رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

صبح روز عملیات والفجر۱۰ در منطقه حلبچه همه حسابی خسته بودند،
روحیه‌ مناسبی در چهره بچه‌ها دیده نمی‌شد از طرفی حدود ۱۰۰اسیر عراقی را
پشت خط برای انتقال به پشت جبهه به صف کرده بودیم
برای اینکه انبساط خاطری در بچه‌ها پیدا شود و روحیه‌های گرفته آنها از آن حالت خارج شود،
جلوی اسیران عراقی ایستادم و شروع به شعار دادن کردم و بیچاره‌ها هنوز،
لب باز نکرده از ترس شروع به شعار دادن می‌کردند.
مشتم را بالا بردم و فریاد زدم:«صدام جارو برقیه» و اونا هم جواب می دادند
فرمانده گروهان برادر قربانی کنارم ایستاده بود و می خندید.
منم شیطونیم گل کرد و برای نشاط رزمنده ها فریاد زدم:«الموت لقربانی»
اسیران عراقی شعارم را جواب می‌دادند بچه‌های خط همه از خنده روده بر شده بودند و
قربانی هم   دستش را تکان می‌داد که یعنی شعار ندهید!
او می‌گفت: قربانی من هستم «انا قربانی» و اسیران عراقی هم که متوجه شوخی من شده بودند
رو به برادر قربانی کردند و دستان خود را تکان می‌دادند و می‌گفتند:
«لا موت لا موت» یعنی ما اشتباه کردیم


+ گفتم عید بخندید روحتون شاد بشه :)


   دست بیفشانید و عود بسوزانید که یازدهمین مسافر بهار، از راه می رسد؛
قدم هایش را شکوفه باران کنید!
   ولادت امام حسن عسکری(ع) مبارک باد


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۲)

  • کدخدا (م.م.ز)
  • سلام
    خدا قوت 

    ممکنه منبع رو هم ذکر کنید؟
    پاسخ:
    سلام علیکم
    مراجعه کنید سایت شهید آوینی !
    سلام
    کاش همیشه از این  نوع خاطرات بنویسید...خیلی باحالن
    وبلاگتون رو خیلی دوست دارم
    اولین وبلاگیه که با خلق و خو و دغدغه های من داره مینویسه(من تقریبا به اکثر وبلاگ ها سر زدم و اشنایی دارم)
    مطلبی که از شهید احمدی روشن گذاشتین و علم اموزیشون خیلی تاثیر گذار بود
    لطفا توی متن هاتون روش هایی برای مبارزه با نفس مثلا کم کردن خواب(منی که کنکوری ام خیلی درگیرشم)
    بنویسید
    خیلی انگیزه میده به ادم نوشته هاتون
    برای درس خوندن برای بندگی

    خیلی دعام کنید ...کنکورم نزدیکه و حجم زیادی درس نخونده دارم
    خیلی دوست دارم به مقام علمی برسم که بگم رهبرم من مصطفی دیگرم فرمان بده
    ولی خواب ..برنامه ریزی کردن و عدم اجرای اون و بی اهمیتی بهش
    و......
    نمیزاره
    خیلی دعام کنید و اگه میشه راهنماییم
    ببخشید سرتون رو درد اوردم
    یاعلی مدد

    پاسخ:
    سلام علیکم
    به روی چشم ان شالله عمر باشه سعی میکنم ولی یه چیزی بگم نوشتن تو اینجا اصلا دست خودم نیست ...
    گاهی که وقت آزاد دارم میرم طرف کتاب خونه ! یا تو سایت های تفحص شهدا سر میزنم که ببینم چی بنویسم . میبینی مطلبی رو پیدا میکنم هاااااا ولی درست دقیقه نود یه مطلب دیگه میاد جلو چشم با خودم میگم الله اکبر قسمت اینه هرچیزی که قسمت و خواست شهدا هستش باید نوشته بشه .
    چشم ان شالله کتاب هارو نگاه میکنم ولی اونی که گفتید وبلاگ عالیه میخوام ازتون بخوام واقعا جدی بخونید این جمله رو که من هیچ کاره ام ! هیچ کاره ! من تو حیاط خلوت وبلاگ که سمت چپ قالب نوشته ام اینجا تقدیمی به حضرت زهراست لطف و خود عنایت شهداست اگر کسی میاد اینجا مطلبی میخونه و تاثیر داره ! من هیچ کاره ام ... من خودم دارم از اینجا درس یاد میگیرم !
    چشم حتما من همیشه اهالی رفاقت به سبک شهید رو دعا میکنم برای شما هم دعا میکنم که ان شالله در تمام مراحل زندگی از جمله تحصیلات به درجاتی برسید که لبخند رضایت امام زمان (عج) همراه داشته باشه
    درکتون میکنم من خودم با کمک خدا این ترم 4 بهمن دیگه تحویل مقاله ام هستش ان شالله فارغ التحصیل میشم با کمک خدا ! سعی کنید اون چیزی که علاقه دارید انتخاب کنید به اون چیزی که میدونید میتونید انرژی پاش هزینه کنید و با علاقه جلو میرید رو انتخاب کنید ! با توکل به خدا و اعتماد به خدا همه چیز میسر
    نیتتون برای خدا و خدمت به اسلام و مهدی زهرا و نائبشون باشه
    من یادم میاد همیشه اوقات کنکور دائم الوضو بودم و همیشه رو به قبله درس میخوندم ! راستی زیاد به خوابتون لطمه نزنید مرتب بخوابید ولی زیاد نه در حد استاندارد بخوابید بی خوابی شدید باعث فراموشی خیلی از نکات میشه ! راستی حاج آقا ماندگاری میگفتن برای نشاط در روز صبح ها ناشتا یک قاشق عسل بخورید ! اگه میخوایید ذهن قوی و پویا داشته باشید خرما و عسل و زنجبیل رو سعی کنید زیاد مصرف کنید (افراط نه !) طبیعت گرم باعث میشه مغز عالی کار کنه و حافظه قشنگ به یاد داشته باشه ....
    از خوراکی های سرد مثل ماست و خیار . پنیر و چیزهای ترش خودداری کنید باعث کندی ذهن میشه !
    راستی من موقع درس هام کلا از زمان مدرسه تا الان کُندر (از عطاری بگیرید ) میجویدم! باع افزایش هوش میشه !
    وای خیلی حرف زدم :|
    این چه حرفیه خوشحال شدم ان شالله موفق باشید ما به جوانانی چون شما که دلسوز انقلاب و اسلام هستید و برای خدا درس میخونید افتخار میکنیم
    راستی (خیلی دیگه دارم حرف میزنم ) اگه میخوایید برنامه منظمی داشته باشید مبادا تنبلی کنید چه عبادت چه درس ها میتونید مثل شهید عمل کنید و دفترچه ای با خودتون داشته باشید برای من تا الان خیلی جواب داده خیلی !
    http://sangarekhaki.blog.ir/1393/11/27


  • کمیل بابایی
  • :)))
    جالب بود 
    روحیه نیروها اونوموقع عالی بود 
    پاسخ:
    غبطه میخورم به حال و هواشون !

    مبارک وپر خیر باشه این عید برشما
    عاقبت بخیر باشید باشهادت
    پاسخ:
    همچنین بزرگوار بر شما هم مبارک
    عاقبتتون شهادت
    خیلی خوب بود. مرسی
    پاسخ:
    خوش اومدید عیدتون مبارک
    عیدتون مبارک
    پاسخ:
    عید شما هم مبارک دوست خوبم
    ان شالله زیارت و شفاعت حضرت قسمت هممون بشه
  • رنگ خدایے . . .
  • عالی بوووووووووود
    پاسخ:
    عیدتون مبارک
  • پارسی نویس
  • سلام. خداقوت...
    اگر با تبادل لینک موافقید به ما سری بزنید و اطلاع دهید  :)

    یاحق...
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • اللهم صل علی محمد وآل محمد


    این هم لبخندمن :)
    پاسخ:
    خدا حفظت کنه دوست خوبم
  • یا زینب(س)
  • ایوووول.. 
    پاسخ:
    :)
    عیدت مبارک ابجی خوبم
  • سرباز کوچولو
  • وبتون عالیه در پناه حق
    پاسخ:
    سلام علیکم
    خوش اومدید

    سلام
    عیدتون مبارک :)
    پاسخ:
    سلام علیکم عید شما هم مبارک

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی