رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی


ابن عباس می گوید:
اخلاق خوش پیامبر صلی الله علیه و آله در مرتبه ای قرار داشت که روزی در مسجد نشسته بود
و اصحاب و یاران آماده به خدمت در حضورش بودند.
در این هنگام مردی بیابانی از در مسجد در آمد در حالی که شمشیری حمایل داشت و سوسماری در دامن، فریاد زد:
ای محمّد! تو جادوگری دروغگو!
یاران در صدد برآمدند که او را به قتل رسانند. حضرت آنان را از این کار باز داشت و به آن بیابانی فرمود:
برادر عرب که را می خواهی؟
گفت: محمّد جادوگر و دروغگو را!
فرمود: محمّد منم ولی نه جادوگرم نه دروغگو بلکه فرستاده خدایم.
عرب گفت: سوگند به بت که اگر مسأله شخصیت و منزلتت در کار نبود این شمشیر را از خونت سیراب می کردم
و سوگند به لات تا این سوسمار به تو ایمان نیاورد، من به تو ایمان نمی آورم! آنگاه سوسمار را رها کرد.
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: ای سوسمار! پاسخ داد: لبیک! فرمود: من کیستم؟ گفت: تو فرستاده خدایی.
با این پیش آمد دل مرد بیابانی به نور معرفت گشاده شد و
با نیتی صادقانه به وحدانیت خدا و رسالت پیامبر صلی الله علیه و آله اقرار کرده،گفت: یا رسول اللّه!
از در این مسجد درآمدم در حالی که در همه جهان هیچ کس نسبت به تو دشمن تر از من نبود،
اکنون می روم در حالی که هیچ کس را از خود به تو عاشق تر نمی یابم

منهج الصادقین: 9/ 370



رسول خدا (ص) فرمودند: در معراج ملکی را دیدم که هزار هزار دست دارد و
هر دستی هزار هزار انگشت دارد و هر انگشتی هزار هزاربند دارد.
آن ملک گفت:من حساب دانه های قطره های باران را میدانم که چند تا در صحرا و چند دانه در دریا میبارد تعداد قطره های باران را از ابتدای خلقت تا حال میدانم
ولی حسابی است که من از محاسبه آن عاجزم.رسول خدا فرمودند:چیست؟
عرض کرد: هرگاه جماعتی از امت تو با هم باشند و با هم بر تو صلوات بفرستند من از محاسبه ثواب صلوات عاجزم

ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد ، دل رمیده ما را انیس و مونس شد .
بعثت پیامبر اکرم بر پیروان حقیقیش تهنیت باد.


+ امروز عیده خواستم یه چیزی ببینید حالتون خیلی خوب بشه ! ببینید


 

  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۷)

سلام به شمادوست گرامی .

وبلاگ بسیار خوبی دارید امید وارم از وبلاگ خبری ماهم دیدن فرمایید.


panabosh.blog.ir
سلام عرض ادب بانوووووووو
پست بسیار زیبایی بود
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
اون قسمت ببینید رو هم دیدم واقعا خیلی زیبا بود و دلنشین خیلی خوشحالم خیلی
لبیک یا خامنه ای
جانم به فدای رهبر
عید بر شما مبارک سیده بانوووووووو
یا علی التماس دعای فرج
پاسخ:
سلام دوست خوب و عزیزم
عید شما هم مبارک دوست عزیز ♥
عاقبتت شهادت بالام جان
سلام
عیدتون مبارک
تصویر هم جالب بود :)
این هم عیدی ما

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

پاسخ:
سلام عید بر شما هم مبارک بزرگوار
ممنونم از عیدی
یعنی روح و جسم ما شاد شد :))))
عالی بود عالی
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
سلام علیکم 

عیدتون مبارک 

ان شاء الله با صاحب عید محشور بشید
پاسخ:
سلام علیکم
ممنونم بر شما هم مبارک
ان شالله , همچنین
بسیار زیبا بود
اینقدر بترسه تا جونش درآد!
پاسخ:
کیییی ؟؟؟
  • بهشت زودهنگام
  • سلام
    ببخشید من نبودم چهلم مادربزرگ بود
    خوبی؟ عیدت مبارک
    این بلاگفا شورشو درآورده؛ دو دل شدم بیام بلاگ دیگه!
    یعنی من هیشکی خود درگیرتر از این نتانیاهو ندیدم؛ قاطیه بخدا!
    پاسخ:
    سلام دوست خوبم و مومنه و مهربانم
    زنده باشی بالام جان , عید شما هم مبارک
    ببخشید من به عنوان یه دوست وظیفه ام بود بیام از نزدیک مجلس اون بزرگوار
    ولی ببخشید که در توان نیست از همین مسافت دور براشون فاتحه خوندم , روحشون شاد

    واقعا بلاگفا اذیت میکنه نمیتونم برای دوستان بلاگفا نظر بزارم :((
    :)) عصبانی نباش

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی