رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

بار خدایا از کارهایی که کرده ام به تو پناه می برم از جمله :
از این که حسد کردم...
از این که تظاهر به مطلبی کردم که اصلاً نمی دانستم
از این که زیبایی قلمم را به رخ کسی کشیدم
از این که در غذا خوردن به یاد فقیران نبودم
از این که مرگ را فراموش کردم
از این که در راهت سستی و تنبلی کردم
از این که عفت زبانم را به لغات بیهوده آلودم
از این که در سطح پایین ترین افراد جامعه زندگی نکردم
از این که منتظر بودم تا دیگران به من سلام کنند
از این که شب بهر نماز شب بیدار نشدم
از این که دیگران را به کسی خنداندم، غافل از این که خود خنده دارتر از همه هستم
از این که لحظه ای به ابدی بودن دنیا و تجملاتش فکر کردم
از این که در مقابل متکبرها، متکبرترین و در مقابل اشخاص متواضع، متواضع تر نبودم
از این که شکمم سیر بود و یاد گرسنگان نبودم
از این که زبانم گفت بفرمایید ولی دلم گفت نفرمایید
از این که نشان دادم کاره ای هستم، خدا کند که پست و مقام پستمان نکند
از این که ایمانم به بنده ات بیشتر از ایمانم به تو بود
از این که منتظر تعریف و تمجید دیگران بودم،
غافل از این که تو بهتر از دیگران می نویسی و با حافظه تری
از این که در سخن گفتن و راه رفتن ادای دیگران را درآوردم
از این که پولی بخشیدم و دلم خواست از من تشکر کنند
از این که از گفتن مطالب غیر لازم خودداری نکردم و پرحرفی کردم
از این که کاری را که باید فی سبیل الله می کردم
نفع شخصی مصلحت یا رضایت دیگران را نیز در نظر داشتم
از این که نماز را بی معنی خواندم و حواسم جای دیگری بود، در نتیجه دچار شک در نماز شدم
از این که بی دلیل خندیدم و کمتر سعی کردم جدی باشم و یا هر کسی را مسخره کردم
از این که " خدا می بیند " را در همه کارهایم دخالت ندادم
از این که کسی صدایم زد اما من خودم را از روی ترس و یا جهل، یا حسد و یا ... به نشنیدن زدم
از ......
و.....

فرازهایی از توبه نامه شهید 13 ساله کرجی - شهید محمودی



فکر می کنم بارها عکس بالا رو دیده باشین. این عکس نوجوان 13 ساله ی کرجی شهید علیرضا محمودی پارساست که چند روز قبل از شهادتش گرفته شده که معصومیتی خاص رو تداعی می کنه. وقتی تو زندگی این نوجوان سیر می کنیم می بینیم که چطور جبهه به فرموده حضرت روح الله(ره) دانشگاه بوده و چطور مس وجودها رو طلا می کرده. عشق واقعی به شهادت رو میشه تو گوشه گوشه ی زندگی به ظاهر کوتاه علیرضا و دست نوشته ها و آثار بجا مونده ازش لمس کرد، چیزی که شاید برای خیلی از مسن های این زمان گفتنش هم سخت باشه، ملکه ی ذهن و رفتاری شهید علیرضا محمودیه....


باید خوب فکر کنیم برای زندگیمون برای فعالیت های مجازی نه !
ما کی قراره توبه واقعی بکنیم
13 سالش بود ما چند سالمونه !


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۹)

  • قاسم صفایی نژاد
  • :(
    به معنای واقعی خاک بر سرم....
    بچه ی مردم 13 سالش بود شهید شده اونوقت ما 19 سالمونه هنوز معلوم نیست قراره چکار کنیم؟؟
    اروند یه تابلو بود روش نوشته بودم خواهرم سیاهی چادر تو از سرخی خون من کوبنده تر است فکر کنم زیرش نوشته بود شهید علیرضا محمودی...
    یه جوون 13 چقدر میتونه عارف باشه؟؟
    یاعلی
    جواب عنوان:
    شاید هیچ وقت ...
    ما از 13 سال هم کمتر سن داریم!
    یاد حکایت گذر اسکندر از یک قبرستان که در کتب درسی بود افتادم.
  • عبدالله قاسمی
  • سلام
    بسیار زیبا
    تشکر از مطلب خوبتون
    یعنی اینا رو یه 13ساله عقلش کشیده؟؟؟؟؟ 
    خاااااااک 
    خااااک بر سر من 
    چون جای رقماش رو عوض کنی منم و عقلم ....

    دو برابرش سن دارم ولی نصف ایشون مراقبه و تقوا ندارم... :(
    پاسخ:
    منم خجالت زده ام وقتی داشتم پست رو میزاشتم میخواستم اب بشم برم زمین 
    بسیار بسیرا زیبا بود
    اجرکم عندالله
    یاعلی
    پاسخ:
    عاقبتتون شهادت 
  • عبدالله قاسمی
  • سلام
    تشکر از مطلب خوبتون
    با اجازه در بعضی از گروه ها بازنشر شد
    پاسخ:
    سلام علیکم
    اجازه نمیخواد بزرگوار راحت باشید
    اجرتون با شهدا
    سلام مومن.جزاکم الله خیرا

    عزاداری ها قبول


    عرض کنم که دعاگوی دوستان هستیم...شما را هم ویژه دعا کردم...


    و اما در مورد مطلبی که نوشتید...عارضم خدمت شما که اینکه امام رحمه الله علیه فرمود-نقل به مضمون-"پنجاه سال عبادت کردی...خدا قبول کنه...یه شب هم یه وصیت از یه شهید بخون" برای همینه دیگه....

    ان شاء الله رهرو شهدا باشیم صلوات

    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    سلام علیکم
    همچنین از شما هم قبول باشه
    ان شالله
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • ܓ✿ سامره ܓ✿
  • سلام
    این سیزده سال سن ایشون به توان n بوده
    روحم به یادش شاد شد
    ممنون بابت این پست
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنونم از حضورتون
    دشمن از همین تفکرات بچه های 13 ، 14 ساله (با شعور به معنای واقعی کلمه) میترسه ... و هیچ وقت هم نمیتونه حرکات شهدایی نظیر حسین فهمیده ها رو درک کنه ... واسه همین همیشه متحیره..!
    پاسخ:
    دقیقا
  • علیرضا بیگدلی
  • سلام
    خدا خودش رحم کند....
    پاسخ:
    سلام
  • ... یک بسیجی ...
  • امام زمان (عج) فرموده اند:

    ما در رسیدگی و سرپرستی شما کوتاهی نکرده و یاد شما را از خاطر نبرده ایم که اگر جز این بود، دشواری‌ها و مصیبت‌ها بر شما فرود می‌آمد و دشمنان، شما را ریشه کن می‌نمودند. (بحارالأنوار، ج53، ص175، ح7)


    التماس دعا
  • محمدمهدی کریمی
  • سلام عالی بود.
    موفق باشید.
  • ღ*•.¸ســـــــائِلُ الزَّهــــرا¸.•*´ღ
  • سپـــاس
    مثل همیشه عالی

    شهادت حضرت رقیه س رو تسلیت میگم

    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام شرمنده دیر اومدم نظرات رو تایید کنم
    سلام
    این روزها فقط خجالت پشت خجالت برای کارهای کرده مان...
    نکرده ها پیشکس...
    ما کجا و ...؟
    دلخوشیم به سفینه النجاتی ارباب...

    پاسخ:
    سلام دوست خوبم
    فقط دلخوشیم همینه
  • علیرضا بیگدلی
  • سلام
    بابت صوت شهید زین الدین ممنون
    پاسخ:
    سلام علیکم 
    التماس دعا 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی