رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

پاوه که بودیم، حاج احمد صبح‌ها بعد از نماز ما را به ارتفاعات شهر می‌برد
و توی آن برف و یخبندان باید از کوه بالا می‌رفتیم. بالا رفتن از کوه خیلی سخت بود، آن هم صبح زود.
اما پایین آمدن راحت بود؛ روی برف‌ها سُر می‌خوردیم و ده دقیقه‌ای برمی‌گشتیم.
حاج احمد همیشه روی پلی که کنار کوه بود با یک جعبه خرما می‌ایستاد و
به بچه‌ها خسته نباشید می‌گفت و از آنها پذیرایی می‌کرد.
یکبار که در حال برداشتن خرما بودم، گفتم "مرسی برادر"
گفت "چی گفتی؟" فهمیدم چه اشتباهی کردم، گفتم "هیچی گفتم دست شما درد نکنه.
" گفت "گفتم چی گفتی؟" گفتم "برادر گفتم خیلی ممنون"
دوباره گفت "نه اون اول چی گفتی؟" من که دیگر راه برگشتی نمی‌دیدم،
گفتم "خرما را که تعارف کردین گفتم مرسی"
گفت "بخیز" سینه خیز رفتن در آن شرایط با آن سرما و گل و برف ساعت 8 صبح، واقعاً کار دشواری بود.
اما چاره‌ای نبود باید اطاعت امر می‌کردم
ظهر که همدیگر را دوباره دیدیم،گفتم "حاج احمد اون چه کاری بود که شما با من کردی؟
مگه من چی گفتم؟
  گفت "ما یک رژیم طاغوتی را با فرهنگش بیرون کردیم. ما خودمون فرهنگ داریم.
زبان داریم. شما نباید نشخوار کننده کلمات فرانسوی و اجانب باشید.
به جای این حرف‌ها بگو خدا پدرت رو بیامرزه!"

روایتی از سردار سرتیپ دوم مجتبی عسگری مسئول مؤسسه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه محمد رسول‌الله (ص)


تو حال و هوای عید خیلی این کلمه رو از اطرافیان میشنیدم , خودمم قبلا خیلی استفاده میکردم
ولی حدود دو یا سه سالی هست ترک کردم با خوندن این خاطره شهید از
جاوید الاثر شهید حاج احمد متوسلیان


  • سیــــده گمنــــام

اخلاق

نظرات  (۱۷)

چه خوب بود :)
مرسی :دی
نه دستتون درد نکنه آموزنده بود :)
پاسخ:
زنده باشید
:)
 ترک کردن کار خوبیست :)

سلام
خداپدر و مادرتون رو بیامرزه
استفاده فرمودیم
پاسخ:
خیلی تمرین کردم ها به این راحتی نبود ! نمیدونم چرا از بچگی فکر میکردم اگه این کلمه رو بگم خیلی معدب هستم مثلا !

سلام علیکم
زنده باشید هر لحظه زندگی شهدا برای همه ما درس بزرگی
  • محترَق الزهرا (سلام الله علیها)
  •  رحمت خدا بر حاج احمد ...
    سال جدیدتون ان شالله آباد باشه
    یاحق
    پاسخ:
    ممنونم از شما ان شالله
    سلام سیده بانوی عزیز
    میشه بگین این مطلب رو از کجا نوشتین خیلی به دردم میخوره میخوام برا نشریه ی حوزه منتها باید با آدرس بنویسم.
    خیلی خیلی عالی بود ممنونم ازت
    منم یه ماجرا از همین مرسی بگم براتون بخندین
    راستش پارسال بله برون داداشم خواهر زاده عروسمون یه دختر بچه 5 ساله بعد از این که انگشتر رو انداختیم دست عروس شیرنی آورد تعارف کرد من حقیر متاسفانه از این کلمه استفاده کردم وقتی شیرنی رو برداشتم گفتم مرسی عزیزم
    وروجک برگشت بهم گفت مرسی اسم پوشاک بچه هست تا این گفت همه زدن زیر خنده یعنی آب شدماااااا
    بله این کلمه های غریب باید از ذهن ها پاک بشه
    حتما آدرس این مطلبتون رو برام بنویسین عزیز
    یا علی اتماس دعای فرج
    روزیتون شهادت سیده بانوی عزیز
    پاسخ:
    سلام نشانه جان خوبی ؟
    من یه زمونی یه مجله میخوندم به اسم ساجد و گذرا خوندم رفت ! تا یه زمانی فقط جلو چشم بود که دیگه این کلمه رو نگم ... این عید هم که اومد حتی مسافرت هم, بین دوستان دیدم گفته میشه گفتم یه پست بزارم در این مورد
    خیلی گشتم تا خاطره کامل رو پیدا کنم
    تا اینکه بین آدرس های معتبر این هارو پیدا کردم
    یکی خبر گذاری فارس
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910822000931
    یکی بسیج
    http://basijnews.ir/fa/news/8594975/%D9%86%DA%AF%D9%88-%D9%85%D8%B1%D8%B3%DB%8C

    خبرگذاری دانشجو
    http://iusnews.ir/fa/print/135088/%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D8%A2%DB%8C%D8%AA%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AA%D9%88%D8%B3%D9%84%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%A8%D9%86%DB%8C%E2%80%8C%D8%B5%D8%AF%D8%B1/

    مشرق :
    http://mashreghnews.ir/fa/news/170407/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D8%AD%D8%A7%D8%AC-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%B3%DB%8C

    اینا تنها جاهای رسمی بودن که تونستم بنویسم
    عجب بچه شیطونی :)) منم خواهر زاده ام خیلی شیطون :)
    فدات عزیز بازم سوالی بود در خدمتم
    منم سعی زیادی در ترکش دارم :)
    + جالب بود ...
    پاسخ:
    الحمدالله
    جالب بود.
  • همسر سید علی
  • می دونی بعد از خوندن این خاطره کیفور شدم ...
    بلاخره یه صفتی در ما پیدا شد که یه شهید والا مقام اون رو داشته و اون صفتش رو هم خیلی دوستش می داشته :)

    پاسخ:
    الحمدالله :)
    به به سردار عسگری معروف به ژنرال دوچرخه سوار
    یادش بخیر این خاطره رو در دوکوهه تعریف میکردن واسمون حالا کلی خاطرت دیگه هم ازشون هست ازدواجشون و...

    پاسخ:
    خوش به سعادتتون
    در مورد اون نظر بزارید به حساب اشتباه سهوی (سرماخوردگی با شدت فراوان )
    اصلاح شد متن
    سلام سیده جان عزیز ممنونم بابت آدرها فدات شم
    شهادت روزیت بالامجان
    یا علی التماس دعای فرج
    پاسخ:
    سلام عزیز دل
    ممنونم
    خیلی التماس دعا
  • (نورالهدی) .ه
  • کجایی حاج احمد ک ببینی نه تنها "مرسی"ک بسیاری لغت دیگر هم اضافه شده است به زبان روزمره مان از فرهنگ غرب...
    و واقعا دردناک تر این است ک استفاده از این لغات در قشر تحصیل کرده بیشتر ب چشم می خورد....
    پاسخ:
    واقعا
    دست شما درد نکنه

    پاسخ:
    سلامت باشید

    سلام عشق نازِ من....

    زیارتت قبول، بانویِ یاسِ من...

    منو شدیدن ببخش، همیشه از قافله عقبم...

    دوستت دارم بانویِ مهربونااا...^_^

     

    پاسخ:
    سلام دردونه خانممم
    عهههه این چه حرفیه کلی دعاگو بودم
    ما بیشتر :)
    سلام آجی خدا خیرت بده مطالب وبلاگت خیلی خوبن
    ایشالله که همیشه تو راه اهل بیت و شهدا بمونی
    من هم تا الان از این کلمه استفاده میکردم،از این به بعد دیگه سعی میکنم ترکش کنم:)
    التماس دعا
    یازهرا
    پاسخ:
    سلام سادات جانم خوش اومدی
    الحمدالله رب العالمین
    ان شالله :)
    محتاج دعاییم

  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام

    مرسی از داستان خوبی که گذاشتین!
    ^_^
    پاسخ:
    سلام علیکم

    مسئول امور دانشجویی دانشکده مون یه آقای جانباز هستن وقتی بعد از فراز و فرودهای فراوون و کش و قوس های شق القمری تونستم تودانشکده ثبت نام کنم رفتم تواتاق ایشون برای کارت و... آقا کارامون که انجام شد گفتم مرسی
    اونم پیله کرد یعنی نفسم بنداومد بس که تو اداره بهم گیر سه پیچ داده بودن ترسیدم که یه حرفی زدم که بهش برخورده بعد دیدم داره میگه مرسی خارجیه فارسی حرف بزنیم حالا که خوندم باخودم میگم بین اهالی جبهه خیلی حتمامهم بوده...
    پاسخ:
    :)
    پس هستن کسانی که هنوز محکم این راه رو ادامه میدن
    در مصرف تولیدات ملی حریص باشیم
    http://ghavvas.blog.ir/page/%D9%85%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D9%85-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%85
    سلام !
    میدونین ما هنوز نمیدونیم که حاج احمد متوسلیان شهید شدن یا نه... حتا شنیدم که آقا ، از ایشون «بی نشان» یاد کردن.. نه شهید.. خلاصه اینکه از حرفها برمیاد که ایشون زنده اند
    باید دعا کنیم، خیلی دعا کنیم، حاج احمد از ذخیره های انقلابن...
    التماس دعای فرج ، یا علی 

    پاسخ:
    سلام
    حق ..
    ممنونم از نظر ارزشمندتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی