رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

دمدمای غروب یک مرد کُرد با زن و بچه اش مانده بودند وسط یه کوره راه
من و علی هم با تویوتا داشتیم از منطقه برمی گشتیم به شهر
چشمش که به قیافه ی لرزان زن و بچه ی کُرد افتاد، زد رو ترمز و رفت طرف اونا
پرسید: کجا میرین؟
مرد کُرد گفت: کرمانشاه
– رانندگی بلدی؟
– کُرد متعجب گفت: بله بلدم!
علی دمِ گوشم گفت: سعید بریم عقب
مرد کُرد با زن و بچه اش نشستند جلو و ما هم عقب تویوتا، توی سرمای زمستان!
باد و سرما می پیچید توی عقب تویوتا؛ هر دوتامون مچاله شده بودیم
لجم گرفت و گفتم: آخه این آدم رو می شناسی که این جوری بهش اعتماد کردی؟
اون هم مثل من می لرزید، اما توی تاریکی خنده اش را پنهان نکرد و گفت:
آره می شناسمش، اینا دو – سه تا از اون کوخ نشینانی هستند که امام فرمود
به تمام کاخ نشین ها شرف دارن , تمام سختی های ما توی جبهه به خاطر ایناس..
.


خدایــا توفیقمان ده
اگر با خون وضــو نگرفتیم …
با یاد خـون دادگان وضـــو بگیریم…

شهید علی چیت سازیان


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۰)

  • فاطمه بانو
  • سلام دوست خوبم
    خیلی عالی
    ممنونم که هر روز روحیه ام رو با پستتات باز میکنی
    پاسخ:
    سلام فاطمه جاااااااان
     عزیز من فقط خاطره شهدا می نویسم این دل پاک شماست که باعث میشه روحیه اتون خوب باشه

  • بهشت زودهنگام
  • تقوا چنین قدرت تشخیصی به آدم میده...
    سلام خواهری جون:-*
    پاسخ:
    به به جمع دوستان خوب و مومنه و عزیز
    سلام
    خوش اومدی دوست خوبمممم
  • فاطمه بانو
  • خانمی از نرجس بانو خبر نداری؟ وبلاگ داستانهای نرجس خانوم، باردار بودن...
    هیچ خبری از خودش نمیده!
    پاسخ:
    منم متاسفانه خبر ندارم میریم وبلاگشون ولی خبری نیست کسی رو هم نمیشناسم که باهاشون در ارتباط باشه !
    متاسفانه وبلاگشون هم مطلب نداره :((
    http://narjeskhanom.blogfa.com/
    سلام
    گاهی با خودم میگم چقدر کمبود اطلاعات در مورد شهدای خانم در دفاع مقدس داریم...
    خانمهای جامعه ما نیاز به الگوی کامل دارن جدای از اهل بیت... زنانی در دوره خودمون هم هستن که میتونن الگوی زنان و دختران ما بشن...
    شهدای مرد در دفاع مقدس به صورت کلی میتونن برای خانمها هم الگو باشن اما بسیاری امور ریز وجود داره برای خانمها که باید از یک زن الگو بگیرن...
    چقدر خلاء این الگو ها در فضای مجازی محسوسه
    پاسخ:
    سلام علیکم
    کاش بیشتر میگفتید احساس میکنم حرف نگفته ای دارید ولی کامل نگفتید

    سلام علیکم مومن
    روحش شاد
    عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
    سلام مومن. جزاکم الله خیرا


    و همین کوخ نشینان همیشه پای انقلابند....


    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    سلام علیکم
    بله دقیقا
    یعنی برای اینکه اونا نلرزن یا برای اینکه بهشون اعتماد کنن؟
    پاسخ:
    بای اینکه با مردم بودن برای اینکه مردم تو اولویت بود و حرف امام راس همه اون ها 

    سلام و رحمه الله

    نفس باید قوی شده باشه که بتوان چنین کارهایی کرد 

    خیلی خوب بود

    پاسخ:
    سلام علیکم
    بله دقیقا
    سلام
    نه بزرگوار... فکر میکنم اونچه باید میگفتم.. گفتم
    نوع زندگی و اقتضائات یک زن و دختر از خیلی جهات با یک مرد فرق میکنه
    ما برای خودسازی و عملی کردن اخلاق در زندگی نیاز داریم در جزئی ترین امورمون قدرت تشخیص داشته باشیم...
    یک زن یا دختر وقتی فقط مردان صالح رو الگوی خودش قرار میده ممکنه در جزئیات زندگیش که اختصاصا مربوط به یک زن یا دختر میشه قدرت تشخیص نداشته باشه... نتونه درست و غلط رو تشخیص بده...
    مثلا من در مورد همسر علامه طباطبایی چیزهایی شنیدم که خیلی برام جالب بود
    همسرشون میگفت وقتی علامه مشغول مطالعه بودن و وقت غذا میشد من صداش نمیکردم که تمرکزش به هم بخوره به آرامی غذا رو میبردم توی اتاق و خودم خارج میشدم
    بعد از مدتی میرفتم میدیدم هنوز غذا دست نخورده هست و متوجه غذا نشد و غذا سرد شد دوباره غذا رو میبردم گرم میکردم و براش دوباره میبردم
    ایشون میفرمودن گاهی تا ده بار غذاشون رو گرم میکردم اما صداشون نمیکردم که تمرکزشون به هم نخوره...
    بعد مرگ این زن بزرگ، میگن هر وقت حرف این زن میشدعلامه  طباطبایی میگریست
    علت رو که میپرسیدن علامه میفرمود شما نمیدونید من چه کسی را از دست دادم
    هرگز نشد کاری رو انجام بده که من حتی در دلم میگفتم کاش انجام نمیداد
    و هرگز نشد کاری رو ترک کنه که من حتی در دلم بگم کاش ترک نمیکرد...
    اینها میتونن الگوی کاملی باشن برای زنان و دختران ما... و امثال این الگوها کم هم نداریم
    البته که شهدای مرد هم میتونن الگو باشن اما برای یک زن ، یک زن صالحه و عالمه و بلکه شهیده میتونه الگوی کاملتری باشه... ک کمی ماها در این امور غافلیم
    کل حرفم همین بود
    پاسخ:
    سلام علیکم بزرگوار
    گاهی اوقات میشه من مطلبی رو می نویسم قبل نوشتن اون رو که میخونم خودم تا مدتی فقط تلاشم اینه که به اون مطلب عمل کنم وقتی میبینم رو خودم تاثیر میزاره زود میام اینجا هم میزارم که بقیه هم شاید راهشون مثل من عوض بشه ...
    جالب اینجاست همیشه هم از نظرات شما استفاده میکنم یعنی نظرات شما اینقدر برای من ارزشمند پر از نکات گاهی میگم کاش همیشه اشون نظر بزارن تا که من باز یه چیز جدید یاد بگیرم
    ممنونم که همیشه عمیق به مطالب نگاه میکنید
    ممنونم که این نظر رو گذاشتید متاسفانه من منبع و کتابی در مورد خانم ها ندارم ... هرچه دارم نیمه پنهان ماه (روایت شهدا از زبان همسرانشون) هستش
    متاسفانه نشده که بیشتر از خانم ها مطلب بخونم , شاید کوتاهی کردم ولی واقعا منبعی نداشتم
    نظر شما باعث شد که اینبار رفتم کتابفروشی توجهم به کتاب ها در مورد بانوان بیشتر بشه ...
    ممنونم از تلنگر شما
    منظورم این که رفتن عقب ماشین نشستنه


    راستی اون طرف گفتم اینجا هم میگم روزت مبارک
    پاسخ:
    فداااااااااات ♥

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی