رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی

هو الرحمن الرحیم

کاباره را رها کرد. عصر بود که آمد خانه بی مقدمه گفت:
 پاشین! پاشین وسایلتون رو جمع کنید می خوایم بریم مشهد!

مادر با تعجب پرسید: مشهد! جدی می گی!
گفت: آره بابا، بلیط گرفتم. دو ساعت دیگه باید حرکت کنیم
باور کردنی نبود
 دو ساعت بعد داخل اتوبوس بودیم ,در راه مشهد ,
مادر خیلی خوشحال بود خیلی شاهرخ را دعا کرد چند سالی بود که مشهد نرفته بودیم

فردا صبح رسیدیم مشهد
مستقیم رفتیم حرم شاهرخ سریع رفت جلو، با آن هیکل همه را کنار زد و
 خودش را چسباند به ضریح!
بعد هم آمد عقب و یک پیرمرد را که نمی توانست جلو برود را بلند کرد و آورد جلوی ضریح

عصرهمان روز از مسافرخانه حرکت کردم به سوی حرم
 شاهرخ زودتر از من رفته بود می خواستم وارد صحن اسماعیل طلائی شوم
یکدفعه دیدم کنار درب ورودی شاهرخ روی زمین نشسته 
رو به سمت گنبد
آهسته رفتم و پشت سرش نشستم شانه هایش مرتب تکان می خورد
 حال خوشی پیدا کرده بود

خیره شده بود به گنبد و داشت با آقا حرف می زد
مرتب می گفت: خدا، من بد کردم. من غلط کردم، اما می خوام توبه کنم
خدایا منو ببخش! یا امام رضا(ع) به دادم برس من عمرم رو تباه کردم
اشک از چشمان من هم جاری شد شاهرخ یک ساعتی به همین حالت بود
 توی حال خودش بود و با آقا حرف می زد

دو روز بعد برگشتیم تهران، شاهرخ در مشهد واقعاً توبه کرد
همه خلافکاری های گذشته را رها کرد

شهید شاهرخ ضرغام



مرحوم آیت الله مدنی نقل می‌کردند در تشرفات خود به حرم مطهرامام رضا علیه السلام تصمیم گرفتم دیگر حاجات دنیوی خود را محضر امام عرض نکنم برای همین هنگام زیارت چون عبایم کهنه و پاره بود آن قسمت پارگی را در دستم نگه داشته بودم تا دیده نشود و چون عهد کرده بودم حاجت دنیایی خود را به زبان نیاورم مشتم را باز کردم و به طرف ضریح قسمت پاره عبای خود را نشان دادم در همین حین یک نفر عبایم را برداشت و یک عبای عالی و تازه را روی دوشم انداخت متاثر شدم و با خودم گفتم کاش به جای عبا قلبم را نشان حضرت میدادم که زمان،زمان استجابت و توجه بود!

عید همگی مبارک 

  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۱۹)

  • دخترک مژده دهنده
  • سلام
    خوبی؟
    کجاایید؟!
    آخخخخخخ!...گفتید حرم آقاامام رضاعلیه السلام!...گفتیدحاجت؟!....
    یعنی میشه یه روزی آقاعلیه السلام حاجت منوهم برآورده کنه!؟!؟....
    سربزنید
    پاسخ:
    سلام رفیق عزیز و با مرام 
    شرمنده سه ماه سختی رو پشت سر گذاشتم بیمارستان و بیمارستان و بیمارستان به خاطر قلب پدر ولی الحمدالله الان بهتره اوضاع شکر 
    ان شالله امشب آقای رئوف دست خالی رد نمیکنن بحق جوادشون بحق مادرشون 
    تشکر از شما برای این مطلب خوب.

    خداوند قلب با صفا و عبای پاره و دست های تهی از ادعا به ما بدهد.
    پاسخ:
    ممنونم از حضور و وقتی که میزارید عاقبتتون ختم به شهادت ان شالله
    امشب برای حقیر، خیلی دعا کنید

    طلب یک عیدی بزرگ دارم از آقا....
    گوشه ی پاره ی عبای دلم را نشان شان دادم و منتظرم....
    پاسخ:
    میشه امشب دعا کنم ؟ شب جمعه شب استجابت دعا 
    جبران اینکه پیام رو دیر خوندم 
    ان شالله بحق جواد امام رضا حاجت روا بشید 
    سلام مومن. جزاکم الله خیرا

    ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا سلام الله علیه و آله بر شما مبارک

    حظ وافر بردیم از این مطلب....سپاس...

    ان شاء الله ابوی شما هم زودتر لباس عافیت بپوشند



    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    سلام علیکم
    بر شما هم مبارک بزرگوار ان شالله عیدی از امام زمان بگیرید
    علی یارتون
    سلام
    عیدتون مبارک
    زحماتتون قبول
    ان شاالله در همه امتحانات زندگی موفق و سربلند باشید


    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام علیکم
    زنده باشید
    ان شالله همچنین

    ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، آقا امام رضا (علیه السلام) مبارکباد.

    سلام


    التماس دعا
  • علی علیزاده
  • سلام اگر خواستید dadnazan.blog.irرا دنبال کرده و تیبادل لینک کنیم
    پاسخ:
    سلام علیکم
  • عبدالله قاسمی
  • عیدی عاشقا...

    فیض شهادته
    پاسخ:
    ان شالله 
    سلام، وب خوبی داری، به منم سر بزنی خوشحال میشم.
    www.eksireeshgh.blog.ir
    مولای من
    کاش قلب قابل ارائه ای داشتم
    نقل مرحوم آیت الله مدنی قابل تامل بود ... !
    سلام خواهر 
    خوبی؟
    میدونم روزایی که پشت سر گذاشتی خیلی سخت بوده 
    امیدوارم پدرت شفا ش رو از حضرت رضا بگیره به حق حضرت مادر

    من هر جا تو هر موقعیتی دعات کردم و به یادت بودم 
    ولی از تو چه پنهون 
    دیگه دلم به نوشتن نمیره 
    دیگه خیلی فرق کردم با قبلا 
    بازم کنکور بد شد 
    خیلی بد 
    برای رشه زبان انتخاب رشته کردم 
    دعا کن قبول بشم اگه صلاحه
    نمیدونم اگه بازم بمونم چه بلایی سرم بیاد
    اخه فقط خودم نیستم 
    الان دیگه کل ملت میدونن من ۴ بار کنکور دادم 
    فکر میکنن خیلی خنگم 
    یه فامیلیمون که رتبم رو بدون رضایت من بهش گفته بودن از قلمچی میگف اگ من اگر کنکور میدادم بهتر از تو میشدم 
    یا دیگه کل سابقه خوبم دود شده میگن اگر دانش اموز زرنگی بود کنکور رو...
    میدونم دیگه واسه این حرفا خیلی دیره و یه ادم ۲۰ ساله نباید دغدغه کنکور داشته باشه ولی چیکار کنم؟
    منم آرزو هایی داشتم ...
    دلم برا حرف زدنات تنگ شده ‌‌‌...

    پاسخ:
    وای سلام عزیز 
    خوبی ؟
    خطم عوض شده دیگه نمیتونستم باهات ارتباط برقرار کنم:(
    امتحانات سختی دارم میدم خیلی سخت گاهی کمر خم میکنم گاهی یا علی میگم 
    گاهی رد میشم گاهی تکلیفم مشخص نیست خلاصه که خوب دارم پخته میشم خامی :) الحمدالله
    ان شالله هرچی خیر 
    دیگه بیخیال هرچی صلاح همونه هرچی تقدیر همونه هرچی زور بزنی نمیشه برای اینکه نوشته شده 
    حرفای بقیه رو بیخیال 
    برای خودت داری زندگی میکنی 
    تو خودتی و خدا نزار جز پدر و مادرت کسی ما بین باشه 
    اینجوری حلقه قوی داری 
    منم خیلی دلتنگتم خیلی 
  • ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کنگاور
  • http://setad-kangavar.blog.ir/

    وبلاگ ما رو لطفا دنبال کنید ما هم وبلاگ شما را دنبال می کنیم
    با تشکر
    پاسخ:
    ممنونم از لطفتون 
    سلام
    عید غدیر، بزرگترین عید مسلمانان بر شما مبارک...
    از مطالب پربار این وبلاگ استفاده میکنیم... نوشتن رو ادامه بدید...
    التماس دعا
    یازهرا....
    پاسخ:
    سلام علیکم
    همچنین ان شالله همیشه زیر سایه ولایت و در پناه مولا باشید 
    ممنونم از وقتی که میزارید 
    همچنین 
    عاقبتتون شهادت
  • لبیک یا زینب س
  • سلامی ز دوردست ها.....
    سلامی از تنی پر ز غربت .....
    هرچند دوریم ولی به یاد شما هستیم چه در زینبیه چه در کربلا و چه در نجف و چه در مشهد و هرجایی که شما آدرسش را به من نشان دادید
    عیدتان مبارک باد ان شاالله زیر سایه امیر المونین ع رزق بگیرید تا شهید شویدو برای ما جا ماندگان نیز دعای شهادت کنید.
    این روزها دعا برای سلامتی امام زمان عج و حضرت آقا فراموش نشود چون شرایط انقلال بسی سخت و طاقت فرسا است
    یا زهرا س
    پاسخ:
    سلام علیکم
    این دو روز آمدم نوشتم پاسخی فراتر از چند صفحه با دستی لرزان و اشک ها ولی هرچه بود دیدم برای اینجا نیست 
    بماند برای آقایم ... مولایم بهترین جا برای ضجه ها همان محضر ایشان است و بس 

    گفتم این غم به خداوند بگویم، دیدم
    که خداوند جدا کرده زمین را از ماه
    صحبتی نیست! اگر ھم گله ای ھست از اوست
    می توانیم برنجیم مگر ما از ماه!

    اگر شما همان سرباز آقایم هستید که میان اشک بدرقه شدید ...هیچ بگذریم این غم مرا بیچاره کرده خواه بخواهم سخنی بگویم بیچاره عالم می شوم
    زینبیه هستید از حضرت بخواهید دستی بر سر این گدا بکشند برای صبوری که گاه به نقظه تمام شدن می رسد 
    گر در کربلا یاد کنید پیش عمویم عباس که غیرتشان ...
    مشهد ! که هیچ همین چند روز پیش شاهد حالم بودن و کمی آرامم

    بگذریم ...
    یا زهرا 

  • لبیک یا زینب س
  • سلام خداوند بر صابران درگه اش
    به راستی که درد هجران بسی سخت و طاقت فرساست و ایوب را در کنج خانه اش گوشه نشین و نابینا میکند ولیکن.....
    ولیکن باید در این امر بسی تحقیق کرد که چه می شود زینب کبری س وقتی 72 تن یوسف ره نه این که گمشده بلکه بی سر می بیند و نه این که دیگر مثل یعقوب نبی ع پسرانش کنارش نیستند بلکه پسرانش را تکه تکه و بی سر دیده است ولی نه نابینا میشود و نه کنج خانه میرود و حتی در عوض ندای ما رایت الا جمیلا سر می دهد.برا چیست؟؟؟یاد صحبت هایم باشید و هر لحظه به آنان فکر کنید .نه این که آن سخنان از کیست بلکه آن سخنان چیست تا شاید آرام شوید.و قطعا بداید ان العسر یسرا و ان الله مع الصابرین است.و هر دم بدانید هرچند در ظاهرم کسی نداند و نفهمد ولیکن همیشه دعا گوی شما هستم و شدیدا محتاج دعای خیر شمایم که زندگی بسی بر من سخت گرفته است و در معرض امتحانت سر سخت می باشم و دوست ندارم بمیرم و دوست دارم در جوانی مثل دوستان شهیدم,شهید شوم .
    زیارت عاشورا روزانه وچله ی عاشورا تا اربعین فراموش نشود.و از همه مهمتر دعا برای دل رهبر عزیز و امام زمان عج فراموش نشود
    پاسخ:
    دیگران را هم غم هست به دل! 
    غم من لیک، 
    غمی غمناک است... 

    یا علی 
  • لبیک یا زینب س
  • و چه زیبا و پر معنا است این جمله ابتدای وبلاگتان
    جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت: 
    یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
    امام نوشتن:
    «انا لله و انا اِلیه راجعون»
    ما مال خدائیم!
    آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند

    پاسخ:
    نکردم هنوز هنوز خودم و خدای خودم هستم 
    هر روز زیر باران هزاران حرف مردم و خانواده
    ولی نه به کسی اجازه دادم نه خواهم داد 
    تا اخرین لحظه عمرم


  • لبیک یا زینب س
  • ما نباید از حضرت علی ع و فرمایشات ایشان جلو بزنیم.و باید ببینیم رضایت خدا در چیست نه رضایت دل........

    پاسخ:

    عقل بیهوده سر طرح معما دارد
    بازی عشق مگر شاید و اما دارد

    با نسیم سحری دشت پر از لاله شکفت
    سر سربسته چرا اینهمه رسوا دارد

    در خیال آمدی و آینه ی قلب شکست
    آینه تازه از امروز تماشا دارد

    بس که دلتنگم اگر گریه کنم می‌گویند
    قطره ای قصد نشان دادن دریا دارد

    تلخی عمر به شیرینی عشق آکنده است
    چه سر انجام خوشی گردش دنیا دارد

    عشق رازیست که تنها به خدا باید گفت
    چه سخن ها که خدا با من تنها دارد

    یا علی 
  • دخترک مژده دهنده
  • سلام
    خوبید؟
    عیدتون مبارک
    توی مشهد،خییلیی دعاتون کردم
    کجارفتند رجائی ها؟!...
    التماس دعای زیاد!تمام زندگیم در این چندروز آینده،خلاصه میشه.یا باخوشی،زندگیم ادامه پیدامیکنه یا بامرگم تمام میشود!
    پاسخ:
    سلام خواهری 
    عید شما هم مبارک گلم
    عزیز جان 100 صلوات نذر امام کاظم و امام جواد کن آیت الله کشمیری گفتن خیلی مجرب 
    ان شالله با خبرای خوب بیای ما هم دعاگو هستیم
    راستی زیارت قبول 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی