رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

هی پیام و زنگ پشت سر هم که بیا ...
مادر میدید که بلاتکلیفم گفت بانوی گمنام مادر برو !
آب و هواتم عوض میشه چیه موندی خونه پیش ما
-آخه مادر من هرجا برم شما پیش من نباشید به من که خوش نمیگذره
در ضمن من نمیشناسمشون جمعشون رو , دوستای مریم هستن
ولی از مادر اصرار که برو موندی پیش ما دوتا پیر مرد و پیرزن که چی ! برو با هم سن و سالات
چادر رو سر کردم راه افتادم
دلم طاقت نیاورد
برگشتم عقب
-آخه شما تنها میمونید ! باز من که تو خونه ام حوصله تون سر نمیره !
اینبار مامان دیگه بیشتر هلم داد سمت در
بزار من و این مرد یه ذره تنها بمونیم بیشتر قدرت رو بدونیم
پیشونیش رو بوسیدم و خداحافظی کردم
همش حرف های مریم تو ذهنم بود جمع مذهبی و چادری و عاشق شهدا
تموم مسیر موقع رانندگی فکر میکردم
تا رسیدم به مقضد پارکی که قرار گذاشته بودیم تو یکی از آلاچیق های پارک
دیدم مریم برام دست تکون میده رفتم نزدیکشون همه بلند شدن با تک تکشون دست دادم
سلام و احوالپرسی
یه خورده برام جو سنگین بود
همه چادری ولی خوب همه روسری ها و ساق دستا و کیفی که همراه داشتن همه ست شده بود
یه خورده شکه شدم
تا اینکه بحث به شوخی اینا شد صدای خنده ها بلند شد
عرق کرده بودم شدید هول کرده بودم پسرا داشتن نگامون میکردن حق داشتن ! صدای خنده دختر بود
بچه ها عذر میخوام کمی یواش تر ! میشه کمی مراعات کنیم اینجا مرد و پسر جون هست
راستی چرا پارک گل نرگس که مختص بانوان انتخاب نکردید !
یکی یکی شروع شد !
بابا تا کی ما چادری ها و مذهبی ها باید خونه بمونیم نریم تفریح ! تا کی پارک بانوان باشه
چرا نباید پارک معمولی بریم
گفتم خانم گلای من هیچ اشکالی نداره کی گفته ما باید نریم کی گفته ما نباید از این پارکا استفاده کنیم ما جمعمون جمع ! احتمال شوخی خوندیدن هست ! پس بهتر بود اینجا نمیاومدیم
در جواب شنیدم ! چه بدونیم والا ...
کیف های قشنگی داشتن ! روی کیف ها پیکسل های شهدا !
داشتم شهدا رو نگاه میکردم شهید ابراهیم هادی , شهید بیضایی , شهید مصطفی صدرزاده
یه چند نفر دیگه هم که اسم شهدا رو نمیدونستم
یکی از دوستان گفت مریم میگفت شما خیلی عاشق شهدا هستید درسته ؟
گفتم تا تعریف شما از عاشقی چی باشه خانمی ! بله من عاشق شهدام عاشق راهشون
عاشق خلوصشون ! عاشق هدفشون عاشق جهادشون عاشق ...
یکی گفت منم ! عاشق شهید ابراهیم هادی هستم عشقمه ! عکسش رو بوسید
داداشیمه
سرم رو انداختم پایین ...
برگشت یکی گفت مثل اینکه شما خیلی عاشق شهدا هستید چون شدید متاثر شدید
گفتم نه ! خجالت کشیدم... شهدا هرچی باشن نامحرم هستن درست نیست اینطور رفتار
ما عاشق شهدا هستیم دوستشون داریم ولی نه برای دل خودمون برای خدا برای اینکه تلاش کنیم
مثل اونا بشیم ! شاید بالاتر از اونا !
-وا نامحرم چیه ! من همه اتاقم عکس شهداست ! عشقمن !
گفتم این خیلی خوبه عشق مقدسی ولی چقدر مثل شهدا شدیم !
فقط عاشق عکس و زندگی عاشقانه اونا شدیم ! چیزهایی دیگه چی اونا عاشق امام زمان بودن
ما چی ! اصلا اومدنی اینجا گفتیم چی بپوشیم که امام زمان میپسندن
گفتیم چی حرف بزنیم امام زمان بپسندن !
خودم رو میگم نه شما عزیزای دل ! اوضاع من بد ! من از عشق شهدا فقط عاشق قیافشون شدم
زندگی عاشقانه که با همسرشون داشتن عاشق شدم
تا رسید به جهاد با نفس ! گفتم نه ! همین که عاشق شهدا شدم نه غریبه خودش خیلی کار بزرگیه
بانوی گمنام اینارو بیخیال
 تو اینستاگرام هستی بانوی گمنام
گفتم نه همین تلگراممم و وبلاگ هست هست نمیدونم فعالیتش خالص هست یا نه
گفتن ما تو اینستا هستیم
هم تبلیغ حجاب و شهدا ! هم دخترانه های مذهبی
صفحه هارو نگاه میکردم فقط عکس شهدا و جملات عاشقانه و عکس های چادر با ژست های مختلف
خیلی باید حرف میزدیم این مسیر اشتباه
صدای اذان .... (الحمدالله به همت اداره امر به معروف و ستاد نماز همه خیابون های اینجا بلندگوی اذان گذاشتن )
بلند شدم باید میرسدم به نماز اول وقت
بغض کرده بودم ! با همشون روبوسی وقت روبوسی برا همشون اینطور میگفتم
ان شالله تو جهاد اکبر بعد تو جهاد اصغر شهیده بشید خواهرا
خداحافظی گرم و صمیمی شد
فقط یه چیز تلخ بود وقتی داشتم دور میشدم
َشنیدم که گفت " مریم دوستت چقدر افراطی بود !!! بابا اینا دارن آبروی اسلام رو میبرن
هیچکس طرف شهدا و حجاب نمیره ! سرتا پا مشکی "
یاد شهید باقری افتادم
اگه از دست هم ناراحت شدید،دورکعت نماز بخوانید بگویید خدایا این بنده ی تو حواسش نبود من گذشتم تو هم ازش بگذر

ای پست رو ننوشتم بگم من خیلی خوبم ! کل کره خاکی رو بگردید از من ظلمت نفسی تر پیدا نمیکنید
فقط خواستم بگم ! کم کاری کردیم ! جونامون دوستامون همکلاسی هامون راه رو دارن اشتباه میرن
کار به جایی کشیده که شنیدم از اطرافیان میگفت من فقط با مدافع حرم ازدواج میکنم
ببین چقدر زندگیشون عاشقانه ست !



  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۵)

  • محترَق الزهرا ( سلام الله علیها )
  • سلام علیکم
    قصد نگارش حاشیه ای به متنتون داشتم که صلاح نبود ،
    لکن ،
    این روز ها ، زیارت شهدا در بهشت زهرا (سلام الله علیها) سخت شده ...
    بخصوص زیارت ((یادبود)) ابراهیم هادی !
    یکفی بالاشاره ...
    پاسخ:
    سلام علیکم
    نمیدونم اوضاع تهران و بقیه شهرها چطوره !
    ولی اینجا شلوغ و همه گوشی به دست حتی نمیتونی راحت گریه کنی چون نمیدونی عکست صفحه اینستاگرام چه کسی خواهد بود ! یادمون میره برای چی رفتیم مزار شهدا

  • ستاره جان
  • غیر از بلند خندیدنشون که منم دارم:(( چیز دیگه ایشون به نظرم بد نبود 
     من که اصلا چادر هم سرم نمی کنم رو پس چی میگی:/ 
    پاسخ:
    نه بد نبود ! ولی کسی که ادعای اینکه راه شهدارو میره کسی که ادعا میکنه مذهبی باید همه چیز رو رعایت کنه ! فقط فکر کنه اگه حضرت زهرا تو اون جمع باشن اگه امام زمان اونجا باشن چیکار کنه چطور بپوشه چطور حرف بزنه ؟!
     انسان مسلمان باید خود را در ظاهر، با نشاط و شاداب نشان دهد؛ عبوس بودن و ترشرویی در اسلام پسندیده نیست اصلا به هیچ وجه ! ولی با صدای بلند و قهقه زدن جلو نامحرم به شدت نکوهش شده طوری که از امام باقر(ع) روایت شده است: «هرگاه همراه با قهقهه خندیدی،‌ پس از آن بگو پروردگارا بر من قهر و غضب نگیر». (اصول کافی ج2 ص664 باب الدعابة و الضحک، حدیث 13)
  • ستاره جان
  • بعدشم از کجا می دونی اون بیچاره ای که گفته با مدافع حرم ازدواج می کنم چون زندگیشون عاشقانه است نخواسته اونا رو بیاره پایین اون به یک قضیه ی کاملا جدا فکر کرده و اون سست بودن ازدواجهای الانه گفته با مدافع ازدواج می کنم که ازدواجش سست و بیخود نباشه 
    اون بخواد واقعا با مدافع ازدواج کنه یه سری پیش زمینه هایی داره که مطمین باش خودشم میدونه و تصمیم میگیره رعایت کنه یا نه 
    پاسخ:
    نه عزیز ایشون کسی که در دل هاش رو با من میکنه ایشون حتی طاقت دوری با پدر و مادرش رو نداره و کلی خواستگار ردکرده !! فقط زندگی عاشقانه رو تو برنامه ملازمان حرم دیده :)
    موقع خداحافظی دعای خیلی خوبی براشون کردی.
    اما باید بهشون اطمینان میدادی که ازشون ناراحت نیستی...


    در مورد بوسیدن عکس شهید، موافقم که خانم ها ظواهر امر را بیشتر رعایت کنند. اما برابر استفتایی که از حضرت آقا کرده اند،حکم فقهی مسئله این است که تصویر شخص، حکم خود انسان را ندارد. لذا، اگر خانمها به قصد تبرک و احترام  عکس امام یا شهدا را ببوسند و قصد ریبه در کار نباشد، مانعی ندارد..

    موفق باشید.
    پاسخ:
    سلام علیکم
    جناب رئوف خدا شاهد من تا آخرین حتی خداحافظی با صمیمیت تمام باهاشون رفتار کردم ما کلی حرف زدیم و شوخی ! حرفامو لا به لای حرفام میرسوندم که نه نصیحت باشه نه دستوری نه تندی ولی خوب اونا اینطور بحث هارو دوست نداشتن ! حق دارن صفحه اینستاگرامشون رو دیدم صدها هزار فالور و همه مرداها و حتی خانم ها تحسین میکننشون ! و من درمقام سیب زمینی حساب میشم :)
    نه نه شاید من مطلب رو اشتباه رسوندم منظورم عمل ایشون نبود که ناراحتم کرد
    اخه چطور بگم :(( روم نمیشه
    اونا زیبایی های شهید رو میگن که شهید بیضایی چه خوشگل حتی ارزوی اینکه همسر آینده هم این شکلی باشه
    در واقع توقف کردن روی چهره شهید !! این رسم شهدایی نیست
    اگه به چهره باشه که من بارها شده عکس مقام معظم رهبری و حتی امام خمینی بوسیدم !
    ولی عاجزم از توضیح بیشتر

  • شکرانه سادات
  •  به شدت درکتون می‌کنم، خیلی زیاد دیدم از این موارد
    ببخشید، من فقط با مدافع حرم ازدواج می‌کنم یعنی چی؟
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام شکرانه سادات عزیز
    حیا میکنم اینجا جلو جمع بگم اجازه بدید به خودتون میگم
    علی یارت خواهرم
  • ستاره جان
  • بنظر خودت جوابات مخصوصا جواب دومیت به صحبتهای من ریط داشت؟ :/ 
    من که ربطی ندیدم خخخخخخ
    پاسخ:
    کوتاهی از من بوده حلال کن دوست خوبم
    شهید آوینی در مقاله "روشنفکران و معاصر بودن" می فرمایند:
    "اگر انسان هایی که مأمور به ایجاد تحول در تاریخ هستند خود از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند، دیگر هیچ تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد"
    ضمن عرض سلام و ادب و احترام!
    به نظرم نیکو و بجاست تا همه دوستانمان که بجای پرداختن به "چرایی" ها مشغول جواب به سراب "چگونگی" ها هستند با اندکی تامل که گاهی ارزش هفتاد سال عبادت را دارد، بیاندیشیند چرا شهدا و امام شهدا معیارهای عصر خویش را درهم شکستند و طرحی نو درانداختند؟!
    و وظیفه ما در عصری که اتمسفر خمینیسم دارد عالم را میگیرد، در سنگر مبارزه فرهنگی، تولید و ترویج چطور معیاری است؟!
    در ضمن به نظر بجای اینکه در کوچه پس کوچه های کلام و رفتار بانوی گمنام گیر کنیم و بحث را تنزل دهیم، بهتر است یادمان بماند مهم تر از افراد، رویدادها، و مهم تر رویدادها ایده ها، آرمان ها و ارزش ها را باید شناخت.
    اگر ارزش ها و آرمان ها و ایده ها را بشناسیم، رویدادها قابل پیش بینی و آدم ها قابل کنترل هستند.
    پس بهتر است از بانوی گمنام بخواهیم تا بیشتر از پیش ارزش ها و آرمان های دوستان دوستشان را که بنا به فرموده امیرالمومنین علی علیه السلام زین پس دوست ایشان نیز می باشند، را تشریح، تبیین و چکش کاری نمایند.
    با تشکر و آرزوی موفقیت
    #آتش_به_اختیار
    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنونم از توجهتون
    عاقبتتون شهادت
    سلام خواهری عزیزم 
    مطلب تکان دهنده ای بود خیلی... 
    منم معتقدم یه خانمی که چادر سر میکنه وظیفه اش سنگین تر میشه از هر لحاظ... یه چیزی که مدتهاست ذهن من رو درگیر کرده سر کردن روسری رنگی هست... کاش یکی قشنگ توضیح بده بالاخره میشه سر کرد یا نه 
    من خودم روسری رنگی زیاد دارم ولی از وقتی ذهنم درگیر گناه بودن یا نبودنش شده، بعضی هاشون رو گذاشتم کنار... دوست دارم حجابم زهرایی باشه نه زمینه ی گناه.... میترسم... حیرانم... 
    خدا کمکمون کنه 
    التماس دعا مهربون

    پاسخ:
    سلام مهدیه جانم خوبید خواهری ؟
    خواهرم یه زمانی یه متنی برام فرستاد هنوز هراز چندگاهی میخونم شاید به درد شما و بقیه هم بخوره

    نام من  چادر است نام مادرم حجاب و پدرم عفاف است
    روزگارم بد است و از همه شما دلگیرم
    عده مرا تبدیل به استتاری برای گناهانتان کردید تا بگویند فلانی زیر چادر هر کاری میکند و باعث شدید قداستم کمرنگ شود...
    مرا وسیله تکبر و فخر فروشی و خود برتر بینی کردید
    مراتبدیل به شنلی کردید تا در میان سیاهی من، رنگی بودن کفش و جوراب ها و مانتوهای رنگارنگتان  بیشتر جلوه کند..
    عده ای مرا به تمسخر گرفتید و از میان من دست های عریان و موهایتان را بیرون گذاشتید....
     مرا به هر جایی بردید..از شانه به شانه ی نامحرم در تاکسی و دانشگاه و میان پسر ها تا کافی شاپ و محیط های فاسدتر...
    هنر پیشه هایتان مرا فقط برای فیلم بازی کردن خواستند و شما هم بامن فیلم بازی کردید تا در نقش دختری معصوم باشید...
    به من تهمت بیماری و نفرس زدند...به سیاهی رنگم ایراد گرفتند ...و شما سعی کردید مراعوض کنید!!
    عده ای ازشما در کمال بی شرمی به من مدل دادید،تقصیر خودتان را گردن من انداختید و شکل مرا عوض کردید تامثلا محبوب تر شوم...مرا تبدیل به مانتوهای براق و لبنانی و ملی و اندامی کردید ..شما به میراث فرهنگیتان دست نمیزنید و آن را تغییر نمیدهید اما در من که میراثی گرانبهاتر بودم دست بردید و هویتم را از من گرفتید ...
    به من خیانت کردید و من را که قرار بود جلوی زینت ها را بگیرم تبدیل به زینت کردید ،از زیر من روسری های رنگارنگ  بیرون زدید و یادتان رفت برای چه چیز آمده ام و  اگر قرار بود زیبا باشم زیبا به شما میرسیدم
    به شما توصیه میکنم به جای عوض کردن و مدل دادن به من خودتان را عوض کنید ،به جای اینکه مرا به شوی لباس بکشانید نگاهی به خودتان بیندازید شاید ایراد از خودتان باشد


    اون زمان که خواهرم متن رو فرستاد خیلی برام تلخ بود ولی فهمیدم واقعا درسته
    واقعا دردناکه
    این خطریه که جمع مذهبی ما رو تهدید می کنه
    ما خیلی از کارهایی که دیگران انجام میدم رو انجام میدیم فقط با یک توجیه
    و این خطرناکه


    خداوند به همه ما بصیرت دینی عنایت کنه
    پاسخ:
    الهی آمین
  • خادم الحسین
  • عالی
    دقیقا درسته
    اجازه کپی هست؟
    + ان شالله تو جهاد اکبر بعد تو جهاد اصغر شهیده بشید خواهر :)

    پاسخ:
    خواهر خوبم اجازه نمیخواد که
    چه دعای خوبی ممنونم واقعا
    ممنونم عزیزم 
    حرفاتون رو همیشه دوست دارم... خدا خیرتون بده 
    برای منم دعا کنید 
    پاسخ:
    مهدیه جان شما هم با خواهر من هیچ فرقی ندارید همیشه دعاگوتون هستم
    واقعا خدا بهم محبت داره که دوستان چون شما دارم

    تلنگر خوبی بود....
    پاسخ:
    ممنونم از حضور و توجهتون
  • قاسم صفایی نژاد
  • یه منبع برای تکمیل نگاه صحیح حضرتعالی؛ جملاتی از شهید بهشتی:
    http://safaeinejad.ir/1395/06/30
    پاسخ:
    ممنونم از توجهتون
    کاش ذره ی به مثل بشیم
    سلام.  چه پست و چه مطالب زیبایی  ... 

    دخترها شهید نمیشوند اما شهیدپرور که میشوند. .. 

    دوستان به کانال اندیشه های من تشریف بیارین ضرر نمیکنین منتظرم 
    این هم آدرس :
    andakitaamol@
    پاسخ:
    سلام علیکم زهرا جان خوش اومدید
    چه سخن خوبی خدا حفظتون کنه
    حتما چشم

    عالی بود خواهرم
    ممنونتونم از گذاشتن این مطلب 
    ....
    پاسخ:
    سلام و ممنونم از حضور گرمتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی