رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

مجالس مهمونی یکی از جاهائیه که بستر برای حرف زدن از دیگران آماده آمادس،
توی یکی از این مهمونی ها منم مثل بقیه شروع کردم به حرف زدن
در مورد یکی از آشناها
وقتی از مجلس برمی گشتیم،محمد گفت
"می دونی غیبت کردی !حالا باید بریم دم خونشون تا بگی پشت سرش چی گفتی"
گفتم این طوری که پاک آبروم میره
با خنده گفت:تو که از بنده ی خدا این قدر می ترسی چرا از خود خدا نمی ترسی؟!
همین جمله برام کافی بود تا دیگه نه غیبت کننده باشم و نه شنونده ی غیبت

شهید محمد گرامی, کتاب دل دریایی ,ص70-71



مرحوم آیه الله بهلول صد و خورده ای سن داشتند در عالم جوانی شاید مثلا 30-35 سال  سن داشتند که مجتهد بودند، ولی احتیاط می کردند ودر احتیاطهایشان به آیت الله عظمی سید ابوالحسن اصفهانی مراجعه می کردند،آقای بهلول می فرمایند به حضور آقا سیدابوالحسن اصفهانی رفتم با آقا مقداری صحبت کردم می دیدند در من روحیه ی انقلاب گری وجود دراد فرمودند این روحیه ای که در تو هست تو درس را کنار بگذار، زیرابحمد لله تو به آن حد رسیده ای که بتوانی با رضا خان مبارزه کنی نتیجه مناظره و مباحثمان آن شد که من درس را کار بگذارم و با رضا خان مبارزه کنم،
درقضیه مسجد  گوهر شاد بعد از تمام شدن سخنرانی آیت الله بهلول،
رضا خان دستور داد حرم را به توپ بستند.آقای بهلول می فرمایند وقتی من از نجف به ایران بازگشتم و این قضیه را برای خانمم نقل کردم که آقای سید ابوالحسن اصفهانی به من این پیشنهاد را کرده اند که تو با رضا خان مبارزه کن، به شوهرش خطاب کرد که شاید من وتو به زندگی مشترکمان ادامه دهیم به خاطر من مبارزه نکنی، در حالیکه اقای سید ابوالحسن اصفهانی برای تو این را تکلیف کرده حتی من حاضرم از تو جدا شوم اما تو به فتوای مرجع تقلیدت عمل کنی!
مرحوم اقای بهلول را 30سال در افغانستان در زندان نگه داشتند
آن هم در انفرادی 30 سال بعد وقتی صحبت می کردند می فرمودند من مدیون خانمم هستم

خانم ایشان یک خانم نمونه بودند , آیت الله العظمی بهجت یکدفعه در درسشان فرمودند آقای بهلول در رابطه با خانمشان یک کتاب نوشته اند در رابطه با حالات و و زندگی خانم خودش آن کتاب را هر جا دیدید تهیه کنید، بعد خودشان یک قضیه ای را نقل کردند فرمودند آقای بهلول در عالم رویا خانمم را در خواب دیدم سوال کردم الان که از دنیا رفتی وضعیتت در آن دنیا چگونه است به من خطاب کرد بهلول، به نامه عملم نگاه کردند هیچ گناهی پیدا نکردند الا اینکه یک نفر غیبت می کرد ومن آن غیبت را شنیدم الان به خاطر آن من در اینجا گرفتارم ایت الله بهجت این را می گفت و آه می کشید.

+ خوب خواندی ؟ غیبت نکرده بود فقط غیبت شنیده بود
پناه بر خدا

  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۴)

سلام
خدا به داد ما برسه
خیلی عالی بود
دنبالتون میکنم
پاسخ:
سلام علیکم
عاقبتتون شهادت
  • کمیل بابایی
  • وای به حال من :(
    پاسخ:
    و همچنین حال من
    دوست عزیز
    ما در وبلاگ خادمان ظهور قصد داریم لوگو و بنر صلواتی طراحی کنیم
    و نیاز به کمک داریم که دوستان از این طرح ما مطلع بشن
    اگه بتونید کمک کنید خوشحال میشیم
     یاعلی

    سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) صلوات فراموش نشود.

    پاسخ:
    دوست عزیز ؟
  • محترَق الزهرا (سلام الله علیها)
  • عجب
    پس فاتحه ی ما که خوندس ...
    ا
    پاسخ:
    خیلی راحت گرفتیم زندگی رو ! یادمون رفته قواعد بندگی کردن رو
  • بسیجی گمنام
  • سلام

    هعی ! اشک پشت اشک 

    خدایا ببخش
    پاسخ:
    سلام
    راستش خودمم حال خوبی ندارم ! تا عمر دارم تا نفس میکشم باید برای تمام حرف هایی که زدم و حرف هایی که شنیدم استغفار کنم

  • در مسلخ عشق
  • سلام علیکم؛ خیلی خوب بود؛ مطالب جدیدی در مورد آقای بهلول یاد گرفتم.
    اسم کتابی که در مورد خانمشون نوشتند نمیدونید چیه؟
    پاسخ:
    سلام خوب الحمدالله
    نه متاسفانه هنگام سخنرانی حاج آقای سلامتی ذکر نکردند ولی مشتاق هستم ازشون حتما بپرسم
    وقتی پرسیدم و خبر دار شدم حتما میگم
    پناه بر خدا...
    وای به حال من.....
    پاسخ:
    :(

  • مهدی صنعتی
  • الهی العفو...
  • زائر اربعین.... ع.پ.ا
  • قبلا گفته ام
    پست های ارسالی شما واقعا عالی هستن
    پاسخ:
    الحمدالله
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • من میرم توافق محو بشم 

    عاغا درمورد بچه های وبلاگی پیش بچه های وبلاگی دیگه هم صوبت کردن همون غیبته دیگه؟؟؟؟؟/
    کم داشتیم این مجاز آباد و شناختن اکثر بچه ها همه باهم 
    هم شد قوزبالاقوز
    پاسخ:
    تو افق رو توافق خوندم :))) چه میکنه این برجام :)
    این یعنی اینکه پشت سر من هم غیبت کردی :)) ؟

    اعوذ بالله من نفسی:(
    نفهمیدم جدا شدن یا نشدن آخرش؟
    پاسخ:
    دیگه اونجاشو تو سخنرانی نگفتن فدات بشم
  • نشانه گمنام
  • اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
    سلام خواهر گلم سیده بانوی عزیز واااااااااای وقتی پستت رو خوندم  شرمنده شدم واقعا ما باید چی بگیم برا این همه گناه و روسیاهی وای خدای من به فریادمون برس
    خیلی التماس دعا مهربونم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    پاسخ:
    سلام خواهر خوبممممممم
    منم حالم درست مثل شما بود
    من اینقدددددددر روسیاهم که خدا میدونه

  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • پشت سر شما؟؟؟
    خوبیاتو گفتم خخخخخخ

    ولی فک نکنم غیبت باشه ها ;)
    پاسخ:
    :)))
    اشکالی نداره خیلی عزیزی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی