رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

ما یاد گرفته ایم،
هرکه را که به در و دیوار خانه عکس شهدا میزند یا شهادت لقلقه ی زبانش است
را شهدایی (تر) میدانیم
یا هرکه عکس رهبر را میگذارد و جانم فدای رهبر و لبیک لبیکش گوش فلک را پرمیکند
ولایی (تر) میدانیم
یا هر خانومی که چادرش را محکم تر می گیرد مومن (تر)
یا هر مردی که ریشش بیشتر مذهبی (تر)
اما ظاهر کجا نشان دهد از سر درون شخص
برای شهدایی بودن باشهدا بودن لازم هست اما کافی نیست
حجاب یک نشانه زن مومن است اما کافی نیست
حب و علاقه اطاعت را درپی می آورد, اما کافی نیست

یادمان که نرفته مردم کوفه هم دعوت نامه فرستاده بودند
مردم کوفه هم حسین(ع) را دوست داشتند اما وقتی پای عمل رسید
پای جان و مال و حب دنیا رسید، میدان خالی کردند...جا زدند...
بین حرف و عمل فاصله هست
حرف حرف هست نه سختی دارد نه جان گذشتن می خواهد و نه خودسازی لازم دارد
این عمل هست که برای به تحقق پیوستن آن باید از خودت خرج کنی
باید از خودت و از علایق و وابستگی هایت چشم برداری
آن که شهید می شود
فقط اللهم ارزقنا شهادت نگفت،فقط آرزو نکرد
معامله کرد, خون داد,جان داد,گذشت از هرچه غیراو...
چه خوب هست که ظاهر و باطن شخص مومن بودن و مذهبی بودن او را نشان دهد
نه اینکه در قالب شخص مذهبی فرو رود و اعتقادش را در قالب ظاهر فریاد زند
اما باطن و رفتارش نقیض ظاهرش باشد
امان از آدم های متظاهر
این روزها اینقدر آدم ها با ظاهر خوب اما هزاررنگ دیده ام که به خودم هم شک دارم
بعید نیست من هم....
خدایا پناه می برم به تو...



*آیت الله بهجت(ره):
زندگی ما حکایت یخ فروشی است که از او پرسیدند:فروختی؟
گفت: نه ولی تمام شد!



  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۲)

  • محترَق الزهرا ( سلام الله علیها )
  • ان شالله که خوب تمام شود !
    پاسخ:
    ان شالله
  • منتـــظر المـهـدی۳۱۳
  • بسیارعالی ، متشکرم
    ان شالله به کرم و لطف خدا عاقبت بخیر بشیم.
    ممنون از این پست های خوبت عزیزم.
    پاسخ:
    ان شالله
    ممنونم از حضورت گلم
    سلام علیکم

    اینهایی که فرمودید درسته و من هم قبول دارم که به ظاهر نیست هیچ چیزی اما به نظر من ما نمیتونیم قضاوت کنیم

    امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود (نقل به مضمون)
    اگر دیدی کسی گناهی را شب هنگام مرتکب شد، صبح به چشم گنهکار به او نگاه نکن، شاید شب هنگام در درگاه خداوند توبه کرده باشد و تو ندانی

    شاید این قضاوت ما که گاها هم پیش خودمون باشه و برای کسی مطرح نکنیم باعث سقوط  خود ما شود
    پناه به خدا، این مسائل خیلی پیچیده است

    عاقبتتون بخیر بحق حضرت ابوتراب
    پاسخ:
    سلام علیکم
    نه بحث قضاوت نیست
    ما مذهبی ها (خودم رو کاملا میگم ) تا ظاهرمون رو درست میکنیم گاهی دچار لغزش های کوچیک هم میشیم
    کاش طوری بشه ظاهر و باطن رو درست کنیم
    تا نگن فلانی رو میبینی به ظاهرش نگاه نکن اصلا باطنش اونطور نیست !

    احسنت.
    یک ماهه نخوندم ابجی جان...یک ماهه تو برزخم ...نمیتونی بفهمی حالمو
    نمیدونم چمه
    دعام کن که دعاهات شدیدا کمکم میکنه 
    بهم بگو ...بهم بگو چرا اینقدر خسته و دلتنگم؟
    پاسخ:
    سلام آرام عزیز ! ببین کی اومده
    چقدر دلتنگ و بی خبرت بودم عزیز دل
    چرا ! چرا آشفته
    راستی تا به حال دکتر رفتی و آزمایش دادی ؟ شاید به خاطر ویتامین D
    برا من خیلی کم بود یادمه 4 ! همیشه زود خسته میشدم ! بی حوصله ! دلم میخواست فقط بشینم گریه کنم
    بی دلیل دلم میگرفت
    تا اینکه رفتم دکتر آزمایش دادم دارو داد ویتامین !
    خیلی سرحال شدم
    حتما برو دکتر
    در کنارش توکل و توسل یادت نره گلم
    ان شاءالله قبل از تمام شدن دست بکار بشیم و دست خالی نریم 
    پاسخ:
    ان شالله باید عجله کنیم

    مثل ثانیه های گریز
    با روزهای ریخته
    در پای باد
    با هفته های رفته
    با فصلهای سوخته
    با سالهای سخت

    ادم گاهی از خودش هم می ترسه این که من در عمل چگونه هستم و چگونه خواهم بود. انشالله خدا کمک کنه ترسناک نباشیم و اگر هستیم و یا اگر در آینده شدیم خدا حواسش بهمون باشه نگذاره منحرف بشیم یا اگر هستیم هشدار بده. انشالله

    پاسخ:
    ترسیدن بله ! همیشه میگم خدا من از این نفس سرکشم میترسم
    ان شالله
    سعی میکنم روی ظاهر قضاوت نکنم اما فکر کنم خیلی هم موفق نبودم.
    ممنونم
    یاعلی
    پاسخ:
    بحث زیاد سر قضاوت نیست
    بحث سر اینکه خودمون چطوریم
    در اینکه
    "آیا تو چنان که می نمایی هستی؟ "
    علی یارتون
    بدنیست یادی از شهدای اتش نشان هم بکنین 
    پاسخ:
    کم کاری حقیر شما ببخشید
  • قاسم صفایی نژاد
  • :(
    آه
    تمام شد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی