رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

کی گفته آرزو گناهه؟!
اما این یک مورد را باید با خود به گور ببرم!
دلم واقعا گرفته ... با خودم هی میگم اگه پسر بودم اگه پسر بودم هر طور شده میرفتم سپاه
اگه رام نمیدادن التماس میکردم !
اما نیستم ...
آرزوی شهادت دارم ... شاید بخندید ... شهادت در رکاب مولام امام زمان



  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۵)

  • انسان نیازمند
  • سلام
    روزیتان ایشالا
    پاسخ:
    سلام ان شالله شما هم شهید بشید
  • بهشت زودهنگام
  • یه حدیث خوندم یادم نیست از کدوم معصوم ولی مضمونش این بود که هرکس خالصانه و از ته دل آرزوی شهادت کنه حتی اگه به مرگ طبیعی از دنیا بره تو نامه ی اعمالش نوشته شهادت اما انشالله تو دنیا نصیبت شه
    چرا باید با خودت به گور ببری؟ اینهمه شهیده ی خانوم... انشالله نصیبت شه؛ اینو از ته دل میگم دوستم:)
    پاسخ:
    سلام دوست خوبم
    آره میدونم , ولی باید اول در راه نفس جهاد کرد بعد ! از سیم خاردار نفس عبور باید کرد من دارم تلاشم رو میکنم من نمیخوام با سرطان و فشار خون و نمیدونم دیابت بمیرم ! من فقط یه جون دارم اونم فقط فقط میخوام بدمش در راه خدا ... زندگی زیباست اما شهادت زیباتر
    وای چقدر من خوشبختم که دوستایی مثل شما دارم که دعای زیبا در حقم میکنن
    برای شهادت نیازی نیست که پسر باشی.
    یا حتی بری سپاه.
    فقط کافیه خدا آرزوت رو محقق کنه. اون هم اون طوری که خودش می خواد.
    ان شالله به آرزوت برسی. منم چنین آرزویی دارم ولی خودم می دونم هنوز خیلی مونده تا لایق اجابتش بشم...
    پاسخ:
    سلام نرجس جان خیلی خوش اومدید
    حق با شماست
    ممنونم
    خدارو قسم میدم به این روزها به آبروی حضرت زهرا کسایی که آرزوی شهادت دارن به آرزوشون برسن
  • یا حبیب من لا حبیب له
  • شهادت یعنی چه؟
    جز  این که خدایا من تمام زندگیم را فدای تو کردم و دیگر چیزی جز آن ندارم؟و راضی به رضای تو هستم...؟
    راضی به رضای خدا بودن باید در همه ی ابعاد زندگی ما باشد....
    بیاید به برنامه ای که خدا برای ما دارد به ایمان برسیم و رسالت خودمات را کشف کنیم وببینیم خدا از ما چه میخواهد آن یعنی همان شهادت حتی بالاتر از مقام شهادت یعنی لقا الله
    هر انسانی رسالتی دارد و وظیفه ای.آن انسان مومن باید ببیند وظیفه اش چیست و رسالتش در کجاست.شاید رسالت انسان در عاشقی با خدا باشد و آن نیز زمینه ی چیز های دیگر...
    یک لحظه فکر کنید اگر خدا شما را دوست نمیداشت و برایتان شهادت را دوست نمیداشت چگونه شما در راه شهادت راه میداد و عاشق تنها خودش میکرد شما را و شما فقط در این راه  قدم میگذاشتید و دنبال راه شهیدان بودید؟
    حتما خدا و شهیدان شما را اجابت کرده اند به این شک نکنید و این را بدانید اجابت خداوند و شهیدان فقط در سپاه نیست اجابت خدا و شهیدان در خود انسان است یعنی خود انسان باید رفتارش، اخلاقش ،کردارش، مذهبش و رسالتش و آن چیزی که خدا از او میخواهد و...و...و.. و خیلی چیز های دیگرش مثل شهدا باشد و رضایت تمام بدون ناراحتی داشته باشد.شهادت را به محیطی که در آن هستید نمیدهند به خود شما میدهند و ساده تر شهادت تنها در محیط سپاه نیست حتی میتواند شقاوت هم در سپاه باشد این ما نیستیم که از خود اطلاع داریم بلکه  این خدا است.
    و یک نکته ی دیگر همیشه آرزوی شهادت داشتم و دارم اما بزرگی به من گفت من از شهادت یک چیز بالاتر هم سراغ دارم و آن این است "رضایت رب"و این آن است که خدا و صاحب الزمان این لیاقت را در شما ببینند که شما را منادی خودشان و دین پروردگار قرار میدهند.حال این را به شما میگویم.افتخار کنید که خدا و شهیدان و سالار شهیدان و مادر شهیدان و صاحب العصر(عج) این لیاقت را به شما داده اند که مبلغ معرفت و دین و اخلاق و شیوه ی زندگی آنان در این زمان و در این دنایا و در هر محیطی که هستید باشید و این یعنی این که شمارا در خیمه ی خود راه دادند که هرکس این لیاقت را ندارد و از شما درخواست دارند در این دنیا و جامعه ی کنونی کمکشان کنید .و کمک کردن به آنان یعنی شهادت در راه آنان اگر کمی به معنای لغوی شهید هم دقت کنید این موضوع را بهتر متوجه میشوید.شهادت این نیست که تنها خون شما از بدنتان برود و از دنیا بروید گاه شهادت کشتن افراد دیگر است همچون نفس خود همچوم آرزوها و علایق خود. و امثال شما شهید زنده نیز در این دنیا خداوند قرار داده است.همچون حاج قاسم سلیمانی که نائب امام زمان ایشان را شهید زنده نامیدند و تفکر در این موضوع نشان میدهد شهادت تنها جان دادن نیست بلکه شهادت پایان ماموریت است.آرزویتان این باشد که خداوند بیشتر به شما علاقه داشته باشد تا بیشتر و سخت تر به شما ماموریت اعطا کند و مطمعن باشید هرچه ماموریت شما بیشتر باشد قرب شما به خداوند بیشتر است که بالاترین قرب را سیدالشهدا دارد و این را مطمعن باشید اگر بدرد خدا و ائمه نمیخوردید برای ماموریت های سخت انتخابتان نمیکردند حال که انتخابتان کردند در سالروز تولدتان خوشحال باشید و جشن سالانه ی بندگیتان را در پیش خود با دعا و راز و نیاز بیشتر بگیرید و شکر گزار این باشید که خدا انتخابتان کرده است.برای ما هم دعا کنید.در آخر هم حرف شما را از زبان حضرت اقا برایتان میگذارم ولی بدانید حضرت آقا نیز هر روز طلب شهادت دارد ولی این طلبش را به طلبی که خدا از او دارد ترجیح نمیدهد و  مصداق این هستند:
    الهی رضا به رضاک تسلیما لامرک لا معبودا الا ایاک...
     http://www.farhangnews.ir/sites/default/files/content/audios/story/93-12/05/farhangnews_115803-326068-1424791839.mp3

    دعا کنید این جنگ با نفستان و میدان شرف هایتان تمام نشود تا بتوانید شهید بشوید والا اگر میدان جنگ با نفس تمام شود و به تمام آرزوهای نفستان برسید دیگر شهادتی وجود ندارد و مسابقه ای هم مسلما وجود ندارد...
    در اشک ها و راز نیازتان در حین نماز و دعا و گوش کردن به این صحبت گرانبها من حقیر را نیز دعا کنید که شدیدا گرفتار دنیا شده ام و نفسم به من خیلی قالب شده است و سیاه شده ام..

    در پایان هم مانند دیگر مطالب توجه شما را به منبع صحبت هایم جلب میکنم شما را متوجه کلام خدا میکنم که به نظرم شما راخیلی در فکر فرو میبرد و شادمانتام خواهد کرد وصبرتان را زید خواهد کرد چون حتما حضرت آقا نیز با ان همه مشکل و قربتی که دارند و بعد از حضرت حجت(عج)قریب تر هستند دل به فرآن داده اند و دنبال رضای خداوند هستند دیگر مشکلات ما که مشکلی در مقابل مشکلات حضرت حجت (عج) و مادرشان زهرای مرضیه (س)و پسرشان سید علی نیست!
    1-
    احزاب آیه 23

    من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

    ترجمه: از مومنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند بعضی بر سرپیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خود دگرگون نکرده اند.

    2-

    سوره آل عمران آیه 170

    فرحین بما اتاهم الله من فضله و یستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم من خلفهم الا خوف علیهم و لا هم یحزنون

    ترجمه : از فضیلتی که خدا نصیبشان کرده است شادمانند و به آن ها که در پی شان هستند وهنوز به آن ها نپیوسته اند بشارت می دهند که بیمی بر آن ها نیست و اندوهگین نشوند.

    3-

    سوره صف آیه 11

    تو منون باالله و رسوله و تجاهدون فی سبیل الله بالموالکم و انفسکم ذ لکم خیر لکم ان کنتم تعلمون

    ترجمه: به خدا و پیامبرش ایمان بیاورید و در راه خدا با جان و مال خویش جهاد کنید و این برای شما بهتر است اگر دانا باشید.

    و در پایان و صریح ترین ایه ی قران...

    4-

    سوره حج آیه 58

     والذین هاجروا فی سبیل الله ثم قتلوا اوماتوا لیرزقنهم رزقاً حسناً و ان الله لهو خیرالرازقین

    ترجمه: و کسانی که در راه خدا جهاد کردند یا مهاجرت کردند سپس کشته شدند یا خود مردندخدا به رزقی نیکو روزی می دهد زیرا خدا بهترین روزی دهندگان است.


    یا زهرا س
    پاسخ:
    سلام برادر یا خواهر بزرگوارم
    این نظر شما باعث آرامش جسمی و روحی حقیر شد ,
    این نظر شما برای من حقیر درس بزرگ و بزرگترین و هدیه تولد بود
    از شما ممنونم
    خیلی دارم سعی میکنم خیلی دارم رو خودم کار میکنم ولی اندازه همین سعی ها , نقص هایی هم در وجودم هست ...
    دعامون کنید


  • نجمه محروقی
  • ارتش پرستار می گیره ها...میشی ارتشی 
    ان شاءالله به آرزوت میرسی...
    پاسخ:
    سلام نجمه جان 
    من و پرستاری ؟o-O
    من رشته ام مترجمی زبان بالام جان :)
    ان شالله

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی