رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی
هو الرحمن الرحیم

زمستون بود
منتظر بودم که مجتبی از جبهه برگرده شب شد و هر چه به انتظارش نشستم نیومد
تا اینکه خوابم برد صبح زود بلند شدم تا برم نون بگیرم
وارد حیاط که شدم  همه جا رو برف پوشانده بود هوا خیلی سرد شده بود
درب خونه رو که باز کردم ، دیدم پسرم توی کوچه خوابیده
بیدارش کردم و گفتم: کی از جبهه برگشتی مادر؟
سلام کرد و گفت: نصف شب رسیدم
گفتم: پس چرا در نزدی بیام باز کنم؟
گفت: مادر جون !
گفتم نصف شبی خوابیدین ممکنه با در زدن من هُل کنین واسه همین دلم نیومد بیدارتون کنم
پشت در خوابیدم که صبح بشه...

 شهید مجتبی خوانساری


+ رفقا بیاین احترام به والدین رو از شهدا یاد بگیریم
مادر شهید حسن باقری می گفتند: حسن خیلی تند و تیز راه می رفت
اما هر وقت با من راه می یومد ، آروم قدم بر میداشت که از من جلوتر راه نره...
اونا کجا ، ما کجا؟!
اونا جلو مادرشون راه نمی رفتن ، من صدام رو روی مادرم بلند می کنم
شهید ماهانی با اینکه یه دستش قطع شده بود توی خونه رخت می شست
وقتی مادرشون اعتراض می کردند ، با ادب می گفت:
مادر! من خجالت می کشم توی خونه باشم و شما کار کنید...
اونا منتظر بودند که پدر و مادرشون کاری ازشون بخواد تا انجام بدهند ،
اما من از زیر خواسته های پدر و مادرم فرار میکنم
رفقا ! زمانی به جایی می رسیم که , دعای پدر و مادر پشت سرمون باشه
بیایم مثل شهدا بشیم
بیایم به پاس زحمتایی که پدر و مارمون برای ما کشیدن ، نوکری شون رو کنیم
بخدا زندگیمون نورانی میشه ...


آیت الله مرعشی نجفی، احترام خاصی برای والدین قائل بودند؛ خودشان می‌فرمودند: "وقتی مادرم مرا می‌فرستاد تا پدرم را برای خوردن غذا صدا کنم، بعضی وقت‌ها می‌دیدم پدر به خاطر خستگی، در حال مطالعه خوابش برده است. دلم نمی‌آمد ایشان را بیدار کنم، همان‌طور که پایش دراز بود، صورت خودم را به کف پای پدرم می‌مالیدم و می بوسیدم تا ایشان بیدار می‌شد.در این حال که بیدار می‌شد، برایم دعا می‌کرد و عاقبت‌بخیری می‌خواست، من خیلی از توفیقاتم را از دعای پدر و مادر دارم.  "


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۸)

مطالبتون عالیه. 

امیدوارم ما رو هم دنبال کنید.
پاسخ:
ممنونم ازشما ...
  • نیمه پنهان ماه
  • سلام چقدر خوب ...
    چقدر اموزنده و چقدر برای منی که نتوستم نفسم رو خوب تربیت کنم و هنوز هنوز ادب رو جلو پدر و مادرم رعایت نمیکنم تلنگر داشت
    منی که وقتی پشت کامپیوتر هستم و وقتی مادر صدا میزنه و کارم داره به جای چشم گفتن میگم "هان " "باشه هر وقت تموم شد میام "
    تا زمانی که ادب و احترام رو برای پدر و مادر رعایت نکنیم نمیتونیم و ادب و احترام رو جلو پدرمون حضرت بقیه الله رعایت کنیم نتیجه اش میشه اینکه وقتی نامه اعمال میرسه دست اقا .... بگذار نگم که خجالت میکشم بنویسم
    موفق باشی دوست خوبم
    پاسخ:
    سلام نیمه پنهان ماه عزیز خیلی خوش اومدی دوست خوبم
    اینطور نیست میدونم شما همیشه رعایت کردید و اون چیزی که نوشتید شکسته نفسی بوده و بس
    ولی وقتی این رو گفتید من هم واقعا شرمنده شدم خیلی موقع ها بوده واقعا بی ادبی کردم
    از وقتی رفاقت با شهدا شروع شد الحمدالله کمک کردن و احترامم درست شد
    در مورد  احترام و ادب برای مولا  روضه بود هااااااا چون از شرمندگی کلی گریه ام گرفت
    عاقبتت شهادت دوست خوبم

  • زائر اربعین.... ع.پ.ا
  • سلام
    واقعا تاثیر گذار و ناب بود.
    ما که....خودمو میگم.شرمنده شهدا که هستم . ادامه دهنده راهشونم که نیستیم.
    ای کاش ما از شهدا همین یه مورد احترام به پدر و مادر رو یاد میگرفتیم.
    ع.پ.ا
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ان شالله باید سعی و تلاش کنیم ! باید بسم الله بگیم
    نشستن و فغان سر دادن کاری رو از پیش نمیبره
    باید مرد عمل بود
    ان شالله زیارت کربلا قسمتتون و عاقبتتون شهادت
  • عباس زاده
  • سلام علیکم مومن
    ان شاالله که همرنگ شهدا بشیم
    عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ان شالله
  • نجمه خانم
  • یااااااااااا خداا!!!

    این دیگه چه پستی بود!
    پاسخ:
    سلام نجمه جان
    چرا !
    چرا تعجب کردی اخه
    سلام
    استفاده فرمودیم
    خداخیرتون بده

    خدا ان شاءالله همه پدر و مادرا رو حفظ بفرمایند
    و توفیق نوکری کردنشون رو به همه فرزندان عنایت بفرمایند
    پاسخ:
    سلام علیکم
    زنده باشید
    ان شالله
    عاقبتتون شهادت
  • نجمه خانم
  • چون اصلا باورم نمیشه 

    چون هیچ جوری هیچ جای دلم جانمیشه 

    چون باورم نمیشه همچین رفتارهایی هم وجود داره 

    هعی
    پاسخ:
    چرا وجود داره برای اینکه ما فقط به چهارچوب دیوار خودمون نگاه میکنیم به دنیای اطراف نگاه نمیکنیم
    باید دید
    به قول شاعر چشم هارا باید شست
    جور دیگر باید دید

    سخت نیست این رفتارها نجمه ! ما برای خودمون سختش کردیم

  • بهروز دلاور
  • امیدوارم بتوانیم رفیق شهداء باشیم
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ان شالله

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی