رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی


مردی از خویشاوندان امام زین ‌العابدین علیه السلام در برابر آن حضرت ایستاد و به فحش و ناسزا و دشنام پرداخت.
امام پاسخی نداد.
بعد از رفتن آن مرد، حضرت به همراهانش فرمود:
شما گفته‌ های این مرد را شنیدید، اکنون دوست دارم با من بیایید تا پاسخ مرا نیز بشنوید، عرض کردند:
می‌آییم، ما نیز دوست داریم وی را پاسخ گوییم و ما هم حرفمان را به او بزنیم.
امام کفششان را پوشیدند و به راه افتادند. در بین راه این آیه کریمه را تلاوت می‌فرمودند:
... والکاظمین الغیظ و العافین عن الناس و الله یحب المحسنین. آل عمران /134
«آن کسانی که خشم خویش را فرو می‌خورند و از خطای مردم در می‌گذرند (نیکوکارند و) خدا نیکوکاران را دوست دارد.»
ما (با خواندن این آیه) دانستیم که برخورد امام با آن شخص آن طور که ما فکر می‌کردیم نخواهد بود.
حضرت رفت تا به در خانه آن مرد رسید و فرمود: به صاحب خانه بگویید علی بن الحسین (علیهماالسلام) بیرون در ایستاده!
وی در حالی که آماده شرارت بود از خانه بیرون آمد و شک نداشت که امام برای تلافی آمده است.
اما امام سجاد علیه السلام با نرمی فرمود: برادر! تو اندکی پیش نزد من آمدی و آنچه خواستی گفتی، اگر آنچه گفتی در من هست من هم اکنون از خداوند آمرزش می‌طلبم و اگر در من نیست از خدا می‌خواهم تو را بیامرزد.
آن مرد (شرمنده و خجل زده) میان دو چشمان حضرت را بوسید و عرض کرد:
من چیزهایی را گفتم که در شما نبود و خودم بدانچه گفتم سزاوارترم

ارشاد مفید، ج 2، صص 145- 146


 


ولادت با سعادت امام سجاد(ع) مبارک باد

  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۲)

عیدتون مبارک
پاسخ:
عید شما هم مبارک 
  • نشانه گمنام
  • سلام و عرض ادب
    بسیار زیبا بود
    بله یکی از بهترین خلقیات این امام که درس بزرگی برا همه ی ما هست فرو بردن خشم هست
    ممنون از پست زیباتون مثل همیشه عالی بود سیده بانووو
    یا علی التماس دعای فرج
    پاسخ:
    سلام علیکم
    زنده باشید دوست خوبم
    علی یارتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی