رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم 

در پایان هر روز می نشست و اعمالش را بررسی می کرد
روی یک کاغذ می نوشت تا یادش نرود
« امروز دروغ نگفتم ، غیبت نکردم ، اما عصبانی شدم 
مخصوصا" در انجمن موقع در آوردن کتم عصبانیت را نشان دادم

چقدر بد شد! باید از بچه ها حلالیت بخواهم . »

شهید حسن ترک 



در اوایل طلبگی ام، روزی به حجره ام آمدند و فرمودند: «پیداست که در این جا غیبت شده است!»گفتم: بله پیش از آمدن شما، چند نفر که درسشان از من بالاتر بود، این جا بودند و از کسی غیبت کردند.

علامه طباطبایی فرمود: «باید می گفتی از این جا بروند، این حجره دیگر برای درس خواندن مناسب نیست؛ اتاقت را عوض کن»

 حجت الاسلام سید احمد فاطمی


*غیبت !مثل نقل و نبات ....تازه خیلی آدم بشم و ادای بندگی دربیارم و 

غیبت نکنم خیلی راحت اجازه دادم که کنارم تو کلاس و اداره و دانشگاه

و محفل دوستانه و فامیل غیبت کنن !

مگه غیر اینه 

بیا قول بدیم دست از پرو بازی برداریم 


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۹)

یادش بخیر ما هم زمانی اعمالمان را بررسی میکردیم!!   :(
پاسخ:
ادامه بدید سفت و سخت 

تا حالا هیچ وقت این کار رو نکردم ولی فکرکنم خیلی مهم و موثره نه؟

پاسخ:
فقط یه بار امتحان کن بدون هیچ ارفاقی هرخطایی کردی هر اشتباهی کردی بنویس ببین چقدر شد اوضاعت چطوره 
من شب اولی که نوشتم از خجالت نمیتونستم بخوابم 
اونوقت میفهممی باید مراقب باشی 

 فایده داره؟ همین بررسی و نوشتن اعمال رو میگم.
پاسخ:
سلام مینا جان خیلی
راستی خیلی ام سخته یه روزی میگی چرا بنویسم بابا فوقش رعایت میکنم چیزهای کوچیک که در نهایتش برای تو کوچیک حتما بنویس ببین حالت در مقابل این همه خطا چطوره ببین باید از این به بعدش چیکار کنی 
ببین روز به روز چقدر پیشرفت داشتی بنویس !حساب کتابت رو دقیق کن 
بعد ببین زندگیت افتاده تو صراط مستقیم 
سختی داره ولی مهم اینه حساب کتابت صاف شده دیگه اعمالت وحشتناک نیست که هر هفته امام زمان ناراحت بشن و بگن پس کی تموم میکنی این کارهارو کی میشی شیعه واقعی ما 
مخم سوووووت کشید

آخه چقدر فاصله
دوست دارم این مراقبه ها و محاسبه ها را.
سلام خواااهر 
من ارامم 
ارامت رو به یاد میاری؟
عزیزم 
یک ماه دیگه کنکور منه 
خودت میدونی براش چیا کشیدم 
ولی نمیدونم میدونی یا نه که امسال نخوندم خوب
میخوام این سی روز رو عالی بخونم خدا بخواد
خودت میدونی که چقدررر دوس داشتم رتبه م خوب بشه و به خانواده شهید احمدی روشن تقدیم کنم 
ولی 
....
ازت میخوام 
توی این روزا 
دعام کنی عزیزم 
فقط همین 
سخت به دعات احتیاج دارم 
چون توی این گیر و دار این بیماری های جسمی...
پاسخ:
سلام رفیق عزیز و خواهر خوبم
مگه میشه یادم بره من همیشه برای موفقیت شما دعا میکنم
به روی جفت چشام خواهری حتما حتما
بی خبرم نزار فقط :(
  • تبسّمِ عشق
  • سلام
    خیلی روش خوبیه,
    خدا توفیقشو بده,
    خیلی رفتم تو فکر, هم بابت متن هم ی برنامه ریزی,
    خدا کمک کنه تغییری اساسی تو برنامه هاو رفتار با چنین رذیلت های درونی,
    امید به خدا..
    پاسخ:
    سلام خواهری
    ان شالله
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • سلام بانو


    :)
    شما که دیگه اینا برات لازم نیست
    ی دعایی برای ما بکن
    پاسخ:
    سلام رفیق با مرام ما

    الان شما مسخره کردید دیگه :)))

    سلام علیک و رحمه الله
    بی شک محاسبه و مراقبه اثرات بزرگی تو زندگی آدم میذاره. ما که بی توفیقیم و ان شاءالله به برکت خوبان به ما هم توفیق بدن
    و حالا موندم با سخن علامه...
    غیبت دیگه از نقل و نبات گذشته، حرف عادیه، واسه شیرین شدن مجلس، حرف تهمت و شایعه گرمتره
    محاسبه، مراقبه،... 
    پاسخ:
    سلام علیکم و رحمه الله
    ان شالله همه ما تک تکتمون توفیق عمل و توفیق تقوا و محاسبه نفس پیدا کنیم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی