رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

شهید محمدرضا حقیقی را می شناسید؟
همان شهیدی که خنده او در هنگام دفن پیکر مطهرش مشهور است.

 

محمدرضا چهارسالگی ات یادت هست؟
آن هنگام که اولین حرف زشت را در خیابان شنیده بودی،
بغض کرده بودی که حرفی را شنیده ام که اگر بگویم دهانم نجس می شود!
تو در چهارسالگی ناپاکی باطنی را از کجا می فهمیدی؟
یا سیزده سالگی اش
دوستانش گفتند که وقتی نماز جماعت تمام شد و همه رفتند محمدرضا سر گذاشت به سجده
و مدتی همان جور ماند خشکش زده بود هرچه صبر کردند او سر از سجده بر نداشت یکی از بچه ها گفت خیال کردیم مرده!
وقتی بلند شد صورتش غرق اشک بود از اشک او فرش مسجد خیس شده بود .
پیرمردی جلو آمد و پرسید : بابا ! چیزی گم کرده ای؟
پاسخ شنید نه پرسید چیزی می خواهی پدرت برایت نخریده؟ سری تکان داد که نه
پرسید : پس چرا اینجور گریه می کنی؟
گفت : پدر جان! روی نیاز ما به خداست اگر من در سجده مرادم را نگیرم پس کی بگیرم؟

در گوشه ای از دفتر خاطراتش شعر زیبای حافظ را به خط خوش نوشته :
روز مرگم نفسی وعده ی دیدار بده
وانگهم تا به لحد خرم و دلشاد ببر
چه کسی می دانست این دعا مستجاب خواهد شد؟
اجابت این دعا همان و آن خنده ی دندان نما همان


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۸)

  • وَ آنکهــ دیـرتـر آ ـمَــد ...
  • +++

    خدایا !

    ما را سعید بدار و شهید بمیران...
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنونم از حضورتون
    الهی آمین ...
    عاقبتتون شهادت
  • نشانه گمنام
  • سلام و عرض ادب
    سیده بانووووو
    مثل همیشه عالی بود من فیلم این شهید رو دارم گاهی نگاه میکنم
    روحش شاد
    ممنون از پست زیباتون دوست مومنه و مهربونم
    یا علی التماس دعای فرج
    پاسخ:
    سلام بر رفیق مهربان و مومنه خودم
    ممنونم که هستی ممنونم که همیهش با نظرات گرم من رو یاری میکنی دوست خوبم
    یا الله!!!! 
    اینا کی بودن خدایا...
    دلم از خودم گرفته...
    مادر شهیدی آمده بود پیش روحانی بزرگواری و میگفت آقا من موقع شیر خوارگی بچه ام حتی یه بار هم بهش بدون وضو شیر ندادم... 
    آدم گاهی در مقابل عظمت این مادران از فرط حقارت خُرد میشه
    از دامن زن مرد به معراج میرود...
    گاهی فردوسی رو به سخره میگیرن به خاطر این بیتش:
    برای زنان بس همین یک هنر... نشینند و زایند شیران نر
    اما من همیشه به همسرم میگم فردوسی حرف عمیقی گفته مگر به دنیا آوردن فرزندی که شیر ولایت باشه کار هر زنی هست؟
    والا حضرت علی هم پدر محمد حنفیه بود هم پدر حضرت عباس... تفاوت در مادرهاشون بود...
    روزی در یکی از جنگها محمد حنفیه (البته انسان بزرگواری بودن) که فرمانده سپاه حضرت علی بود وقتی هجمه عظیم تیرهای دشمن رو دید کمی کمین کرد تا هجمه کمتر بشه و دستور حمله بده امام علی اومد پیشش و فرمود پسر جان این خصلت ترس رو از مادرت گرفتی... مرگ دست خداست در دل همین هجمه ها حمله کن پسر...
    ممنون بابت مطالب مفیدتون...
    ان شا الله به حقیقت ولایت برسین...
    پاسخ:
    سلام علیکم
    منم دلم از خودم گرفته ! از اینکه چرا ذره ای مثل این خوبان نیستم
    چرا هر لحظه از عمرم از لحظاتم استفاده نمیکنم برای خدا
    بله واقعا تربیت , شیوه مادر فرق میکنه !
    فرق بین اینکه سرباز اسلام تربیت کنی یا ....
    چقدر دعای آخر به دلم نشست
    ممنونم (حقیقت ولایت )
    من هم از شما به خاطر حضورتون و وقتی که میزارید ممنونم
  • فاطمه بانو
  • سلام
    فقط میگم دوست دارم به حال خودم گریه کنم سیده بانو جان ...
    پاسخ:
    سلام فاطمه جان دوست خوبم
    میدونم شما هم مادر نمونه هستید , میدوم شما و همسرتون که در مسیر جهاد هستید
    فرزند شما هم از سربازان اسلام ان شالله خواهند بود
    من به شما ایمان دارم

    +++
  • سیده طهورا آل طاها
  • اللهم الرزقنا ....
    همین که راه شهادت هنوز بسته نیست و درهای آسمان بازند شاکریم خدایا... شاید روزی برای ما هم فرجی شد ...
    پاسخ:
    ان شالله عاقبتتون شهادت
    راه شهادت بسته نیست بالام جان ولی من بی لیاقت لیاقت ندارم
    من کجا و شهادت کجا

  • سیده طهورا آل طاها
  • اللهم الرزقنا ....
    همین که راه شهادت هنوز بسته نیست و درهای آسمان بازند شاکریم خدایا... شاید روزی برای ما هم فرجی شد ...
  • ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
  • واقعا چقدر به غایت عقبم...
    پاسخ:
    عقبیم !
    منم هستم هااااااا
    شـهـید شـهـد شـیـریـن شـهـادت مـینوشد؛
    امـا ما طـعـم تـلـخ مـرگ مـیچشـیم. . .! تفاوتش درهمین تلخی و شـیریـنی اسـت
    اللهم اغفرذنوبنا و ارزقنا توفیق الشهادة فی سبیل مولانا

    جا مانده و
    وا مانده و
    درمانده شدم من
    پاسخ:
    :(
    خوش به حالش...
    سلام...
    پاسخ:
    سلام بر نجمه بانو


    شرمساری و خجالت...
    :(
    پاسخ:
    :(
  • ... یک بسیجی ...
  • روحمان با یادشان شاد
  • نشانه گمنام
  • خواهر گلم پست جدید گذاشتم تونستی سر بزن ممنونم سیده بانووووو
    یا علی التماس دعای فرج
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز به روی چشم حتما میام 
    الهی
    حالم بد است
    نبض مرا یک نگاه کن
    آه ای طبیب حال مرا رو ب راه کن
    دستی بکش بر این سر شوریده لااقل
    لطفی به شرم روی غلام سیاه کن
    پاسخ:
    :( خیلی عالی بود

    سلام 

    عجب چیزهایی در کوله بار شهدا پیدا میشود

    این ها واقعا خدا را دوست داشتند . “ یحبهم و یحبونه“

    خوشا به سعادتشان

    دیگه براتون شهادت را با این مصرع میخواهم

    “ وانگهم تا بلحد خرم و دلشاد ببر“


    پاسخ:
    سلام علیکم
    :(
    واقعا خوشا به سعادتشان
    خیلی ممنونم واقعا بهترین دعا بود
    واقعا زندگی را این شهدا کردند و آخرش هم به سعادت ابدی رسیدند. فقط یک ذره به فکر خودمون باشیم ...
    پاسخ:
    فقط یه ذره به فکر خودم باشم :(
    خدایا ما رو به کاروان شهدا برسون ...
    پاسخ:
    الهی آمین
  • رضا نعمتی ««راهـــــ شـــیـــعــــه»»
  • سلام بر شما
    وبلاگ زیبایی دارید.خوشحال میشم به ما هم سر بزنید و اگه خواستید تبادل لینک کنیم.
    پاسخ:
    سلام علیکم
    لطف دارید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی