رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

دفترچه کوچکی همیشه همراهش بود.
بعضی وقت هابا عجله از جیبش در می آورد و علامتی در یکی از صفحاتش می گذاشت.
می گفت:« اشتباهاتم را توی این دفترچه می نویسم».

برایم عجیب بود محمد رضا- اسوه اخلاق و تقوا ی بچه ها – آنقدر گناه داشته باشدکه
برای کم کردنش مجبور باشد دفتری کنار بگذارد.
چند روز قبل شهادتش به طور اتفاقی دفترچه اش را نگاه کردم.
خوب که ورق زدم دیدم بیشتر صفحات دفتر، مثل قلب خود محمد رضا سفید سفید است

مجموعه رسم خوبان , کتاب مبارزه با نفس , ص36

شهید محمد رضا ایستان


وقتی اینجور اخلاص تو کارهای شهدارو میخونم از خودم خجالت میکشم !

چند وقتی الحمدالله شروع کردم از خودم حساب کشیدن ..... احساس میکنم زندگیم خیلی بهتر شده

شما هم میتونید شروع کنید

" به همین سادگی "

+ دوست دارم از الان نفسم اینقدر پاک پاک بشه که با صفا و پاکی وارد فاطمیه بشم بعد اون این دل پاکم هدیه باشه نیمه شعبان به حضرت مهدی و بعد دیگه آماده آماده برای شب های قدر

ان شاء الله


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۰)

  • بهشت زودهنگام
  • سلام
    آره دقت کردی وقتی از نفست حساب میکشی چقد همه چیز رو برنامه می افته؟
    ولی امان از دام های جدیدی که شیطون تو مسیر نفس کشی برات پهن میکنه... نباید از زمین خوردن بترسیم و بیخیال ادامه ی راه بشیم؛ زمین خوردن خاصیت حرکته...
    پاسخ:
    سلام دوست خوبم
    دقیقا .... اینقدر جلو پات چاه میکنه این ملعون ! ولی خدا دست آدم رو میگیره
    فقط باید آدم خودش رو تو این مسیر قرار بده

    سلام و رحمه الله. دور اندیشی بجاییه. خدا توفیقتون بده و دعا کنید که این امر نصیب ما هم شود. اینکه نفش عادت کنه به محاسبه خیلی خوبه. 
    پاسخ:
    سلام علیکم
    دعامون کنید
    خیلی سخته این نفس سرکش رو رام کردن و مطیع کردن و عبد بودن برای مولا
    استغفرالله العظیم و اتوب الیه
    پاسخ:
    یا الهی و مولای و ربی , انی ظلمت نفسی فاغفرلی ...
    سلام مومن. جزاکم الله خیرا

    شاید هم نوشته..منتهی با اشک هاش....الله اعلم...

    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    سلام علیکم و رحمة الله
    شاید ...
    ولی میدونم اون ها نیازی به نوشتن نداشتن اینقدر پاک بودن که خدا چید و با خودش برد و عطر و معنویت و حصرتش موند امانت کنار ما جون ها
    علی یارتون
    ان شاءالله عاقبت همه بخیر شه
    پاسخ:
    ان شاءالله
    خیلی التماس دعا
    سلام علیکم مومن
    اسم شهید رو نوشتید ولی فامیلیش رو نه

    محاسبه خیلی خوبه حتی اگه مکتوب نباشه
    عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
    پاسخ:
    سلام علیکم آقای عباس زاده
    ببخشید قصور از من حقیره فراموش کردم نام شهید بزرگوار رو ذکر کنم
    ایشون شهید محمد رضا ایستان هستن
    چون خودم رو خوب میشناسم آقای عباس زاده میدونم اینقدر تو کنترل نفسم ضعیفم که مجبورم یاد داشت کنم ... گاهی اوقات وقتی میبینم یه عمل زشتی مرتکب شدم واقعا شرمنده میشم چون نامه حسابم رو مبینم ولی روزهای عادی اگه ننویسم حتی شایدم یادم نیاد چه کار بدی کردم !

    سلام علیکم مومن
    طرح ضمیمه خوب بود ولی ناقص بود و به دلمان ننشست ،‌ اگر وقت شد و توفیق داشتیم اصلاحش میکنیم و در فانوس جزیره می گذاریم ،‌ همه در یک برگ آچار باشد
    عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
    پاسخ:
    سلام علیکم
    بله درست ...ناقص که خیلی زیاد داره طرح , من  که برای خودم می نوشتم مجبور شدم کلی چیزهای دیگه اضافه کنم و یه کم طرح رو تغییر بدم از نظر روزها  و دیگه مسائل
    چقدر خوب میشه از تکمیل شده طرح شما هم استفاده بشه ...

  • نجمه محروقی
  • ای بابا 
    همینجوری حساب نکشیده می دونم چقدر خرابم 
    وای به حال اینکه بنویسم 
    اینی که شما میگی عالیه ب شرطی که پشت سرش درست شدن و کنترلی باشه وگرنه مثلا من اگه باشم میشه یه دفتر پر و بعد بیخیال حروم کردن یه دفتر میشم!
    :((
    پاسخ:
    سلام نجمه جان
    منم واقعا مثل شما خرابم ! اگه ذره ای خوبی تو وجودم هست اگه ذره ای پاکی و ایمان به یمن دعای مادر و شهداست ...
    باور کنید حیف نمیتونم نشون بدم اینقدر دفتر حسابم سیاه شده است ولی دیگه من واقعا از خدا کمک خواستم ذره ای سر سوزن این سیاهی ها کم شده ! و اینقدر امیدوارم که میدونم شاید دفتر حسابم سفید بشه شاید مزد آخر این دفترم شهادت باشه دلم واقعا میخواد بهش برسم
    نا امید نباش فقط یه بسم الله بگو
  • کمی بودن ...
  • *یاسریع الرضا*

    ای خدایی که ازماراضی می شوی

    ممکن است خداهمین الان بایک سجده عاشقانه وبایک تصمیم شجاعانه ی ما

    برای دل کندن ازگناه  سریع ازماراضی شود.

    چراتاعمری باقی ست ازاین فرصت استفاده نکنیم؟

    کسی چه میداند؟

    شایداین لحظه آخرین مهلت برای بازگشت مابه درگاه او باشد...
    پاسخ:
    سلام علیکم خیلی خیلی خوش اومدید
    خدا خیلی ارحم الراحمین , میدونید این برنامه که اینجا نوشتم و ان شالله دارم با کمک خدا انجام میدم برای این که افسار نفسم از دستم خارج شده خیلی بهش بها دادم اینقدر که کوچکترین لغزش ها برام عادی شده !
    یادمه یه بار تو ماشین داشتم رادیو معارف گوش میکردم خدا حفظشون کنه حاج آقای شیخ حسین انصاریان داشتن سخنرانی میکردن یه حدیث قدسی میخوندن وقتی شندیم به تمام معنا واقعا داغون شدم ! ایشون میگفتن که خدا میفرمایند ای فرزند آدم من با نهایت مهربانی با رحمتم باهات رفتار میکنم ولی تو با  با گناهانت کینه ورزانه با من رفتار میکنی !
    واقعا شاید آخرین لحظات زندگیم باشه کسی چه میدونه , میخوام واقعا راه درست برم
    همونطور که سید علی آقای قاضی گفتند : از اینجا تا بهشت یک قدم است, قدم اول را بگذارید روی هوای نفس , قدم دوم در بهشت است
  • نجمه محروقی
  • «...اگه ذره ای پاکی و ایمان به یمن دعای مادر و شهداست ...»
    .
    .
    «...ذره ای سر سوزن این سیاهی ها کم شده ! و اینقدر امیدوارم....»
    .
    .
    دعای مادر 
    وقتی فرق است بین دعا و آه
    وقتی فرق است بین دعا و عاق...
    پاسخ:
    :(
    نگرانم کردی :(

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی