رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم 

همه چیز از آن جا شروع شد که وارد برنامه های مجازی می شوی 

شب ها دیر وقت گردش پای اینترنت از ان شبکه به آن شبکه و حتی وبلاگ

 نماز شب را بگذاری کنار ،نماز صبح اول وقت که هیچ معلوم نیست 

خواب آلود اصلا چطور دو رکعت نماز خوانده می شود بدون هیچ دعایی 

بدون هیچ مناجاتی 

صبح با بداخلاقی از خواب بیدار می شوی کمی کار خانه! یا میروی مدرسه و 

دانشگاه یا به کارهای خانه و همسرداری میرسی 

یادت می رود و بی توجه اصلا دائم الوضو نیستی 

پدر و مادر صدایت میکنن و تو در جواب می گویی :هان 

وقتی از تو‌ درخواستی دارن صدایت را بلند میکنی و کار را انجام نمیدهی 

وقت بیرون رفتن از خانه جلو آینه خودت را مرتب میکنی !اه اینطوری نمیشه که باید خوشگل بشم !

روسری های رنگی با ساق دست های رنگی !

جوری روسری و یا شال را از زیر چادر جلو میکشد که رنگی که دارد زیبایی خاصی به او ببخشد 

این مانتو کوتاه قشنگتر و یا این ساپورت !برای من که فرقی نمیکنه که چی بپوشم من چادری ام ! حواسش نیست 

جلو چادر دوخته یا زیپ و دکمه ندارد

کمی ملایم آرایش! تکمیل تکمیل 

عکس هاس سلفی !

داخل تاکسی و اتوبوس بلند بلند صحبت میکند میخندد افتخار میکند چادریست !

دنیای مجازی اش اخر بافرهنگی عکس از خود میگذارد درمورد چادر می نویسد از حضرت زهرا از وصایای شهدا در مورد حجاب !کجا ؟

زیر تمام‌ عکس هایی که از خودش گرفته.....

دوستانش مطالب را لایک میکنند با آن ها شوخی میکند در کامنت ها جلو میلیون و هزاران نامحرم ! چه اشکالی دارد دنیای مجازیست تو واقعیت که اینکار رو نمیکنم 

می رود دنبال مطالب مذهبی !

 پسر مذهبی که دائم عکس خود را با ریش های مرتب با انگشتر های زیبا به نمایش گذاشته ...

روحانی که دائم عکس خودش را از انواع اقسام جهت ها میگذارد  نگاه میکند لایک میکند 

به به روحانی با صفا به ایشون میگن !

طلبه ای که دائم عکس از خود و همسرش ولو با پوشیه و غذاهایش میگذارد 

ایول بابا روحانی و دل دخترک حواسش پرت می شود 

دلش غنچ می رود پسرک مذهبی میایید زیر پستش می نویسد احسنت به حجابتون و دخترک می نویسد سپاسگزارم 

و پسرک مذهبی ما می آید عکس از صورت خویش در امام زاده ها و مزار شهدا میگذارد از شهادت می گوید از امام حسین و باز حواس دخترک ما پرت می شود میگویید التماس دعا و پسرک می گوید چشم بانو 

پدر و مادر زحمت میکشن خرج دانشگاه و لباس و کلی چیزهای دیگه ولی دختر و پسر مذهبی ما به فکر پاس شدن هستن 

خانم مذهبی روابط عاشقانه و خصوصی خـود و همسرش را عمـومی میکند و دل هزاران مجرد را میسوزاند؟

عکس های مناسبتی خـود را به اشتراکـ میگزارند و مسببِ نگاهِ حرامِ صدها نفر میشوند 

در شبکه های اجتماعی غیبت خانواده همسر را میکند و همه اورا دلداری می دهند 

برای نامحـرم کامنتِ التماس دعـا و زیارت قبـول میگذارند و با نامحرم در دایرکت خلوت میکنند

از سفرها و غذاها و روزمرگی های خـود پستــ میگذارند و باعث آه کشیدن دلِ صدها نفر می شوند  

تمـامِ وقت خـود را صرف فعالیت در این فضا میکردند و از خانواده و درس و مطالعه غافـل میشدنـد ؟

در وبلاگ و اینستاگرام و تلگرام و حتی نرم افزار سروش می نویسد 

شهادت کاش قسمت ما می شد 

مخالف دولت و وزراست راحت فحش میدهد پروفایلش نشان می دهد مذهبی است 

کلی خواستگار دارد ولی دلش پیش ان عکس هایی ست که پسرهای مذهبی در 

شبکه های اجتماعی میگذارند !

در دلش به شهادت فکر میکند به جهادی که انجام میدهد در دنیای مجازی 

به خود مدال می دهد مدال افسر جوان جنگ نرم همان که آقا بر آن بوسه 

زدند ! 

فقط یه چیز هر روز این کارها تکرار می شوند !

*سلام میدونم این نوشته هایی که نوشته شده محکوم میشم 

آماده ام برای هرسخنی میدونم محکوم میشم به اُمل بودن و افراطی 

ولی ان شالله یکی دوروز دیگه هم پست برعکس منتشر میشه 

یعنی درست کارها و شخصیت های یک خانم و آقای مذهبی 

امیدوارم با حوصله و با درایت مطالب رو بخونید و زود قضاوت نکنید 

چرا که این پست برای افراد مذهبی نما هستش 

مومن واقعی ان شالله پست بعدی 


🔸مروی است که: «شخصی در خدمت حضرت امیر المؤمنین - علیه السلام - گفت: «استغفر الله» .آن حضرت فرمود: مادرت بر تو بگرید آیا می دانی حقیقت استغفارچیست؟ ! به درستی که استغفار درجه «علیّین» است. و بر مجموع شش معنی واقع می شود:

اول: پشیمانی بر گذشته.

دوم: عزم بر ترک گناه در مدت عمر.

سوم: ادا کردن حقوق مردم.

چهارم: قضا کردن هر واجبی که فوت شده.

پنجم: گداختن هر گوشتی که از حرام روییده به حزن و الم، تا پوست به استخوان چسبد و گوشت تازه بروید.

ششم: الم و زحمت طاعت و عبادت به بدن چشانیدن به ازای آنچه از شیرینی معصیت چشیده.

چون کسی این شش امر را به جا آورد بگوید: استغفر الله»

پای درس استاد سلامتی


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۲۰)

  • دلا بانو
  • سلام عزیزم
    من با همه متنت موافقم
    جمله بندی ها هم خوب بودن
    فقط چون متن طولانی شده یه کم بعضی جاها پیوستگی مطلب از دستت در رفته
    اگر فرصت داری یه دور ویرایشش کن دوباره بزار
    حیفه آخه مطلبت قشنگه اینطوری حیفه
    پاسخ:
    سلام عزیز دلم 
    شاید چون با گریه نوشته شده نتونستم خوب بنویسم 
    همه اش رو با خون دل نوشتم 
    دیدم و نوشتم 
    با زجر کشیدن نوشتم 
    زیاد نوشتم ولی دیدم بعضی جاهاش خیلی بی حیایی 
    پاک کردم خیلی جاهارو پاک کردم‌
  • ♥سرباز شیعه♥
  • متشکر
    سلام. ممنون که نوشتید.
    داشتم متن رو می خوندم، دیدم خوب که من همه اش رو رعایت می کنم، ولی وقتی رسیدم به اون خط که نوشته بود التماس دعا و ... دیدم خودم این طوری بودم. از دست خودم به شدت شرمنده ام. منم گاهی گرفتار چنین رفتاری در دنیای مجازی بودم. یعنی خدا می بخشه؟
    همه اش درسته. به نظرم نشانه ای از امل بودن نیست. همه رو خط به خط قبول دارم. البته راست میگید، گاهی منم امل خطاب شدم. ولی خیلی خوشحال شدم کسی هست که این طوری فکر می کنه.
    از خودم خجالت کشیدم، خدا رو شکر که خیلی وقته حضورم رو تو دنیای مجازی جز سر زدن به چند تا وبلاگ کم کم کرده ام. ولی از شما می خوام به عنوان یک خواهر دعا کنید. دیگه از خواهرم میخام برام دعا کنه. هنوزم منتظرم تا بیشتر بنویسید. خدا خیرت بده خواهرم. خیرت بده که هستی. ممنون.
    پاسخ:
    سلام خواهر بزرگوارم من از شما ممنونم‌ که وقت میزارید میخونید و با نظرات ارزشمندتون حقیر رو شرمنده میکنید 
    به روی چشم همیشه دعاگوی تمامی اهالی رفاقت به سبک شهید هستم 
  • سروش الف
  • سلام
    حق با شماست
    دیگه در مقابل دوستی های حرام
    دوستی های حلالی ایجاد شده که کذا و کذا
    به جای صحبت از حرف های ناجور از خدا و علی و زهرا سخن میگویند
    اما دل به همان جایی میرود که نباید برود!
    حرف هاتون نه حرف های یک افراطی است ونه متحجر
    حرف دل خیلی از دختر پسر های مجردی است که دلشان هوس عاشقانه های مذهبی کرده است یا دختر پسر فقیری که از لذت طعام لذیذ یا لباسی زیبا محرومند خیلی دلم سوخت از نوشته شما
    راستش اینجوری نمیشه صاحب داشته باشم من خودم رو میگم

    -
    ضمنا  یه سوال من چطور میتونم یک صوتی رو مثل وبلاگ شما بگذارم که هروقت وب باز میشه صوت شروعه به خوندن کنه؟
    تو همین کامنت جواب بدین لطفا

    پاسخ:
     سلام بزرگوار قبل از همه کارها کنار صفحه از قسمت "امکانات و ابزارها "باید کد "جاوا اسکیریت " رو خریداری کنید 
    وقتی خریداری کردید لطفا به این آدرس رجوع کنید :
    http://sound.nasr19.ir/
    کد رو درست کنید و وقتی درست کردید کد رو در کنار سمت راست قسمت قالب "ویرایش ساختار فعلی قالب " هرکجا که سلیقه اتون قرار بدید 
    سلام دوست قدیمی ما
    ما گم شدیم یا شما ما رو پیدا نمیکنی؟:)
    پاسخ:
    سلام دوست بامرام 
    اعتراف صادقانه اینکه من حضورم کمتر شده چون هم با موبایل میام سیستم هنوز مشکلش برطرف نشده و هم اینکه سرم واقعا شلوغ در خدمت پدر و مادر هستم 
    امیدوارم به بزرگی و معرفتتون من رو ببخشید و کوتاهیم رو عفو کنید 
  • تب باران
  • سلام و بعد...
    مرزهای ایمان باریک است و باریک و خطای خروج از مسیر بسیار نزدیک. برای آنان که میدانند احتمالا بیشتر. 
    با مطلبی که گفتید معلوم شد حقیقت استغفار بسیار بالا است و نباید لقلقه زبان شود و کم شمرده شود ولی به قصد رجا، استغفرالله 
    که وجود پر از فقر ما، محتاج غفران الهی است و اگر دستان نیازمندش برای بخشش الهی بلند نکند، غرور و تکبر آن را فرا میگیرد...
    فضای مجازی، مجازی از حضور واقعی ما در عالم است. پس اثر و عمل دارد. پس جزا و عقاب دارد. پس خدا آن را میبیند، پس در عالم ثبت می شود. پس نمیتوان از آن سرسری گذشت و گفت دنیای مجازی از واقعی سوا است. چرا که نیت هایمان در آن جلوه میکند و " و الله اعلم بذات الصدور" 
    پاسخ:
    سلام علیکم 
    حق گفتید حق 
    برای من روسیاه دعا بفرمایید 
    سلام 

    خدا قوت
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز همچنین 
    خدا حفظتون کنه
  • گلِ بهاری
  • حق گفتی عزیزم، حق گفتی...

    خدا همه ما را ببخشه...
    پاسخ:
    برام دعا کن گل بهاری عزیزم
  • خانم اشک
  • سلام
    خوشا به حالت
    پاسخ:
    سلام 
    حالا چرا خانم اشک 0_O
    چرا خوش به حال من !
  • ....همنشین عقل ....
  • ممنون جالبه به منم سر بزنید ..
    نمیدونم بگم چقدر خوب(برای نوشتتون)یا چقدر بد (به خاطر اوضاع و احوال خودمون)
    مهم اینه که اکثر ما میدانیم و قبول دارین 
    اما
    کمتر عمل می کنیم
    پاسخ:
    استادمون حاج آقای سلامتی میگفتن
    سر اینکه انسان متوجه برامرمعصیت میشود این است که باطن وحقیقت عمل خودرامشاهده نمیکندوالاگناه نه،حتی فکرگناه نمیکرد

  • بانوی شیعه
  • سلام
    مثل همیشه عالی دوست خوبم
    حرف و درد دل خیلیها بود .. خدا بهتون قوت بده
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام خوش اومدید خواهر خوبم 
    ممنونم‌
  • محترَق الزهرا ( سلام الله علیها )
  • تعداد محدودی از نیروهای جبهه انقلاب اسلامی تو این مسائل دقت می کنن .
    ان شالله برای خدا عامل باشیم به دانسته هامون
    یاحق
    پاسخ:
    کاش طوری بشه همه ما جز همین محدود ها باشیم تا دیگه محدود نشه گفت 
    ان شالله
  • زائر بارانی
  • سلام خواهر جاااانم.
    خوبین؟ 
    احسنت بر این نوشته, شما تو اینستا هم هستی؟ دیشب یه متن اونجا دیدم, مثل متن شما...
    واقعا خدا کمکمون کنه تو این مجازآباد ک راه رو گم نکنیم.
    التماس دعا 
    پاسخ:
    سلام زائر بارانی عزیز 
    الحمدالله شما خوبی ؟
    بله هستم ولی فعال نیستم بیشتر صفحات بزرگان رو دنبال میکنم 
    تنها جایی که فعال هستم همینجاست عزیز 
    ان شالله 
    دعاگو همه دوستان هستم شما هم مارو دعا بفرمایید
  • قاسم صفایی نژاد
  • چی بگم که اکثرمون گاهی ناخودآگاه درگیرش میشیم
    پاسخ:
    باید مواظب باشیم 

    کاملا ملموس...
  • محمد رصد
  • گهگاهی گذرم به کلبه مجازی کدبانویی میخورد که جنس دغدغه های پر رنگش، مقدس است و بس پر احترام. و خوشبختانه به نظر می رسد هنوز در باطلاق آقازادگانی که روزی ترک جهاد کردند تا امروز با دلالی تحریم آینده اسلام را بسازند، و همه نشانشان فقط و فقط قاب عکس خمینی کبیر کوخ نشین است که بر دیوارهای مرمری برج هایشان جهت تبرک نصب نموده اند، گرفتار نشده است!
    به همین خاطر مشفقانه عرض می کنم:
     گاهی برای تجدید نظر عالمانه در مبانی جهت صیرورت و نیز قالب ارائه، لازم است خطر نماید و ورطه تاییدات و تاکیدات گفتمان دوستانه را سه طلاقه نماید، البته به شرط آنکه سه پیش فرضی را که رهبری در دیدار مردم اصفهان فرمودند، داشته باشید!
    التماس دعا
    پاسخ:
    ببخشید کدوم بانو 
    من یه خورده گیج شدم 
    اکثر ماها وقتی متوجه میشیم داریم در زمین شیطان بازی میکنیم که خیلی وقته...

    خیلی هوشیاری و دقت میخواد...

    روزی به دوست متعهدی وبلاگم رو نشون دادم... یه نگاهی به نظرات و پاسخ ها انداخت.... گفت بیش از شصت درصد نظراتی که خانمها گذاشتن نیازی به پاسخ نداشت...
    نمیترسی اینطوری داری پیش میری؟... دل مخاطبا سنگ نیستا... ممکنه بلغزه... حواست هست؟!!!
    اینها درست نیستااااا

    یه بار بی طرف نگاه کردم... دیدم حق با اونه...
    خیلی حالم بد شد...

    عرصه خیلی خطیره... خوبه که این تذکرات شما هر از گاهی باشه... ماها اهل غفلتیم... فراموش کاریم... هر از گاهی تکرار بشه خوب و لازمه...


    پاسخ:
    البته خودم رو میگم بعضی وقت ها میدونم این راهش نیست ولی خوب از عمد خودممون رو میزنیم بیخیالی 
    تازه !با تذکرات هم که روبه رو میشیم کلی بهونه میاریم 

    گفت بیش از شصت درصد نظراتی که خانمها گذاشتن نیازی به پاسخ نداشت... اما پاسخ دادی... 

    کاملش این بود
    پاسخ:
    بله کاملا همینطوره متاسفانه 
    البته برای ما هم میتونه برعکس باشه برای جواب دادن به آقایون 

    سلام ...
    پست جالبی بود..
    ولی گاهی وقت ها که این جور قضاوت هارو می بینم اینجور برداشت ها 
    دلم می خواد چادرمو ببوسم بزارم کنار ...
    اخه فکر می کنم چادر پوشیدن هم نیاز به امضا و تعهد داره...

    اگه اینجوری نگاه میشه به چادری ها همون بهتر که رفتارای زشتم پایه ادم مذهبی نوشته نشه..

    ولی میدونم بالاخره میبوسم میزارمش کنج کمدم  خدایی نکرده خدا قهرش نگیره ازمن ...
    پاسخ:
    سلام نگین عزیز 
    خواهر بزرگوارم قبل تعهد به چادر ما یه تعهد بزرگتر دادیم !!!
    و اونم اینه که :
    "أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ"
    به این راحتی نیست که با چادر یا بدون چادر ،تو دنیای مجازی یا بیرون دنیای مجازی هرکاری هر حرفی هر عکسی دلمون خواست انجام بدیم 
    اگه از همون اولش قداست چادر برای شما کاملا مشخص و محکم بود راحت حتی این جمله بیان نمیکردید که "میبوسمش میزارمش کنار "این چادر راحت به دست ما نرسیده که راحت بزاریمش کنار 
    شما به قهر خدا فکر میکنید من به تمام دین هایی که گردنمه وصایای شهدا ! سخنان ائمه ،دل نازنین مهدی زهرا 
    همان هایی که همه مارا به رسالت بزرگ دعوت کردن و گفتن :
    بانوی چادری ام تو خود حرم زینبی و چادر سیاهت مدافع حرم!
    اگر میخوایید اینگونه رفتارها پای آدم مذهبی نوشته نشه فعالیت هامون رو درست کنیم اول خودمون بعد دوستان رو تشویق کنیم به حیا و عفاف که ان شالله تو زمین شیطان بازی نکنیم 
    ان شالله طوری زندگی کنیم مانند خانم هایی باشیم که پیامبر فرمودند إِنَّ مِنْ خَیْرِ نِسَائِکُم‏ بهترین زنان شما  السَّتِیرَة هستند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی