رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

یکی از مداحان زاهد و عابد تبریز به نام ملاسلطان علی،
به زیارت حضرت صاحب(عج) نائل آمد. از حضرتشان پرسید:
این قولی که از شما نقل میکنند مبنی بر اینکه:
"اگر اشک چشمم تمام شود، خون گریه میکنم"، صحیح است؟ حضرت فرمودند: بله، درست است.
- آیا برای مصیبت ارباً اربا شدن عمویتان حضرت علی اکبر(ع) است که شما خون گریه می‌کنید؟
- فرمودند: نه، اگر عمویم علی اکبر زنده بود، در این مصیبت او هم خون گریه می کرد
- آیا برای مصیبت علقمه و عمویتان حضرت ابالفضل العباس(ع) است؟
- فرمودند: نه، اگر عمویم عباس در حیات بود، او هم در این مصیبت خون گریه می کرد
- آیا برای مصیبت جدتان حضرت سید الشهدا(ع) و گودی قتلگاه است؟
فرمودند: نه، اگر حضرت سیدالشهداء علیه السلام هم در حیات بود، در این مصیبت خون گریه می کرد
- پس این کدام مصیبت است که شما برایش خون گریه میکنید؟

- اسارت عمه جانم زینب(سلام الله علیها) ...



عقیله تا دیروز برات کربلا می داد و این روزها برات شهادت...

+مدافعین حرم

به خدا دلتنگم , دلتنگم  *  *

هوا ابری ست...؛ نفس بالا نمی آید...!
بزن باران...؛
زمین این روز ها حال بدی دارد... !


آجرک الله یا صاحب الزمان


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۴)

من دعات می کنم عزیزم 
آخه دعای من کجا می خواد بره؟؟
نه فاز منفی ندادی
مسئله ای هم که به وجود اومده ان شاءالله خیره 
فردا روزه نمی گیری؟
راستی اینجا بارون اومد دلم باز شد
پاسخ:
سلام ممنونم نجمه جان
ان شالله اگه توفیق داشتم
خداروشکر من که نتونستم کاری کنم برات
منم می خوام اگه بشه دوباره روزه بگیرم 
هم ایام البیض هم روزه های قضا!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خخخخ
پاسخ:
چه اشکالی داره !
مدیونی موقع افطار دعام نکنی نجمه
  • بی رودروایسی
  • سلام

    درمورد اون روایت 
    همچین داستانهایی زیاد قابل باور نیست. مخصوصا مخصوصا از زبان مداح جماعت که نونشون در گرو درآوردن اشک ملت است !


    درمورد مدافعین حرم
    واقعا قابل احترامن
    کسانی که گفتار و عملشون یکیه . (اگر دیروز میگفتن جانم فدای اهل بیت امروز دارن عملی میکنن) برعکس بسیار آدمهای ریاکار پست فطرتی که اهل بیت(ع) رو دستمایه امرار معاش و فریب مردم و درآمدزایی خودشون میکنن
    پاسخ:
    انظر علینا نظره الرحیمه یا ام المصائب
    سلام علیکم
    ببخشید متاسفانه من با ادبیات شما موافق نیستم , کاش قبل از نوشتن این نوع نظر یه پرس و جویی میکردید بعد اینگونه در مورد مداحان اهل بیت میگفتید
    خود حقیر این مطلب رو از زبان حجت الاسلام سلامتی شاگرد آیت الله بهجت رحمة الله شنیدم اگر اهل مجالس هیئت باشید سخنرانان ما این مطلب رو ذکر میکنند
    و برای مطالعه بیشتر میتونید درباره این موضوع به این کتاب مراجعه کنید
    شیفتگان حضرت مهدی علیه السّلام : 145
    با کمی دقت و پرس و جو میتونید سند لازم بر این ادعا رو پیدا کنید العبقری الحسان، ج 1، ص 98، س 7.

    سایت حوزه کامل نوشتن

    وقتی اومدم وبلاگ شما بزرگوار عکس شهید چمران و عکس سید مجتبی رو دیدم واقعا لذت بردم ولی این لذتم برای مدت کوتاهی بود عکس و مطالبتون متاسفانه در  شان شهدا نیستند که گذاشتید , وقتی ادبیات شما و عکس شهدارو میبینم میبینم میفهمم ما فقط شهدارو بازچیه قرار دادیم همین
    , عکس شهدا کجا و زنان ... کجا

    درست مداح های بزرگوار در مقام شهدا نیستند ولی من بنده حقیر هم درمقامی نیستم بر مصیبت گویان ابا عبد الله ذره ای بی احترامی کنم !
    یاد شهید علمدار گرامی
    ,
    امیدوارم در تفکر و عقاید خود تجدید نظر کنید این راه شهدا نیست , و بهتره عکس شهدارو بردارید تو وبلاگتون بعد هر پستی که خواستید بزارید


    بیمه کردم قلب بیمارم به اشک روضه ها
    خوش به حال آنکسی که بستری زینب است
    پاسخ:
    کربلاشهریست ای دل شهریارش زینب(س)است
    اعتبارش ازحسین(ع)واقتدارش زینب(س)است
    نام زیبای حسین(ع) حک گشته در دیوان دل
    دل که شدبیت الحسین نقش ونگارش زینب(س)است
    شیعه دارد در دلش یکتا کتاب قیمتی
    ناشرش باشدحسین(ع)آموزگارش زینب(س)است
    هرکه نازدبرکسی , زینب(س)بنازد برحسین(ع)
    احسنت احسنت این حسین(ع)دار و ندارزینب(س)است
    تسلیت
  • بی رودروایسی
  • سلام
    موافقت و مخالفت حق هر انسان آزاده ای و هیچ ایرادی بر شما نیست همسو نیستیم
    مطمئن باشید درمورد مداح جماعت بقدر کافی اطلاعات و تحقیق دارم که حرفی زدم و شما یخورده زود  قضاوت کردی که بدون اطلاع حرف زدم
    متقابلا توصیه میکنم درمورد" اسرائلیات "و اینکه از کجا این واژه گرفته شده و از کجا وارد ادبیات علوم احادیث و مداحیهای ما شده یه تحقیقی بکنی
    و اینکه چرا ؟؟؟ در اغلب مجالس عزاداری مداح و مرثیه سرا میگن امام زمان(ع) در این مجلس حضور داره!!! وبرای جد بزرگوارش گریه میکنه!  و یا مگین حضرت زهرا (س) در این مجلس حضور داره!!! و برای فرزندش گریه میکنه!  سوالی هست که شما جواب بده . آیا باور کردنی این حرف !؟  (امیدوارم نگی تاحالا این حرف رو از مداح جماعت نشنیدی)
    درمورد مطالب وبلاگم و شهدا و عکس شهدا من بسیجی نیستم . من جیره خور نظام نیستم . من ریزه خوار سردمداران هم نیستم ( اینا رو گفتم بدونی نون بازوم رو میخورم و برای یه لقمه نون چاپلوسی و تملق نمیکنم) اگر از شهیدان حرفی میزنم و عکسی میزارم برای اینکه ازشون شناخت دارم . من دیدمشون . مثل خییییلی ها توی پایگاه بسیج محلمون گوشم رو پر نکردن یا مغزم رو شستشو ندادن اگه تهران هستی یه سر برو سر مزار شهید سیدمجتبی هاشمی (نزدیک شهدای 72تن) پیرمردی هست که خادم مزار شهدای اون قسمت . (مردی بسیار عصبی و نازک دل) ازش بخواه درمورد کسانی که توی جبهه شهید شدن و کسانی که از جبهه اومدن و الان راس کار هستن برات صحبت کنه ارزش شهدا رو باید درک کرد . نه اینکه از این و اون شنید و مهمتر از همه " هرکسی با هر عقایدی میتونه به این درک برسه "
    پاسخ:
    سلام علیکم
    موافقت و مخالفت همه جا و هست و نیست ! گاهی باید سکوت کرد که مبادا این مخالفت من از سر نادانی و کم اطلاعی و کم اندیشی نباشه , اگر شما اطلاعاتی دارید در مورد بخشی و تعدادی از مداحین, برای تعدادی نه همه ی آن بزرگواران ! من مثل شما فکر نمیکنم من به خاطر چند نفر کل مجموعه رو زیر سوال نمیبرم ! چون این همان تربیت که اسلام به ماد یاد داده !
    من همه چیز را مثل شما سطحی نمیبینم وقتی چیزی می شنوم به جای زیر سوال بردن همه چیز دنبال منبع موضوع میگردم ! قبل از هر موضوعی این را باید به شما گوشزد کنم که وقتی دارید برای کسی نظری میگذارید و میفهمید ایشون خانم هستند باید از افعال جمع استفاده کنید ( امیدوارم نگی تاحالا این حرف رو از مداح جماعت نشنیدی ) این ادبیات در شان نیستند !
    در مورد حضور امام زمان عج الله باید عرض کنم که مگر نه اینکه امام زمان میفرمایند آیا ما شما را هر روز رعایت نمی کنیم؟
    مگر میشود روضه مجلس عزای عزیز خود بود صاحب االعزا نباشند ؟
    علامه امینی (ره) صاحب کتاب الغدیر در الغدیر  می گویند: در میان اصحاب ما مشهور است که در هر مجلسی روضه و مقتل و قصیده ابن عرندس خوانده شود، موجب تشریف فرمایی حضرت بقیة الله - روحی له الفداه - به آن مجلس می شود
    ایقتل ظمآنا حسین بکربلا و فی کل عضو من انامله بحر و والده الساقی علی الحوض فی غد و فاطمه ماء الفرات لها مهر فوالهف نفسی للحسین و ما جنی علیه غداة الطف فی حربه الشمر
    الغدیر، ج 7، ص 14
    و یا سید بحر العلوم میگویند در زمان عزیمت خود به کربلا در راه در یکی از موکب ها عزاداری سید الشهدا 
    به ناگاه چشمم به محبوب دل ها، کعبه مقصود و قبله موعود، امام عصر علیه السلام افتاد و دیدم آن گرامی مرد عصرها و نسل ها،  در سوگ پدر والایش حسین علیه السلام با چشمانی اشک ایستاده اند
    در مورد حضرت زهرا هم
    در زندگی رسول ترک بارها نشنیده اید که ایشون در مجلسی بودند در مسیر دور که هیچ کس به ایشون نگفته بود که در آن جا مجلسی هست و ایشون در میان روضه ها میگفتند مادر ... مادر .. بعد مجلس به ایشون میگن چرا شما هی مادر مادر میکردید از کجا فهمیدید اینجا مجلس هست ؟ رسول ترک میگن شب خواب دیدم حضرت زهرا (س) گفتن فلان جا مجلس روضه هست ما هم هستیم دوست داریم شما هم باشید !
    آقای "بی رو درواسی " میدونید چرا شما این هارو قبول ندارید و همه چیز رو زیر سوال میبرید ؟
    چون سطحی نگر هستید هر حرفی که قبول ندارید از ریشه اون رو خشک میکنید  !
    در مورد مطالب وبلاگتون و شهدا عرض کنم که مگر هرکسی عاشق شهدا و شهادت بود باید بسیجی باشد ؟ اصلا شما بسیج را در چه میبینید ! به یک کارت ساده ؟
    اتفاقا آن پایگاهی که از آن صحبت میکنید مغز ها شستشو داده نمیشه بلکه راه و رسم شهدا و زندگی داده میشه ! البته حق میدم برای کسانی که میخواهند راه و رسمشان را یک شبه عوض کنند و مانند بسیجی ها و شهدا بشوند ! برای همین از الفاظ شستشوی مغزی استفاده میکنن ! افراد بی خردی هم هستن که به خاطر منافع مادی وارد بسیج می شوند که بسیج رو از مکان مقدس خارج کنند تا افرادی چون شما دست خوش این افراد جاهل بگید در بسیج شستشوی مغزی میدهند !
    این کار مرد میدان میخواد! عاشق میخواهد
    شهدای ما و شهدای زنده ما همه بسیجی هستند ! بسیج مگر فقط به داشتن کارت و پایگاه ؟ همه مردم ایران بسیجی هستند همین بسیجی بودن باعث شده که دشمن این همه سال نتونه غلطی بکنه ! بسیج فقط به داشتن کارت و پایگاه نیست بسیج در دل ها و قلب های این مردم و این کشور حک شده !
    این رو همیشه به یاد داشته باشید
    تا بسیج میلیونی بجاست , دشمن را عاقبت مرگ و فناست !
    اگر دارید نون بازتون رو میخورید به برکت و وجود همین نظام مقدس ! همه ما به وجود مقدس همین نظام که داریم درس میخونیم , کار میکنیم , امنیت داریم ! یمن و سوریه و عراق و بحرین رو که مبینید ؟ پس شاکر خدا باشید که زیر سایه همین نظام دارید نون بازوتون رو میخورید !
    اگر از شهدا حرفی میزنید و عکس میزارید دلیل بر شناخت شهدا نیست !!  شما شهدارو خوب نشناختید اگر میشناختید اینطور جسارت نمیکردید که عکس خانم ل... در مکان مقدسی که به نام و عکس شهدا مزین شده قرار بدید ! راه و رسم شهدا این نیست . مقام شهدا بالاتر است ! قرار نیست هرکاری بکنیم و از شهدا خرج کنیم ! مطالب فاجعه بار بزاریم و بعد از شهدا دم بزنیم این همان بی بصیرتی ! این همان کج فهمی ... قرار نیست برای اهداف و مطالب خودمون که هنوز به درستی اون ها آگاهی نداریم از شهدا خرج کنیم ! راه شهدا این نیست !
    اما در مورد خادمی که گفتید ... ایشون بی راه نگفتند ایشون همان وصیت نامه شهید والا مقام شهید حمید باکری رو گفتند :  مردان رزم امروز، پس از جنگ سه دسته خواهند شد:
    1-دسته‌ای‌ به‌ مخالفت‌ با گذشته‌ خود برمی‌خیزند و از گذشته‌ خود پشیمان‌ می‌شوند.
    2-دسته‌ای‌ راه‌ بی‌تفاوتی‌ را برمی‌گزینند و در زندگی‌ مادی‌ خود غرق‌ می‌شوند...
    3- دسته‌ای‌ به‌ گذشتة‌ خود وفادار می‌مانند و احساس‌ می‌کنند که‌ از شدت‌ مصائب‌ و غصه‌ها دق‌ خواهند کرد
    اون خادم بزرگوار درست گفتن !مگر نه اینکه شهیدی داریم که بدنش خالکوبی و اصلا اهل شهادت نبوده ولی در جبهه درس خدا شناسی را خوب فرا میگیرد به لقاء الله می پیوندد و هنوز که هنوز عند ربهم یرزقون !
    و مگر نه اینکه کسانی داریم که از جبهه برگشتند به درجه شهادت نرسیدند و بعد انقلاب رنگ مادی گرفتند با پایان جنگ و تجلی فریبنده زندگی مادی، برکات جهاد فی سبیل‌الله نیز رخت بربست  اشتیاق غفلت زدگی آنان را در اقیانوس مادیات غرق کرد
    نمیخواهم نام ببرم ! ولی هر روز افاضات این مردادن را میشنویم !
    و مگر نه اینکه گروهی ماندند ولی شهدای زنده ! این گروه دلسوز رهبری و مردم هستند یکپارچه و ثابت قدم این نهضت عظیم را همراهی میکنند و تنها در سایه استقامت و خلوص آنهاست که انقلاب اسلامی با عبور از سد دشمنان داخلی و خارجی همچنان با عزت و سربلندی به راه خود ادامه می‌دهد
    وصایای امام(ره) و فرامین رهبرشان را از یاد نمی‌برند و در دوراهی‌های امتحان، الفبای انتخاب تصمیم انقلابی را از بر هستند همواره خود را بدهکار انقلاب می‌دانند و خداوند منان را به خاطر نعمت انقلاب شاکرند
    ارزش شهدا را باید به گفته شما درک کرد ! باید دید و خواند زندگی نامه خودشون رو ! نه اینکه فقط استنباط کرد ! هرکسی با هر عقیده میتونه به این درک برسه ولی هرکس رسیده زندگی و خودش رو کرده مثل شهدا ! نه اینکه هم دوستدار شهدا باشه و هم راه کج ! این همان بی بصیرتی !این همان کج فهمی !
    با همین کج فهمی هاست که مملکت رو آلوده میکنیم و انگ میزنیم بر مکان ها و دل های مقدس ! که الحمدالله ستون استوار و مستحکم نظام اسلامی کسی قرارداره که نمگذاره این کج فهمی ها بیشتر بشن او وارث امانت گران بهایی است که همه هستی و عمر خود را برای حفاظت از این امانت نثار کرده  چه بسیار کسانی بودند که با شهدا میثاق و پیمان وفاداری بستند، اما در میانه راه، مبتلا به ضعف بصیرت و غفلت شدند چون راه امام و شهدا یکسیت ! اگر با شهدا میثاق ببندیم و مطیع امام نباشیم غفلت مارو فرا میگیره !
    همان گونه که شهید والا مقام شهید حسین خرازی میگویند  :
    " از مردم میخواهم پشتیبان ولایت فقیه باشند , راه ما راه حق است "
    حال شما بزرگوار ببینید راه شما راه چه کسی است ؟ مبادا راه شما راه دسته اول و دومی باشد که شهید باکری گفتند
    والسلم
  • بهشت زودهنگام
  • آخ امان از دل زینب....
    سلام عزیزم
    تسلیت میگم

    به آقا/خانم بی رودروایستی : من صحت و سقم هیچی را نه تایید میکنم نه رد ولی لفظ(جماعت) چسبوندن و حکم صادر کردن خودش خیلی دل میخواد؛ چون دارین در آنِ واحد خودتونا مدیون جماعت عظیمی می کنین که خوب توشون کم نیست؛ مثلا آخوند جماعت اینطورین؛ مداح جماعت اینطورین؛ کاسب جماعت اینطورین
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز
    من هم خدمت شما تسلیت میگم

  • ... یک بسیجی ...
  • شهید سید مهدی بلادی

    ای مهدی صاحب‌‌الزمان (عج) اینکه نام سربازی و نوکری تو را بر ما نهاده‌اند، مایه افتخار است، ولی از اینکه نمی‌توانم آنچنان که تو می‌خواهی باشم، روحم عذاب می‌کشد...

    لحظه هایتان مهدی(عج)پسند
  • بی رودروایسی
  • سلام

     

    خواهرجان چه دل پری داشتی ! ثواب شد بهانه ای برای درددل کردن باز کردیم (2عدد لبخند من باب روی مومن گشاده باید باشد)

     

     

    قبل از هرچیزی بگم انقدر خودت رو دست بالا نگیر و دیگرون رو کم اطلاع و بی بصیر و کم درک و کم فهم و . . .  ( حتما به این تذکرم توجه کن . البته اگر قدری تواضع و فروتنی داری)

     

    درمورد لفظ  " جماعت " که بکار بردم. اگر شما کمی اطلاعات درمورد فرامین اسلام داشتی حتما این مورد را میدونستی که هیچ حکمی صادر نشده مگر آنکه تخصیص خورده باشد . ( وقتی میگم مداح جماعت درونشون استثنا و تخصیص خورده هم حتما وجود داره که شامل گفته های من نشه و این قضیه که من گفتم در حکم قیاس است)

    اگر این مداحا انقدر علیه سلام هستن! چرا 2-3 سال پیش رهبری بهشون تذکر داده بودن که بیان واقعیات کنید و داستان پردازی نکنید ؟؟؟ ( راستی اون مداح هفتیرکش در خیابان معرف حضور هستن ؟! یا اون مداح محترم که به مشایی میگفت اورت احمدینژاد هستی رو فایل صوتیش رو شنیدی؟! یا عکس اون مداح محترم تر که با خانوم نیمه برهنه دارن قلیون میکشن رو دیدی؟! ) البته در این موارد خیلی از چشمها و گوشها بسته میشه و صلاح نیست کسی ببینه و بشنوه! اون مداحی که به رئیس دفتر رئیس جمهور مملکت اونجور توهین کرده بود فقط 200هزار تومن جریمش کردن! (ببین دستش به چه حبل المتینی بند بوده که مثل آب خوردن زیر سیبیلی ردش کردن)

     

    چندینبار گفتی سطحی نگر !

    درسته . من ترجیح میدم در آب بصورت سطحی باشم و بروی آب بمونم و سطحی نگری کنم تا هم درون آب رو ببینم و هم بیرون اب .آفتاب و آسمون رو  .  ( برعکس شما که در عمق و ژرفا قرار میگیری غرق میشی و جز تاریکی چیزی نمیبینی و نصیبت نمیشه )

     

    درمورد ادبیاتی که استفاده میکنم و فعل مفرد استفاده میکنم

    یا مشکل از دستورزبان فارسی که برای شخص مفرد فعل مفرد استفاده میشه و یا تقصیر از شماست که خودت رو بیش از یکنفر میبینی و طلب فعل جمع میکنی !  (ادبیات منو حمل بر بی ادبی میبینی ولی توهینهای خودت مبنی بر کج فهم. بی بصیرت .عدم درک و . . . رو نه ؟!؟)

     

    درمورد حضور معصومین(ع) در هیئتها !!!

    اگر شما منطق رو مطالعه کرده بودی حتما میدونستی انسان  " ذاتی است برگرفته از روح و کالبد که یک روح در آن واحد نمیتواند در دو کالبد قرار گیرد و بلعکس دو روح نمیتوانند در یک کالبد قرار گیرند. لذا یک انسان در لحظه هم زمان نمیتونه در دو مکان مجزا باشه با روح و کالبد خود.

    سوال : چطوری معصومین در ماه محرم که بیش از هزاران هیئت عزاداری برپا میشه در همه اون هیئتها حضور همزمان دارن ؟!؟!؟!   

     

    درمورد بسیج

    باز هم متهمم کردی به سطحی نگری !

    (باتوجه به نوع تفکر و شدت نوشتارت حدس میزنم زیر 23 سال باشی !)

    اگر شما در مسجد و حسینیه و رسانه ها از بسیج و بسیجیها شنیدی ما هم در بسیج بودیم و هم در سپاه . ارگانی که هم آشغال درونش هست و هم انسانهایی واقعا وارسته و قابل احترام. که شما همه رو به یک چشم میبینی!( آنچه را تو شنیده ای ما دیده ایم )

    احتمالا اون موقع که شما هنوز بدنیا نیومده بودی امام خمینی گفتن ارتش 20 میلیونی ایران

    چطور شده اون ارتش 20میلیونی امروزه شده بسیج میلیونی ؟!!؟

     

     

    اینبار متهم کردی به عدم شناخت شهدا !!!

    آره ! شما راست میگی ! ( این یکی رو اصلا لازم نمیبینم برات سند ومدرک شناخت و عدم شناخت بیارم)

    کجای قران اومده مثل شهدا زندگی کنید !!!؟؟؟ چرا فکر میکنی مملکت فقط واسه شما قشر خاص؟! چرا فکر میکنی شما اقلیت بر اکثریت جامعه رجحان برتری دارید ؟! چرا فکر میکنی دیگران بی بصیرت و کج فهمند! و شما بصیر و فهمیده ؟!!

    چرا فکر میکنی دیگران مملت رو آلوده کردن و شما حکم فیلتر رو داری؟!

     

     (دوران پیغمبر هم اقوام با سلایق مختلف باهم زندگی میکردن  و هیچکدوم دیگری رو ترد نمیکرد)

     

    خواهرجان. یخورده سرت رو از داخل برف بیار بیرون.

    مبلغان جاهل انسانها رو از ادیان و مذاهب منزجر میکنن و قطعا گناه هر فردی که از اسلام دور میشه بخشیش به پای اون مبلغ خواهد بود

     

     

     

    پاسخ:
    سلام علیکم دل پری از انسان هایی دارم که خواسته و ناخواسته یادشان میرود چطور صحبت کنند ! و درضمن حقیر نه بیکارم ونه در درجه ای هستم که بخواهم با شما درد و دل کنم ! برای درد و دل کردن بهتره کسی مانند همجنس خود پیدا کنید آنچه من به شما گفتم و میگم فقط جواب سوالاتی هستش که برای برطرف کردن شبهه ای که شما دامن زدید
    در جواب  دومین نظر شما ادبیاتی به کار بردم درباره کسانی که یادشون رفته کجا و مدیون چه کسانی هستند زندگی میکنند , افرادی سطحی نگر , افرادی تجمل گرا , افراد که یادشون میره بر بانوی این مرزو بوم احترام بگذارن و از فعل جمع استفاده نمیکنند !ولی شما این هارو برخود گرفتید شاید شک دارید ولی به یقین درمورد احترام سخن روی حقیر درست با شما بود و هست , من حقیر یک نفرم ولی اجازه نمیدهم فردی غریبه و ناشناس با من پسر خاله شود و مرا با بی ادبی مخاطب قرار دهد !
    بگذریم ادب هرکس به تربیت و سطح اجتماعی فرد بر میگردد , امیدوارم به درجه ای از ادب و اخلاق و رفتار برسید که بدانید مخاطبتان هرکس که باشد , کودک , خانم , افراد پیر باید با احترام و از فعل جمع استفاده کرد
    این روزها که ولادت مولای متقیان حضرت علی (ع) بود چه خوب مولا می فرمایند :
    مردم، به ادب (فرهنگ و تربیتِ) درست ، نیازمندترند، تا به طلا و نقر
    در مورد مداح های بزرگوار که گفتین ! نیمخوام بگویم که هیچ کسی بدون عیب و نقص نیست ولی نمیدانم و نمیتونم چیزی بگم .من مثل شما نیستم وقتی از اصل موضوع خبر ندارم قضاوت نمیکنم ! وقتی فقط خبرهارو از خبرگذاری ها میشنوم نه از مراجع قانونی چطور میتونم بگویم با تحکم که چه کسی چیکار کرده !
    مثل اینکه سایت مشرق رو با سایت تولد دوباره اصلاح طلبان مقایسه کنید !
    مداحی که 200تومان پول دادن آیا درست کنار شما اینکار انجام گرفت یا از خبرگذاری ها و شبکه ها شنیدید ؟
    بزرگواری با نام حبیب برای من مدت ینظر میگذاشتن ! میگفتن چرا شما با آقا روحانی و تیم مذاکره مخالف هستید برچه اساسی ! من هم  براساس همون مدارک که خود تلویزیون نشون میداد حرف میزدم نمیگفتم آقای دولت مثلا اینکارو کرده !
    اتفاقا حقیر عمقی نگر هستم چون افراد سطحی هرچی که ببینن ویا بشنون رو باور میکنن ! کسی که به عمق میرسد به یقین رسیده ولی کسی که سطحی نگره دائم در این تفکر که آیا اشتباه یا درست !
    در مورد حضور ائمه گفتید در هیئت و مجالس روضه !
    در مورد منطق ! منطقی که یادتان رفته در کجا کاربرد , منطقی که خود انسان آفریده آن است , نمیخواهم کل منطق را زیر سوال ببرم در برهه آن نیستم ولی منطق کل ماجرا و کل قضیه نمیشود ! جواب شمارو خیلی ساده میگویم ... میلیون ها انسان روزانه به زیارت بارگاه ملکوتی مشرف میشوند ! همین اتفاق در کربلا , سامرا و نجف و جمکران و قم اتفاق می افتد ! چطور امام رضا به حاجات همه آن ها رسیدگی میکند ؟ چطور ؟ فقط از بین این همه زائر آقا فقط به یکی رسیدگی میکنند ؟ فقط توان مولا و معصوم اندازه یک نفر است ؟
    جوانی از آن سر دنیا به دیدار مولا می آید با زبان و فرهنگ متفاوت ! چطور آقا با این همه زبان های مختلف ارتباط بر قرار میکند ؟ بخواهید من هم سوال های فراوان دارم از شما آقا "بیرودرواسی" بپرسم ولی شمارو توصیه میکنم به شنیدن قضیه علامه طباطبائی ! که همه ما چه پای منبر چه خود حرم شنیدیم و منطق واقعی یعنی این ...
    علامه طباطبایی می فرمایند که به حرم امام رضا علیه السلام مشرف شدم در دلم گفتم: یا امام رضا! شما به اینهمه زائر چطور عنایت دارید؟ حضرت به من عنایتی کرد و از جلوی چشمم پرده ها کنار رفت و دیدم که انگار در کنار هر زائری یک امام رضا ایستاده است

    حالا همین آقا همین مولا نمیتواند در شهرها و هزاران هیئت و مجلس باشد ؟ العیاذبالله
    انوقت منطق میشد همان منطق وهابیت که میگن این ها مرده اند کاری نمیتونن بکنن ! چرا زیارتشون میکنید ؟ چرا برای مرده ضریح میسازید ! همانطور که درصد این هستن سامرا و کربلا و سوریه رو تخریب کنند !

    بله شاید به زبان ساده تر به شما تلنگر زدم که شناخت کافی از شهدا ندارید چرا که داشتید میفهمیدید هرگز نمیگفتید کجای قرآن آمده مثل شهدا زندگی کنید
    ... مگر زندگی شهدا جدا از اسلام و قرآن ؟
    سوره توبه، آیه 20:
    الذین ءامنوا و هاجروا و جهدوا فی‌ سبیل‌الله باموالهم و انفسهم اعظم درجة عندالله و اولئک هم الفائزون
    شهدا همان راهی رو رفتند که قرآن فرموده ! ترک محرمات و انجام واجبات ! شهدا حد خودشون رو با نامحرم میدونستند شهدا تهمت نمیزدند ! اینقدر طبق قرآن و ائمه رفتار میکنند که خدا بهشون درجه شهادت قرار میده ! الان جنگ نیست ولی جنگ اخلاق و عقاید و نفس هست !
    پیامبر خدا (ص) لشگری را بسوی میدان جهاد فرستاد بعد از اینکه آنها از جهاد باز گشتند پیامبر خطاب به آنها فرمود :آفرین به گروهی که جهاد اصغر را به جای آورده اند اما جهاد بزرگتر هنوز بر عهده آنها باقی مانده . گفته شد: ای پیامبر خدا ؟ جهاد اکبر چیست ؟ پیامبر (ص) فرمودند: " جهاد با نفس "
    من از سرزمین همین کشور هستم من جز دانشجوی همین کشور هستم , من فرزند همین کشور هستم راه من راه امام و شهداست من اقلیت نیستم و نخواهم بود , مثل زمانی که جوانان ما شاه رو بیرون کردن و صدام تجاوز کرد عده ای جون هاشون پرپر شد بعضی ها اومدن گفتن خوب نمیرفتن ! من اجازه نمیدم این کارو اسمش رو بزارید اقلیت ! این مملکت و این نظام بر پایه اسلام , نام مبارکش "جمهوری اسلامی " تو این مملکت آزادی هست ولی نه به سبک غرب ! این مملکت اقلیت و اکثریت نداره همه برای این کشور و اسلام هستند ولی عده ای حق ندارن با آرمان ها و عقاید بازی کنند همین !
    من بنده حقیر هیچ وقت خودم رو با بصیرت ندونستم فقط و فقط هدف من اینه در راه بصیرت باشم همان بصیرتی که مولایم شب و روز میگه ! من شما رو به بی بصیرتی متهم نکردم !! بلکه گفتم اگر امثال کسانی که باشید که شهید باکری گفتن و سطحی نگر باشید و فقط شهدارو بازیچه قرار بدید خودتون پا در بی بصیرتی میزارید ! و به شما هم تاکید کردم ببینید راهتون کجاست !
    ما شمارو ترد نکردیم ما العیاذ بالله شمارو کافر ندانستیم ! بله حق با شماست دوران پیامبر همه اقوام با سلایق مختلف کنار یکدیگر زندگی میکردن ولی پیامبر رحمت للعالمین دائم درحال تبلیغ بودن و و آن ها هم دائم در حال آزار دادن پیامبر !
    طوری که قرآن کریم صریح به پیامبر می فرماید :
    اگر ملائکه را هم برای این ها نازل کنیم که با این کفار و مشرکین صحبت کنند ، و همه چیز را برای آن ها آماده کنیم ، این ها هرگز ایمان نمی آورند ؛ چون آن ها نادان و جاهل هستند
    تا جایی که قرآن می فرماید : پیامبر خودت را از دست می دهی
    حالا فهمیدید جایی که حق هست همیشه در سختی و مشقت !
    من اینجا وظیفه مبلغ رو به جا نیاوردم آقای "بیرودرواسی " کسانی انسان هارو از ادیان و مذاهب منزجر میکنن که به یقین نرسیده باشند و دورو رفتار کنند , خود سخنی بگویند و عمل به سخن نباشند
    الحمدالله برای شما تبلیغی لازم نیست ! مطالب وبلاگ شما گواهی آن است از همه چیز باخبرید !
    در ضمن ممنون میشم درد و دل هایتان با کس دیگری انجام بدهید و سوالی داشتید با کس دیگری از افراد خبره , آگاه و عامل در میان بگذارید
    سوالی داشتید من جواب نمیدم ! هم وقت ندارم هم در توانم نیست تمام وقتم رو برای شما بزارم , افراد و علما امیدوارم بتونن به شما کمک کنن
    یا علی

  • بی رودروایسی
  • سلام

    (یادم رفت)

    نمیدونم توی جراید دیدی یا نه ؟! در عراق هم نیروی بسیج فعال شده
    بسیج عراق چه فرقی با بسیج ایران میکنه ؟
    پاسخ:
    سلام دوباره
    بگذارید برای شما اول کلمه بسیج رو معنی کنم بعد بفهمید عراق چرا بسیج تشکیل داده
    کتاب دهخدا که الحمدالله دارید اگر باز کنید کامل نگاه کنید : بسیج به لحاظ لغوی به معنای سامان و اسباب ساز و سازمان جنگ , عزم و اراده ، آماده سفر شدن و آماده ساختن نیروهای نظامی یک کشور برای جنگ می باشد
    حالا فهمید چرا با توجه به موقعیت الان عراق بسیج فعال شده
    در جامعه ما بسیج یک نهاد اجتماعی هستش مث لخانواده که به صورت عضوی از ساخت و نظام اجتماعی جامعه هستش نهادی که با هدف پاسداری از ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی و نظام بوجود آمده در قرآن به بسیج شدن هم ذکر شده : سبک‏بار و گران‏بار، حرکت کنید و با مال و جانتان در راه خدا جهاد کنید.: , بسیج ایرانی بارها در آزمایشان مختلف امتحان خودشون رو داده و سربلند بیرون اومده , سرنگونی نظام شاهنشاهی و استقرار حاکمیت الهی , تسخیر لانه جاسوسی , تاثیر بر قدرت های دنیا , و آخری هم همین فتنه 88 بود
    حالا همه کشورها دارن به قدرت بسیح پی میبرن , اگر عراق بسیج تشکیل داده با تانی از بسیج میلیونی ایران هستش

    مرسی اومدی 
    .
    .
    این انشای طویل رو هم خوندم 
    بابا افعال جمع خوشم اومد لایک داره
    .
    .
    چقدر ماشاءالله پری 
    من که در هیچ زمینه ای دانش ندارم 
    یعنی هییییچچ زمینه ای!
    :((((

    پاسخ:
    سلام نجمه جان شما هم خوش اومد
    این بود ان شای ما :))
    دانش کجا بود , اتفاقا ایشون دنبال دانش هستن و باید برن دنبال کسی که بتونن سوالات رو بپرسن و بهتره هم آقا باشه که بتونن راحت خودمانی حرف بزنن و جمع بکار نبرن
  • بی رودروایسی
  • سلام

    درین ره جزین خواب خرگوش نیست 
    که خسبنده ٔ مرگ را هوش نیست

    ببخش میخواستم از خواب بیدارت کنم

    رچقدر هم که خواستی پشت سرم  از بی درکی و کج فهمی و سطحی نگری من بنویس و از طرفی از فضل و دانش عمیقت دم بزن . . .
    خداحافظ
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنونم
    الحمدالله که من با سخنان قرآن و ائمه و شهدا و رهبری بیدار میشوم نه با سخنان شما چرا که شما هم مثل من یک فرد عادی و بنده هستید همه ما نیازمند این هستیم منبعی جامع و کامل مارو از خواب بیدار کنه

    افسوس بر آن دل که سماعش نربود
    سنگست و حدیث عشق با سنگ چه سود؟
    بیگانه ز عشق را حرامست سماع
    زیرا که نیاید بجز از سوخته دود

    در ذات حقیر نیست این کارو کنم در درجه ای نیستم هرچه نوشتم جواب سوالات شما بود که مو به مو جواب دادم نه اضافه تر نه کمتر
    براتون آرزوی موفقیت دارم
    یا علی

    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    بانوووووووووووووووو
    بسیار پست غم انگیزی بود عمه جان زینب اسارتت خون بر دل ما نیز میکند چون اگر روسیاه نبودیم و بیدار بودیم این همه فراق یار برایمان بس بود
    عمه جان دعایمان کن امامان بیاید
    سیده بانووووووووووووووو
    ****** *** ** ****** ** *** ** *** *** **** انشاءالله خدا همه رو هدایت کنه به حق این ماه عزیز
    منتظر حضور گرمت هستم
    یا علی التماس دعای فرج
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز
    عبادات قبول خوش به حالت اعتکاف رفته بودی
    ان شالله بالام جان
    چشم حتما میام وبلاگ
  • خادم الحسین بنی فاطمه
  • امان از شام ...
    امان از روزی که حرم بی مدافع باشد
    درست مثل شام غریبان
    این همه مدافع از نژادهای گوناگون آن شب کجا بودند ؟؟
    امان از بی مدافعی .. امان ...


    التماس دعا
    یاعلی
    پاسخ:
    :(
    امان

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی