میبینم که فلان رئیسو فلان وزیر هی میاد دانشگاه سخنرانی ! یادم نمیره سخنرانی خانم ابتکار رو که میگفتن آقای روحانی الهه راستگو و دولت قبلی کلاهبردار و دروغگو که باعث هرج و مرج دانشگاه شد که بلافصله حضرت آقا با با تدبیری که خرج دادن به دولت گوشزد کردن که دانشگاه ها رو محافل سیاسی نکنید ولی کو گوش شنوا ! حتی مجوز سبزکی ها هم داده میشه ! اگه شما امروز اخبار رو نگاه کرده باشید پیشرفت های نانو تکنولوژی نشون میداد تو حسینیه امام خمینی که حضرت آقا برای بازدید رفته بودن گوش کردید یکی از استادید گفتن چون تو تحریم هستیم حتی به ما نمونه کار نمیدن ولی با این وجود ما این هارو ساختیم و حتی مارو تهدید کردن که چرا این هارو ساختیم http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=28821
    آقا یا خانم دوست بزرگوار ما میتونیم این حرف من نیست ما با وجود تحریم ها میتونیم چطور به آخرین مرحله نانورسیدیم و اتم ها رسیدیم درحالی که حتی نسخه ساخت نداریم و شدیم 5 مین کشور دنیا که این علم داره پس ما می تونیم ما اینقدر نیروی  فعال و خلاق داریم که می تونه ایران ابر قدرت دنیا بشه ! ما احمدی روشن های زیادی داریم ما استاد شهریاری های زیادی داریم ما ایران سرزمین چهار فصل تو کشاورزی نمونه ایم تو معدن تو هسته ای تو ایمان تو انقلاب اولیم ما ظرفیت داریم با وجود تحریم ها پیروز بشیم پیشرفت کنیم ولی متاسفانه عده ای نمیخوان ما فقط چشم دوختیم به خارج در حالی که حضرت آقا میگن به جای چشم دوختن به فکر نیروی داخلی باشید حضرت آقا بارها گفتن اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی ولی هیچ گوش شنوایی دیده نمیشه ! دولت کم کاری میکنه ! دولت میگه نه باید تحریم ها برداشته بشه درحالی که آمریکایی ها بارها گفتن اگر در قضیّهى هستهاى ایران کوتاه هم بیاید، تحریمها یکجا و همه برداشته نخواهد شد . حتی آقا چندباره دارن به تیم مذاکره کننده میگن  به این دشمن نمیشود اطمینان کرد نمیشود اعتماد کرد. من با مذاکره کردن مخالف نیستم؛ مذاکره کنند؛ تا هروقت میخواهند مذاکره کنند! من معتقدم باید دل را به نقطههاى امیدبخش حقیقى سپرد، نه به نقطههاى خیالى نه به نقطههاى خیالى، آنچه لازم است این است
    یعنی این مذاکره پوچ به فکر مردم باشید به فکر پیشرف تهای خودمون باشیم ! خداوکیلی چقدر به صنعت کشاورزی بها داده شده ؟ چقدر به چرخ کارخانجات بها داده شده که هم جون ها شاغل بشن هم چرخ مملکت بچرخ ؟ ما هیچ کاری نکردیم هیچی ! این رو به عینه میبینیم ! آقا هزاران بار گفتن علاج مسئله‌ی تحریم، عبارت است از همین اقتصاد مقاومتی
    شما میگید من با انصاف بنویسم ؟ من هیچ بی انصافی نکردم چرا ؟ چون این مذاکره طبق گفته مولایم نقطه خیالی درست روزی که به پیامبر رحمة للعالمین توهین شد و آمریکا آشکارا حمایت کرد از این توهین فردای اون روز آقای ظریف رفتن مذاکره و پیاده روی ... در حالی که رئیس بسیجی که شما تو اونجا 7سال خدمت کردید گفتن که آقای ظریف باید از ملت عذرخواهی کنن ! من دانشجوی مملکت هی میگم مذاکره برای چی برای بی احترام و جسارت بیشتر ؟ بابا آمریکا دشمن به دشمن نمیشه اعتماد کرد ! بیاین از نخبه های مملکت استفاده کنید نه از دشمن بایین به جون های مملکت که آرزوشون سرافرازی کشور بها بدین نه به دشمن ! من دانشجو که زندگی و امنیتم رو مدیون شهدا هستم و هرلحظه به یاد شهدا هستم دارم چیزهایی تو این مملکت میبینم که مغایر گفته های شهداست !
    نمونه کاملش رو تو فضای وزارت فرهنگ میبنید ! من بی انصافی خرج نکردم من فقط تکه ای از واقعیت رو گفتم ! شما گفتید کاش آقای ظریف های بیشتری تو این مملکت بود من میگم کاش ظریفی نبود که این جور جلو آمریکا باشیم آمریکا از اعتماد ما سو استفاده میکنه و هارتر میشه ! من نسل پیر خمین نیستم ولی همیشه حرف رهبر کبیرمون تو گوش نسل من و نسل های بعدی هست که آمریکا شیطان بزرگ ! باید مطیع ولایت بود باید به این کشور خدمت کرد نه با شیطان نشست و برخواست کنیم
    حرف های مولامون رو شنیدید ؟
    http://s15.khamenei.ir/ndata/news/22020/13911125_5033_32k.mp3
    این دولت از اولین روز گفته برای اعتماد و اعتدال اومده ولی تا وقتی به حرف مولامون گوش داده نشه و کاری برای پیشرفت کشور نشه اقتصاد مقاومتی ایجاد نشه مردم نمیتونن اعتمادشون رو کامل کنن !
    مردم هنوز منتظر اون کلید هستن که مشکلات رو از بین ببره نه کلید مذاکرات !
    مردم ما ناب ترین مردم جهان هستن چون انقلاب کردن جوون دادن تحریم کشیدن , ولی دست سمت دشمن دراز نکردن همیشه روی پای خودشون وایستادن با خون و اقتدار  و رهبری این مملکت سرپا ایستاده !
    شما خانم یا آقای دوست بزرگوار مزاحم نیستید و نبودید ! و هیچ وقت باعث آزار نشدید فقط اگه من تندگویی کردم بزارید به حساب بی حوصلگی و کم صبری به خاطر بعضی مسائل و سختی های که تو زندگی حقیر وجود داره !
    اگه بی احترامی و جسارتی این مدت به شما شده حلالیت میطلبم
    چون من اومدم اینجا از شهدا بگم و راهم مثل شهدا باشه اونی باشم که شهدا میخوان از ما
    التماس دعا
    یا علی
    چند جمله بگم و بس.....
    بله من هم میگم تحریمها زیاد اثر نداشته ولی اینهمه گند که کشور رو برداشته به خاطر گندهایی هست که در کل 8 سال در کشور اتفاق افتاد....(اینقدر در این دولت خوردند و بردند که صد رحمت به خانواده هاشمی و بنظرم خانواده هاشمی تو اون دنیا به خاطر گندهای دولت قبلی تبرئه خواهند شد..)به قول یکی از نماینده های فعلی تهران که اسمش محفوظ بمونه در جمعی گفتند که اینقدر فساد اقتصادی در دولت قبل اتفاق افتاده که اگر همش گفته بشه شورش اجتماعی اتفاق میافته....
    دیگه مزاحمتون نمیشم که شما بخواهید بیانیه بخونید....
    فقط اول خودم و بعد همه رو از اون روزی میترسونم که پرده ها پایین بیافته و اسرار نهان آشکار بشن...(بله ممکنه شما هم این رو بخواهید...ولی یه لحظه به این هم فکر کنید که تاریخ اسلام همیشه از اونهایی ضربه های کاری(نه  هر ضربه ای) خورده که همیشه جلوتر حرکت میکردند....)(امثال رسایی ها و کوچک زاده ها  و نبویان ها و بذرپاش ها ...و خلاصه یعنی تاجران تحریم که یا اینها و یا اطرافیان اینها در بحبوحه تحریم پورشه هایی از سهم من و شما وارد کردند(که باید دلارهاش برای واردات دارو به کار برده میشد) و الان نگران شفاف شدن فضا هستند....
    .
    .
    .
    وای از یوم تبلی السرائر....
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام بله درست میفرمایید

  • یا حبیب من لا حبیب له
  • احسنت به مدیر وبلاگ
    برادر یا خواهر "دوست خوب" صحبت شما متین است و درست و تنها مشکل ما مذاکرات نیست ولی بلکه تمام مشکل ما از مذاکره شروع شده است در زمان دولت سازندگی! و این فساد های مالی و این مشکلات اقتصادی و این نحو مذاکرات در موضوع هسته ای و دیگر مشکلات فکر کنم مردم ما به خوبی می دانند از کجا آب می خورد و یک ریشه دارد و 2 موضوع جداگانه نیست!
    امروز هم که رئیس جمهور گفتند چرا آن طرف مذاکره غربی ها مذاکره کنندگانشان را تشویق میکنند ولی در این طرف کسی مذاکره کننده ایرانی را تشویق نمیکند؟
    جواب من به آقای روحانی این هست: الان ما باید چیه مذاکره کنندگان خودمان را تشویق کنیم؟:d آنطرف داره سود میکند و باید هم خودشان را تشویق کنند فکر کنم خیلی ساده تر از این ها مساله قابل حل باشد با گفته ی امام که اگر دیدید دشمن به شما لبخند میزند بدانید اشتباه کردید و اگر خشمگین شد بدانید درست انجام دادید جالا این را بسط بدهید به تشویق غربی ها از خود  و راضی بودن از مذاکرات.
    در ضمن فقط بحث مذاکره نیست فساد هایی در این دولت است و در دولت های قبلی بوده است که قابل انکار نست مخصوصا اقتصادی که استاد رحیم پور مطرح کردند در نماز جمعه این هفته.نه تنها مذاکرات مورد نقد است بلکه عملکرد دولت در زمینه اقتصاد هم مورد انتقاد است.آقای روحانی من اقتصاد دان نیستم ولی این را بلدم وقتی عرضه و تقاضا نباشد تورمی هم وجود ندارد!من اقتصاد نخوانده ام ولی میدانم معنای پیش فروش کردن محصولات در جامعه یعنی چه!من میدانم فروش اقساط یعنی چه! و این را میدانم و میدانند وقتی شما نقدینگی را در جامعه کاهش می دهید با روش های مختلف از جمله سود بالای وام ها و از آن طرف نرخ افزایش حقوق را بر حسب میزان درصد تورم آخرین روز سال میگذارید این درصد تورم فعلی یعنی چه! و دلیلش را به خوبی متوجه می شوم! آقای رئیس جمهور و رئیسان جمهور گذشته و هر کسی که در این زمینه اشتباه کردید! خودتان را گول بزنید نه مردم را!
    در ضمن خائن خائن است و ما خائن انقلابی و خائن غیر انقلابی نداریم!هر دو غیر انقلابی هستن حالا میخواهد طرف انقلابی باشد یا یار امام در زمان امام (ره) یا حتی عالم و مرجع تقلید!و به قول امام(ره) میزان حال فعلی افراد است!رئیس جمهور که جای خود دارد!حیف که رهبرم به دنبال وحدت است و از ما وحدت میخواهد و من و امثال من وشما باید خواسته ی رهبرمان را به همه چیز ترجیح بدهیم!و نگاهمان به دست رهبر باشد و الا این موضوعات کاملا برای مردم واضح است!و رهبری هم مطمعن باشید بی هدف سخنی نمیگوید و در سایت معظم له نیز چیزی بدون هدف گذاشته نمیشود!و باید چشم به دست و حرف رهبری دوخت نه هر کس دیگر!ان شا الله منظورم را فهمیده باشید.

    پاسخ:
    سلام ممنونم از شما به خاطر مبحثی که گفتید
    ان شاالله همه خائنین اون هایی که قابل هدایت هستند هدایت بشن اون هایی که قابل هدایت نیستند نابود بشن

    http://www.mashreghnews.ir/fa/news/385419/%D8%B3%D8%AE%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%AC-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86-%DA%A9%D8%AA-%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D9%88-%D8%B9%DB%8C%D9%86%DA%A9-%D8%A7%D9%88-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%AD%D8%B1%D9%85%D8%AA-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%86%D9%87-%D8%B4%D8%AF
    پاسخ:
    عجب !!
  • سجاد عنایتی
  • در مورد مطلب حرف خاصی ندارم بزنم
    ولی وقتی تیتر رو دیدم
    یا داینع کس افتادم

    که جمعه این هفته تو جمکران گرفتم

    پاسخ:
    جدی عکس برای خودتون بوده ؟
    اینقدر قشنگ و عجیب بوده یه لحظه هنگ کردم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی