رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

آیت الله حق شناس :
من یک نیمه شب زودتر از ساعت نماز راهی مسجد شدم.
به جز بنده وخادم مسجد، این شهید بزرگوار ( احمد علی نیری) هم کلید مسجد را داشت
به محض اینکه در را باز کردم، دیدم شخصی در مسجد مشغول نماز است
دیدم که یک جوانی در حال سجده است اما نه روی زمین !
بلکه بین زمین وآسمان مشغول تسبیح حضرت حق است
جلوتر که رفتم دیدم احمدآقا است
بعد که نمازش تمام شد پیش من آمد و گفت تا زنده ام به کسی حرفی نزنید...."

کتاب عارفانه شهید احمد علی نیری



آیت الله حق شناس، در مجلسی که بعد از شهادت احمدعلی داشتند بین دونماز،
سخنرانیشان را به این شهید بزرگوار اختصاص داده و با آهی از حسرت
که در فراق احمد بود، بیان داشتند:
“این شهید را دیشب در عالم رویا دیدم .از احمد پرسیدم چه خبر؟
به من فرمود: تمام مطالبی که (از برزخ و…) می گویند حق است
از شب اول قبر و سوال و…اما من را بی حساب و کتاب بردند.
رفقا! آیت الله بروجردی حساب و کتاب داشتند.
اما من نمی دانم این جوان چه کرده بود؟ چه کرد که به اینجا رسید؟!"

کتاب عارفانه شهید احمد علی نیری



یه روز با رفقا رفته بودیم دماوند،یکی از بزرگـتر ها گفت:احمد آقا برو کتری رو آب کن بیار,منم راه افتادم راه زیاد بود،کم کم صدای آب به گوش رسید.از بین بوته ها به رود خانه نزدیک شدم.تا چشمم به رود خانه افتاد یه دفعه سرم را انداختم پایین و همان جا نشستم، بدنم شروع کرد به لرزیدن، نمیدانستم چه کار کنم.همان جا پشت درخت مخفی شدم , می توانستم به راحتی گناه بزرگی انجام دهم.پشت آن درخت وکنار رودخانه ،چندین دختر جوان مشغول شنا بودند.همان جا خدا را صدا زدم وگفتم خدایا کمکم کن.خدایا الان شیطان به شدت من را وسوسه میکند که من نگاه کنم ،هیچ کس هم متوجه نمیشود.امـــا خدایا من به خاطر تو از این گناه می گذرم.از جایی دیگر آب تهیه کردم و رفتم پیش بچه ها و مشغول درست کردن آتش شدم.خیلی دود توی چشمم رفت و اشکم جاری بود.یادم افتاد حاج آقا حق شناس گفته بود:هرکس برای خدا گریه کند، خداوند اورا خیلی دوست خواهد داشت.گفتم از این به بعد برای خدا گریه میکنم.حالم منقلب بود و از آن امتحان سخت کنار رودخانه هنوز دگرگون بودم و اشک میریختم و مناجات میکردم.خیلی با توجه گفتم یا الله , یا الله ,به محض تکرار این عبارات صدایی شنیدم که از همۀ اطراف شنیده میشد.به اطرافم نگاه کردم، صدا از همۀ سنگریزه های بیابان و درخت ها وکوه ها می آمد! همه میگفتند: سبوح القدوس و رب الملائکة و الروح....
از آن موقع کم کم درهایی از عالم بالا به روی من باز شد


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۴)

  • زائر اربعین.... ع.پ.ا
  • علی و پر محتوا
  • بانوی عاشق
  • سلام ...
    کتاب عارفانه رو که خوندم مو بر تنم سیخ شد ...
    واقعا شهید عارفی بودن ...
    کاش ما هم بتونیم ...یعنی بخوایم که بتونیم ...
    التماس دعای فرج :)
    پاسخ:
    سلام دوست جانم
    منم وقتی کتاب رو میخوندم مو بر تنم سیخ شد ولی بدتر اینکه چند روز برای حال خودم فقط گریه کردم
    کتاب رو خوندم دوست داشتم وجود نداشته باشم
    بعضی ادم ها چقدر قشنگ خدارو بندگی میکنن !!
    خیلی خجالت میکشم از خودم خیلی
  • کمیل بابایی
  • خدا روحشو شاد کنه 
    پاسخ:
    عاقبتتون شهادت
  • رهروان فاطمه (س)
  • آرزویم توفیق شهادت است ...
  • در مسلخ عشق
  • سلام علیکم؛
    و من عشقتنی عشقته...
    خدا عاشقش شد؛ و خونبهایش هم خودش شد.
    خدایا...
  • یا زینب(س)
  • وای امان از شب اول قبرر
    پاسخ:
    امان :(

    یا نور المستوحشین فی الظلم...

    پاسخ:
    واقعا باید از ته دل داد زد و تکرار کرد
  • ღ*•.¸ســـــــائِلُ الزَّهــــرا¸.•*´ღ
  • http://atrekhak.blog.ir/post/%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%DB%8C%DA%A9-%DA%AF%D9%86%D8%A7%D9%87

    سلام...عالی بود
    این لینک درمورد شهید بزرگوار نیری هست.وقتی خوندمش خیلی گرفته شدم.ما چه فکرایی میکنیم و ایشون چه فکرایی میکردن.
    خیلی ضعیفم......
    باید کتابشو تهیه کنم وبخونم حتما.
    موفق باشید بانو.
    پاسخ:
    سلام چه خوب که معرفی کردید اصلا این قسمت کتاب رو فراموش کردم اضافه کنم ممنونم که یاد آوری کردید
    حتما تهیه کنید ارزش چندبار خوندنش رو داره
    عاقبتتون شهادت دوست جان
  • یوسف تهرانی
  • سلام
    وقتی این جور مطالب رو میخونم از خودم متاسف میشم
    کاش شب اول قبر حضرت زهرا س به فریادمون برسن
    ممنون تلنگر بجایی بود
    پاسخ:
    سلام علیکم
    زنده باشید
    عاقبتتون شهادت
    سلام 
    خدا روحمون رو با یادش شاد کنه
    سخت گرفتار زمینیم

    کتاب عالیه هست، نه یک بار چندین بار باید خوند وباهاش زندگی کرد
    عاقبت تون ختم بشهادت ان شاءالله

    پاسخ:
    سلام علیکم
    همچنین عاقبتتون شهادت
  • محترَق الزهرا (سلام الله علیها)
  • فقط حاج احمد
    اونم از نوع متوسلیان!
    یا شاهرخ
    از نوع ضرغام!
    همشون کارشون درسته ها
    ولی اصلا راه نمیده درباره نیری ها بدونم
    هرچند کتابش رو دوبار خوندم!
    باز با اون شهدا جای امیدی هست برام
    اما با اینا عمرا!
    یا حق
    پاسخ:
    سلام علیکم
    چند بار نظرتون رو خوندم همش میگفتم یعنی چی چرا متوجه نمیشم !
    تا اینکه فهمیدم واقعا فهمیدم
    چی گفتید ... حق با شماست
  • علیرضا بیگدلی
  • سلام
    خدا به داد بنده برسد...
    پاسخ:
    سلام علیکم
    خدا به داد همه مون برسه
  • علیرضا بیگدلی
  • ببخشید، قالب وبتان را خودتان ویرایش می کنید!؟
    پاسخ:
    نه بزرگوار پایین ادرسشون هست
    خداقوت
    پاسخ:
    عاقبتتون شهادت

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی