رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم
میخوام تو این پست همه چیز را بگم و کوله بار را جمع کنم
فقط نمیدانم با این همه خُسران چه کنم !
حال و هوا فرق میکند اصلا بگذارید بگویم از اول امسال حال و هوای من فرق کرده همین سال 94 را میگویم
از زیارت امسال امام رضا تا دومین زیارت و شب های قدر و همین محرم و عاشورا و تاسوعا
همچون کسی که بی تاب و دنبال گمشده ای خودش را به در دیوار می کوبه ولی نمیدونه این دل چطور آروم میشه ...
گذاشته بودم به حساب خستگی روحی , به حساب سنگین بودن درس ها و ترجمه های بسیار سخت ,
به حساب پرستاری از مادر و به دوش کشیدن برخی مسئولیت ها , ...
ولی این نبود , این ها اون چیزی نبودن که من رو این همه دلتنگ کنن و بهم بریزن !
شیر زن نیستم ولی ایطوریم نیست با این چیز ها از پا دربیام ...
هرچقدر روز ها و ثانیه ها میگذشت هر لحظه عمرم که میگذشت من مثل کسی که چیزی کم داره ,
کسی کم داره بیتاب بودم تا اینکه ....
.
.
شب های محرم چند شبی رو رفتیم حسینیه و تکیه امام رضا نزدیک خونه بود
سخنران مجلس یکی از علمای مشهور تبریز بودن خیلی قشنگ صحبت میکردن ولی ! من به دنبال
یه چیزی بودم انگاری آروم نمیشدم انگار تشنه بودم و باید دنبال آب میگشتم
سر روضه ها زار میزدم بازم آروم نمیشدم
تا اینکه مامان گفت چرا همش می آییم اینجا بریم اینبارم یه مسجد دیگه
از خدا خواسته قبول کردم ... رفتیم یه مسجد دیگه
درست همون جایی بود که میخواستم با هر حرف سخنرانی داشت نفسم قطع میشد
سخنرانی بود نه مرثیه سرایی ولی صدای هق هق من همه جا رو گرفته بود نمیدونستم چم شده
ولی میدونستم این ها  این حرف برای من ! برای من که از راه منحرف شدم این ها همون حرف های
که باید میشنیدم
هر شب دیگه میرفتم همون مسجد ... چنان با جان و دل به حرف ها گوش میکردم که احساس میکردم فقط من هستم و سخنران !
تا اینکه شب عاشورا شب سرنوشت ! شبی که شهادت نامه عشاق نوشته میشه
باید تصمیم رو میگرفتم باید دیگه از این به بعد زندگی برای برای خدا و امام زمان و حضرت زهرا باشه یا منم باید شب از خیمه فرار میکردم شبانه
خیلی سخته باید نفس کشیدنت برای خدا باشه هرکارت هر اخلاقت باید اول ببینی امام زمان این کارو میپسندن !
اومدم نشستم با خودم دوتا دوتا کردم چی رو تا به حال درست انجام چی از روی عاشقانه بود چی از روی عادت , وای اوضاع اینقدر بد بود فقط میخواستم داد بکشم ! من تا به حال با شهدا حس خوبی داشتم داشتم خوب پیش می رفتم ولی چرااااااااا چرااااااا بعضی چیزها ار روی عادت بوده ؟ چرا بعضی جاها کوتاهی کردم ؟
اومدم وبلاگ رو باز کردم مطالب ها رو خوندم وای خداییییییی من ! من چیکار کردم؟
بعضی مطالب رو نوشتم ولی یادم رفته وضو بگیرم با وضو بنویسم و اما با وضو ننوشتم ! بعضی مطالب دیدم نظراتش بیشتره چنان خوشحال شدم که دچار غرور شدم ... بعضی مطالب اصلا برای امام زمان نبوده برای دل خودم نوشتم , بعضی مطالب اصلا شاید توش خلوص نیت نبوده
داشت سرم گیج می رفت ! من این جا رو درست کردم هدیه به حضرت زهرا برای لحظه های سخت قیامت ! من چیکار کردم ؟؟؟



من چطور از این همه بازدید کننده حلالیت بطلبم ؟ اصلا چطور روز قیامت روشون نگاه کنم !
من به درجه ای نرسیدم که قلم به دست بگیرم بنویسم وقتی هنوز از قافله عقبم
حضرت علی(ع) می فرمایند:
سه چیز را با احتیاط بردار: قدم، قلم، قسم
سه چیز را پاک نگهدار: جسم، لباس، خیال
از سه چیز کار بگیر: عقل، همت، صبر
از سه چیز خود را نگهدار: افسوس، فریاد، نفرین کردن
سه چیز را آلوده نکن: قلب، زبان،چشم
اما سه چیز را هیچگاه و هیچ وقت فراموش نکن: خدا، مرگ و دوست با ایمان و خوب

من کوتاهی کردم به والله من کوتاهی کردم , قرار نبود این  پسیت رو بنویسم ولی اومدم بنویسم که بگم فاطمه گفتی چرا نیستی ! تبسم عزیز گفتی چرا نیستی ! بهشت عزیز گفتی چرا نیستی !
بگم که بی معرفتی نکردم اومدم بگم چرا میرم ...
تا وقتی تو جهاد اکبر به درجه شهادت نرسم چطور میتونم بگم :
به خاطر امیر صاحب علم , منم ببر برای دفاع از حرم
لابد بگید بابا سنگر رو خالی نکن تو این عرصه فرهنگی , اتفاقا دارم میرم که کسانی که واقعا اومدن برای این کار با خلوص کار میکنند و هدف و قربشون برای خداست تو این مکان و فضا باشن
ناخالصی های کار من , کم بودن خلوص من تو این کار جز اینکه کار رو خراب میکنه چیزی نیست
دلم میخواد پاک باشم و خالص
دلم میخواد تو جهاداکبر به شهادت برسم بعد جهاد اصغر
تو زندگیم آرزوم اینکه اینقدر بنده خوب باشم اینقدر عبد باشم و خالص که به درجه شهادت برسم سرم آغوش امام زمان باشه و حضرت زهرا اونوقت که بگم أرضیت عنی یا صاحب الزمان؟
مهدی زهرا از من راضی شدید آقا ؟


شما رو مهدی زهرا حلالم کنید ببخشید این مدت تحملم کردید
ان شالله بحق قاسم امام حسن (ع) روزی همتون و عاقبت همتون شهادت ...
درک کنید من رو به خاطر رفتنم
دلم میخواد تا لحظه ی جان دادن به آقا بگم که همونطور که قول دادم ارباب , شب عاشورا , حسینی ماندم ....
التماس دعا
اسم همه شما رو نوشتم همیشه سر نماز و دعا فراموش نمیکنمتون

ان شالله دیدارمون قیامت



  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۳)

  • فاطمه بانو
  • سلام عزیزم
    حالت خوبه خانمی؟؟ باور کن نگرانتم!!!!!


    پاسخ:
    سلام فاطمه جان خوبی؟
    میدونی حالم چطوره انگاری تازه از خواب بیدار شدم کلی کار دارم و کلی خرابکاری دارم که باید درست کنم ولی نمیدونم چقدر وقت دارم
    سلام
    اتفاقا چون عرصه ، عرصه فرهنگی هست لازم هست انسان این محاسبات رو با خودش داشته باشه

    و فکر نکنید اگر چند صباحی بخواید ننویسید تا خودتون رو احیا کنید میدون رو خالی کردید
    به هر حال عرصه فرهنگ فقط وبلاگ نویسی نیست

    اتفاقا در عرصه فرهنگ همه ما باید به این تنبه درونی برسیم و من این اتفاق رو برای شما یک اتفاق خوب میدونم
    قطعا شما از خودتون بیشتر انتظار داشتید اما یقین بدونید اگر کاملا بی اخلاصی بود این تنبه برای شما حاصل نمیشد...
    به هر حال یه تاثیراتی داشته که نتیجه اش برای شما شده این تصمیمی که گرفتید... چون تصمیم خوبیه... اصلی رو بهش رسیدید که همه ماها باید بهش توجه ویژه داشته باشیم

    ان شا الله که خیره... 
    پاسخ:
    سلام علیکم استاد بزرگوار
    دقیقا همینطوره
    وقتی میرفتم پای منبر همون استاد بزرگوار میگفتن قبل نوشتن ببین با خودت چند چندی !
    چقدر خوب دلگرم کننده بود نظرتون
    خوشحالم که حداقل بین این همه نظرات شما قبول دارید
    گاهی اوقات نا امید میشم
  • (نورالهدی) .ه
  • سلام
    حرفاتونو می فهمم اما مگه چه قد افرادی هستند که تمام موارد رو بتونن رعایت کنن؟
    هم نیتشون ،هم ...
    اگه قرار باشه همه اینجوری فکر کنیم باید کلا فضای مجازی رو رها کنیم بریم
    پس مسئولیتامون چی میشه؟
    مهم اینه که تلاش کنیم ...حداکثر توان و دقتمونو به کار بگیریم
    و بقیه ش رو به خدا بسپریم
    و یه نکته دیگه 
    اگه کسی تو کاراش اخلاص نداشته باشه مطمئن باشین حرفاش اون اثری که باید نداره
    در حالی که این اصلا در مورد وبلاگ شما صدق نمیکنه
    اتفاقا اگه بخوایم با افتخار سرمونو پیش ارباب بلند کنیم که ما عاشورایی موندیم باید تا می تونیم کار کنیم تو این فضا
    می دونین چه قد میشه با همین حضور تو فضای مجازی تاثیر گذاشت تو فرهنگ جامعه
    تو سرنوشت کشورمون؟
    این نظر من بود
    ولی بازم هر جور خودتون صلاح میدونین
    پاسخ:
    سلام
    مسئولیت فقط مختص فضای مجازی نیست گاهی باید از خودمون هم بپرسیم تو عمل چیکار کردیم تو جامعه واقعی چیکار کردیم ... دنیای مجازی مختص به وبلاگ نویسی نیست
    من خودم تو دنیای مجازی همیشه مطالب بزرگان رو میخونم که با بهترین وجه راه رو نشون میدن استاد بزرگواری مثل آقای یامین پور , آقای سید کمیل باقر زاده , خود سایت حضرت آقا
    و خیلی بزرگان دیگه
    جمله ای گفتید که مهم اینه تلاش بکنیم ! اگر تلاش با توکل و امید به خدا و اخلاص نباشه اگر برای رضایت امام زمان نباشه به هیچ دردی نمیخوره این تلاش بی فایده است
    ما زمانی میتونیم پیش ارباب سرمونو با افتخار بلند کنیم که خودمون عامل به حرف های مولا باشیم عامل به حرف ها و نوشته ها باشیم
    یادم میاد یه حاج آقایی بود , من یه خورده دیر به مسجد رسیدم !
    ظهرها مسجد نماز جماعت یه آقایی نماز می خونن شب ها یه حاج آقا  ...
    اتفاقا من وقتی شب رسیدم دم مسجد دیدم  آقا ظهری هم جلو مسجد , گفتم چه خوب پس  آقا اینجاست یعنی نماز شروع نشده ایشونم داشتن با چند نفر صحبت میکردن تا رسیدم داخل مسجد دیدم عهه نماز شروع شده !
    بعد چند وقت همون آقا داشت در مورد نماز اول وقت صحبت میکرد فضیلتش و کلی تکلیف , تو دلم خندم گرفت گفتم آقا شما آیا اون روز جلو چند نفر به نماز اول وقت توجه کردید ! چطور انتظار دارید مردم به صحبت های شما عمل کنند !
    اتفاقا حضور عملی تاثیر گزارتره !
    من به عین دیدم افراد مذهبی که تو دنیای مجازی خام شدند و رابطه های محرم نامحرم براشون عادی ! تا وقتی تقوای لازم نباشه باید خود شخص رو خودش کار کنه بهتر از اینکه کار مجازی و فرهنگی بکنه
    مثل انتخاب مردم برای ریاست جمهوری ! دیدید که رئیس جمهور با کارهای عملی باعث شد سرنوشت کشور تغییر پیدا کنه ... ما مکلف نیستیم اینجا تو دنیای مجازی فعالیت بکنیم بلکه مکلف هستیم آنقدر خالص و تقوا داشته باشیم که هم خودمون عامل باشیم هم بتونیم تو واقعیت جذب کنیم ! تا زمانی که دم از حجاب بزنیم تو دنیای مجازی ولی تو بیرون رفتارمون با بی حجاب ها درست نباشه چطور امیدوار باشیم درست کار کردیم !
    ممنونم از نظر ارزشمندتون و وقتی که گذاشتید

    سلام مومن. جزاکم الله خیرا

    جهاد اکبر باید در کنار جهاد اصغر باشه...از هر کدوم غافل بشی، کلاهت پس معرکه است...

    صلاح مملکت خویش خسروان دانند اما صمیمانه عرض کنم مومن...جبهه را نباید خالی کرد...فضای مجازی، خط مقدم جبهه فرهنگیه....

    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    سلام علیکم
    علی یارتون
    شهید علی جواهری :
    طوری مبارزه را ادامه دهید که آن مبارزه به پیروزی انقلاب اسلامی، آزادی سرزمین های بیت المقدس و تمام سرزمین های اسلامی منجر شود، تقاضا می کنم متحد باشید.

    سلام
    خداقوت
    ان شاءالله هر کجا هستید
    موفق وسربلند باشید
    درپناه حق
    ب امید آزادی قدس شریف
    پاسخ:
    سلام زنده باشید
  • (نورالهدی) .ه
  • حرفاتون آدمو می ترسونه راستش
    من خودم چند وقتیه که وبلاگ دارم و احساس می کنم جایی رو پیدا کردم که می تونم حرفایی که همیشه دلم می خواست مطرح بشه ؛بزنم
    مطمئنا آدم سعیشو میکنه با وضو میشینه پای وبلاگش سعی میکنه خودش هم عامل باشه
    اما هیچ وقت نمیشه مطمئن شد که حتما همه چیز درسته درسته
    ادم هیچ وقت نمیتونه به خودش مطمئن بشه
    منظور من این بود که خدا از ما بیشتر از توانمون نمی خواد
    منم معتقدم که آدم اول باید رو خودش کار کرده باشه اصول کار درست تو فضای مجازی رو یاد گرفته باشه مطالعات لازم رو کرده باشه و بعد بیاد تو میدون
    اما باز هم هیچ وقت نمی تونه بااطمینان بگه الان دیگه تقوای لازم رو ب دست اوردم الان دیگه همه کارام خلوص نیت داره


    نمیدونم تونستم منظورمو درست منتقل کنم یا نه
    امیدوارم تونسته باشم
    پاسخ:
    سلام ببخشید دیر رسیدم خدمتتون
    بله ممنونم
  • زائر بارانی
  • سلام بانـو جانم!
    مدتی گرفتار بودم و اینجا نیامدم ولی الان با دیدن این پست حالم گرفت..
    دوری از شما دوست مجازی عزیزم...  :(
    ان شاءالله به حق مادر سادات هرجا هستید سالم و موفق باشید، سرباز خوبی برای امام زمان باشید و ختم زندگیتان شهادت باشد...
    خیلی دلتنگتان خواهم شد... خیلییییی
    التماس دعای فراااوااان
    پاسخ:
    سلام دوست خوبم
    هستم ان شالله دوستان اینقدر نظرات خصوصی گفتن نرم و از شهدا بیشتر بنویسم که از شرمندگی میخواستم برم داخل زمین
    سلام مطلب خیلی خوب و ارزشمندی بود مرسی
  • امام حسن مجتبی علیه السلام
  • سلام علیکم ، جهت تبادل لینک اطلاع بدید لطفا
  • همسر سید علی ...
  • سلام بانو 
    کلی حرف داشتم برایت ... هم می خواستم با چندین دلیل و استدلال بگویم نروید و هم اینکه بعضی اوقات رفتنهای موقتی بد هم نیست ولی در آخر به این نتیجه رسیدم که فقط برایتان بنویسم ...
    صلاح مملکت خویش ، خسروان دانند ...
    ان شالله در همه جا و در هر حالتی موفق و پیروز باشید و در مسیر اجابت امر حق تعالی ...
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام دوست خوبم
    ممنونم ازت
    سلام
    خیلی وقت نیست مطالب شما رو دنبال می کنم
    ولی یه سوال:
    مطمئنید با رفتن شما اوضاع بهتر شده و شرایط بهتری جایگزین می شود؟!
    بیشتر مدیون نشید یه وقت...

    بمانید و نیات خود را اصلاح کنید و خود را تقویت کنید و مبارزه کنید. که انتظار در مبارزه است...

    یا مرتضی مددی
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ان شالله
    سلام دختر 

    نمی دونم چم شد ولی چند روز پیشا بود عنوان این پست رو  دیدم و نمی  شد بخونمش 

    الان نصف شبی اشکام جاریه با خوندن این پست 

    نمی دونم چم شد 


    امیدوارم به خواسته های قلب پاکت برسی 

    می دونی نمی دونم چرا به دلم رسید این دعا رو برات بکنم ولی امیدوارم زیارت اربعین برات قسمت شه 

    آخه با اینکه خودم دست خالی برگشتم ولی هر کی میره زیارت اربعین دلش دوباره میخواد همون زیارت رو بره 

    امیدوارم زیارت با کیفیت اربعین امسال برات رقم بخوره 

    ما رو هم دعا کن 
    پاسخ:
    سلام نجمه جانم خوبی ؟
    ببخشید ناراحتت کردم
    دعات رسید شب خوابش رو دیدم نجمه
    ان شالله قسمت بشه با هم بریم , دست تو دست هم
    صفا داره به خدا

    یعنی واقعا خودتو تو کربلا دیدی؟

    خوش به حالت م. جان 

    نه ناراحتم نکردی 

    اتفاقا دلم خیلی سنگین بود نیاز داشتم 
    پاسخ:
    بین الحرمین تو صف نماز جماعت
    فدای محبتت
    نجمه ممنونم که هستی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی