رفاقت به سبک شهید

()

رفاقت به سبک شهید

جوانی عکس خودش را نزد امام(ره) فرستاد وگفت:
یک نصیحتی برای دنیا وآخرت به من کنید
امام نوشتن:
«انا لله و انا اِلیه راجعون»
ما مال خدائیم!
آدم مالِ کسی را صرف دیگری نمیکند...

بایگانی
هو الرحمن الرحیم

سفره را انداختم حمید خیلی دیر کرد قبلا هم برای بیرون بردن زباله ها
چندباری دیر کرده بود در ذهنم سوال شد که علت این دیر آمدن ها چه میتواند باشد 
ولی نپرسیده بودم اما اینبار تاخیرش زیاد شده بود 
وقتی برگشت پرسیدم :
حمید آشغال ها رو می بری مرکز بازیافت سر خیابون این همه دیر میای ؟!
زیاد مایل نبود حرف بزند اصرار من رو که دید گفت :
راستش یه مستمندی معمولا سرکوچه می ایسته 
 من هربار که از کنارش رد بشم 
سعی میکنم بهش کمک کنم 
اما امشب چون پول همراهم نبود خجالت کشیدم که
 اون آقا رو ببینم و نتونم بهش کمک کنم
برای همین کل کوچه رو دور زدم تا از سمت دیگه برگردم خونه
که این مستمند رو نبینم و شرمنده نشم!

کتاب یادت باشد شهید مدافع حرم حمید سیاهکالی به روایت همسر شهید


در بنی اسرائیل عابدی بود شب خواب دید، در خواب به او گفتند:
تو هشتاد سال عمر می کنی، چهل سال در رفاهی و چهل سال در فشاری
کدام یک را اول می خواهی چهل سال زندگی خوب را یا چهل سال در فشار؟
او گفت : من عیال صالحه ای دارم، از او مشورت می کنم. ببینم او چه می گوید؟
از خواب بیدار شد
 رفت پیش عیالش و گفت: من چنین خوابی دیده ام، تو چه می گویی؟
زن گفت: بگو من چهل سال اول را در رفاه می خواهم
 شب بعد خواب دید و گفت: من چهل سال اول را در رفاه می خواهم
 از آن شب به بعد از در و دیوار برایش خیر و برکت می آمد
 به هر چه دست می زد طلا می شد
زنش هم می گفت: فلانی خانه ندارد، برایش خانه بخر، فلان جا بیمارستان ندارد، فلان جا مسجد ندارد، فلان پسر می خواهد عروسی کند، فلان دختر می خواهد شوهر کند ندارد همسرش به او دستور می داد و او هم تا می توانست کمک می کرد سَرِ چهل سال خواب دید به او گفتند: خدا می خواهد از تو تشکر کند. چهل سال اول به تو داد، تو هم به دیگران دادی، می خواهد چهل سال دوم را هم در رفاه باشی

منبع: کتاب بدیع الحکمة، حکمت ۳۵ از مواعظ آیت الله مجتهدی تهرانی(ره)


  • سیــــده گمنــــام

نظرات  (۸)

  • دخترک مژده
  • سلام
    آآآآآآآخخخخخخ این کتاب چه داغی بردلم گذاشت!...
    سربزنید
    بخاطرشما پستی که درباره این کتاب گذاشته بودم،دوباره میذارم
    پاسخ:
    سلام خواهری 
    این کتاب رو تازه تموم کردم 
    غوغا بود غوغااا
  • ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کنگاور

  • خسته نباشید . درود بر غیرتمندان و ....


     و  وبلاگ را                                                     yaskangavar@  سراسر کشور عضو دارین
  • ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کنگاور

  • خسته نباشید . درود بر غیرتمندان و ....


     و  وبلاگ را                                                     yaskangavar@  سراسر کشور عضو دارین



      لطفا اگه امکان داره لینک ما را بذار .... ممنون میشم 


     و  وبلاگ را                                                     yaskangavar@  سراسر کشور عضو دارین و  وبلاگ را                                                     yaskangavar@  سراسر کشور عضو دارین
    سلام

    شناختم از وبلاگ شما به سال ها پیش بر می گردد و خوشحالم که تونستم پیداتون کنم.
    پاسخ:
    سلام علیکم ممنونم قدم رنجه فرمودید 
    موفق باشید 
    عاقبتتون شهادت 
  • بانوی دی ماه
  • سلام خواهرم ...
    من اصلا تحمل خوندن این کتاب هارو ندارم ...خیلی متاثرمیشم میخوام بمیرم...
    اوای روی وبلاگ رو خیلی دوست داشتم
    پاسخ:
    میدونم خیلی سخته خواهری خیلی سخت 
  • کانون بسیج هنرمندان کنگاور
  • با سلام 


    خدا قوت . احسنت برای این برنامه . درود بر شما
    پاسخ:
    سلام علیکم 
    عاقبتتون شهادت
  • عباس زاده
  • سلام بزرگوار
    دعوتید به خواندن این پست و پست بعدی
    http://azf06.blog.ir/post/1288
  • آشنای بی نشان
  • چه کتاب جالبیه
    اگه تونستم بخونمش
    پاسخ:
    سلام حتما بخونید واقعا قشنگه 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی