رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

بچه ام کوچولو بود، از من بیسکویت خواست
گفتم: امروز می خرم.
وقتی به خانه برگشتم فراموش کرده بودم. بچه دوید جلو و پرسید: بابا بیسکویت کو؟
گفتم: یادم رفت
بچه تازه به زبان آمده بود، گفت: بابا بَده، بابا بَده.
بچه را بغل کردم گفتم: بابا جان! دوستت دارم.
گفت: بیسکویت کو؟
دانستم که دوستی بدون عمل را بچه سه ساله هم قبول ندارد
چگونه ما می گویم خدا و رسول و اهل بیت او را دوست داریم، ولی در عمل کوتاهی می کنیم؟

خاطره از: حجت الاسلام قرائتی
شریه «سنگر باقیمانده»، ویژه اردوی راهیان نور


آیت الله جوادی آملی :
اگر در روز قیامت به انسان بگویند اهل بهشتی
ولی نمیتوانی اهل بیت علیه السلام را ببینی , والله بهشت بر او جهنم می شود ...


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۲)

  • کمیل بابایی
  • خدا نکنه محبت اهل بیت از ما ساقط بشه 
    و خدا نکنه معرفت ما نیز نسبت به ائمه کمتر باشه 

    مطلب عالی بود 
    پاسخ:
    ان شالله
    زیارت و شفاعت ائمه در دنیا و آخرت نصیبتان بحق حضرت زهرا
  • بُتِ بزرگ
  • زیبا بود؛

    گرم با صالحان بی دوست فردا در بهشت آرند/ همان بهتر که در دوزخ کنندم با گنهکاران

    پاسخ:
    و شعر هم عالی بود
  • رنگ خدایے . . .
  • سلام
    مطلب جالبی بود..


    اگر امکانش هست ما رو هم دنبال کنید.

    پاسخ:
    سلام علیکم
    بله حتما مطالبتون خیلی زیبا هستش

    بهشت ینی در کنارشان بودن
    درخت و آبشار و ... ک همه جا یافت میشود :(
    پاسخ:
    آیت الله جوادی آملی یکبار سر درس خود فرمودند:
    اگر انسان در روز قیامت(با شفاعت یا توبه  در دنیا یا....) وارد بهشت شود ودرآنجا از نعمات بهشتی ها متنعم باشد،ولی زمانی درخواست کند که میخواهم امام حسین علیه السلام را ببینم و درجواب بگویند شما ( به خاطر کم بودن اعمال شایسته در دنیا) در مرتبه و جایگاهی نیستید که حضرت سیدالشهدا علیه السلام را ببینید؛
    چنین بهشتی برای انسان از جهنم بدتر


  • محترَق الزهرا (سلام الله علیها)
  • یادش مرا دو مرتبہ بے تاب مےڪند
    دارد غمـش وجـود مـرا آب مےڪند

    جانم فدای شاعر خوش مسلکے کہ گفت:
    نـوڪر همیشہ تڪیہ بہ اربـاب مےڪند....

    پاسخ:
    نوکر رخ ارباب نبیند سخت است
    آخی
    واقعا باید درس زندگی رو از بچه ها که هنوز ضمیرشون آلوده نشده یاد گرفت.
    پاسخ:
    بله واقعا
  • یوسف تهرانی
  • سلام
    تصورش هم سخته
    :(
    پاسخ:
    سلام علیکم
    سخت و محال :(
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • همون کامنت خصوصی که براتون گذاشتم
    :)
    پاسخ:
    بله بله رسید :)

    گرچه عنوان وبلاگت چند روزیه اومده روی اولین پست رو می پوشونه ولی این بار سعی کردم متن رو بخونم


    جالب بود



    فقط به حرف آقای جوادی چه ربطی داشت؟



    من اگر ننه ام بگه دوستت دارم قبول می کنم دریغ که هرگز نگفت و من هم ازش متنفر شدم


    نجمه خانم

    پاسخ:
    سلام
    نوشته ام محبت با عمل همراه ! یعنی باید دو طرفه باشه هم باید محبت رو داشته باشی و هم تو کارها
    محبت به اهل بیت داشته باشی ولی تو عمل نه ! شاید بهشت نصیبت بشه به خاطر کارهای خوب ولی ! تو بهشت نمیتونی اون ها رو ببینی و این برای یه شیعه یعنی جهنم

    بحث مادر فرق میکنه با بحث ائمه ... شاید تو بهشت من مادر رو نبینم مشکلی به وجود نیاد ولی اگه امام حسین رو نبینم بهشت برام میشه جهنم

  • رایحه بانو
  • ....0 _0
    پاسخ:
    مشکلی پیش اومده ؟!

    ببین حرف من در مورد ننه ربطی به پست نداشت ها


    و جمله ای که تو در جواب نوشتی هم به متن خودت ربط داشت نه به جمله ی من.....


    نجمه خانم

    پاسخ:
    خوب پس ببخشید بلد نیستم بیشتر از این توضیح بدم :(
  • فاطمه عارفی
  • سلام..
    اره انصافا همینه..
    اما..
    محبت اهل البیت جالبیش به اینه که عمل رو میاره پشت سرش!!!
    خ عجیبه..
    محبت..
    یاحسین
    پاسخ:
    سلام علیکم
    تلاش لازمه! روز عاشورا گریه و عزدارای ولی موقع نماز بی خیال باشیم که نمیشه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی