رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی


سال پنجاه و دو در سالن ورزش ، مشغول فوتبال بودم ، یکدفعه دیدم ابراهیم دم در ایستاده.
سریع رفتم به سراغش وسلام کردم و گفتم:
"چه عجب؟ اینطرفا اومدی" یک مجله دستش بود. آورد بالا و گفت:"اکبر عکست رو چاپ کردن!"
از خوشحالی داشتم بال در می آوردم، سریع اومدم جلو و خواستم مجله رو از دستش بگیرم که گفت: "یه شرط داره! "
گفتم: "هر چی باشه قبول"
گفت: "هر چی بگم قبول می کنی ؟"
گفتم: "آره بابا قبول". مجله رو به من داد. داخل یک صفحه عکس قدی بزرگی از من چاپ شده بود و در کنارش
نوشته بود ((پدیده جدید فوتبال جوانان ))و کلی از من تعریف کرده بود.
آمدم کنار سکو نشستم .دوباره متن آن صفحه رو خوندم. حسابی مجله رو ورق زدم. بعد سرم رو بلند کردم و گفتم:
"دمت گرم ابرام جون، خیلی خوشحالم کردی، راستی شرطت چی بود؟ "
آروم گفت: "هر چی باشه قبول دیگه ؟"
گفتم: "آره بابا بگو"، کمی مکث کرد و گفت: "دیگه دنبال فوتبال نرو!"
خوشکم زد. با چشمانی گرد شده و با تعجب گفتم: "دیگه فوتبال بازی نکنم؟! یعنی چی، من تازه دارم مطرح می شم ؟ "
گفت: "نه اینکه بازی نکنی، اما اینطوری دنبال فوتبال حرفه ای نرو".گفتم: چرا
جلو آمد و مجله را از دستم گرفت . عکسم را به خودم نشان داد و گفت: " این عکس رنگی رو ببین، اینجا عکس تو
رو با لباس و شورت ورزشی انداخته اند. این مجله فقط دست من و تو نیست، دست همه مردم هست خیلی از دخترها
هم ممکنه این رو دیده باشن یا ببینن."
بعد ادامه داد: "چون بچه مسجدی هستی دارم این حرفها رو می زنم. وگرنه کاری باهات نداشتم، تو برو اعتقادات رو قوی بکن ، ، بعد دنبال ورزش حرفه‌ای برو تا برات مشکلی پیش نیاد. "
بعد هم گفت کار دارم و خداحافظی کرد و رفت.
من هم که خیلی جا خورده بودم نشستم و کلی به حرفهای ابراهیم فکر کردم .
از آدمی که همیشه شوخی می‌کرد و حرفهای عوامانه می‌زد این حرفها بعید بود. هر چند بعدها به سخن او رسیدم، زمانی که می‌دیدم بعضی از بچه‌های مسجدی و نمازخوان که اعتقادات محکمی نداشتند به دنبال ورزش حرفه‌ای رفتند و به مرور به خاطر جو زدگی و... حتی نمازشان را هم ترک کردند

کتاب سلام بر ابراهیم , خاطرات شهید ابراهیم هادی 



+همه فکر دربی و آبی و قرمزند!
با همین ها  مدتهاست سرمان را گرم کردند و ما هم دلخوش و سرخوش تر از دیروز!

حیف این همه تعصب که جای اهل بیت و ناموس! خرج ساق پای میلیاردرهای یک شبه شد!



رفتار شهدا رو میبینیم، عکس شهدا عمل می کنیم




  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۶)

احسن !!!


رج ساق پای میلیاردرهای یک شبه شد!



از خودت میگی این جمله آخرها رو؟؟
پاسخ:
نجمه مگه غیر اینه ؟
ببین امروز چه غوغایی !
راستی کتاب سلام بر ابراهیم رو بگیر خیلی قشنگه
قیمتشم زیاد نیست 6 تومن
حالت رو عوض میکنه نجمه حتما بگیر
سلام و عرض ادب بانووووو
طیب الله روزیتون شهادت انشاءالله
خیلی علی بود خیلی
ممنون
شهید ابراهیم هادی یک پهلوون واقعی بود رو حش شاد
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
دعوتین
یا علی التماس دعای فرج
پاسخ:
سلام دوست خوبم
زنده باشی عزیز
یعنی هنوز مونده  من و امثال من شهید ابراهیم هادی رو بشناسیم
به روی چشم

نه فدات شم موافق موافقم
لایک
چون خوشم اومد تکرارش کردم
حیف از این همه پول بی زبون که به مزخرف ترین جای ممکن میره...
!!!
فقط ادبیاتت رو گفتم استعدادی داری...
.
.
فکر می کنی خوشم میاد ازشون هیچچم خبر ندارم از غوغا ما اینجا شهرستان دور از هیاهو مثل شما تِیرونی ها (خخخ تهرونی ها) نیستیم
.
.
در مورد کتاب هم
«زین الدین پسر ایران» و «من زنده ام» رو خوندم توی اون مایه هاست ؟
پاسخ:
فدای دوست خوبم بشم
:))
نجمه حسودیم میشه هرکجا هستی بالاخره نزدیک امام رضایی
نه !
کتاب خاطره خاطره است , خاطره های کوتاه که هر کدوم درس بزرگی هستند

سلام
عالی
ولی الان چه شده که دخترذها سراغ فوتبال و... میرن و عکسشان هم چاپ میشود...
پاسخ:
سلام علیکم
یاد استاد بزرگوارم آقای ارجمندی افتادم سر کلاس یه چیزی میگفتن منم زود نوشتم !

ماجرا این است کم کم کمیت بالا گرفت

جای ارزش های ما را عرضه ی کالا گرفت

زیر باران های جاهل ، سقف تقوی نم کشید

سقف های سخت مانند مقوی نم کشید

با کدامین سحر از دل ها محبت غیب شد

ناجوان مردی هنر ، مردانگی ها عیب شد


سلام دوست عزیز
عیدت مبارک
پاسخ:
سلام دوست خوبم عید شما هم مبارک 
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • عیدتون مبارک

    ****************

    بخوان به نام رهایی!

    بخوان به نام بلوغ!

    بخوان به نام صاعقه در التهاب شب!

    بخوان به نام ساقه امید در پهن دشت یاس!

    بخوان به نام خالق خورشید!

    بخوان به نام نامی عشق!

    به اسم اعظم معشوق!

    بخوان نبی گرامی!

    بخوان رسول عشق و امید!

    بخوان به نام نامی توحید!

    تو خواندی

    و عطر آوای تو…

    فضای زمین و آسمان را آکند

    بوی خوش عشق

    ملائک را بی تاب کرد

    فرشتگان سر به سجده بردند

    و عرق جبین پیمبری ات ستردند

    آری ، تو که خواندی

    آسمانیان هلهله کردند

    و عرشیان

    نجات فرشیان را

    مژده آوردند.


    +سید مهدی شجاعی

    پاسخ:
    سلام دوست عزیز خیلی قشنگ بود عیدتون مبارک 
  • سید محمد میرهاشمی
  • سلام

    خسته نباشید.

    عید مبعث بر شما مبارک باد.

    بروز هستیم ؛ تشریف بیارید.

    در صورت تمایل لینک بفرمایید.

    یا علی
    پاسخ:
    سلام علیکم
    خوش اومدید
    چشم

    سلام و رحمه الله

    عید بزرگ مبعث بر شما مبارک . ان شاالله که بتوانیم عامل به رسم اسلام و مسلمانی باشیم و بتوانیم این شوق را در وجودمان اینقدر داغ کنیم که به کمتر از شهادت نیندیشیم...

    به هر حال آرزو هم باشد من این آرزو را دوست دارم چون میدانم که کسی که شنوای این آرزو ست بسیار توانا و قدرتمند است . پس محال نیست شکر خدا :)

    آرزوی یک رضایت و شهد و  نور...

    عاقبتتون بخیر

    پاسخ:
    سلام
    دعاهاتون رو خیلی دوست دارم , آدم احساس رضایت میکنه همیشه جامع دعا میکنید
    عاقبتتون شهادت

    سلام مجدد

    به نظر من اینکه آدم بتونه توی علایقش برای مملکت اسلامی افتخار آفرینی کنه خیلی خوبه و موجب شادی دل یک ملته . کشتی یا فوتبال یا وزنه برداری و والیبال و ...

    اما مشکل وقتی شروع میشه که این زمینه ها زمینه های تقوا نباشه . زمینه های علمداری . بی قید شدن افراد اصلا چیز خوبی نیست. باید اینطوری باشه که طرف وقتی رفت توی فوتبال یا هر رشته ورزشی دیگه با خدا تر بشه . و فعلا اینطوری نیستیم . نه اینکه همه افراد ورزشی مون اینطورین. نه ولی این همه اسراف و دور زدن و حرمت شکنی و فساد برای زدن یک توپ بین دو تیر آهن مسخره است

    با نظر شهید هادی موافقم. جو ورزش ما اینقدری مطمئن نیست که بشه سطح ایمان را به راحتی حفظ کرد .

    شعری که تو پاسخ گذاشته بودید خوب بود . واقعا با کدامین سحر ؟؟

    خدا عاقبت همه ما را ختم بخیر کنه

    پاسخ:
    سلام علیکم
    عاقبتتون بخیر , عید مبعث بر شما مبارک
    سلام
    همینه... ادم دلش به درد میاد وقتی میبینه دغدغه حفظ ارزشها داره کم و کمتر میشه و به جاش همه اهل رفاه طلبی و خوش گذرانی شدن...
    البته همیشه انسانهای اهل الله هستن و این قانون الهی هست که برای اینکه خودت رو بسازی باید از میان جهنم اجتماع بگذری و وقتی هم به کمال رسیدی باید بری همین مردمی که به فکر عاقبت خودشون نیستن رو بیدار کنی حالا تازه آدم حال سفرای الهی و اولیای خدا رو درک میکنه و باهاشون همدل میشه که چقدر دلشون برای اجتماع میسوخت و دلسوز اجتماع بودن با این همه مورد تهمت و تحقیر اجتماع هم واقع میشدن... همین پیامبر خودمون که امروز روز مبعوث شدنشون هست... چقدر از دست مردم توی کوچه و خیابونها فحش و ناسزا شنید و حتی توی خیابونها این انسان الهی و دلیل خلقت رو به باد کتک میگرفتن...حضرت فاطمه می آمد خونهای روی سر و صورت پدر رو پاک میکرد... اما همچنان عزم این داشت که همین مردم نادان و جاهل رو به بهشت رهنمون کنه...
    یا الله اینها کی بودن؟؟؟؟
    منتها من فقط ترسم بر اینه که کفران نعمتها و هتک حریم های الهی بلا رو به این مملکت نازل کنه...
    پاسخ:
    سلام علیکم
    حق با شماست , اون ها انیس و مونس مردم بودن ولی ترد شدن
    دلسوز اجتماع بودن ولی !!!! مردم در رفتار و عمل کوتاهی کردن
    من هم میترسم و نگرانم
    سلام عیدتون مبارک
    پاسخ:
    سلام نجمه جان عید شما هم مبارک 
    قشنگ بود ...
    آیت الله جوادی یک دعای زیبایی می کنند، میگن: خدا نکنه تا آدم نشدیم دنیا به ما رو بیاره
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنونم چه جمله زیبایی
    سلام بر ابراهیم رو خوندم
    خیلی کتاب قشنگیه
    پاسخ:
    عالیه عالی
  • بهشت زودهنگام
  • هزاران هزار لایک به اون جمله ی آخرت
    کتاب سلام بر ابراهیم را یکی دوستام ازم گرفت و دیگه هم بهم برنگردوند:(( درود بر هرچی امانتداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    پاسخ:
    ممنونم بالام جان
    عجب دوستانی ! یعنی اینقدر بدم میاد کسی بد امانتداری کنه ! به کتاب خیلی حساسم
    میخوای برات بگیرم و بفرستم ؟
    باور کن جدی میگم بالام جان
    این داستانو تو کتابشون خوندم. چقدر آدم می تونه از نفسش بگذره. این شهید فوق العاده است. من بودم احتمالا می رفتم و ادامه می دادم. تشویق شدن ها و محبوب شدن ها رو گذشته فقط برای خدا. ای خدا ای کاش انقدر ایمانم زیاد بشه که دنیا در نظرم کوچک بشه و شما در نظرم بزرگ.

    پاسخ:
    ان شالله که همه ما به این درجه برسیم 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی