رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

مادرش از مسیحی های فرانسه بود و پدرش هم تاجری اهل مراکش
هفده ساله بود با موهای طلایی و ریش های کم پشت...
در یک سفر با پدرش رفت مراکش.امکان نداشت حرفی را بی دلیل قبول کند.در آن سفر مسلمان شد.
رفت گوشه خلوتی ایستاد و شروع کرد خواندن.خوشش آمده بود.گفت باز هم برای من از این
سخنرانی ها بیاورید. صحبت های حضرت امام بود. .
بعد از مدتی رفت و آمدش با دانشجوهای ایرانی کانون پاریس بیشتر شد.
پرسید: « کجا می روی؟» گفت: «دعای کمیل»
دعای کمیل چیه؟ منم می تونم بیام؟
بفرمایید
عربی را خوب میدانست تا آخر مجلس نشست.
هفته ی بعدازظهر آمد با لباس مرتب و عطر زده. گفت: بریم دعای کمیل.
حالا که نمی رن. .
تا شب خیلی بی تاب بود, بچه های کانون دیدند نماز می خواند اما نه مثل همیشه.
دست هایش کنار بدنش بود و مهر داشت.
شیعه شدنش را جشن گرفتند و پرسیدند :
کی تو رو شیعه کرده؟
جواب داد: دعای کمیل حضرت علی(علیه السلام)
اسم خودش را هم گذاشت کمال

کتابخانه کانون خیلی غنی بود.« ژوان» نه!ببخشید کمال، هم معمولا کتاب می خواند به خصوص کتابهای شهید مطهری,
تصمیم گرفت به ایران بیاید و طلبه شود.انقدر اصرار کرد تا دیدند چاره ای نیست.
با سفارت ایران صحبت کردند . سال 62 .63 آمد قم.بعد از پنج شش ماه به راحتی فارسی حرف می زد.
نمی گذاشت یک دقیقه وقتش تلف شود می گفت معنا نداره آدم رو نظم نخوابه. روی نظم بیدار نشه. راحت به دوستانش می گفت: من کار دارم . شما نشستید با من حرف بزنید که چی بشه! برید سر درستون. من هم باید مطالعه کنم.
« چهل حدیث» حضرت امام و « مسئله حجاب » شهید مطهری را به فرانسه ترجمه کرد
هروقت بچه ها می گفتند: امام. می گفت : نه حضرت امام
خیلی به امام ارادت داشت می گفت: دستور ولایت فقیه، دستور اهل بیت (علیه السلام) است .
 حق نداری
باید برم
 جبهه مال ایرانی هاست. تو برو درست را بخون
 نه حضرت امام گفتند: واجبه
فردای آن روز رفت لشکر بدر و اسم نوشت برای عملیات مرصاد
هنوز یک هفته نشد که خبر شهادتش را آوردند.
یکی از دانشجوهای مقیم فرانسه می گوید:
اگر کمال کورسل شهید نمی شد. امروز با یک دانشمند روبه رو بودیم

مجاهد فرانسوی شهید کمال کورسل , شهدای قم


+مراقب باشیم عقب نمانیم؛ ازآنهایی که این روزها با خواندن نامه های lمقام معظم رهبری
خود را برای ورود به عرصه ی بزرگ آینده آماده می کنند

  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۲۳)

تبریک میگم
مطالبتون بسیار عالی هستند
به ما هم سر بزنید ، خوشحال میشم
http://اخبارفارسی.com
یا حق
  • محمد ابراهیمی
  • روحش شاد

  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • مراقب باشیم عقب نمانیم؛ ازآنهایی که این روزها با خواندن نامه های lمقام معظم رهبری
    خود را برای ورود به عرصه ی بزرگ آینده آماده می کنند


    :)
    مچکرم بانو
    شهادت روزیتون
    پاسخ:
    مچکرم از حضور سبزت :)
  • ღ*•.¸ســـــــائِلُ الزَّهــــرا¸.•*´ღ
  • بانو دعام کنید خیلی...


    پاسخ:
    به روی جفت چشام شما هم مارو دعا کنید

    خداوند هرکس را که بخواهد انتخاب میکند

     

     

    ممنون

    پاسخ:
    عاقبتتون شهادت
    سلام
    خیلی داستان خوب و تاثیرگذاری بود
    ایشالله ما هم بتونیم ادامه دهنده راهشون باشیم...
    میدونید مزار این شهید کجاست؟
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ان شالله
    برای آشنایی بیشتر کتاب کمال کورسل رو حتما مطالعه کنید سید محمدصادق حسینی‌مقدم نویسنده هستند
    مزار این شهید بزرگوار گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) شهرستان قم هستش
    از همه غافله ها جاموندم و بعد هم ادعا دارم بیا و ببین
    پاسخ:
    حال حقیر هم همینطوره
    ما مدعیانِ صفِ اول بودیم...
    سلام م.
    دوباره زدم
    گرچه واقعا به نظرم بیهوده اس ولی نمدونم اعتیاده دیگه نمیشه کاریش کرد
    پاسخ:
    سلام نجمه جان بهتری ؟
    نجمه داشتم کتاب در حضر مجتهدی رو میخوندم برای آیت الله مجتهدی تهرانی
    1000 صلوات نذر حضرت نرجس خاتون یا ختم قرآن جواب میده و ان شالله حجات روا میشید
    آیت الله مجتهدی میگفتن خیلی جواب میده خیلی ها بچه دار شدن خیلی ها گره کارشون حل شده
    برای خودت برای مریضی مادرت ..... نجمه بچسب به این نذر
    سلام بانوووو مثل همیشه عالی بود سیده جان
    آره مسلمون به اینا میگن چون با اعتقاد کامل دین اسلام رو قبول میکنن  و حرفهاشون هم خیلی عارفانه تر از کسایی هست که چنین ادعایی رو دارن
    چقدر هم ولایتمداریه ایشون قوی بود روحشون شاد
    کاش  الآن هم رهبر عزیزمون  تنها نباشن
    ان شا الله که همه در عرصه های جنگ نرم به سخنان رهبری لبیک خواهیم گفت
    ممنونم عزیز بابت پست زیباتون
    یا علی التماس دعای فرج
    رویتون شهادت بالام جان
    پاسخ:
    سلام نشانه جان خوبی ؟ فدات عزیز
    ان شالله هیچ وقت آقارو تنها نزاریم
    ان شالله
    شما که جز دسته های خوب هستید من خیلی روسیاهم

    سلام.اجرکم عندالله
    خیلی تاثیرگذار بود و زیبا.
    پاسخ:
    سلام علیکم
    الحمدالله
    عاقبتتون شهادت
    مثلا عرصه بزرگ چیه؟
    ما پشت کنکوری ها الان داریم به دستور اقا که گفتن جوانان باید درس بخوانن و...داریم درس میخونیم...دعا کنید در اینده وااااقعا شخصی بشیم که وجودمون مفید باشه برای جامعه
    پاسخ:
    همینی که گفتی عزیز
    آمید آقا به شما شاخه های جوان مملکت که باید شکوفا بشید هم اسلام سربلند بشه هم آقا شاد بشه هم امام زمان راضی باشن
    به شرط اینکه قبول شدید این نیت ها فراموش نشه ..
    غرور نگیرید با رفیقی دوست نشید که شما رو از این ارزش ها دور کنه ....
    کنکور تازه سنگر اول کلی سنگر هست تا برسید خط مقدم تا پرچم پر اقتدار رو اونجا نصب کنید
    شهدا با خون و هستی شان نصب کردند شما با همت و ایمان این راه رو ادامه بدید
  • همسر سید علی
  • سلااام عزیزم :)
    عه دقیقا این رو چند روز پیش یه جایی خوندم و فوق العاده خوشم اومد ...
    خط آخرت عالی بود ... باید با طلا نوشتش ...
    پاسخ:
    سلام فدات بشم
    ان شالله که عامل باشیم
    امیدواریم این نامه ها بتواند کار جنایت کارانی که آبروی اسلام را برده اند بپوشاند که بسیار امر سختی است و شاید تا سال ها ناممکن.
    پاسخ:
    ان شالله
    سلام ممنون از لطفت

    آره می دونم نذر در آدمتی خوب حتمی جواب میده
    راستش من از زندگیم جز استرس که کف زندگیمه و غصه و حرص و خشم که رویه ی اونه چه چیزی دیدم که حاا براش نذر کنم؟ یه نذر چله زیارت عاشورا دیدم اینقدر نذر ادانشده دارم خواهر میترسم نذر کنم و انجام ندم

    سربزن طرفای ما خوشحال میشیم!
    پاسخ:
    سلام
    حتما میام عزیز
    زیبا بود ...
    بخصوص اون قسمن نظم و برنامه ریزی شون ...
    کاش درس بگیریم .. :(
    پاسخ:
    کاش درس بگیرم :(
    سلام
    خداکنه ما هم عاقبت به خیرشیم
    پاسخ:
    سلام ان شالله
    بغض بدی تو گلوم گیر کرده....
    فقط سکوت...
    پاسخ:
    عاقبتتون شهادت
    سلام
    خیلی زیبا و دلنشین
    امیدوارم هیچ موقع عقب نمونیم
    راستی زیارت قبول
    سال نو مبارک
    بهترین ها رو واست آرزو میکنم بانوجان
    لطفا لایق دونستی تو دعاهات واسه منم دعا کن
    ممنونت میشم
    بابت نایب الزیاره هم در مشهد سپاسگزارم ان شاالله هی بری زیارتو واسه ما دعا کنی

    التماس دعا
    یازهرا
    پاسخ:
    سلام علیکم
    زنده باشی ان شالله به زودی زود قسمتت بری کربلا و مشهد
    سال نو شما هم مبارک ان شالله همیشه در پناه حضرت زهرا باشی
    یه دنیا سپاس
    به روی جفت چشام
    ان شالله اینبار دیگه شما بری برای ما دعا کنی

    خیییلی برام جالبه که چقدر کتاب خوان خوبی هستید...
    البته به نظرم وظیفه دارید این علم هایی که به دست میارید رو به جامعه هن انتقال بدید
    ببخشید ..شما فکر کنم دانشگاتون تمام شده..قصد ندارید ادامه بدید؟؟
    پاسخ:
    بله عزیز همین نزدیک عید تموم شدم با کمک خدا رشته مترجمی زبان انگلیسی
    وقتی تموم شدم گفتم خوب هدف و نظرت چیه ! دلم ارشد میخواست ولی نیتم خوب نبود
    نیتم این بود مثل دخترهای فامیل ارشد رو هم بخونم جا نمونم
    ولی منی که هنوز برای رضای خدا از کارشناسیم استفاده نکردم
    برای همین دارم رو مقاله ها کار میکنم از طرفی هم دارم خودم رو تقویت میکنم زندگی شهدارو هم ترجمه کنم
    اول راهم :) خیلی مونده به جایی برسم ... تازه اینجور وقت ها میفهمم دانشگاه چقدر کوتاهی کردم خوب و عمیق مطالب رو نخوندم
  • ... یک بسیجی ...
  • التماس دعا
    پاسخ:
    من روسیاه هم از شما التماس دعا دارم

    ممنون بانوجانم

    روز به روز مطالبت جالب تر و دلنشین تر می شن

    ان شاالله که ثابت قدم باشی خواهر تو این سنگر

    پاسخ:
    من از شما ممنونم دوست خوبم از حضور سبزت

    آخی شما مترجمی خوندی.

    عالیه. می تونی کلی از رشته ت برای تبلیغ و کار فرهنگی استفاده کنی:)

    به نظرم روی نامه آقا برای جوانان غربی کار کن. از اون صحبتاشون کلی می تونی ایده بگیری که چی الان لازمه بهشون شناسونده بشه.

    موفق باشی عزیزم

    پاسخ:
    بله دومین رشته اول فیزیک بعد مترجمی :)
    ان شالله فعلا که مشغول هستم تا خدا چی بخواد
    ممنونم دلای خوب و مهربون
    چه خوب. دارم مدتی به این فکر می کنم که زندگی نامه شهدا ترجمه بشه چه خوبه. همچنین به این فکر می کردم خودم تو این کار دستی داشته باشم. البته من مترجمی نخوندم. ولی احساس کردم کاری که از دستم برمیاد الان اینه.
    پاسخ:
    چه خوب ان شالله که موفق باشید 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی