رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

 هو الرحمن الرحیم 


زمان جنگ کارش مکانیکی بود 

در ضمن ناشنوا هم بــود. پسر عموش غلامرضـا که شهــید شد…

عبدالمطلــب سر قبــرش نشست، بعد با زبـون کـرولالی خودشبا ما حـرف می زد.

ما هم می گفتیم: چی می گی بابــا!؟

محلـش نذاشتیــم، هرچی سر و صــدا کرد هیـچ کس محلش نذاشت.

دید ما نمی فهمیــم، بغل قبر شهید با انگــشت، یه دونه قبــر کشید…

روش نـوشت: شهید عبدالمطلــب اکبری، بعد به ما نــگاه کـرد،

خندید، ما هم خــندیدیـم.

گفتیم شوخیـش گرفتــه، دید همه ما داریم می خنــدیم، طفلک هیچ نگــفت…

یه نگاهی به سنگ قبر کرد، سـرش رو پائیــن انداخـت و آروم رفـت…

فرداش هم رفت جبهــه، ۱۰ روز بعد پیکر پاکش رو آوردند،

دقیقاً تـوی همون جــایی که با انگشـت کشیــده بود خاکـش کــردند.


توی وصیت نامه اش اینجور نوشته بود:

بسم الله الرحمن الرحیم

یک عمر هر چی گفتم به من می خنــدیدند،

یک عمر هــر چی میخواستـم به مردم محبت کنم، فکــر کردند من آدم نیستم،

مسخره ام کــردند…

یک عمر هـر چی جدی گفــتم، شوخی گرفتند…

یک عمر کسی رو نداشتــم باهاش حــرف بزنم، خیلـی تنــها بودم.

اما مردم! حالا که ما رفتیم بدونیــد، هر روز با آقــام حـرف می زدم.

آقا بهم گفت: تو شهیــد می شی، جای قبــرم رو هم بهم نشـون داد،

این رو هم گفتم اما بــاور نکردید!


شهید عــبدالمطلـب اکبـری



آیت الله بهجت (ره): «کلامی که از زبان ما خارج می شود قبل از آنکه به گوش خودمان  برسد والله امام زمان میشنود


* نمیدونم چی بگم زبان قاصره !


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۲۱)

  • نجمه خانم
  • لایک زدم 
    و فقط نکته مبهمش برام سواد دار بودنش بوده 


    هرکسی از درونش به جایی می رسه 
    متاسفم که به جایی نرسیدم...
    پاسخ:
    من فقط مطلبی که سازمان خادم الشهدا زده بود رو عین همون رو نقل کردم 
    ان شالله که هممون دست به کار بشیم 
  • محترَق الزهرا ( سلام الله علیها )
  • رحمه الله علیه
  • گلِ بهاری
  • کلیپش رو ساختن.
    من دیدمش و به شدت متاثر شدم...


    خوشا به سعادت خوبان
    پاسخ:
    کاش منم میدیدم 
    واقعا خوشا 
    قدم رنجه فرمودید بانو 
    سلام
    یادت نره برا آبجیت دعا کنی
    خیلی سخته این روزا ...خیلی 
    عجیب تنهام 
    ولی به یادتم
    خاموش میخونمت 
    پاسخ:
    سلام آرام جانم خوبی عزیز دلم ؟
     بعد کنکور همش میگفتم این دختر کجاست چیکار میکنه 
    دلتنگ و نگرانت بودم تا اینکه اون پیام خصوصی رو دادی گفتم یعنی خودشه !!! ممنونم که هستی ممنونم که بهم خبردادی 
    مگه ممکن فراموشت کنم گلم !
    همیشه به یادتم همه جا همه حس های خوب 
  • ملکه بانو
  • زبان ما هم قاصره
  • کبوتر حرم
  • کلیپش رو سرچ کنید به نام شهید از نصر تی وی میتونید بگیرید.
    پاسخ:
    دستتون درد نکنه
    زبان قاصره انصافا
    همون بهتر که حرفی نزنیم

    سلام و رحمه الله
    کاش ما نمیخندیدیم و به جای خندیدن کمی فکر میکردیم که چه کنیم تا در محضر او غایب نباشیم...
    پاسخ:
    سلام علیکم 
  • پسر انسان
  • امام زمان مان را از یاد بردیم..
    سلام 

    متاسفانه ما آدم ها هر کسی که ی کم نقص داره فکر میکنیم حق زندگی نداره 

    پاسخ:
    سلام متاسفانه 
  • شکرانه سادات
  • +++

    یاعلی
  • علیرضا بیگدلی
  • خوش بحالش......
  • قاسم صفایی نژاد
  • :((
  • عبدالله قاسمی
  • سلام
    ما کجا؟
    آن ها کجا؟!

    نسأل الله منازل الشهدا
    پاسخ:
    عاقبتتون شهادت بحق حضرت زهرا 
  • نجمه خانم
  • سلام 
    پاسخ:
    سلام‌ عزیز دل 
    السلام علیک یا حضرت عشق
  • نجمه خانم
  • نظر دومی نذاشتم اینجا یعنی!!!؟؟؟؟
    پس دنبال چی بودم تو نظرات 

    الانم یادم رفته چی نوشتم ولی مطمئنم یه چی نوشتم

    ممنون که منبع رو ذکر کردی سیده جونم

    زندگی من خدایی نیست 
    پاسخ:
    نه‌گلم‌ هرچی بوده تایید شده چیز دیگه نبود 
    گشتم‌ نبود :)

  • رجلاً مسلماً
  • اثبات وجود خدا
    فلسفه
    اصول دین
    ماهیت مرگ

    اگر به این مطالب علاقمندید به وبلاگم سر بزنید. اگر دیدید جایی تو وبلاگم حرف اشتباهی زده شده حتما بگید. تو این شلم‌شوربای دنیا چند دقیقه تو روز بحث دینی کردن حال آدمو جا میاره...
    سلام علیکم
    امیدوارم حال پدر گرامیتان خوب باشد
    واقعا مطلب زیبایی بود...
    نمیدانم چه بگویم... واقعا زبان بنده هم قاصره ...
    پاسخ:
    سلام علیکم 
    ممنونم‌ شکر الحمدالله 

    سلام. تقریبا مقدار زیادی از پست ها رو خوندم. هی به خودم میگم بسه دیگه برو سراغ کارات ولی دلم نیومد نخونده برم. انشالله بقیه اش بمونه برای بعدا.
    دنبال قسمت تماس با ما بودم، متوجه شدم چنین قسمتی وجود نداره :)
    می خواستم بپرسم، شهیدا که رفتند، ما موندیم، ما چیکار کنیم؟ ما به عنوان یک خانم چیکار کنیم که خون شهیدا هدر ندره و وظیفه مون چیه. می دونم باید حجاب و اخلاق رو رعایت کنیم ولی این که کافی نیست. دوست داشتم از زبان شما بشنوم. نوشته های وبلاگ خیلی خوب بود. منتظر جوابتون هستم خواهر گرامی :)
    پاسخ:
    سلام علیکم‌
    شرمنده دیگه اگه نقد و انتقادی بود تو نظرات بگید حقیر ان شالله جواب خواهم‌ نوشت 
    خواهر خوبم یه پستی مفصل داره نوشته میشه که چون یه خورده مطلب طولانی هی می نویسم و ویرایش میکنم برای همین یکی دو روز مهلت بدید احتمالا جواب سوال هاتون شاید تو این پستی که ان شالله خواهم گذاشت باشه 
    بازم اگه قانع نشدیداز پست سوالی بود ان شالله در خدمتم
    انشالله. پس بدونید که یک منتظر دارید برای پست جدیدتون که به شدت منتظره تا پست شما رو بخونه :) انقدر در این مورد با افراد مختلف صحبت کردم و خودم هم فکر کردم به جواب نرسیدم، که واقعا اعصابم بهم ریخته.
    ممنون دوست خوب :)
    پاسخ:
    من از شما ممنونم که وقت میزارید 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی